Kompaktowy model Kia cee’d ISG to kolejny pojazd, który będzie seryjnie wyposażony w boschowską technologię start-stop. System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.
Technologia start-stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie start-stop daje przy poruszaniu się po mieście (testy przeprowadzone przez KIA wykazują, że mogą one sięgać nawet 15%).
http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... d-ISG.html
[ISG] Ceed stop&go
Moderator: Żandarmeria
-
Wojtas
-
Krajc
-
less
-
lookaszk
Krajc napisał(a):Wojtas napisał(a):To pewnie zastosuja akumulatory jakiejs nowszej generacji, bo jak nie to beda padały jeden po drugim
mnie ciekawi o ile będzie droższy taki model
Gdzieś się natknąłem na info że 400-450 Ojro
A tak na marginesie to czy w obecnych Ceedach (benzyniakach) nie szkodzi wylaczanie/właczanie silnika w korkach (czas postoju powiedzmy pow. 1 minuty)?
-
e2rdo
wydaje mi się bez sensu stosowanie takiego rozwiązania gdyż:
stojąc w korku nie stoimy dłużej niż parę sekund, zazwyczaj ktoś kawałek podjedzie i my podjeżdżamy aby nam się nikt nie wgramolił przed nas
na światłach tez stoimy krótko, góra do 1 minuty
a w końcu to w czasie uruchamiania silnika tracimy najwięcej benzyny
więc czy to aby na pewno będzie takie rewelacyjne?
no nie wiem...
stojąc w korku nie stoimy dłużej niż parę sekund, zazwyczaj ktoś kawałek podjedzie i my podjeżdżamy aby nam się nikt nie wgramolił przed nas
na światłach tez stoimy krótko, góra do 1 minuty
a w końcu to w czasie uruchamiania silnika tracimy najwięcej benzyny
więc czy to aby na pewno będzie takie rewelacyjne?
no nie wiem...
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
e2rdo - akurat ma to sens, ponieważ to, co potrzebujemy na rozruch w rozgrzanym silniku , w trakcie normalnej pracy na biegu jałowym jest spalane i zużywane w ciągu od 7 do 10 sekund. Czyli wyłączenie silnika na ponad 10 sekund i jego odpalenie przed dalszą jazdą przynosi nam oszczędności - może i symboliczne, ale jak złożysz do kupy kilkanaście - dziesiąt takich oszczędności to ....
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
e2rdo
ktoś w komentarzu zamieścił swoją opinię
ciekawe jak będzie sprawował się w ceedzie bo ja jakoś dalej nie jestem przekonany...
oraz jak ktoś też zauważył w komentarzach to
system nie zda egzaminu u niektórych osób, które cały czas jeżdżą na sprzęgle
<span></span> napisał(a):System działa świetnie, jestem posiadaczem bmw 1 i jestem bardzo zadowolony. Spalanie obniza sie o ponad litr na setke. Rozrusznik jest wzmocniony a akumlator duzy a wiec nie sadze aby narazie były jakies problemy. Troszke sie martwie co bedzie jak sie to popsuje za pare lat ale to sie okaze:D Uwazam ze kazdy samochod powinien byc w ten system wyposazony a jezeli nawet ktos by go nie polubil zawsze mozna go wylaczyc (taki przycisk na wprost gałki zmiany biegów). Co do ceeda to fajny samochód, chyba najlepszy od KIA ale z paroma wadami, słabe materiały oraz bardzo kiepskie wyciszenie to tyle:D
ciekawe jak będzie sprawował się w ceedzie bo ja jakoś dalej nie jestem przekonany...
oraz jak ktoś też zauważył w komentarzach to
system nie zda egzaminu u niektórych osób, które cały czas jeżdżą na sprzęgle
-
Krajc
Re: Technologia start-stop Boscha w modelu Kia cee'd
Krajc napisał(a):Kompaktowy model Kia cee’d ISG to kolejny pojazd, który będzie seryjnie wyposażony w boschowską technologię start-stop. System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Technologia start-stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie start-stop daje przy poruszaniu się po mieście (testy przeprowadzone przez KIA wykazują, że mogą one sięgać nawet 15%).
Wyposażenie modelu cee'd w opcje ISG wymaga dopłaty - 1.300 PLN
dużo???
wzięlibyście teraz z isg cee'da?
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
licząc średnio 15% to ok. 1l mniej.
brałbym jak ciepłe buły
brałbym jak ciepłe buły
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
novee
George napisał(a):licząc średnio 15% to ok. 1l mniej.
brałbym jak ciepłe buły
Poczytaj w necie, a jakiejś gazecie był test BMW chyba MINI z tym systemem, jak się trzeba przyzwyczajać do jazdy takim wynalazkiem, bo na poczatku zgłupieć można. To raz, a dwa - że takie cuś ma większe szanse się psuć, co przy kulturze technicznej ASO Kia moze być nie do przejścia.
Ja nie mówię nie takim wynalazkom, ale niech to ze 3 lata pojeździ i inni klienci popracują darmowo jako beta testerzy.
PS. Przestańcie się tak podniecać tymi oszczędnościami w spalaniu, jednym to samo auto pali 8l innym 12l... najpierw trzeba się naumieć jeździć. Poza tym to auto w żaden sposób nie jest oszczędną inwestycją tylko wydatkiem i ten litr paliwa w tą czy tamtą w ogólnym rozrachunku ekonomicznym niewiele zmienia.
-
teon
To urządzenie też firmowane przez bosha już od kilku lat jest stosowane w BMW serii 1. Uważam że popadasz w skrajność. Jeśli komuś pali 12L to zaoszczędzi może i więcej. Jak widać powinno się szybko zwrócić bo nie trzeba nie wiadomo jakiego przebiegu zrobić. Więc jeśli się opłaca to czemu nie. Z tą samą retoryką można powiedzieć że nie ma sensu wyłączać światła w domu tylko niech się wszystko ciągle świeci bo parę kW energii w tą czy w tamtą to bez różnicy przecież jak ktoś kupował dom/mieszkanie to musiał się liczyć z kosztami.
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
<span>novee</span> napisał(a):Ja nie mówię nie takim wynalazkom, ale niech to ze 3 lata pojeździ i inni klienci popracują darmowo jako beta testerzy.
z tym się zgodzę
ale i tak by mnie kusiło. Nie specjalnie sie podniecam oszczędnosciami ale nie widzę w tym nic złego.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
matyk
osobiście w moim ceedku bym nie chciał takiego systemu, bo spalanie na poziomie 6l/100km zdecydowanie mnie zadawala, po drugie myśle, że takie gaszenie i odpalanie silnika w aucie, który non stop jeździ po miescie działa destrukcyjnie na silnik po dluższej eksploatacji(paski klinowe, rozrządu, rozrusznik, aku itd.) Myślę, że w silnika spalinowych to rozwiązanie sie nie sprawdzi
Lepiej dołożyć i kupić Toyotę Prius z silnikiem hybrydowym
Lepiej dołożyć i kupić Toyotę Prius z silnikiem hybrydowym
-
teon
Toyota prius też ma to urządzenie. W modelu ISG jest specjalnie do tego zmodyfikowany alternator, akumulator,rozrusznik i jeszcze pewnie parę rzeczy tak aby wytrzymały trudy użytkowania i proces gaszenia/zapalnia przebiegał niezauważalnie bez zwłoki. Z tego co pamiętam to najwięcej daje oszczędności w jeździe miejskiej więc idealny system dla mieszkańców większych miast którzy robią te 30-40 km dziennie dojeżdżając do pracy. Dodam jeszcze że UE za dwa, trzy lata chce nakazać montaż takich urządzeń w każdym nowowyprodukowanym samochodzie.
-
matyk
Powrót do Akcesoria i wyposażenie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości