Wymiana szpilek
Moderator: Żandarmeria
-
bodziek
Wymiana szpilek
Mam takie szybkie pytanie - czy do wymiany szpilki w tylnym kole potrzebny jest demontaż piasty?
Ostatnio edytowano 21 cze 2016 20:25 przez bodziek, łącznie edytowano 1 raz
-
ruciak76
Re: wymiana szpilki z tylu
Raczej nie, u mnie mechanik wymieniał bez demontażu piasty
Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-H320 przy użyciu Tapatalka
-
bodziek
Re: wymiana szpilki z tylu
Czy mogę prosić moderatora o zmianę nazwy tematu na "wymiana szpilek?".
Okazuje się, że szykuje się większa robota - wczoraj musiałem założyć dojazdówkę z tyłu i dwóch śrub nie dało się odkręcić.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić jak to jest w pozostałych kołach i w każdym jest po jednej zatartej nakrętce...
Jutro będę dzwonił do warsztatu, w którym zmieniałem opony i zapytam, jaką mają dla mnie w związku z tym propozycję.
Przed rozmową zadzwonię w parę miejsc poznać koszty wymiany, ale temat pozostaje aktualny - chciałbym przed rozmową wiedzieć, jak wygląda taka wymiana szpilek. W związku z tym moje kolejne pytanie - czy z przodu jest konieczność odkręcania piasty?
I co w ogóle jest powodem, że w naszych samochodach dzieją się takie rzeczy - niedbałość mechaników, czy jakaś wada tych szpilek, bądź nakrętek? Nakrętki nie wyglądają na krzywo nakręcone. Być może zbyt mocne do kręcenie jest przyczyną?
Okazuje się, że szykuje się większa robota - wczoraj musiałem założyć dojazdówkę z tyłu i dwóch śrub nie dało się odkręcić.
Dzisiaj postanowiłem sprawdzić jak to jest w pozostałych kołach i w każdym jest po jednej zatartej nakrętce...
Jutro będę dzwonił do warsztatu, w którym zmieniałem opony i zapytam, jaką mają dla mnie w związku z tym propozycję.
Przed rozmową zadzwonię w parę miejsc poznać koszty wymiany, ale temat pozostaje aktualny - chciałbym przed rozmową wiedzieć, jak wygląda taka wymiana szpilek. W związku z tym moje kolejne pytanie - czy z przodu jest konieczność odkręcania piasty?
I co w ogóle jest powodem, że w naszych samochodach dzieją się takie rzeczy - niedbałość mechaników, czy jakaś wada tych szpilek, bądź nakrętek? Nakrętki nie wyglądają na krzywo nakręcone. Być może zbyt mocne do kręcenie jest przyczyną?
-
rodrigez
Re: Wymiana szpilek
To wina mechaników jak dokręcają pistoletem to tak się dzieje a jakby dokręcali kluczem dynamometrycznym szansa że szpile wytrzymają dłużej wzrasta kilkukrotnie. Niestety szpilki mają to do siebie że się zrywają po jakimś czasie mój brat w Mitsubishi wymieniał już kilkukrotnie
Tapnięte z OnePlus One
Tapnięte z OnePlus One
Ostatnio edytowano 26 cze 2016 15:06 przez rodrigez, łącznie edytowano 1 raz
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Wymiana szpilek
W CFL masz piaste razem ze szpilkami. Choc u mnie mechanik jako to zrobil i wymienil jedną, cos tam nacikal, nie wiem dokladnie.
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: Wymiana szpilek
W tygodniu planuję wymianę 3 szpilek z przodu. Pytanie czy nie bede musiał w tym celu specjalnie wymieniac łożyska? Da się je wybić i nabić nowe bez demontarzu piasty od zwrotnicy?
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Wymiana szpilek
Coś Mi się wydaje, że chyba cała piasta wchodzi w grę przy 3 szpilkach. Ja po zakupie, w 1 tygodniu urwałem jednak szpilkę - akurat w Lidlu był klucz dynamometryczny za 80zł, kupiłem i jestem zadowolniony, nie ma problemów z siłowaniem się z nakrętką, 160 N sobie ustawiłem (więcej niż zalecają) i jest Good. Polecam zakup klucz, oczywiście jakiegoś lepszego. Jeśli jeździsz do gumolepy, uczul go żeby zmienił siłe na klucz na Mniejszą.
-
bodziek
Re: Wymiana szpilek
160 Nm? Nic dziwnego, że szpilki się urywają.
Ja w sumie nie dałem znać, jak się zakończyła moja sprawa. Ostatecznie wymieniłem wszystkie szpilki i nakrętki we wszystkich kołach - skoro i tak wszystkie musiały zostać zdemontowane. Orientacyjnie - kosztowało to w ASO ok. 900 zł z częściami.
Co do przyczyny - rozmawiałem z kilkoma mechanikami, analizowałem i moim zdaniem przyczyną urywających się szpilek jest zbyt mocne dokręcanie kół.
Niektórzy mechanicy najpierw nakręcają nakretkę na szpilkę pistoletem, a później sprawdzają kluczem dynamometrycznym. Pomijając możliwość krzywego nałożenia nakrętki i zniszczenia gwintu w ten sposób, dociagnięcie kluczem pneumatycznym, a później sprawdzenie dynamometrycznym nic nie da - jeśli zostało już dokręcone zbyt mocno pneumatycznym.
Z kolei dokręcanie bez użycia klucza pneumatycznego też nie zawsze jest dobrze robione. Dla naszych samochodów moment dokręcania nakrętek kół wynosi 88 do 118 Nm. Niektórzy mechanicy dokręcają na 120, inni na 130 Nm. Poprzedni właściciel mojego samochodu opony wymieniał w ASO, tymczasem w tym ASO, w którym pytałem, dokręcają na 130 Nm...
Wydaje się, że regularne dokręcanie kół zbyt mocno powoduje stopniowe uszkodzenie gwintu na szpilce lub w nakrętce, a przy którymś razie, gdy odkształcenie jest już zbyt duże - gwint w końcu się zablokuje.
Ja póki co kazałem po wymianie szpilek dokręcić swoje koła momentem 110 Nm i zamierzam zawsze tego pilnować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ja w sumie nie dałem znać, jak się zakończyła moja sprawa. Ostatecznie wymieniłem wszystkie szpilki i nakrętki we wszystkich kołach - skoro i tak wszystkie musiały zostać zdemontowane. Orientacyjnie - kosztowało to w ASO ok. 900 zł z częściami.
Co do przyczyny - rozmawiałem z kilkoma mechanikami, analizowałem i moim zdaniem przyczyną urywających się szpilek jest zbyt mocne dokręcanie kół.
Niektórzy mechanicy najpierw nakręcają nakretkę na szpilkę pistoletem, a później sprawdzają kluczem dynamometrycznym. Pomijając możliwość krzywego nałożenia nakrętki i zniszczenia gwintu w ten sposób, dociagnięcie kluczem pneumatycznym, a później sprawdzenie dynamometrycznym nic nie da - jeśli zostało już dokręcone zbyt mocno pneumatycznym.
Z kolei dokręcanie bez użycia klucza pneumatycznego też nie zawsze jest dobrze robione. Dla naszych samochodów moment dokręcania nakrętek kół wynosi 88 do 118 Nm. Niektórzy mechanicy dokręcają na 120, inni na 130 Nm. Poprzedni właściciel mojego samochodu opony wymieniał w ASO, tymczasem w tym ASO, w którym pytałem, dokręcają na 130 Nm...
Wydaje się, że regularne dokręcanie kół zbyt mocno powoduje stopniowe uszkodzenie gwintu na szpilce lub w nakrętce, a przy którymś razie, gdy odkształcenie jest już zbyt duże - gwint w końcu się zablokuje.
Ja póki co kazałem po wymianie szpilek dokręcić swoje koła momentem 110 Nm i zamierzam zawsze tego pilnować.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: Wymiana szpilek
bodziek napisał(a):Ja póki co kazałem po wymianie szpilek dokręcić swoje koła momentem 110 Nm i zamierzam zawsze tego pilnować.
Orientujesz się czy bez zdejmowania piasty dało się wymienić te szpilki?
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Wymiana szpilek
bodziek napisał(a):160 Nm? Nic dziwnego, że szpilki się urywają.
Nie urywają, wierz Mi lekko się odkręcają, a z tego co czytałem na 150N zalecają (choć jak widzę, zalecają dla Kia mniej) - już idzie 3 rok i mam spoój z urwanymi szpilami. Następnym razem dokręcę Mniej.
Orientujesz się czy bez zdejmowania piasty dało się wymienić te szpilki?
Pisałem kilka postów wyżej, nie da się, chyba, że coś tam podpiłuje mechanik, ale to jest trochę partyzantka jak to Mi powiedział
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: Wymiana szpilek
A więc tak dla potomnych. Szpilki z przodu da się wymienić na samochodzie nawet i wszystkie.
Okręcamy koło, zdejmujemy klocki hamulcowe i tarcze. Mamy dostęp do całej piasty. Śruby osłania taka cienka metalowa blaszka. Trzeba ją naciąć maleńką tarczą w dwóch miejscach z lewej strony w odstępie ok 2cm tak aby łepek szpilki się zmieścił. Jak już nadetniemy tą blaszkę wystarczy ją odgiąć do tyłu. Przekręcamy piastą aby szpilka natrafiła na zrobiony otwór i ją wyciskamy (jeśli mamy czym) lub metodą bardziej drastyczną czyli wybijamy (grozi pokrzywieniem piasty). Składanie analogicznie do demontażu.
Okręcamy koło, zdejmujemy klocki hamulcowe i tarcze. Mamy dostęp do całej piasty. Śruby osłania taka cienka metalowa blaszka. Trzeba ją naciąć maleńką tarczą w dwóch miejscach z lewej strony w odstępie ok 2cm tak aby łepek szpilki się zmieścił. Jak już nadetniemy tą blaszkę wystarczy ją odgiąć do tyłu. Przekręcamy piastą aby szpilka natrafiła na zrobiony otwór i ją wyciskamy (jeśli mamy czym) lub metodą bardziej drastyczną czyli wybijamy (grozi pokrzywieniem piasty). Składanie analogicznie do demontażu.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Wymiana szpilek
Czyli spawamy to co nacięliśmy?
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
mastersik2011 - Kierownik zmiany
- Posty: 183
- Dołączył(a): 27 lip 2015 09:16
- Lokalizacja: ok. Płocka
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1582 ON 115KM
2010, Comfort+
Re: Wymiana szpilek
Teoretycznie nie trzeba bo ta blaszka az takiej ogromnie waznej roli nie spelnia. Aczkolwiek mozna maly spawik zrobic. Osobiscie ladnie ja dogialem i jest sztywno. Wazne zeby nie przecholowac z jej przecinaniem.
Obecnie:
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Kia Cee'd 1FL SW, 1.6 CRDi, 2010
Hyundai i30 HB, 1.6 CRDi, 2008
Kiedyś:
Renault Megane PhII 1.4 B+G 1999
Rover 400Si 1.6 B+G 1999
Citroen ZX 1.4 B 1996
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wymiana D1S
przez marcin255 » 27 sie 2020 19:52 w Akcesoria i wyposażenie - 0 Odpowiedzi / 3372 Wyświetlone
- Ostatni post przez marcin255
27 sie 2020 19:52
-
Wymiana D1S
-
-
Wymiana kołpaków
przez Saracen » 27 maja 2021 10:57 w Akcesoria i wyposażenie - 7 Odpowiedzi / 3811 Wyświetlone
- Ostatni post przez Saracen
14 cze 2021 10:48
-
Wymiana kołpaków
-
-
Wymiana 2 z 4 świec
przez snav22 » 14 maja 2021 18:53 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 13 Odpowiedzi / 5501 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
21 maja 2021 04:31
-
Wymiana 2 z 4 świec
-
-
Wymiana Anteny
przez bartekmisiek.9087 » 12 lis 2020 17:01 w Tipsy i triksy ... - 3 Odpowiedzi / 3544 Wyświetlone
- Ostatni post przez bartekmisiek.9087
15 lis 2020 12:07
-
Wymiana Anteny
-
-
Wymiana silnika
przez Zibi P » 07 cze 2019 20:44 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8555 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pjoter4681
07 sty 2023 18:36
-
Wymiana silnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości