Dzień dobry,
Pacjent: kia ceed II 1.6 crdi 128.
Pierwsze problemy: blokował się na 3000 obrotów, nie działało Turbo. Na komputerze błąd 1186 niskiego ciśnienia paliwa.
Wymieniony filtr paliwa. Po Wymianie przestał blokować się, do 3000 obrotów wszystko działało, powyżej 3000 silnik gasł i ponownie wskakiwał błąd.
Miałem pełny zbiornik więc wlałem liqui Molly do czyszczenia układu paliwowego. Po kilkudziesięciu km problem rozwiązał się. Sitka przy pompie cały czas czekały na opróżnienie zbiornika.
Dzisiaj zabrałem się za sitka...
Jeśli chodzi o stan zbiornika to farba schodzi na tłoczeniach.
spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Moderator: Żandarmeria
- endrju01
- Dopiero co...
- Posty: 3
- Dołączył(a): 01 kwi 2021 20:05
- Lokalizacja: Toruń
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, M
- sereq28
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11 kwi 2022 20:25
- Lokalizacja: tomaszow mazowiecki
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 HB, 1998 ON KM
0
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Witam,
odgrzewam kotleta, ale już nie mam siły do tego złomu, p1186 za niskie cisnienie na listwie i czasem p0088 czyli kontynuacja, samochód jest słaby i czasem gasnie... czasem to gasł teraz gaśnie notorycznie. przy maksymalnym obciązeniu brakuje mu praktycznie 500 Bar (zadane-rzeczywiste)
-sitko w baku czyste,
-filtry zmienione 3 razy,
-filtr zostal ominiety przewodem przezroczystym, brak widocznych pęcherzyków powietrza,
-wtryskiwacze byly na stole, mieszczą się w normach bez porblemu,
-pompa była na stole ciśnienie bije!,
-regulator listwy CR nowy boscha,
-czujnik ciśnienia na listwie zamieniany,
-zawor na pompie zmieniany na inne (używane),
-zawor przelewowy zamieniany,
-wiązka sprawdzana pod kątem zwarć, ciągłości i ciągłosci pod obciążeniem,
szczerze już nie wiem co mu jest... ale jest coraz gorzej, cyrki zaczął robić zaraz po wymianie pierwszego filtra paliwa
odgrzewam kotleta, ale już nie mam siły do tego złomu, p1186 za niskie cisnienie na listwie i czasem p0088 czyli kontynuacja, samochód jest słaby i czasem gasnie... czasem to gasł teraz gaśnie notorycznie. przy maksymalnym obciązeniu brakuje mu praktycznie 500 Bar (zadane-rzeczywiste)
-sitko w baku czyste,
-filtry zmienione 3 razy,
-filtr zostal ominiety przewodem przezroczystym, brak widocznych pęcherzyków powietrza,
-wtryskiwacze byly na stole, mieszczą się w normach bez porblemu,
-pompa była na stole ciśnienie bije!,
-regulator listwy CR nowy boscha,
-czujnik ciśnienia na listwie zamieniany,
-zawor na pompie zmieniany na inne (używane),
-zawor przelewowy zamieniany,
-wiązka sprawdzana pod kątem zwarć, ciągłości i ciągłosci pod obciążeniem,
szczerze już nie wiem co mu jest... ale jest coraz gorzej, cyrki zaczął robić zaraz po wymianie pierwszego filtra paliwa
- Byku
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29 lis 2022 16:35
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 2.0 ON 140KM
2008
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Moje autko również wchodzi w ograniczenie obrotów do ok 2900 i zapala się check. Kod błędu to p0088. Jak zgaszę i odpalę silnik to ograniczenie znika a check dalej się pali. Po podłączeniu kompa pokazuje że za duże jest ciśnienie na listwie wtryskowej. Nadmienię że cały ten problem pojawił się po wymianie pompy paliwa gdyż stara padła i auto nie odpalało. Mechanik auto oddał. Miał poszukać jakiś czujnik i się odezwać ale ewidentnie zlewa temat. Poradzicie co dalej mogę zrobić lub do jakiego mechanika w Lublinie pojechać? Kolega podłączał mi wczoraj kompa diagnostycznego i wszystkie wskazania pompy podczas jazdy jak i na wolnych były ok. Nic więcej nie wyskakiwało.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Szczerze? Ja na twoim miejscu był zgłosił oficjalnie usterkę u mechanika. Chyba, że go skreslasz i ewentualne koszty bierzesz na siebie.
To wtedy na początek szukaj od najprostszych "zagiętych" rurek/węży paliwowych lub filtra .
To wtedy na początek szukaj od najprostszych "zagiętych" rurek/węży paliwowych lub filtra .
- Byku
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29 lis 2022 16:35
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 2.0 ON 140KM
2008
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Dzisiaj do niego dzwoniłem i stwierdził że trzeba wyczyścić jakiś czujnik w szynie wtryskowej. Tylko on narazie nie ma czasu. Oddał auto z awarią której nie było i jeszcze nie ma czasu tego poprawić. Ręce mi opadają. Ja mam takie szczęście. To mój trzeci mechanik na którym się naciołem. Są jeszcze porządni i uczciwi mechanicy?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 412
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Najlepiej samemu zostać swoim mechanikiem. Jak masz za duże ciśnie je to może być zaworek regulacyjny na pompie wysokiego ciśnienia. Cos tam takiego widać - dochodzi kabelek, pytanie czy to działa? Ten regulator to zwyczajowo w Boschu dołącza trzeci tłoczek w pompie. A to ciśnienie w listwie wtryskowej wogole coś ci pokazuje? ELM sprawdzałeś? Bo jak pokazuje to ja nie wierzę w żadne "czyszczenie" czujnika. Ja bym obstawiał regulator bo on wpływa na ciśnienie i może powodować że będzie właśnie za wysokie.
- Byku
- Dopiero co...
- Posty: 4
- Dołączył(a): 29 lis 2022 16:35
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 2.0 ON 140KM
2008
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Bry. Dziś odebrałem autko od mechanika. Wyczyścił listwę wtryskową i czujniki w niej. Narazie wszystko jest ok. Zobaczymy czy faktycznie już nic nie będzie się działo.
- Przemo80
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 28 mar 2023 05:28
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.6 ON 136KM
2019
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Jako nowy użytkownik forum witam wszystkich serdecznie
Pisze w sprawie mojego Ceeda diesel 1.6 136km 2019 przebieg 90000 bo nie znalazłem nic z błędem P242B.
Dopadła mnie urata mocy (tryb awaryjny-jak w tytule tylko mam 6 bieg i prędkość maksymalna to 150 ale przyspieszenie tragedia) brak check engine. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Był spokój 2000km. Kolejnym razem przy utracie mocy pojawił sie check engine P242B - czujnik temperatury spalin (sam odczytałem). Niestety byłem na wyjeździe ale podjechałem do ASO na drugim końcu Polski - szybka diagnoza P242B górny czujnik temperatury spalin do wymiany - niestety nie maja, podjechać do ASO u siebie. Zanim wróciłem to check engine zgasł. U mnie w ASO pierwsza wizyta to kasowanie archiwalnego błędu i nowy soft (akcja serwisowa) i że to nie był ten czujnik, pojeździć zobaczymy akurat umówiłem się na przegląd. Druga wizyta to przegląd - nie mieli czasu tą usterką się zająć mimo iż było ustalone...
Teraz sie to pojawia praktycznie zawsze po przejechaniu minimum 50-100km z prędkością do 130km. Jak jade 140+ to problem sie nie pojawia jak i przy krótkich dystansach... Błąd kasowany powraca P242B ale jako archiwalny już bez check engine. Nadal zgaszenie i ponowne odpalenie pomaga- problemy znikają do czasu pokonania dystansu...
Spalanie bez zmian jedyne co jeszcze zauważyłem to jakby mniej AdBlue schodziło ale to może być tylko moje odczucie - to było tylko odczucie AdBlue zaczął schodzić.
Mam umówioną kolejną wizytę i zacząłem szukać co i jak i tak tutaj trafiłem pierwszy raz choć ceedami jeżdżę od 2007 roku może coś doradzicie a coś czuję że będzie problem z diagnozą...
Z góry dziękuję za pomoc.
PS To też może być to sitko?
Pisze w sprawie mojego Ceeda diesel 1.6 136km 2019 przebieg 90000 bo nie znalazłem nic z błędem P242B.
Dopadła mnie urata mocy (tryb awaryjny-jak w tytule tylko mam 6 bieg i prędkość maksymalna to 150 ale przyspieszenie tragedia) brak check engine. Po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Był spokój 2000km. Kolejnym razem przy utracie mocy pojawił sie check engine P242B - czujnik temperatury spalin (sam odczytałem). Niestety byłem na wyjeździe ale podjechałem do ASO na drugim końcu Polski - szybka diagnoza P242B górny czujnik temperatury spalin do wymiany - niestety nie maja, podjechać do ASO u siebie. Zanim wróciłem to check engine zgasł. U mnie w ASO pierwsza wizyta to kasowanie archiwalnego błędu i nowy soft (akcja serwisowa) i że to nie był ten czujnik, pojeździć zobaczymy akurat umówiłem się na przegląd. Druga wizyta to przegląd - nie mieli czasu tą usterką się zająć mimo iż było ustalone...
Teraz sie to pojawia praktycznie zawsze po przejechaniu minimum 50-100km z prędkością do 130km. Jak jade 140+ to problem sie nie pojawia jak i przy krótkich dystansach... Błąd kasowany powraca P242B ale jako archiwalny już bez check engine. Nadal zgaszenie i ponowne odpalenie pomaga- problemy znikają do czasu pokonania dystansu...
Spalanie bez zmian jedyne co jeszcze zauważyłem to jakby mniej AdBlue schodziło ale to może być tylko moje odczucie - to było tylko odczucie AdBlue zaczął schodzić.
Mam umówioną kolejną wizytę i zacząłem szukać co i jak i tak tutaj trafiłem pierwszy raz choć ceedami jeżdżę od 2007 roku może coś doradzicie a coś czuję że będzie problem z diagnozą...
Z góry dziękuję za pomoc.
PS To też może być to sitko?
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
ja bym sitko wymienił. Koszt nieduży, a nie zaszkodzi. Tym bardziej jeśli nie było wymieniane od nowości
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Slowik8609 napisał(a):ja bym sitko wymienił. Koszt nieduży, a nie zaszkodzi. Tym bardziej jeśli nie było wymieniane od nowości
Na te objawy raczej nie pomoże.
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
ale i nie zaszkodzi, a wyeliminuje jedną z możliwych przyczyn.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 412
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
No, na zasadzie, że nie zaszkodzi to mozna spory ułamek auta wymienić. Jeżeli wskazuje na czujnik temperatury to dlaczego szukać gdzieś indziej? Czujnik pracuje w bardzo wysokiej temperaturze, plus szybkie zmiany - nagrzanie, chlodzenie więc prawdopodobieństwo uszkodzenia istnieje. Skoro masz interfejs to wrzuć sobie przebieg tej temperatury na wykres i obserwuj zmiany - czy zmienia się logicznie, czy skacze, czy przerywa. Cóż może być prostszego.
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
oczywiście. Jednak koszt jest stosunkowo nieduży, a przy 90 000 km i tak za chwilę pewnie będzie wymagał wymiany.
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 412
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
U mnie >250 kkm a baku nawet nie otwierałem.
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
to tylko pogratulować (serio, bez żadnej szydery)
ale u niektórych, co było też opisywane tutaj - było sporo wcześniej. Ja miałem przy jakiś 150 tys problem.
ale u niektórych, co było też opisywane tutaj - było sporo wcześniej. Ja miałem przy jakiś 150 tys problem.
- Przemo80
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 28 mar 2023 05:28
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.6 ON 136KM
2019
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Update
Auto było w serwisie Kia juz 3 razy. Widza ten błąd jako archiwalny i nie potwierdzony czyli w kolejnym cyklu to nie wystąpiło (nie wyświetla sie check engine). Cały dzień sprawdzali auto (przyjechałem jak był "tryb serwisowy "- to było dobre posunięcie bo zajęli się tym na poważnie) włącznie z czujnikiem który według nich działa prawidłowo... Sprawdzili tez bak i to sitko i nic nie znaleźli co by było nie tak. Nadal to samo.
Aż do dzisiaj bo zaświecił sie check engine ponownie ( ten sam kod błędu tylko że potwierdzony) byłem i wreszcie widzieli ten błąd i oni...
W przyszłym tygodniu mam oddać ponownie. Na szczęście to wszystko na gwarancji. To mój pierwszy diesel i takie akcje...
Jaki program polecacie? Mam Car scanner free
P242B exhaust gas temp Sensor 3 bank 1 - monitorowałem są cztery sensor 1 2 3 4 kolejno im wyższy numer tym niższa temperatura. Nie zauważyłam żadnych animali i wygląda że faktycznie działa a błąd jest. Jedynie co to nr 1 i 2 szybciej reaguje na pedał gazu a 3 i 4 z opóźnieniem.
Auto było w serwisie Kia juz 3 razy. Widza ten błąd jako archiwalny i nie potwierdzony czyli w kolejnym cyklu to nie wystąpiło (nie wyświetla sie check engine). Cały dzień sprawdzali auto (przyjechałem jak był "tryb serwisowy "- to było dobre posunięcie bo zajęli się tym na poważnie) włącznie z czujnikiem który według nich działa prawidłowo... Sprawdzili tez bak i to sitko i nic nie znaleźli co by było nie tak. Nadal to samo.
Aż do dzisiaj bo zaświecił sie check engine ponownie ( ten sam kod błędu tylko że potwierdzony) byłem i wreszcie widzieli ten błąd i oni...
W przyszłym tygodniu mam oddać ponownie. Na szczęście to wszystko na gwarancji. To mój pierwszy diesel i takie akcje...
Jaki program polecacie? Mam Car scanner free
P242B exhaust gas temp Sensor 3 bank 1 - monitorowałem są cztery sensor 1 2 3 4 kolejno im wyższy numer tym niższa temperatura. Nie zauważyłam żadnych animali i wygląda że faktycznie działa a błąd jest. Jedynie co to nr 1 i 2 szybciej reaguje na pedał gazu a 3 i 4 z opóźnieniem.
- Przemo80
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 28 mar 2023 05:28
- Lokalizacja: WROCŁAW
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.6 ON 136KM
2019
Re: spadek mocy po 3000 obr/min max prędkość 120 km/h
Witam wszystkich.
Kolejna wizyta tym razem prewencyjnie jednak wymieniono ten czujnik temperatury spalin i problem rozwiązany.
Czujnik wyświetlał wartości w całym zakresie, nie było skoków ani przerw a mimo to on był przyczyną...
Dzięki wszystkim za chęci w znalezieniu przyczyny.
Kolejna wizyta tym razem prewencyjnie jednak wymieniono ten czujnik temperatury spalin i problem rozwiązany.
Czujnik wyświetlał wartości w całym zakresie, nie było skoków ani przerw a mimo to on był przyczyną...
Dzięki wszystkim za chęci w znalezieniu przyczyny.
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5894 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 6090 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4729 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 10930 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
Problem z dławieniem mocy
przez krzyshtof11 » 26 mar 2020 15:40 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 4689 Wyświetlone
- Ostatni post przez krzyshtof11
26 mar 2020 17:34
-
Problem z dławieniem mocy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 10 gości