Napiszcie wasze sytuacje i wrażenia z uaktywnienia sie ESP.
Teraz jak popadało śniegu uważam to za swiętną sprawę.
Dobre zimówki + ESP i czujesz, że prowadzisz auto, a nie auto ciebie.
brakuje ASR (kiedyś brakowało mi tylko 6 biegu).
ESP - działa?
Moderator: Żandarmeria
-
conrade
ESP - działa?
Ostatnio edytowano 15 sty 2009 19:47 przez conrade, łącznie edytowano 1 raz
-
sabex
Jak masz ESP to jest i ASR inaczej TCS.
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
-
conrade
sabex napisał(a):Jak masz ESP to jest i ASR inaczej TCS.
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
a może tak
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 27929.html
-
DeeCann
conrade napisał(a):sabex napisał(a):Jak masz ESP to jest i ASR inaczej TCS.
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_kontroli_trakcji
a moÂże tak
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 27929.html
Troche tego nie qmam: " ... Uk³ad wykonuje czêœÌ funkcji ASR". ASR i TCS to jest dokladnie to samo, z tym ze ASR to nazwa niemiecka stosowana w mesiach czy wolkswagenach, a TCS to z angielskiego. Chyba ze o czyms nie wiem
A co do samego dzialania to ... dziala Ale trzeba sie pozbyc nawyku do zbyt duzego kontrowania bo mozna przedobrzyc.
A pytanie ma odnosnie BAS. Czy w kijankach przy BAS'ie wlaczaja sie awaryjne ? W volvo chyba tak to dziala.
-
conrade
Ja to tłumacze sobie tak:
ESP to takie wspomaganie "pilota" - kierowcy
I uruchamia to co ma na pokładzie - inne 3literowe systemy.
ASR - przeciwdziala boksowaniu kół i silnikiem i hamulcami (TCS tylko hamowaniem)
Jaki 3literowy system byśmy nie wzięli będą działać lepiej lub gorzej w zależności od zestrojenia, czujników etc.
oczywiście mogę się mylić - jak ktoś wie lepiej to niech mnie oświeci.
fakt faktem boksowanie mi się zdarza i muszę temu przyjrzec.
poza tym jeździ jak rakieta
ESP to takie wspomaganie "pilota" - kierowcy
I uruchamia to co ma na pokładzie - inne 3literowe systemy.
ASR - przeciwdziala boksowaniu kół i silnikiem i hamulcami (TCS tylko hamowaniem)
Jaki 3literowy system byśmy nie wzięli będą działać lepiej lub gorzej w zależności od zestrojenia, czujników etc.
oczywiście mogę się mylić - jak ktoś wie lepiej to niech mnie oświeci.
fakt faktem boksowanie mi się zdarza i muszę temu przyjrzec.
poza tym jeździ jak rakieta
-
zurek
U mnie kontrolka ESP miała do tej pory szansę może ze 3 razy zamrugać w tym 2 razy podczas testów na śniegu. Poboksowałem trochę i potem układ przejął kontrolę i płynnie ruszył.
Raz mi pomógł na skrzyżowaniu w Zgorzelcu, jak ruszałem na lodzie 1go stycznia. TCS zadziałał wtedy swietnie.
Uważam również, że mamy bardzo dobre hamulce i ABS. + BRT.
Funkcji ESP w istocie jej działania jeszcze na szczęście nie miałem okazji sprawdzić i oby nigdy nie musiała się właczać.
Raz mi pomógł na skrzyżowaniu w Zgorzelcu, jak ruszałem na lodzie 1go stycznia. TCS zadziałał wtedy swietnie.
Uważam również, że mamy bardzo dobre hamulce i ABS. + BRT.
Funkcji ESP w istocie jej działania jeszcze na szczęście nie miałem okazji sprawdzić i oby nigdy nie musiała się właczać.
-
maciejkiner
Witam
Ja za to dyskoteke na desce w tych warunkach mam non stop - nawet bez wciskania do dechy przy ruszaniu spod swiatel i tak ciagle mruga kontrolka. A czesto sam prowokuje je do dzialania mocno przyspieszajac w zakrecie (ale przy niewielkich predkosciach, zeby w razie czego moc zareagowac) i szczerze mowiac czasem jego praca powoduje dziwne odczucia - to hamowanie jakies takie nienaturalne No ale wazne, ze skuteczne... Jak sie ociepli to pewnie znow bede je wylaczal...zeby lepiej czuc maszyne
pzdr
maciejkiner
Ja za to dyskoteke na desce w tych warunkach mam non stop - nawet bez wciskania do dechy przy ruszaniu spod swiatel i tak ciagle mruga kontrolka. A czesto sam prowokuje je do dzialania mocno przyspieszajac w zakrecie (ale przy niewielkich predkosciach, zeby w razie czego moc zareagowac) i szczerze mowiac czasem jego praca powoduje dziwne odczucia - to hamowanie jakies takie nienaturalne No ale wazne, ze skuteczne... Jak sie ociepli to pewnie znow bede je wylaczal...zeby lepiej czuc maszyne
pzdr
maciejkiner
-
less
sabex napisał(a):Jak masz ESP to jest i ASR inaczej TCS.
Około 1 roku temu przeszła przez forum dyskusja na temat tego czy starsze ceedki które miały (zgodnie ze specyfikacją KIA) tylko ESP+BAS mają też ASR (TCS). W oficjalnej ofercie KIA wcześniej był bowiem ESP+BAS a później za te same pieniądze pojawiła się opcja ESP+BAS+TCS.
I tutaj jest pytanie do Kolegi Sensora, który miał już 2 ceedki z ESP więc może porównać czy w starszym był też TCS. Serdecznie prosimy o odpowiedź
-
e2rdo
esp testowane na śniegu
pierwszy śnieg, pusta nie odśnieżona dróżka z kostek
jazda od krawężnika do krawężnika
gdy samochód chciał zarzucić tyłem, hamulce tak przyhamowały tylne koła że jechał na wprost
później, ostre ruszanie na śniegu i też esp daje o sobie znać zapalając lampkę
jadąc ceedem po śniegu mam odczucie, że samochód trzyma się drogi jeśli chodzi o normalną zmianę pasa, nie świruje i nie traci przyczepności
jednak jazda po śniegu i ostra zmiana kierunku jazdy, powoduje że koła się skręcają a samochód jedzie prosto :/
ale jak przyjdzie hamować to nawet przy załączonym abs samochód nie chce się zatrzymać i droga hamowania jest dłuuuga... trzeba zachowywać nieco bezpieczniejsze odległości
a buksowanie kół niestety występuje
jak to było w rekalmie renaulta
ESP to środkowe ucho twojego samochodu
czyli chodzi o trzymanie pionu
pierwszy śnieg, pusta nie odśnieżona dróżka z kostek
jazda od krawężnika do krawężnika
gdy samochód chciał zarzucić tyłem, hamulce tak przyhamowały tylne koła że jechał na wprost
później, ostre ruszanie na śniegu i też esp daje o sobie znać zapalając lampkę
jadąc ceedem po śniegu mam odczucie, że samochód trzyma się drogi jeśli chodzi o normalną zmianę pasa, nie świruje i nie traci przyczepności
jednak jazda po śniegu i ostra zmiana kierunku jazdy, powoduje że koła się skręcają a samochód jedzie prosto :/
ale jak przyjdzie hamować to nawet przy załączonym abs samochód nie chce się zatrzymać i droga hamowania jest dłuuuga... trzeba zachowywać nieco bezpieczniejsze odległości
a buksowanie kół niestety występuje
<span>conrade</span> napisał(a):ESP to takie wspomaganie "pilota" Smile - kierowcy
jak to było w rekalmie renaulta
ESP to środkowe ucho twojego samochodu
czyli chodzi o trzymanie pionu
Ostatnio edytowano 15 sty 2009 22:21 przez e2rdo, łącznie edytowano 4 razy
-
zurek
Ciekawostka.
Nie wiem jak to jest oficjalnie, ale skoro firma KIA pisze, ze mamy system ESP to znaczy, że jest to system opracowany i opatentowany przez firme Bosh. Normalnie systemy do kontroli trakcji wszystkich marek sa określane generalnie jako ESC a ESP to nazwa zastrzeżona tylko dla marek które sprzedają samochody z systemem Bosha.
Nie wiem jak to jest oficjalnie, ale skoro firma KIA pisze, ze mamy system ESP to znaczy, że jest to system opracowany i opatentowany przez firme Bosh. Normalnie systemy do kontroli trakcji wszystkich marek sa określane generalnie jako ESC a ESP to nazwa zastrzeżona tylko dla marek które sprzedają samochody z systemem Bosha.
-
less
-
abes
-
zajcol
Zbiorczo:
Tak ESP w Ceedach to dzielo Boscha
Buksowanie musi w niewielkim zakresie wystepowac. W koncu system nie jest wróżką i reaguje z jakims tam opoznieniem, dopiero gdy problem ten sie pojawi.
Faktycznie ustawienia ASR w ceedzie sa dosyc liberalne i wcale solidnie mozna przyczepnosc zerwac, ale palenie gumy odpada
Mam "starszego" Ceeda i ASR jak najbardziej jest w komplecie z ESP - inaczej sie nie da, bo zawsze wchodzi on w sklad ESP.
Tak ESP w Ceedach to dzielo Boscha
Buksowanie musi w niewielkim zakresie wystepowac. W koncu system nie jest wróżką i reaguje z jakims tam opoznieniem, dopiero gdy problem ten sie pojawi.
Faktycznie ustawienia ASR w ceedzie sa dosyc liberalne i wcale solidnie mozna przyczepnosc zerwac, ale palenie gumy odpada
Mam "starszego" Ceeda i ASR jak najbardziej jest w komplecie z ESP - inaczej sie nie da, bo zawsze wchodzi on w sklad ESP.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
maciejkiner---> mój funfel
less jest inaczej wg mnie
w nr1 przy ruszaniu miałem wrażenie że tylko klocki hamowały
nr2 juz ma inaczej jakoś płynniej się o dzieje -nieraz z nudów i z ciekwaości na całkowicie bocznych drogach na warstwie śniegu i lodu 1 bieg i pedał w podłoge potem 2 bieg potem 3 i cąły czas i ogień trzeba troche przepali elektronikę od tego esp:D
less jest inaczej wg mnie
w nr1 przy ruszaniu miałem wrażenie że tylko klocki hamowały
nr2 juz ma inaczej jakoś płynniej się o dzieje -nieraz z nudów i z ciekwaości na całkowicie bocznych drogach na warstwie śniegu i lodu 1 bieg i pedał w podłoge potem 2 bieg potem 3 i cąły czas i ogień trzeba troche przepali elektronikę od tego esp:D
-
less
sensor - dzięki za odpowiedź
Rozumiem że jest możliwe że starsze ESP w ceedzie działało tylko na hamulce (tak ja klasyczne ESP), natomiast dodali do ESP moduł który dodatkowo odcina wtryski. Ja pisałem wcześniej w poprzednim aucie miałem samo TCS które działało na wtryski i na hamulce i naprawdę "mocniej" działało niż w ceedku
Rozumiem że jest możliwe że starsze ESP w ceedzie działało tylko na hamulce (tak ja klasyczne ESP), natomiast dodali do ESP moduł który dodatkowo odcina wtryski. Ja pisałem wcześniej w poprzednim aucie miałem samo TCS które działało na wtryski i na hamulce i naprawdę "mocniej" działało niż w ceedku
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
tak można by powiedziec jeżeli chodzi o odczucia
rok temu nie było zimy to testów było mało
pozatym ceed ma co jest rewelacj późno działający esp i abs w porównani do poprzednich moich aut (ABS)
pamiętam jak w ceed nr 1 próbowałem esp uruchomić ile to ja si w nocy po rondach nalatałem i wrszcie znalazłem placyk pod nowym marketem nowy polbruk posypany piaskiem i dopiero wtedy si udał
rok temu nie było zimy to testów było mało
pozatym ceed ma co jest rewelacj późno działający esp i abs w porównani do poprzednich moich aut (ABS)
pamiętam jak w ceed nr 1 próbowałem esp uruchomić ile to ja si w nocy po rondach nalatałem i wrszcie znalazłem placyk pod nowym marketem nowy polbruk posypany piaskiem i dopiero wtedy si udał
-
razor7
w sobotę wieczorem postanowiłem przetestować moje układy bezpieczeństwa pogoda była idealna świeże opady śniegu na ulicach lodowisko a ja na moich 205/55/16 oczywiście letnie !
he,he....nie jestem samobójcą do tej pory zawsze zmieniałem oponki na zimę a na ciężkie warunki mam drugie autko z zimówkami. Moje zdziwienie było bardzo wielkie gdy okazało się że pomimo że ABS włączał się dosyć wcześnie to jednak samochód jak na takie warunki zatrzymywał się bardzo szybko , z ruszanie tez nie miałem większych problemów przy ostrzejszym wciśnieciu pedału gazu praktycznie dopiero na trójce włączał się TCS i samochód bardzo płynnie przyspieszał. Jedyną różnicą jaka jest zdecydowanie po stronie zimówek to trzymanie boczne, na letnich pomimo ESP wrażenie całkowitego braku kontroli nad pojazdem, niestety praw fizyki się nie przeskoczy....Ogólnie systemy sprawdzone i działają, jednak zimówki zimą a letnie latem
he,he....nie jestem samobójcą do tej pory zawsze zmieniałem oponki na zimę a na ciężkie warunki mam drugie autko z zimówkami. Moje zdziwienie było bardzo wielkie gdy okazało się że pomimo że ABS włączał się dosyć wcześnie to jednak samochód jak na takie warunki zatrzymywał się bardzo szybko , z ruszanie tez nie miałem większych problemów przy ostrzejszym wciśnieciu pedału gazu praktycznie dopiero na trójce włączał się TCS i samochód bardzo płynnie przyspieszał. Jedyną różnicą jaka jest zdecydowanie po stronie zimówek to trzymanie boczne, na letnich pomimo ESP wrażenie całkowitego braku kontroli nad pojazdem, niestety praw fizyki się nie przeskoczy....Ogólnie systemy sprawdzone i działają, jednak zimówki zimą a letnie latem
-
qzim
ostatanio zabawiłem się w testowanie esp. Przy starcie wszystko dziala, obniza obroty, zapala sie kontrolka jest git, ale nie wiem jak przetestowac poslizgi. Wybrałem sobie duży plac podczas oblodzenia i zacząłem kręcik kółka z 50km/h i kontrolka sie nie zapala. Oczekiwałem, że przy skręcaniu d*** wyprzedzi przód, ale jakoś samochód trzymał się jazdy po okręgu. Miałem takie dziwne uczucie, że samochod czesto jakby hamował albo nagle zyskiwał przyczepność, ale kontrolka sie nie zapalila. Zastanawiam sie czy nie jechac do aso i nie sprawdzic czy wszystko jest ok...
martwi mnie to o tyle ze jeśli używasz esp to nie powinno się bawić w kontry itd, ale głupio by było czekać aż zadziała esp jadąc w poślizgu na drzewo....
martwi mnie to o tyle ze jeśli używasz esp to nie powinno się bawić w kontry itd, ale głupio by było czekać aż zadziała esp jadąc w poślizgu na drzewo....
-
moon
A u mnie nic, a nic się ESP nie włącza. Ani na suchym, ani na zakrecie, ani na lodzie, ani na śniegu. Widać mało mocy jest na kołach i już. Albo ten śnieg lipny.
Faktycznie ABS działa dość późno [choć nie tylko w Ceedzie] i daje pewna kontrole kierowcy nad blokowaniem kół. W niektórych autach np. w niektórych Fabiach ABS jest pojechany na maksa. W zasadzie nie istnieje kontrola nad hamowaniem zupełnie.
abs w porównani do poprzednich moich aut (ABS)
Faktycznie ABS działa dość późno [choć nie tylko w Ceedzie] i daje pewna kontrole kierowcy nad blokowaniem kół. W niektórych autach np. w niektórych Fabiach ABS jest pojechany na maksa. W zasadzie nie istnieje kontrola nad hamowaniem zupełnie.
-
e2rdo
qzim ja gdy testowałem esp jechałem po drodze z kostek na której leżał śnieg. poruszałem się od jednego krawężnika do drugiego tak aby wyprowadzić samochód w poślizg, ot taki test łosia
Samochód hamował tylnymi kołami prostując mnie i nie pozwalając zarzucić tyłkiem a kontrolka esp świeciła się praktycznie cały czas.
Samochód hamował tylnymi kołami prostując mnie i nie pozwalając zarzucić tyłkiem a kontrolka esp świeciła się praktycznie cały czas.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Nie działa czujnik parkowania
przez Pawlo58 » 18 mar 2023 21:19 w Akcesoria i wyposażenie - 3 Odpowiedzi / 4063 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
20 mar 2023 13:39
-
Nie działa czujnik parkowania
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości