Cześć i czołem
"otwieram dyskusje", mam nabite 52 tyś km, auto z 2014, od nowości moje więc nie można powiedzieć, że silnik zajechany.
Miałem taką historię, że rzeczony silnik mi troszkę wariował w różnych sytuacjach.
Nadal nie jest idealnie, ale wymiana świec pomogła zdecydowanie.
Tu dochodzimy do mojego "zawodu" serwisiem KIA, bo żeby wymienić świece powiedział mi dopiero mechanik nie-KIA, ale to mało ważne.
Co roku robie przegląd w serwisie i sprawdzają teoretycznie wszystko czego wymaga książka serwisowa.
Natomiast mechanik nia-KIA powiedział mi, że przy takim silniku z turbo to świece najrzadziej co 30 tyś powinny być, jeśli chcemy dbać o auto.
Faktycznie świece, które wyjeliśmy były mocno już zużyte i zjarane.
W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?
Aktualne rzeczy, które mnie irytują, ale nie przeszkadzają w niczym:
- na luzie, w korku, obroty spadają ~600 i delikatnie czasem "drga", wbijam jedynke trzymam sprzęgło obroty ~800 i wszystko ok, to się zaczeło gdzieś z 3-4 miesiące temu
- na zimnym silniku start obroty lecą do ~2000 i powoli spadają do normalnego ~800 na sprzęgle, to zaczęło się po roku odkąd kupiłem aGTke i serwis nic nie poradził, pytali fabryki i nie dostali odpowiedzi
Na sam koniec, dla czepialskich program silnika robiłem później niż moje "usterki" się zaczęły, więc to nie to
[C2] [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Moderator: Żandarmeria
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
[C2] [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Ostatnio edytowano 02 sty 2019 12:42 przez xon, łącznie edytowano 2 razy
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [GT] 1.6 T-GDI
serwis chyba podaje wymianę świec przy 100 tys.km co do innych objawów na razie brak
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] 1.6 T-GDI
vonski napisał(a):Czekamy na fotki
Chyba muszę temat założyć dla aGTki w zasadzie opisałem wszystko w Tuningu o swoim aucie, a potem zobaczyłem, że trzymacie swoje tematy :3
-
bart210 - Dyrektor
- Posty: 655
- Dołączył(a): 04 lis 2016 11:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6T Pb 204KM
2014, XL
Re: [GT] 1.6 T-GDI
U mnie też czasem na niskich obrotach silnik wpada w drgania. Na razie się tym nie przejmuję. Przy następnym przeglądzie poproszę, żeby zwrócili na to uwagę. Dodam, że moje auto ma nakręcone 82 tys.km. i też rocznik 2014.
-
micmal - Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 05 lip 2015 09:33
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
Re: [GT] 1.6 T-GDI
takie delikatne drganie u mnie też zauważyłem od nowości - zgłaszałem za każdym razem jak byłem na przeglądzie ale ASO nic nie potrafiło ustalić... ale pamiętam, że po przesiadce z ave t25 to te drgania to był delikatny dramat dla mnie i strach ale już przywykłem bo od 3 lat nic się nie stało przez to
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] 1.6 T-GDI
Czyli 'drgania' można uznać za 'przypadłość' wersji? modelu?
Ktoś z was ma polift i 'drgania'?
Może by się zbiorowo do KIA odezwać w tej sprawie.
Ktoś z was ma polift i 'drgania'?
Może by się zbiorowo do KIA odezwać w tej sprawie.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: [GT] 1.6 T-GDI
xon napisał(a):W związku z tym chciałem zapytać posiadaczy innych GT, czy mieliście jeszcze jakieś historie związane z tym modelem, gdzie normalny serwis nie zakładał wymiany czegoś, a okazało się że trzeba?
Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".
Obecnie prawie każdy producent - w dobie walki o "zmniejszenie" kosztów - wydłuża interwały międzyprzeglądowe, teraz jest najczęściej "trynd", by robić je co dwa lata, a olej co 30 kkm. Tak jest np. podane w terminarzu w IO dla mojego diesla, ale ja olej daję do wymiany co 15 kkm, bo sorry - nie wierzę, że smarowidło (nawet z górnej półki) utrzyma dobre parametry przez cały wydłużony okres, a w silniku mam turbo - element cholernie wrażliwy na zanieczyszczenia, spadek jakości, etc.
Ostatnio na Interii był w ogóle artykuł na ten temat, podparty przykładem silników w Lagunach II, dzięki którym ten francuski pasztet zyskał miano "królowej lawet" - bo padało tam nagminnie turbo, panewki, dochodziło do częstych awarii układów korbowo-tłokowych. Ciekawostką było to, że dokładnie te same silniki wkładano także do Volvo i Mitsubishi, gdzie uważane były za napęd nie do zdarcia. Jak się okazało, wymiana oleju w Renault była wymagana co 30 kkm, w V i M co 15 kkm ...
Wiec nie ma co winić ASO, tylko światowe trendy wynikające z faktu, że "Kowalski" uważa, że nie po to kupił nowe auto, by je serwisować. Trzeba mieć swój rozum, dobrze żyć z serwisem i pytać, co lepiej wymienić częściej, niż wymaga instrukcja, dla spokoju duszy i - przewrotnie - portfela. Auto się odwdzięczy
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- lobo
- Asystent Kierownika
- Posty: 223
- Dołączył(a): 17 cze 2017 17:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 Brak, 1,6 T-GDI Pb 204KM
2021, XL+PRE+AEB+PNS
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Potwierdzam delikatne drgania też w moim GT FL.
-
Pablo - Asystent Kierownika
- Posty: 296
- Dołączył(a): 05 paź 2018 07:57
- Lokalizacja: Berlin
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 T-GDI Pb 204KM
2014, GT - Track
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] 1.6 T-GDI
pioter napisał(a):Dzisiaj wiele jest takich czynności serwisowych, gdzie mechanik nie-firmowy mówi, że trzeba, i patrz pan, w ASO nie robią ... No nie robią, bo "fabryczni" trzymają się harmonogramu czynności, określonego przez producenta dla danego modelu. Oczywiście nie ma problemu, by takie dodatkowe elementy poza terminarzowe zgłosić w ASO i zrobić, a dobre serwisy nawet same sugerują wykonanie częściej "czegoś", choć wtedy pojawiają sie wpisy "chcieli mnie naciągnąć, bo w książce jest napisane, że co 100 kkm, a ja mam nalatane dopiero 50 kkm".
Widać, że są serwisy i serwisy, ja ze swoim dobrze żyję, a nie sugerowali mi do tej pory nic poza olejem na start (w 2014) po 5 tyś km.
Generalnie zaufany mechanik (ASO czy nie) jest potrzebny po prostu, który rozumie że chcesz dbać o auto, a nie tylko tyle co trzeba robić.
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
rafalg31 napisał(a):Co prawda ja mam zwykle 1.6 GDI ale też na luzie obroty trzymają ok 600 i co kilka sekund pojawiają się takie drgania (bez znaczenia czy z klimą czy bez). Pojawiło się to po przekroczeniu jakiś 30 tkm.
Ciekawe,
moze koreance cos zle stunowali na tak wolne obroty?
-
rafalg31 - Dyrektor
- Posty: 675
- Dołączył(a): 24 wrz 2015 20:30
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6 Pb 204KM
2020, GT+7DCT+TEC+AEB+PRE+PNS
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Sprawdzałem przez czytnik obd2 z aplikacja torque i na postoju jest 620-630 obrotów na luzie bez sprzęgła. Po wciśnięciu sprzęgła 680-690 obrotów. Przy tych 620 auto delikatnie drga i co kilka sekund mocniej. Wcześniej na bank tego nie było (stojąc na światach myślałam, że auto zgasło? Teraz już tak nie ma). Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
rafalg31 napisał(a):Może najwyższy czas wymienić świece? 40 tkm w 95% po mieście.
Wymieniałem świece niecąły miesiąc temu, po 51 tyś, nie rozwiązało to tego konkretnego problemu w całości, ale ogólnie odczucia z jazdy poprawiło.
Dlatego myślę co dalej, u mnie ten problem przez pierwszy rok też nie występował, czyli jakieś 15 tyś od nowości.
- hacker
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 01 lis 2018 18:54
- Lokalizacja: Rzeszów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2016
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Podbiję trochę temat drgań na wolnych w 1.6 GT FL. U Was silnik też brzmi bardziej jak diesel, niż benzyna ? Spotkałem się już z wieloma opiniami, że te silniki tak mają.
Druga sprawa to szarpanie - 2x zgłaszałem w ASO i nic nie potrafią znaleźć - albo nie chcą znaleźć. Przy przyspieszaniu delikatnym gwałtownym czuć takie dławienie się auta - jakby wypadanie zapłonu, ale na tyle delikatne, że 0 błędów. Przebieg to dopiero 30k km. Ktoś się z tym spotkał i skutecznie zdiagnozował ?
Druga sprawa to szarpanie - 2x zgłaszałem w ASO i nic nie potrafią znaleźć - albo nie chcą znaleźć. Przy przyspieszaniu delikatnym gwałtownym czuć takie dławienie się auta - jakby wypadanie zapłonu, ale na tyle delikatne, że 0 błędów. Przebieg to dopiero 30k km. Ktoś się z tym spotkał i skutecznie zdiagnozował ?
-
marcin255 - Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Też czasem przy mocniejszym bucie czuję delikatne szarpnięcie.
-
gzyms - Dyrektor
- Posty: 988
- Dołączył(a): 11 sty 2018 10:13
- Lokalizacja: NO
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2017, M SmartPlus
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Kurczę. Widzę, że nie ważne czy to gt czy gdi problem jest podobny. W moim gdi drgania zauważyłem w październiku po około 11kkm i 10 miesiącach użytkowania. Silnik do tego na jałowym zaczął być słyszalny, wcześniej nie był prawie w ogóle słyszalny. Również wcześniej sprawdzałam czy dziala na jalowym bo był nieslyszalny Teraz jak diesel pracuje. Może to przyzwyczajenie się już?
Oczywiście w serwisie nic nie znaleźli kazali obserwować. Qzwa a jak coś się stanie w Rumuni w górach? Do tego przy normalnej jeździe tak około 2.5 kobr. również jest bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przyspieszając i zwiększając obroty do 3kobr. robi się ciszej.
Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
A ha w poprzednim samochodzie jak następowała przerwa w przyspieszeniu to powodem były kierownice turbiny która zacinaly sie.
Oczywiście w serwisie nic nie znaleźli kazali obserwować. Qzwa a jak coś się stanie w Rumuni w górach? Do tego przy normalnej jeździe tak około 2.5 kobr. również jest bardzo nieprzyjemny dźwięk. Przyspieszając i zwiększając obroty do 3kobr. robi się ciszej.
Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
A ha w poprzednim samochodzie jak następowała przerwa w przyspieszeniu to powodem były kierownice turbiny która zacinaly sie.
"Piwo tylko z kija, auto tylko z Kia ..." Henryk Sawka
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
Co do baru nie mam problemu z wyborem, ale do ASO w mojej okolicy coraz częściej obawiam się jechać ....
-
xon - Kierownik
- Posty: 563
- Dołączył(a): 30 gru 2018 20:04
- Lokalizacja: WWA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 280KM
2014, GT XL
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
gzyms napisał(a):Co do trzęsienia silnika w instrukcji jest napisane żeby wyregulować zawory. Ale w serwisie na to nie zareagowali. Ehh
Zapytam znajomego mechanika (nie w KIA) jak będę co on na to.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: [GT] Drgania silnika 1.6 T-GDI na wolnych obrotach
Hackerowi ktoś konto zhackierował
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
przez Yankee » 08 maja 2023 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 18 Odpowiedzi / 13479 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
19 cze 2023 08:52
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
-
-
Drgania na niskich obrotach
przez mrówa » 03 lut 2022 20:11 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 3009 Wyświetlone
- Ostatni post przez mrówa
03 lut 2022 20:11
-
Drgania na niskich obrotach
-
-
Drgania silnika
przez damek21 » 30 lis 2019 12:45 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 7168 Wyświetlone
- Ostatni post przez damek21
03 gru 2019 17:22
-
Drgania silnika
-
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
przez gzyms » 05 paź 2019 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 17 Odpowiedzi / 26980 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
07 maja 2020 09:54
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
-
-
Drgania zimnego silnika po odpaleniu w wyższych temp.
przez Dzi11 » 09 maja 2021 07:10 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 5370 Wyświetlone
- Ostatni post przez sensor
18 cze 2021 07:28
-
Drgania zimnego silnika po odpaleniu w wyższych temp.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości