Ja mam teraz taka sytuację, że nie wyłącza mi się wspomaganie, ogólnie mam uszkodzoną taśme/zwijak kierownicy obstawiam, że to jest przyczyną. Gdy juz wymienię zwijak i dokonam kalibracji sprawdzę czy wspomaganie będzie się wyłączało po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu silnika.
EDIT (może komuś się przyda)
No i udało się, taśmę wymieniłem sam, ponownej kalibracji dokonalismy ze znajomym korzystając z interfesu Delphi, kontrolka wspomagania EPS juz się nie pali, wspomaganie wyłącza się po wyłączeniu silnika
[C1 i C1FL] kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Moderator: Żandarmeria
-
mak58
Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Witam.
Po wymianie GWIAZDKI ŁĄCZNIKA ELASTYCZNEGO KOLUMNY KIEROWNICZEJ / FLEXIBLE COUPLING / Hyundai Kia z powodu hałasów jakie powstawały w czasie manewrowania na postoju została lekko przesunięta w lewa stronę kolumna kierownicy. Czy to może być przyczyną zapalenia się kontroli EPS? Dziękuje za informację.
https://www.fox.rzeszow.pl/img/medium/19295/.jpg
Po wymianie GWIAZDKI ŁĄCZNIKA ELASTYCZNEGO KOLUMNY KIEROWNICZEJ / FLEXIBLE COUPLING / Hyundai Kia z powodu hałasów jakie powstawały w czasie manewrowania na postoju została lekko przesunięta w lewa stronę kolumna kierownicy. Czy to może być przyczyną zapalenia się kontroli EPS? Dziękuje za informację.
https://www.fox.rzeszow.pl/img/medium/19295/.jpg
-
lalas
Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Obstawiam, że po wymianie gwiazdki krzyżak łączący kolumnę kierownicy z przekładnią nie został zamontowany w takiej samej pozycji (przerabiałem to u siebie własnymi rękami) stąd własnie lekko przekręcone koło kierownicy, możesz albo jeszcze raz rozkręcić i próbować wyprostować koło kierownicy i następnie założyć krzyzak ponownie. Jeśli nie jest to duże przesunięcie to możesz zrobić korektę ustawiając zbieżność.
Kwestia kontrolki EPS - podpięcie po interfejs i skalibrowanie czujnika kąta koła kierownicy powinno załatwić sprawę, chyba że podczas wymiany uszkodzony został ten czujnik a w zasadzie zerwana w nim taśma, wtedy wymiana i potem kalibracja.
Kwestia kontrolki EPS - podpięcie po interfejs i skalibrowanie czujnika kąta koła kierownicy powinno załatwić sprawę, chyba że podczas wymiany uszkodzony został ten czujnik a w zasadzie zerwana w nim taśma, wtedy wymiana i potem kalibracja.
- pawdedi
- Kierownik zmiany
- Posty: 145
- Dołączył(a): 23 mar 2018 22:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,4 Pb 90KM
2012
Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Gdzieś czytałem że ESP, można skalibrować na postoju bez delphi czy innego gds.
Zaraz poszukam.
Po ponownym podłączeniu lub
doładowaniu wyczerpanego
akumulatora zapalić się może
wskaźnik ESP OFF. W takim
przypadku należy obrócić uchwyt o
pół obrotu w lewo i w prawo przy
wyłączniku zapłonu znajdującym
się w położeniu ON. Następnie po
wyłączeniu zapłonu należy
ponownie uruchomić silnik.
Wskaźnik ESP OFF możne zgasnąć.
Jeśli jednak nie zgaśnie, układ
powinien zostać jak najszybciej
sprawdzony przez autoryzowanego
sprzedawcę KIA.
Zaraz poszukam.
Po ponownym podłączeniu lub
doładowaniu wyczerpanego
akumulatora zapalić się może
wskaźnik ESP OFF. W takim
przypadku należy obrócić uchwyt o
pół obrotu w lewo i w prawo przy
wyłączniku zapłonu znajdującym
się w położeniu ON. Następnie po
wyłączeniu zapłonu należy
ponownie uruchomić silnik.
Wskaźnik ESP OFF możne zgasnąć.
Jeśli jednak nie zgaśnie, układ
powinien zostać jak najszybciej
sprawdzony przez autoryzowanego
sprzedawcę KIA.
-
mak58
Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Witam.
Dziękuje za informacje. Po naprawie przedstawię sytuację.
Dziękuje za informacje. Po naprawie przedstawię sytuację.
-
lalas
Re: kontrolka EPS - wspomaganie kierownicy
Pawdedi
To co napisałeś to się zgadza, tylko ja odniosłem się do układu EPS czyli wspomagania kierownicy, natomiast ty napisałeś procedurę kalibracji układu ESP czyli kontroli trakcji
To co napisałeś to się zgadza, tylko ja odniosłem się do układu EPS czyli wspomagania kierownicy, natomiast ty napisałeś procedurę kalibracji układu ESP czyli kontroli trakcji
Powrót do Zawieszenie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Bardzo silne wspomaganie i inne błędy
przez Miszel » 20 lis 2020 15:03 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 8429 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
22 wrz 2021 15:25
-
Bardzo silne wspomaganie i inne błędy
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 13113 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18873 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 15039 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości