Cześć.
Od paru miesięcy zauważyłem, że moje auto podczas jazdy w korku na 1 lub 2 biegu łapie taką jakby czkawkę. Mimo że trzymam nogę na pedale gazu sztywno, to auto delikatnie się dławi, robi tak zwane "żabki", tylko że bardzo delikatne. Nie jest tak za każdym razem gdy jadę na jedynce czy dwójce, problem raz występuj a raz nie. Problem występuje tylko na tych biegach podczas jazdy z niską prędkością. Kontrolka silnika się nie pali, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Świece miałem wymieniane 24 miesiące temu, więc przejechałem na nich około 24 tys. km - mechanik obejrzał je i stwierdził, że są dobre. Przeczyścił mi przepustnicę, bo nic innego nie wymyślił. Niestety problem nadal występuje. Czy macie panowie pomysł, co może powodować takie objawy?
Wina paliwa to raczej nie jest, bo tankowałem na różnych stacjach i nic to nie zmieniło.
[C1] Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Moderator: Żandarmeria
-
ceedek - Klubowicz
- Posty: 67
- Dołączył(a): 21 gru 2017 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb 109KM
2008, Comfort+
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
ceedek napisał(a):Cześć.
Od paru miesięcy zauważyłem, że moje auto podczas jazdy w korku na 1 lub 2 biegu łapie taką jakby czkawkę. Mimo że trzymam nogę na pedale gazu sztywno, to auto delikatnie się dławi, robi tak zwane "żabki", tylko że bardzo delikatne. Nie jest tak za każdym razem gdy jadę na jedynce czy dwójce, problem raz występuj a raz nie. Problem występuje tylko na tych biegach podczas jazdy z niską prędkością. Kontrolka silnika się nie pali, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Świece miałem wymieniane 24 miesiące temu, więc przejechałem na nich około 24 tys. km - mechanik obejrzał je i stwierdził, że są dobre. Przeczyścił mi przepustnicę, bo nic innego nie wymyślił. Niestety problem nadal występuje. Czy macie panowie pomysł, co może powodować takie objawy?
Wina paliwa to raczej nie jest, bo tankowałem na różnych stacjach i nic to nie zmieniło.
a jak na luzie dasz mu obroty na ok 2 tyś zaczyna falować silnik i auto wpada w wibracje?
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Miałem taki objaw przy zużytych świecach (NGK), przebieg ok 25 tys km. Wyglądały bardzo ładnie , brak check'ów. Wyczyściłem, wyregulowałem odstęp między elektrodami. Przeszła czkawka ale zaczęło się falowanie obrotów na niskich.
ŚWIECE DO WYMIANY!
ŚWIECE DO WYMIANY!
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Przemek77 napisał(a):Miałem taki objaw przy zużytych świecach (NGK), przebieg ok 25 tys km. Wyglądały bardzo ładnie , brak check'ów. Wyczyściłem, wyregulowałem odstęp między elektrodami. Przeszła czkawka ale zaczęło się falowanie obrotów na niskich.
ŚWIECE DO WYMIANY!
Kurcze, tak czytam i ja (od kupna) 44000 przejechałem już, nie tykając świec, a mam takie objawy,choć człowiek się nauczył do tego.
Trzeba będzie zrobić wymiane
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Oczywiście na irydowych świecach można robić po 120 tys km. tymczasem 44 kkm na zwykłych... potem zdziwienie, że dziura wypalona w tłoku albo wypalony zawór, gniazdo
Z przebiegiem wzrasta odstęp na elektrodach świecy, opóźnia się zapłon mieszanki, podnosi temperatura spalania... i patrz wyżej. Przy dwudziestu kilku tys. już mogą wypadać zapłony (wyczuwalny objaw do zmiany) a 30 to wg mnie kres.
Z przebiegiem wzrasta odstęp na elektrodach świecy, opóźnia się zapłon mieszanki, podnosi temperatura spalania... i patrz wyżej. Przy dwudziestu kilku tys. już mogą wypadać zapłony (wyczuwalny objaw do zmiany) a 30 to wg mnie kres.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Przemek77 napisał(a):Oczywiście na irydowych świecach można robić po 120 tys km. tymczasem 44 kkm na zwykłych... potem zdziwienie, że dziura wypalona w tłoku albo wypalony zawór, gniazdo
Z przebiegiem wzrasta odstęp na elektrodach świecy, opóźnia się zapłon mieszanki, podnosi temperatura spalania... i patrz wyżej. Przy dwudziestu kilku tys. już mogą wypadać zapłony (wyczuwalny objaw do zmiany) a 30 to wg mnie kres.
Moje p 4 latach i przebiegu prawie 60 tyś xD były całkiem OK jak mechanik gadał.
Oczywiście zmieniłem
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Pytanie czy ten mechanik był ok Po 70 tys zaczyna wyskakiwać check i robią się przebicia wewnątrz cewek zapłonowych.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Przemek77 napisał(a):Pytanie czy ten mechanik był ok Po 70 tys zaczyna wyskakiwać check i robią się przebicia wewnątrz cewek zapłonowych.
Był bo zapytał się ile na nich mam zrobione i kiedy wymieniałem xD
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Nie wiem, mam gdzieś rachunek od mechanika ale nie wiem gdzie xD
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Po 70 kkm świece mają taką przerwę, że nawet na oko nie można uznać że są "ok".
Mogą "wyglądać ok" na zasadzie koloru nalotu, który świadczy o prawidłowych parametrach silnika tj. warunkach spalania mieszanki.
Mogą "wyglądać ok" na zasadzie koloru nalotu, który świadczy o prawidłowych parametrach silnika tj. warunkach spalania mieszanki.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Suma sumarum świece wymienione, jeździłem 6 lat dieslem a to była moja pierwsza benzyna i nie miałem pojęcia że w benie się wymienia świece
Teraz już wiem i będę co 2 lata wymieniać bo koszt mały
Teraz już wiem i będę co 2 lata wymieniać bo koszt mały
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Kupilem NGK, wedlug opisu pasuja a tu zonk. ZFR5F-11 nie pasuja, za grube. Ma ktos numer pasujacych do ceed 1.4 po lifcie 2009
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
emilemil napisał(a):Kupilem NGK, wedlug opisu pasuja a tu zonk. ZFR5F-11 nie pasuja, za grube. Ma ktos numer pasujacych do ceed 1.4 po lifcie 2009
Jakiego opisu?
Te co kupiłeś nie są do Coebie - bo są do starszej wersji silnika.
Do Ciebie są LZKR6B-10E.
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Kawu napisał(a):emilemil napisał(a):Kupilem NGK, wedlug opisu pasuja a tu zonk. ZFR5F-11 nie pasuja, za grube. Ma ktos numer pasujacych do ceed 1.4 po lifcie 2009
Jakiego opisu?
Te co kupiłeś nie są do Coebie - bo są do starszej wersji silnika.
Do Ciebie są LZKR6B-10E.
Z opisu oferty allegro.
Dzieki
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
emilemil napisał(a):Z opisu oferty allegro.
No to reklamuj. Katalog pokazuje co innego.
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Kawu napisał(a):emilemil napisał(a):Z opisu oferty allegro.
No to reklamuj. Katalog pokazuje co innego.
Mam smarta więc, poszło dziś.
Byłem w sklepie na miejscu, podałem numer świec, chciałem NGK. Gość dla pewności sprawdzał i okazuje się, że w 2009 były 4 rodzaje świec montowane. Oczywiście nie mieli w moim miasteczku na miejscu, Zaproponowali zamówienie, ale nie wiem czy wyglądałem na idiotę czy co, ale 40żl za świecę, to jednak nie dla mnie. Z taką marżą dziwię się, że działają jeszcze..
BTW. 84zł na aligroszu za LZKR6B-10E
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
emilemil napisał(a):nie wiem czy wyglądałem na idiotę czy co, ale 40żl za świecę, to jednak nie dla mnie. Z taką marżą dziwię się, że działają jeszcze..
Jesteś pewny, że to ten sam model świec? Bo ja nie. Takiej przebitki raczej nie ma. Wystarczy zmiana jednego oznaczenia i już świece mogą się różnić cenowo: irydowe, ilość elektrod itd.
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Lekkie dławienie silnika na 1 i 2 biegu
Wymieniłem, co tu dużo pisać - człowiek jeździła a szału nie było,widać gołym okiem jakie są przerwy
https://s6.ifotos.pl/img/IMG202006_qqherhw.jpg
https://s6.ifotos.pl/img/IMG202006_qqherhw.jpg
Posty: 19
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
przez Areczek1988 » 18 mar 2020 16:40 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5829 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
21 mar 2020 13:58
-
Lekkie dławienie na zimnym. Na ciepłym gasnie po odpaleniu.
-
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
przez dominiss1990 » 30 paź 2023 23:14 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 1850 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
14 lis 2023 06:40
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
-
-
Piszczenie na 6 biegu
przez rafal9310 » 07 paź 2019 21:46 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6029 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
31 paź 2019 06:16
-
Piszczenie na 6 biegu
-
-
Obroty na wolnym biegu
przez axtom » 22 lut 2022 22:21 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 7037 Wyświetlone
- Ostatni post przez Quiet
31 lip 2022 20:43
-
Obroty na wolnym biegu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 36 gości