CZY KTOŚ MA CEED'a z AUTOMATEM???
Moderator: Żandarmeria
-
cyberstorm
-
danek
Przejechałem tym samochodem 4 tys. Auto sprawuje się nadwyraz dobrze, jeżeli mówimy tylko o skrzyni. Od początku byłem bardzo pozytywnie zaskoczony płynnością zmiany poszczególnych przełożeń. Brakuje tylko opcji tiptronic, która występuje w nowszych automatach.
Silnik 1,6 nieznacznie stracił na mocy, jedne co denerwuje to dosyć długi czas namysłu np. przy wyprzedzaniu kiedy musi zredukować do trójki (gaz w podłogę ok. 2sek i dopiero redukuje). Teraz bym pomyślał o silniku 2,0 ale ta cena... :shock:
Pozdro
Silnik 1,6 nieznacznie stracił na mocy, jedne co denerwuje to dosyć długi czas namysłu np. przy wyprzedzaniu kiedy musi zredukować do trójki (gaz w podłogę ok. 2sek i dopiero redukuje). Teraz bym pomyślał o silniku 2,0 ale ta cena... :shock:
Pozdro
-
Kusybox
-
danek
wówczas kiedy go kupowałem, a zamawiałem w maju, do wyboru z automatem miałem tylko 1,6 i 2,0 benzyna, o dieslu nawet nie można było myśleć, nie wiem jak jest teraz.
Styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady, w trasie max 140 km/h.
Spalanie miasto 7,8 max 8,5 - ale to trzeba niźle cisnąć
Trasa Olsztyn - Kraków : 5,8/100km
Moim zdaniem i tak jest nieźle. Oczywiście spalanie podaje według wskazań komputera, będe musiał z ciekawości też sam policzyć przy tankowaniu.
Styl jazdy dynamiczny, ale bez przesady, w trasie max 140 km/h.
Spalanie miasto 7,8 max 8,5 - ale to trzeba niźle cisnąć
Trasa Olsztyn - Kraków : 5,8/100km
Moim zdaniem i tak jest nieźle. Oczywiście spalanie podaje według wskazań komputera, będe musiał z ciekawości też sam policzyć przy tankowaniu.
-
Kusybox
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re Danek
Danek, nie wiem jak jeździcie kolego, ale ja przy 1,4 w mieście mam spalanie na poziomie 9 l ( i wcale nie cisnę).
-
surtoip
-
danek
-
pabos
Mój cee'd z automatem sprawia się rewelacyjnie. Zaskoczyło mnie utrzymywanie bardzo niskich obrotów <2000/min przy stałych niskich prędkościach- co sprawia że jazda jest całkiem ekonomiczna.
Najlepsze wrażenia zostawia przyspieszanie do 100km/h: np. z prędkości 60/h i czwartego biegu kickdown włącza 2 bieg i przy wciśniętym gazie do deski przyspiesza rewelacyjnie- żadne wyprzedzanie mi nie straszne:) Trójka wówczas włącza się dopiero przy 100/h.
Spalanie w trasie zgodnie podczas jazdy zgodnie z przepisami i z włączoną klimą 6,5-6,8l/100km.
Polecam!
Najlepsze wrażenia zostawia przyspieszanie do 100km/h: np. z prędkości 60/h i czwartego biegu kickdown włącza 2 bieg i przy wciśniętym gazie do deski przyspiesza rewelacyjnie- żadne wyprzedzanie mi nie straszne:) Trójka wówczas włącza się dopiero przy 100/h.
Spalanie w trasie zgodnie podczas jazdy zgodnie z przepisami i z włączoną klimą 6,5-6,8l/100km.
Polecam!
-
wilam
-
Gaj
A jakie ma obroty diesel w automacie powyżej ok. 140-160 km na godzinę?
Skoro ta skrzynia automatyczna jest 4 biegowa to jak właśnie radzi sobie z obrotami i hałasem silnika powyżej prędkości 130-140 km ?! Nawet w 5cio biegowym manualu brakuje wtedy 6 przełożenia, a co dopiero dzieje się w automacie?
No ja włąśnie zacząłem się zastanawiać nad automatem do CRDi 1.6 - gdyby zrezygnować z ESP, TCS, BAS to skrzynia byłaby tylko za 2000zł extra, ale pytanie czy i jaki ma to faktycznie sens i jak z dynamiką i przede wszystkim ekonomiką automatu połączonego z dieslem 1.6?
Skoro ta skrzynia automatyczna jest 4 biegowa to jak właśnie radzi sobie z obrotami i hałasem silnika powyżej prędkości 130-140 km ?! Nawet w 5cio biegowym manualu brakuje wtedy 6 przełożenia, a co dopiero dzieje się w automacie?
No ja włąśnie zacząłem się zastanawiać nad automatem do CRDi 1.6 - gdyby zrezygnować z ESP, TCS, BAS to skrzynia byłaby tylko za 2000zł extra, ale pytanie czy i jaki ma to faktycznie sens i jak z dynamiką i przede wszystkim ekonomiką automatu połączonego z dieslem 1.6?
-
less
Gaj napisał(a):A jakie ma obroty diesel w automacie powyżej ok. 140-160 km na godzinę?
Skoro ta skrzynia automatyczna jest 4 biegowa to jak właśnie radzi sobie z obrotami i hałasem silnika powyżej prędkości 130-140 km ?! Nawet w 5cio biegowym manualu brakuje wtedy 6 przełożenia, a co dopiero dzieje się w automacie?
No ja włąśnie zacząłem się zastanawiać nad automatem do CRDi 1.6 - gdyby zrezygnować z ESP, TCS, BAS to skrzynia byłaby tylko za 2000zł extra, ale pytanie czy i jaki ma to faktycznie sens i jak z dynamiką i przede wszystkim ekonomiką automatu połączonego z dieslem 1.6?
O obroty bym się nie martwił. ASB są zupełnie inaczej zestopniowane niż manuale. Poprzednie autko miałem z ASB i jechało 240 km/h mimo że ASB miał tylko 4 biegi.
Jestem zwolenikiem automatów (3 lata z ASB robi swoje) ale jednak wolałbym mieć ESP niż automat.
Choć ja niestety nie miałem takich dylematów , bo jak zamawiałem ceeda to ASB były tylko do benzyn i w sumie teraz nie wiem jak bym zrobił. Tak na prawdę to ASB byłaby idealna do 2.0 CRDi, bo 1.6 jest chyba trochę za słaby
-
NowyCEE'D
Jeżdżę automatem dopiero co prawda 3 m-ce i to co mogę powiedzieć:
Spalanie ok. 8,5 l na setkę w normalnej jeździe, na trasie spokojnie schodzi poniżej 7 l, a z gazem w podłodze to trudno jest przekroczyć 10 l .
Zauważyć się jednak da iż podczas dynamicznej jazdy czyli pedał gazu do oporu wkręca się na wysokie obroty co jest zrozumiałe, wtedy jednak staje sie dość głośny silnik, słyszalny we wnętrzu (natomiast redukuje to co nieco system nagłośnieniowy który samoistnie zwiększa nagłośnienie wraz ze wzrostem prędkości ps. cwani Ci konstruktorzy CEE'Da) .
Jeżeli nie interesują Cię wyścigi z małolatami na światłach w czarnych hondach civic z 94 r. to będziesz zadowolony.
Osobiście nie zamieniłbym na manualna nawet z CRDi tym bardziej że nie lubię jak dieselki na niskich obrotach "warczą".
Pozdrawiam
Spalanie ok. 8,5 l na setkę w normalnej jeździe, na trasie spokojnie schodzi poniżej 7 l, a z gazem w podłodze to trudno jest przekroczyć 10 l .
Zauważyć się jednak da iż podczas dynamicznej jazdy czyli pedał gazu do oporu wkręca się na wysokie obroty co jest zrozumiałe, wtedy jednak staje sie dość głośny silnik, słyszalny we wnętrzu (natomiast redukuje to co nieco system nagłośnieniowy który samoistnie zwiększa nagłośnienie wraz ze wzrostem prędkości ps. cwani Ci konstruktorzy CEE'Da) .
Jeżeli nie interesują Cię wyścigi z małolatami na światłach w czarnych hondach civic z 94 r. to będziesz zadowolony.
Osobiście nie zamieniłbym na manualna nawet z CRDi tym bardziej że nie lubię jak dieselki na niskich obrotach "warczą".
Pozdrawiam
-
klosj24
Zanim kupiłem automat testowałem toyotę auris diesel z pseudoautomatem i passata z super (podwójne sprzęgło - podobno najlepszy na rynku) automatem. Nie jeździłem wcześniej automatami ale pomiędzy passatem z DSG ja tam w jeździe po mieście specjalnych różnic nie widzę. I tak człowiek się snuje w korkach - prędkość średnia z dniówki miastowej to niecałe 30 km/h. Raz przyspieszyłem to mnie "państwo" w ceedzie potraktowało 6 pkt i 300 zł. No i po co. Pewnie jakieś uwagi dla znawców tematu by się znalazły ale dla mnie automat miał ułatwić życie i zwiększyć wygodę i zwiększył. A co do
jak ruszam na światłach z normalnym gazem to ... mijam wszystkich! bo automat szybciej (wg. mnie) zmienia biegi! i poważnie dopiero potem ludziska wyją silnikami, żeby jakąś tam KIE minąć. I tu zaskok bo facet jedzie z ręka opartą na szybie drapiąc się po głowie (ten chwyt sam opracowałem widząc minę takiego jednego co mnie mijał - wyszło przypadkiem ale często tą pozycję na światłach stosują). Czyli jedziesz sobie spoko ze średnim gazem a oni dopiero po paru sekundach się z Tobą zrównują i są wściekli z jakim spokojem prowadzisz. Co do spalanie. jestem jeszcze przed pierwszą zmianą oleju ale po mieście poniżej 9.2 nie mogę zejść - klima auto non stop a więc może i te zimne dni dają swoje. Na trasie automat ma niewiele do roboty więc spalanie powinno być jak w manualu. Wada: jak na razie wolniej wykonuję manewry zmiany kierunków tył-przód (parking) bo nie chcę przełączać bez zatrzymania ale na razie nikt nie trąbił. Przyspieszenie ma bo dieslem mnie dopiero na kogucie przy następnym skrzyżowaniu dopadli<span>NowyCEE'D</span> napisał(a):Jeżeli nie interesują Cię wyścigi z małolatami na światłach w czarnych hondach civic z 94 r. to będziesz zadowolony.
-
less
-
adamg29
Jeździłem Ceedem w automacie zarówno 1.6CRDI jak i 1.6 benzyną. Mz. lepsza jest benzyna - niewiele więcej pali, za to jest dużo żwawsza. Diesel przyspiesza ok do ok. 70km/h, potem łapię zadyszkę - po prostu cztery biegi to dla niego trochę za mało. Do tego przy przeciętnych prędkościach miejskich (60-70 km/h) ustawia obroty na ok 1600-1700 i w efekcie nieprzyjemnie warczy.
Za to benzynka - pełna kultura - przy przyspieszaniu trochę robi hałasu, za to jak się prędkość stabilizuje zapada piękna cisza.
Za to benzynka - pełna kultura - przy przyspieszaniu trochę robi hałasu, za to jak się prędkość stabilizuje zapada piękna cisza.
-
teon
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości