Witam Koledzy
Odświeżę troszkę zapomniany post a na pewno aktualny zimową porą w tych samochodach. Mam takie pytanie dla tych którzy w tym samochodzie samodzielnie pracowali przy świecach żarowych. Czy lepiej dostać się do nich z góry? czy z dołu silnika? Czyli czy lepiej kożystać z kanału? No i co odkręcaliście by mieć lepsze dojście? Za poradę z góry dziękuję
odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśnie
Moderator: Żandarmeria
-
andre121 - Brygadzista
- Posty: 121
- Dołączył(a): 07 lis 2010 21:20
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Crdi ON 90KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
KIA Ceed SW 1.6 CRDi Comfort+ 2010r.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
No turbo musisz popuścić żeby trochę miejsca było, i lepiej od góry było.
-
andre121 - Brygadzista
- Posty: 121
- Dołączył(a): 07 lis 2010 21:20
- Lokalizacja: Bytom
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Crdi ON 90KM
2010, Comfort+
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Dzięki kolego Ryba 1983
Starczyło tylko blaszaną osłonę zrzucić by pomierzyć świece. Były OK 0,4 i 0,5 Ohm. Iskrzyły wszystkie. Przekaźnik przetestowałem i dawał prąd do wtyczki. Niestety na listwę nie dochodziło. No i znalazłem. Po przyginaniu i dociskaniu do środka wtyczki od strony listwy zasilanie doszło do świec . Czyli od stycznia 2020r gdy odebrałem po wymianie świec i filtra paliwa auto z warsztatu tutejszych mechaników, doświadczonych chłopaków jeździłem bez świec!!! Chłopaki powiedzieli mi że wszystko z elektryki jest OK tyko....coś z przewodami paliwowymi..nieszczelność..ten typ tak ma . I tak mordowałem silnik rok na mrozie startując po 3 razy gdy długo stał na zimnym. Ciekawe ile ten rozrusznik wytrzyma po takim traktowaniu. Jakbyś jeszcze wiedział jak usunąć złamanie wewnątrz kabelka listwy świec żarowych lub ktoś z kolegów, to byłbym Ci wdzięczny Bo chciałbym by ten kabelek nie złamał się po jakimś tam czasie.... To taka plecionka z cienkich drucików miedzianych śr ok 3mm izolowana miękką jakąś gumą i w takim peszerze z jakiejś tkaniny. Przeciąć to i lutować? Tylko czym potem izolować bo szkotka na gorącym kablu to nie bardzo... Poradźcie coś..
Starczyło tylko blaszaną osłonę zrzucić by pomierzyć świece. Były OK 0,4 i 0,5 Ohm. Iskrzyły wszystkie. Przekaźnik przetestowałem i dawał prąd do wtyczki. Niestety na listwę nie dochodziło. No i znalazłem. Po przyginaniu i dociskaniu do środka wtyczki od strony listwy zasilanie doszło do świec . Czyli od stycznia 2020r gdy odebrałem po wymianie świec i filtra paliwa auto z warsztatu tutejszych mechaników, doświadczonych chłopaków jeździłem bez świec!!! Chłopaki powiedzieli mi że wszystko z elektryki jest OK tyko....coś z przewodami paliwowymi..nieszczelność..ten typ tak ma . I tak mordowałem silnik rok na mrozie startując po 3 razy gdy długo stał na zimnym. Ciekawe ile ten rozrusznik wytrzyma po takim traktowaniu. Jakbyś jeszcze wiedział jak usunąć złamanie wewnątrz kabelka listwy świec żarowych lub ktoś z kolegów, to byłbym Ci wdzięczny Bo chciałbym by ten kabelek nie złamał się po jakimś tam czasie.... To taka plecionka z cienkich drucików miedzianych śr ok 3mm izolowana miękką jakąś gumą i w takim peszerze z jakiejś tkaniny. Przeciąć to i lutować? Tylko czym potem izolować bo szkotka na gorącym kablu to nie bardzo... Poradźcie coś..
KIA Ceed SW 1.6 CRDi Comfort+ 2010r.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Dobra taśma parciana to chyba najlepsza izolacja.
-
Dzi11 - Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 05 kwi 2021 07:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 110KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Dzień dobry. Starając się nie zakładać odrębnego wątku, mam nadzieję, że ten będzie odpowiedni. Kia Ceed 2013, 1.6 CRDI 110 KM. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia i pomógłby wskazać przyczynę długiego kręcenia przy odpalaniu w niższych temperaturach? Poniższy film (link - https://youtu.be/3AgYpzuHajw) nagrany podczas odpalania przy temperaturze (-1) po ponad jednodniowym postoju.
- Przy temperaturach powyżej 6-7 stopni, samochód pali błyskawicznie, przez cały rok,
- Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu (drugi raz w tym roku ze względu na sporą ilość pokonywanych kilometrów),
- Tankowany od dłuższego czasu tylko BP Ultimate,
- *Nowe świece żarowe (wymieniane miesiąc temu),
- Akumulator wymieniony w poprzednią zimę.
Nie mam za bardzo porównania do innych aut z tym silnikiem, ale mając Focusa Mk2 z 1.8 TDCI pod maską, który w mgnieniu oka odpalał przy (-15) wiem, że można lepiej.
https://youtu.be/3AgYpzuHajw
*Gwiazdka dla wyjaśnienia tematu wymiany świec żarowych. Otóż gdy auto zakupiłem pod koniec ubiegłej zimy od osoby, która cały czas go garażowała, pod chmurką od razu zaczęły się problemy z odpalaniem w niższych temperaturach, stąd zakupiłem nowy akumulator, auto zaczęło odpalać, ale wciąż długo kręciło. Wymienione w lecie na spokojnie zostały więc świece. A dlaczego napisałem, że wymienione zostały miesiąc temu? Bo jakiś czas po wymianie po odpaleniu zaczął sporadycznie pojawiać się dziwny dźwięk i stuki dochodzące spod maski. Nasiliło się na jesieni. Na koniec okazało się, że jedna ze świec wypadła z gniazda, a dwie były luźne, jedynie jedna siedziała "jako tako". Wszystkie cztery zostały więc wymienione raz jeszcze, już w innym, poleconym i zdecydowanie bardziej zaufanym warsztacie.
- Przy temperaturach powyżej 6-7 stopni, samochód pali błyskawicznie, przez cały rok,
- Filtr paliwa wymieniany miesiąc temu (drugi raz w tym roku ze względu na sporą ilość pokonywanych kilometrów),
- Tankowany od dłuższego czasu tylko BP Ultimate,
- *Nowe świece żarowe (wymieniane miesiąc temu),
- Akumulator wymieniony w poprzednią zimę.
Nie mam za bardzo porównania do innych aut z tym silnikiem, ale mając Focusa Mk2 z 1.8 TDCI pod maską, który w mgnieniu oka odpalał przy (-15) wiem, że można lepiej.
https://youtu.be/3AgYpzuHajw
*Gwiazdka dla wyjaśnienia tematu wymiany świec żarowych. Otóż gdy auto zakupiłem pod koniec ubiegłej zimy od osoby, która cały czas go garażowała, pod chmurką od razu zaczęły się problemy z odpalaniem w niższych temperaturach, stąd zakupiłem nowy akumulator, auto zaczęło odpalać, ale wciąż długo kręciło. Wymienione w lecie na spokojnie zostały więc świece. A dlaczego napisałem, że wymienione zostały miesiąc temu? Bo jakiś czas po wymianie po odpaleniu zaczął sporadycznie pojawiać się dziwny dźwięk i stuki dochodzące spod maski. Nasiliło się na jesieni. Na koniec okazało się, że jedna ze świec wypadła z gniazda, a dwie były luźne, jedynie jedna siedziała "jako tako". Wszystkie cztery zostały więc wymienione raz jeszcze, już w innym, poleconym i zdecydowanie bardziej zaufanym warsztacie.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Mi tak długo zakręci jak się zapomnę (i nie poczekam na podgrzanie świec)i przy temp. blisko zera od razu odpalam po nocnym postoju.
Jak poczekam na zgaśnięcie diody swiec to odpala od strzała.
Spróbuj 2* podgrzać świece i dopiero odpal. Jest różnica?
Jaki model włożyłeś świec?
Jak poczekam na zgaśnięcie diody swiec to odpala od strzała.
Spróbuj 2* podgrzać świece i dopiero odpal. Jest różnica?
Jaki model włożyłeś świec?
-
Dzi11 - Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 05 kwi 2021 07:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 110KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Nie dodałem, że film przedstawia już właśnie drugi zapłon (podczas pierwszego kluczyk był przekręcony ok. 6 sekund, bez próby odpalenia). Natomiast kontrolka świec nie świeciła się o wiele dłużej, niż przy drugim zapłonie (jak widać na filmie). Może jest jakiś błąd na sterowaniu świec i kontrolka gaśnie zbyt szybko? Ile mniej więcej sekund świeci się kontrolka u Ciebie w podobnych warunkach?
Świece Denso.
Świece Denso.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Wymienione świece to raz, a świece grzejące to dwa. Czyli trzeba sprawdzić, czy świece faktycznie grzeją, bo mi wygląda, że nie. Może padł przekaźnik?
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Dzi11 - Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 05 kwi 2021 07:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 110KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Nie wykluczam. Można to sprawdzić jakimś prostym sposobem, czy muszę udać się do elektryka?
-
Dzi11 - Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 05 kwi 2021 07:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 110KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Postanowiłem, że wymienię przekaźnik w ciemno (koszt zamiennika to 20 kilka złotych). Zlokalizowałem go (czarna kostka na zdjęciach poniżej), jak go jednak wyciągnąć? Numer części to 36860-2A800, po wygooglowaniu okazuje się, że to zwykła kostka z czterema pinami. Szarpię się z nią dosyć mocno ale nie chcę nic wyłamać. Jest na to jakiś sposób?
EDIT:
Otworzyłem skrzynkę raz jeszcze, i zauważyłem spalony bezpiecznik zespolony... 80A odpowiedzialny wg schematu za świece żarowe. Mam nadzieję, że nie jest to rezultat czegoś innego, a spalenie spowodowała uszkodzona jedna ze starych świec. Dostępny tylko w ASO (200 zł), pojutrze ma przyjść. Wymienię i dam znać, czy jest poprawa. Aczkolwiek jeśli w międzyczasie ktoś będzie miał coś ciekawego do powiedzenia, będę niesamowicie wdzięczny.
EDIT:
Otworzyłem skrzynkę raz jeszcze, i zauważyłem spalony bezpiecznik zespolony... 80A odpowiedzialny wg schematu za świece żarowe. Mam nadzieję, że nie jest to rezultat czegoś innego, a spalenie spowodowała uszkodzona jedna ze starych świec. Dostępny tylko w ASO (200 zł), pojutrze ma przyjść. Wymienię i dam znać, czy jest poprawa. Aczkolwiek jeśli w międzyczasie ktoś będzie miał coś ciekawego do powiedzenia, będę niesamowicie wdzięczny.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Dzi11 napisał(a):zauważyłem spalony bezpiecznik zespolony... 80A odpowiedzialny wg schematu za świece żarowe
Na bank znalazłeś przyczynę długiego odpalania.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 729
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Dzi11 napisał(a):
Dostępny tylko w ASO (200 zł)
Nie jest aż tak źle
https://allegro.pl/oferta/skrzynka-prze ... 1493381133
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Skrzynka bezpieczników - nikt nie napisał, że z bezpiecznikami
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 729
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
pioter napisał(a):Skrzynka bezpieczników - nikt nie napisał, że z bezpiecznikami
Kupujesz to co masz na zdjęciach. Nie sądzisz chyba, że przed wysyłką ktoś specjalnie wyciąga bezpieczniki... Zresztą to tylko przykład. Zawsze można zapytać sprzedającego, a nawet zwrócić za darmo towar jak się rozmyślisz
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Dzi11 - Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 05 kwi 2021 07:38
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 ON 110KM
2013
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Po kilku dniach obserwacji mogę napisać posta. Podczas zabiegu wymiany bezpiecznika postanowiłem ściągnąć plastikową osłonę silnika, żeby chociaż wizualnie ocenić, czy żaden z widocznych przewodów nie jest uszkodzony. Co zauważyłem? Wiszącą luzem wtyczkę, prawdopodobnie od zasilania świec żarowych, tak przynajmniej podpowiada logika idących dalej przewodów. Wymieniłem bezpiecznik, wpiąłem wtyczkę i póki co jest ogień. Odpala szybko i sprawnie przy obecnych porankach w temperaturach ok. -1, -2, podczas gdy wcześniej trwało to nawet kilka sekund.
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
Re: odpalanie, problemy z odpalaniem 1,6 CRDi, szarpie gaśni
Mam problem, ze po odpaleniu zaczyna dymić na biało po około 2,3 minut, pracuje równo silnik dopiero przy dodaniu gazy lekko zaczyna się trześć.
Przejadę 500 metrów silnik pracuje prawidłowo, zero dymu.
Moc jest przyspieszenie tez.
Podobnie zachowuje się jak po odpaleniu dodam z trzy cztery razy gazu mocniej jest OK. Zero dymu i nie telepie.
Zrobiło mi się co takiego jak padło turbo.
Wtryski sprawdzone-ok
Odpala od strzału.
Podejrzewam, ze coś z świecami żarowymi.
Jeszcze co to na komputerze jak silnik jest zimny pokazuje temp sondy lamda 600 stopni.To mi się nie widzi coś.
Miał ktoś coś takiego ?
Przejadę 500 metrów silnik pracuje prawidłowo, zero dymu.
Moc jest przyspieszenie tez.
Podobnie zachowuje się jak po odpaleniu dodam z trzy cztery razy gazu mocniej jest OK. Zero dymu i nie telepie.
Zrobiło mi się co takiego jak padło turbo.
Wtryski sprawdzone-ok
Odpala od strzału.
Podejrzewam, ze coś z świecami żarowymi.
Jeszcze co to na komputerze jak silnik jest zimny pokazuje temp sondy lamda 600 stopni.To mi się nie widzi coś.
Miał ktoś coś takiego ?
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
przez mareks68 » 09 cze 2021 20:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 2816 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 cze 2021 03:25
-
problemy z odpalaniem ciepłego auta
-
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
przez wisniazio » 22 paź 2020 10:16 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 9972 Wyświetlone
- Ostatni post przez piter_55
22 cze 2022 09:54
-
Problem z odpalaniem 1.6 crdi - winny akumulator?
-
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
przez MarcinCZ » 08 cze 2020 23:06 w Silniki i skrzynia biegów - 18 Odpowiedzi / 13676 Wyświetlone
- Ostatni post przez MarcinCZ
17 cze 2020 21:13
-
Kia Ceed 1.6 crdi traci moc albo gaśnie
-
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
przez Yankee » 08 maja 2023 23:31 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 18 Odpowiedzi / 13479 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
19 cze 2023 08:52
-
1.5 T-GDI 160KM - szarpie na wolnych obrotach
-
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
przez szymek0888 » 20 lip 2019 12:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 5219 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymek0888
20 lip 2019 12:16
-
Problem z cee'd 1.4 szarpie i nie jedzie więcej niż 110.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości