silnik nie odpala
Moderator: Żandarmeria
-
max
silnik nie odpala
witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna
-
cisco
- Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
<span>max</span> napisał(a):witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna
częste podróże na krótkim odcinku powodują rozładowanie akumulatora, który nie ma okazji sie podładować od alternatora.
Takie jest moje zdanie
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
CEED SW 1,6 Crdi 7DCT 2016 Business Line - Black Pearl ![:yah:](./images/smilies/yah.gif)
![:yah:](./images/smilies/yah.gif)
-
Hazael
-
lalas
cisco napisał(a):<span>max</span> napisał(a):witam mam taki mały problemik- a mianowicie -po przejechaniu na zimnym silniku krótkiego odcinka np .200m i wyłączeniu go -ponowna próba jego uruchomienia jest nie możliwa ,dopiero za drugim razem po przekręceniu zaplonu auto odpala--co Wy na to jaka może być przyczyna
częste podróże na krótkim odcinku powodują rozładowanie akumulatora, który nie ma okazji sie podładować od alternatora.
Takie jest moje zdanie
z tego postu wynika, że akumulator kręci rozrusznikiem, a auto odpala dopiero po drugim przekręceniu stacyjki, czyli naładowanie akumulatora nie ma tu nic współnego, bardziej pasuje problem z immobilizerem
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
damian23
-
wpiszczek
- Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
Nie panikowałbym. Spróbuj pokręcić dłużej, pewnie odpali - na zimnym silnik na rozruchu dostaje spore dawki paliwa - mieszanka jest bardzo wzbogacona. Przy tak krótkim działaniu po wyłączeniu może być, że nie odpali od razu - paliwo skropliło się na zimnych jeszcze elementach i trzeba kilku obrotów, aby cylindry i świece przewietrzyć.
To zresztą mniej więcej taki sam efekt, jak przy próbie odpalenia zduszonego przed chwilą silnika (np. gdy zgaśnie przy ruszaniu) - przed zatrzymaniem dostał z automatu więcej paliwa, aby przeciwdziałać zgaśnięciu właśnie.
To zresztą mniej więcej taki sam efekt, jak przy próbie odpalenia zduszonego przed chwilą silnika (np. gdy zgaśnie przy ruszaniu) - przed zatrzymaniem dostał z automatu więcej paliwa, aby przeciwdziałać zgaśnięciu właśnie.
Wojtek Piszczek
-
e2rdo
a ja miałem raz sytuację gdy wystawiłem z ciepłego garażu bolida ma mróz
zgasiłem go na zewnątrz i po 5 minutach znów chciałem odpalić
to za pierwszym podejściem nie zaskoczył
a przy drugim, pokręciłem go dłużej niż zwykle i już hasał bez problemu
śmieje się że dostał wstrząsu termicznego
więcej problemów z odpalaniem nie było, może dlatego że nie mam swojego garażu![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
zgasiłem go na zewnątrz i po 5 minutach znów chciałem odpalić
to za pierwszym podejściem nie zaskoczył
a przy drugim, pokręciłem go dłużej niż zwykle i już hasał bez problemu
śmieje się że dostał wstrząsu termicznego
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
więcej problemów z odpalaniem nie było, może dlatego że nie mam swojego garażu
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
-
Łukasz
-
marko
-
pioter
- Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
max - to niestety dosyć normalny objaw u większości silników spowodowany tym, co opisuje wpiszczek - podczas odpalania zimnego silnika auto pracuje na "ssaniu" (nie jak w CC 700 włączanym dźwignią tylko komp podaje duże dawki paliwa na wtryski) i masz je załączone aż do uzyskania roboczej temperatury pracy (stąd większe obroty od nominalnych stopniowo się zmniejszające w miarę rozgrzewania silnika). Jeśli przejedziesz kilkset metrów i zgasisz silnik to bardzo prawdopodobne, że świece ulegną zalaniu wtryśniętą bogatą mieszanką i stąd konieczność dłuższego kręcenia przy kolejnej próbie rozruchu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
erzet
Re: silnik nie odpala
Tu wlasnie nie chodzi o temperatury powietrza, rodzaj paliwa itp. problem to immobiliser.. U mnie juz byl wymieniany po paru miesiacach. Rok temu pare razy mi nie odpalil, ale pozniej juz bylo OK. Teraz znow mam ten problem - nie pomoże tu drugi komplet kluczyków. Przy podłączeniu do komputera pokazuje zero błędów.
Niestety 200km temu skończyła mi się gwarancja i muszę sam z tym walczyć, chociaż podczas gwarancji "przegniły" mi tylne czujniki cofania, to serwis powiedział że to koszt 800zł, bo na wiele podzespołów elektronicznych są 2 lata gwarancji tylko.
U mnie problem z immobiliserem pojawia się jak przypadkowo pare razy zamknę auto mimo otwartych drzwi, czy bagażnika. Wtedy po przekręceniu kluczyka patrzę czy pojawia się kontrolka "auto z kluczykiem", jeśli nie to znow przekrecam i tak czasem pare razy. Poki nie pojawi to nie ma szans na odpalenie, a jak się pojawi to wtedy przekrecam do konca i auto odpala od razu. Jak sie nie pojawi ta kontrolka to nie ma sensu kręcić rozrusznika... Czasem jak już z 5 razy się nie pojawi ta kontrolka, to uzbrajam i odzbrajam alarm i wtedy jest OK.
Niestety 200km temu skończyła mi się gwarancja i muszę sam z tym walczyć, chociaż podczas gwarancji "przegniły" mi tylne czujniki cofania, to serwis powiedział że to koszt 800zł, bo na wiele podzespołów elektronicznych są 2 lata gwarancji tylko.
U mnie problem z immobiliserem pojawia się jak przypadkowo pare razy zamknę auto mimo otwartych drzwi, czy bagażnika. Wtedy po przekręceniu kluczyka patrzę czy pojawia się kontrolka "auto z kluczykiem", jeśli nie to znow przekrecam i tak czasem pare razy. Poki nie pojawi to nie ma szans na odpalenie, a jak się pojawi to wtedy przekrecam do konca i auto odpala od razu. Jak sie nie pojawi ta kontrolka to nie ma sensu kręcić rozrusznika... Czasem jak już z 5 razy się nie pojawi ta kontrolka, to uzbrajam i odzbrajam alarm i wtedy jest OK.
-
witia_2005
- Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: silnik nie odpala
erzet napisał(a):U mnie problem z immobiliserem pojawia się jak przypadkowo pare razy zamknę auto mimo otwartych drzwi, czy bagażnika. Wtedy po przekręceniu kluczyka patrzę czy pojawia się kontrolka "auto z kluczykiem", jeśli nie to znow przekrecam i tak czasem pare razy. Poki nie pojawi to nie ma szans na odpalenie, a jak się pojawi to wtedy przekrecam do konca i auto odpala od razu. Jak sie nie pojawi ta kontrolka to nie ma sensu kręcić rozrusznika... Czasem jak już z 5 razy się nie pojawi ta kontrolka, to uzbrajam i odzbrajam alarm i wtedy jest OK.
Problem znany.
Trzeba rozebrać stacyjkę i ją przesmarować. Sprawa opisana w TSB.
-
pchela13
kijanka ceed nie odpala mi
witam wszystkich mam problem z kijanką ceed 1,6 crdi 115kM nie zawsze mi odpala100000 tys km
od ok poł roku co jakiś czas nie chce mi odpalać z tym ze nie jest to regularne nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny akumulator mam nowy rozrusznik kręci a kijanka nie odpala.
ostatnio nie odpalila mi na 3 razem po przejechaniu 40km zgasilem silik i przez 20 minut nie udalo sie jej odpalic.po 10 mintach sprubowalem jeszcze raz i od razu zaskoczyla. była w serwisie podlaczona pod kompa i nie ma zadnego bledu i powiedziano mi ze jest to szukanie igly w stogu siana ze MOŻE pompa paliwa.
CZY KTOS miał podobne problemy albo moze mi cos podpowiedziec z góry wielki dziex
od ok poł roku co jakiś czas nie chce mi odpalać z tym ze nie jest to regularne nie ma znaczenia czy jest ciepły czy zimny akumulator mam nowy rozrusznik kręci a kijanka nie odpala.
ostatnio nie odpalila mi na 3 razem po przejechaniu 40km zgasilem silik i przez 20 minut nie udalo sie jej odpalic.po 10 mintach sprubowalem jeszcze raz i od razu zaskoczyla. była w serwisie podlaczona pod kompa i nie ma zadnego bledu i powiedziano mi ze jest to szukanie igly w stogu siana ze MOŻE pompa paliwa.
CZY KTOS miał podobne problemy albo moze mi cos podpowiedziec z góry wielki dziex
-
pioter
- Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6553
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: silnik nie odpala
Ja bym zaczął od sprawdzenia immobilisera - dość często był on powodem problemów o opisywanych objawach. Poza tym kolego najpierw użyj szukajki zanim założysz nowy wątek - o problemach z odpalaniem nieraz już pisano na forum ![:pałka :pałka](./images/smilies/Connie_threaten.gif)
![:pałka :pałka](./images/smilies/Connie_threaten.gif)
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
lysy8702
Re: silnik nie odpala
na wasze problemy ja mam najlepszy sposób jak wyjedziesz z garażu to jedź do celu a nie stawiasz go zaraz po wyjechaniu i dziwisz się że nie chce odpalić silniki nie lubią być zapalone i zaraz zgaszone , bo na zimnym ciężko rozpalić drugi raz ,ja ostatnio jak musiałem sprawdzić drugi akumulator , odpaliłem i od razu zgasiłem tak na drugi dzień nie mogłem go odpalić bo się zbuntował
a poza tym kiedyś czytałem , że jedno odpalenie na zimnym silniku skraca jego przebieg o 400 km więc szanuję swój silnik i nie robię mu tej krzywdy wam też tak radzę i jak na razie nie mam z nim żadnych problemów zawsze rozpala z pierwszego
a poza tym kiedyś czytałem , że jedno odpalenie na zimnym silniku skraca jego przebieg o 400 km więc szanuję swój silnik i nie robię mu tej krzywdy wam też tak radzę i jak na razie nie mam z nim żadnych problemów zawsze rozpala z pierwszego
-
pawel199016
Re: silnik nie odpala
Witam
Mam problem moja kia ceed 2012 jak spadnie temperatura poniżej 10 stopni nie odpala od razu tylko dopiero za 3-4 razem, a jak jest minus 8 to odpala od razu. ktos moze mi powiedziec co moze byc grane???
Mam problem moja kia ceed 2012 jak spadnie temperatura poniżej 10 stopni nie odpala od razu tylko dopiero za 3-4 razem, a jak jest minus 8 to odpala od razu. ktos moze mi powiedziec co moze byc grane???
-
outlander38
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia ceed 1 nie odpala
przez culespl » 23 lis 2019 12:11 w Silniki i skrzynia biegów - 8 Odpowiedzi / 8650 Wyświetlone
- Ostatni post przez hevimental
02 gru 2019 21:34
-
Kia ceed 1 nie odpala
-
-
[C1] Nie odpala po przejechaniu 500 m
przez Rangers » 16 paź 2019 16:15 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 9 Odpowiedzi / 8240 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
17 paź 2019 21:01
-
[C1] Nie odpala po przejechaniu 500 m
-
-
Odpala bez sprzęgła
przez arabek24 » 29 lut 2020 16:04 w Silniki i skrzynia biegów - 13 Odpowiedzi / 13151 Wyświetlone
- Ostatni post przez ruszok
24 kwi 2020 15:29
-
Odpala bez sprzęgła
-
-
Auto nie odpala.
przez Lukas85 » 12 lis 2021 09:13 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5214 Wyświetlone
- Ostatni post przez artur7271
23 sty 2024 11:29
-
Auto nie odpala.
-
-
Odpala i gaśnie
przez szymon441992 » 12 maja 2023 12:26 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 6290 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 maja 2023 16:46
-
Odpala i gaśnie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości