Czy od czujnika sprzęgła może szarpać na niskich obrotach, i np przy jeździe że stała prędkością?margor napisał(a):Miałem już 3 razy problem z kontrolką ESP (2 razy ten sam) w moim przypadku przyczyną były dwa czujniki:
Czujnik pedału hamulca, kontrolka ESP zapalała się podczas jazdy, wyłączenie i ponowne odpalenie auta pomagało na jakiś czas. Objawy awarii tego czujnika to brak świateł stop, w moim przypadku to było tak że raz stopy były a innym razem nie (czujnik nie padł całkowicie tylko czasem działał dobrze a czasem nie ). Przeczyszczenie styków kostki pomogło krótkotrwale. Awaria wróciła na dobre po 2 tygodniach. Była sobota i byłem 300 km od domu, czujnik kupiłem oryginalny w ASO lecz serwis z racji późnej godziny nie miał czasu zamontować. Pan z ASO poradził że skoro nie chce czekać do poniedziałku to żebym sam spróbował wymienić bo to nie jest nic skomplikowanego. Czujnik wymieniłem sam i była to moja pierwsza naprawa przy samochodzie. Czujnik wytrzymał 2,5 roku i znów padł, wykręciłem go i postanowiłem zobaczyć co jest w środku - co to za diabelstwo że oryginał siada po 2,5 roku. Okazało się że ten cały czujnik to dwie blaszki i ruchomy plastikowy kołek który powoduje że te blaszki się stykają lub nie - co w takim "czujniku" może się popsuć ? poobserwowałem jak ten układ działa przygiąłem którąś blaszkę i czujnik naprawiony, od stycznia działa bez zarzutów.
Czujnik pedału sprzęgła, kontrolka paliła się cały czas od włączenia zapłonu. wyłączenie i ponowne odpalenie auta nic nie dawało. Objawy awarii to odczuwalne szarpnięcie przy zmianie biegów - nie zawsze ale często. Mając doświadczenie z czujnikiem pedału hamulca wykręciłem ten od sprzęgła zdjąłem obudowę, budowa obu czujników wręcz identyczna - dwie blaszki i ruchomy kołek, U mnie pękła sprężynka wypychająca kołek do pozycji początkowej, wymieniłem na podobną i czujnik działa.
kilka uwag praktycznych:
- czujniki są czysto mechaniczne, żadnej elektroniki, jeśli nic się nie urwało nie pękło to samemu można naprawić - przygiąć blaszkę wymienić sprężynkę.
- po wymianie (naprawie) czujnika nie trzeba kasować błędów - błędy zostaną w historii komputera ale nie będą miały na nic wpływu.
- wymiana to odkręcenie osłony pod kierownicą 4 śrubki, wypięcie kostek z przełączników znajdujących się w tej osłonie, kluczem 14 odkręcamy czujnik pod pedałem.
- na gwincie czujnika są 2 nakrętki, ta od strony czujnika robi za jakby dystans do regulacji w którym momencie ma czujnik zadziałać (światła stop po muśnięciu hamulca czy dopiero po wciśnięciu do połowy), zewnętrzną nakrętką mocujemy czujnik. Jeśli nie chcemy się bawić w regulacje to należy nie zmieniać położenia wewnętrznej nakrętki.
- poprawne działanie czujnika można zmierzyć w dowolny sposób sprawdzając czy obwód się zamyka/otwiera
Dostęp do czujnika i śruby nie jest komfortowy ale ja ze swoimi gabarytami (prawie 2 metry) dałem sobie spokojnie radę.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka