Wybór wersji i zakup Ceeda
Moderator: Żandarmeria
-
stan62
Wybór wersji i zakup Ceeda
Witam ,mam kilka pytań do użytkowników Ceeda , ponieważ planuje zakup do końca nie wiem jaką wersję wybrać czy 1.4 benzynę lepiej wyposażoną, czy też 1.6 ale crdi,prosze o rady , w sumie pokonuje jakies 8 tys rocznie .Chciałbym samochód zakupić na początku roku i nie wiem jak jest z promocjami w tym roku był upust 4000 zł,może ktoś kupował w takiej promocji -można bylo wybrać dowolną wersję samochodu?Pozdrawiam i zazdroszczę Wszystkim użytkownikom Ceeda.
-
e2rdo
jak robisz 8000 km rocznie to ci ropniak się nigdy nie zwróci
jeśli chodzi o wyposażenie to zależy na czym ci zależy
jeśli chcesz lakierowany klamki zewnętrzne, usb do radia, halogeny, klimatyzacje automatyczną (dopłata 1000 zł), światełko nad osłonami przeciwsłonecznymi, malowaną konsolę środkową to weź wersje Optimum bądź optimum +
jeśli ci nie zależy na tych bajerach to bierz wersje comfort +
nad wersją comfort nawet się nie zastanawiaj
jeśli chodzi o wyposażenie to zależy na czym ci zależy
jeśli chcesz lakierowany klamki zewnętrzne, usb do radia, halogeny, klimatyzacje automatyczną (dopłata 1000 zł), światełko nad osłonami przeciwsłonecznymi, malowaną konsolę środkową to weź wersje Optimum bądź optimum +
jeśli ci nie zależy na tych bajerach to bierz wersje comfort +
nad wersją comfort nawet się nie zastanawiaj
-
adam08
-
potok
Nie słyszałem o takich promocjach Jeździsz mało ale pewnie chciałbyś jeździć dynamicznie, choćby od czasu do czasu, dlatego zastanów się nad silnikiem 1,6 CRDi - jest o niebo dynamiczniejszy od najmniejszej benzynówki i bardziej ekonomiczny.
Co do dodatków to powiem tak: kiedyś zabraknie ci wielu z nich a dokupienie będzie co najmniej dwa razy droższe od zamówienia w chwili zakupu samochodu.
Co do dodatków to powiem tak: kiedyś zabraknie ci wielu z nich a dokupienie będzie co najmniej dwa razy droższe od zamówienia w chwili zakupu samochodu.
-
stan62
-
AndrzejM
-
e2rdo
to ja jeszcze opiszę na swoim przykładzie
najpierw zajrzałem na stronę http://www.autocentrum.pl/?FF=146
i obliczyłem sobie po ilu latach zwróci mi się ropniak
wyszło że po 9
robię od 10 do 15 tyś kilometrów w 80% w mieście
więc stwierdziłem że nie ma sensu
a ropniak w mieście spali podobnie
trzeba pamiętać o turbinie aby się z nią odpowiednio obchodzić
więc wyszło na benzynę którą z czasem można przerobić na gaz
ale to akurat niekoniecznie od razu
więc wybrałem motor 1,4
czemu nie 1,6?
te silniki są praktycznie takie same
ich charakterystyka jest podobna i w jeździe miejskiej aż takiej różnicy nie widać, a w korku spala mniej
co do wersji wyposażenia
mając wcześniejszy samochód z halogenami użyłem ich raz aby sprawdzić czy działają i to by było na tyle... wiec to nie jest mi potrzebne bo nie jestem z tych co to muszą koniecznie włączyć halogeny aby jeździć w mieście przy dobrej widoczności.
klimę mam manualna bo automat jest dopiero od wersji opt
malowana konsola środka z wewnętrznymi klamkami mi sie nie podoba!
jedynie czego mi brak to usb
chciałem tez ściemniacz do podświetlenia deski rozdzielczej, ale okazuje się że to za 200/300 zł można sobie dołożyć w serwisie
mając na uwadze czy wybrać wersję C+ czy OPT wybrałem C+ z ESP gdyż stwierdziłem że to może mi się przydać bardziej niż lakierowane klamki czy kieszenie za oparciami
teraz po 2 miesiącach użytkowania nie żałuje wyboru
ale chyba chciałbym pro ceeda z motorem 2.0 (tak aby móc więcej poszaleć) i klimą automatyczną...
niestety
rozum i portfel wziął górę i mam co mam
najpierw zajrzałem na stronę http://www.autocentrum.pl/?FF=146
i obliczyłem sobie po ilu latach zwróci mi się ropniak
wyszło że po 9
robię od 10 do 15 tyś kilometrów w 80% w mieście
więc stwierdziłem że nie ma sensu
a ropniak w mieście spali podobnie
trzeba pamiętać o turbinie aby się z nią odpowiednio obchodzić
więc wyszło na benzynę którą z czasem można przerobić na gaz
ale to akurat niekoniecznie od razu
więc wybrałem motor 1,4
czemu nie 1,6?
te silniki są praktycznie takie same
ich charakterystyka jest podobna i w jeździe miejskiej aż takiej różnicy nie widać, a w korku spala mniej
co do wersji wyposażenia
mając wcześniejszy samochód z halogenami użyłem ich raz aby sprawdzić czy działają i to by było na tyle... wiec to nie jest mi potrzebne bo nie jestem z tych co to muszą koniecznie włączyć halogeny aby jeździć w mieście przy dobrej widoczności.
klimę mam manualna bo automat jest dopiero od wersji opt
malowana konsola środka z wewnętrznymi klamkami mi sie nie podoba!
jedynie czego mi brak to usb
chciałem tez ściemniacz do podświetlenia deski rozdzielczej, ale okazuje się że to za 200/300 zł można sobie dołożyć w serwisie
mając na uwadze czy wybrać wersję C+ czy OPT wybrałem C+ z ESP gdyż stwierdziłem że to może mi się przydać bardziej niż lakierowane klamki czy kieszenie za oparciami
teraz po 2 miesiącach użytkowania nie żałuje wyboru
ale chyba chciałbym pro ceeda z motorem 2.0 (tak aby móc więcej poszaleć) i klimą automatyczną...
niestety
rozum i portfel wziął górę i mam co mam
Ostatnio edytowano 07 lip 2008 21:28 przez e2rdo, łącznie edytowano 2 razy
-
e2rdo
nie zgodzę sięAndrzejM napisał(a):Moja rada to przy Twoim przebiegu 8 tyś rocznie rozważ zakup benzynki 1,6 mała różnica w cenie a dynamika całkiem inna niż 1,4
Osobiście też chciałem kupić 1,4 Teść mnie namówił na 1,6 i całe szczęście spalanie niewiele większe a jest co depnąć polecam
w pracy mam zwykłego ceeda 1,6 comfotr którym czasami jeżdżę
i jak się przesiadam w swojego 1,4 to aż takiej zatrważającej różnicy nie widzę w dynamice silnika
co innego w wyposażeniu...
-
potok
e2rdo napisał(a):... teraz po 2 miesiącach użytkowania nie żałuje wyboru
ale chyba chciałbym motor 2.0 (tak aby móc wiecej poszaleć) i klimę automatyczną...
No nie wielu to dopada, takie zchipowane CRDi -> 175 KM, 380 Nm, brak turbodziury, dyskretna autoklima, setki godzin nagrań z USB i jak dla mnie, b. ważny szyber-dach
-
AndrzejM
więc wybrałem motor 1,4
czemu nie 1,6?
te silniki są praktycznie takie same
ich charakterystyka jest podobna i w jeździe miejskiej aż takiej różnicy nie widać, a w korku spala mniej
Zgadza sie 2-3 setki a obciążenie klimy ,różnica w cenie miedzy 1,6 a 1,4 to chyba 2,5tyś Ja jednak obstawiam za 1,6 a różnica w silnkiach jest
czemu nie 1,6?
te silniki są praktycznie takie same
ich charakterystyka jest podobna i w jeździe miejskiej aż takiej różnicy nie widać, a w korku spala mniej
Zgadza sie 2-3 setki a obciążenie klimy ,różnica w cenie miedzy 1,6 a 1,4 to chyba 2,5tyś Ja jednak obstawiam za 1,6 a różnica w silnkiach jest
-
stan62
-
e2rdo
jak bym miał to bym się pewnie nie zastanawiał<span>AndrzejM</span> napisał(a):Zgadza sie 2-3 setki a obciążenie klimy ,różnica w cenie miedzy 1,6 a 1,4 to chyba 2,5tyś Ja jednak obstawiam za 1,6 a różnica w silnkiach jest
ale jak to kobiety powinny mówić facetom
kupiłem sobie najlepszy samochód na jaki mnie akurat stać
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
potok
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Stan, u mnie tez miało być max 10 kkm rocznie, wyszło o 5 kkm więcej, do tego doszły też dłuższe podróże z wiekszym obciążeniem - dlatego jako użytkownik 1,4 polecam Ci rozważenie opcji 1,6 - no chyba że na bank 90% jazdy będziesz robił wokół komina. A jeśli przebieg nie będzie większy od 10 kkm rocznie faktycznie pozostań przy benzynie.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
zawad
Nie jeździłem CEEDKIEM 1,6 ani 1,4 także nie mam porównania tych aut ale z doświadczenia wybrałbym większy motor zapas mocy zawsze się przyda i tak jak napisał sensor załadujesz auto i z rodzinką pod górkę będziesz musiał klimę wyłączać albo redukować i redukować i wtedy pomyślisz q..wa mogłem kupić 1,6 DOHC albo CRDI to bym takiego problemu nie miał. Jeździłem kiedyś Focusem 1,6 i z klimą pod górkę też nie było za wesoło spalania małego też nie było bo trzeba było trochę kręcić go na obrotach żeby wyprzedzać itd. teraz mam CRDI i problem zniknął(fajnie na dwupasmówce, pod górkę benzyniaki wyprzedzać przy 2500 obr )
Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru dodam jeszcze, że diesla możesz sobie podkręcić po jakimś czasie za niewielki pieniądze jakimś powerboxem albo chipem (i odmłodzić autko) a w benzynie to już tylko mechaniczne podniesienie mocy ci pozostaje chyba, że zamontujesz magnetyzery i zaraz wzrost mocy będzie o 15 KM - oczywiście żartuje
3maj się i pomyśl o mocniejszym silniku no i przy wyborze silnika nie pytaj o zdanie kobiety
Pozdrawiam i życzę dobrego wyboru dodam jeszcze, że diesla możesz sobie podkręcić po jakimś czasie za niewielki pieniądze jakimś powerboxem albo chipem (i odmłodzić autko) a w benzynie to już tylko mechaniczne podniesienie mocy ci pozostaje chyba, że zamontujesz magnetyzery i zaraz wzrost mocy będzie o 15 KM - oczywiście żartuje
3maj się i pomyśl o mocniejszym silniku no i przy wyborze silnika nie pytaj o zdanie kobiety
-
adam08
-
Bandyta
To ja może mam wyjątkową Żonę... Razem zastanawialiśmy się nad marką, silnikiem (niestety padło na 90 km, ale i tak jest super... zawsze jak kiedyś będzie mało, to są możliwości)... kolor nie miał w ogóle znaczenia... co jak się później okazało i tak nie mieliśmy na to wpływu, hehe, ale czerwona SW nieźle się prezentuje
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości