Ja prędkości mam tak +-20% od dozwolonej. Tzn zabudowany 60 poza 100 a autostrada do 150. Staram się bardzo nie przekraczać. A i klima jest nie wyłączana jak od nowości załączyłem to jeszcze nie wyłączyłem. Nie dopisałem jeszcze że poziom oleju nie zmienia się. Wymieniam zawsze co 15kkm mimo że instrukcja mówi o 30kkm. Jeżdżę od wymiany do wymiany i ani nie przybywa ani nie ubywa.
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
DPF - wypalanie
Moderator: Żandarmeria
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
-
konjo8ds - Klubowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 17 lis 2017 11:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 128KM
2014, M
Re: DPF - wypalanie
ja mam średnią 7,35 l z ostatnich 23 tys km. dalszy wyjazd jaki ostatnio zrobiłem dał średnią 7,0 l (4,5 tys km). raczej przepisowa jazda autostradami za granicą. około 120 w Austrii (trasa przez Graz z dużą ilością radarów -tunele) i około 140 we Włoszech, jak wracałem to przez Włochy i Austrię leciałem już bliżej 140-150 (na północy Austrii nie ma tylu radarów).
kolega jeździ octavią 2,0 tdi 150 km. przy takiej prędkości ma spalanie bliżej 5-5,5 l, więc kijanka bardzo dużo spala w mojej ocenie.
kolega jeździ octavią 2,0 tdi 150 km. przy takiej prędkości ma spalanie bliżej 5-5,5 l, więc kijanka bardzo dużo spala w mojej ocenie.
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Pamietaj tylko że na spalanie ma wpływ załadowanie auta (wakacje) jak i np box na dachu albo co gorsza rowery. W takich identycznych warunkach należy porównywać spalanie.
Inną kwestią jest charakter osoby która ci podaje takie spalanie. Może być tak, że gościu chwali to co ma i ci powie że on to jeździ 200km/h w Niemczech a pali to mu w porywach 4l/100km.
Inną kwestią jest charakter osoby która ci podaje takie spalanie. Może być tak, że gościu chwali to co ma i ci powie że on to jeździ 200km/h w Niemczech a pali to mu w porywach 4l/100km.
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: DPF - wypalanie
z tą Austrią to tak nie szalej, całą Austrie zjechałem jadąc 100 i na palcach jednej ręki mnie wyprzedzali tempem żółwia a co do radarów to jest ich mnóstwo i żaden nie oznakowany
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Całą Austrię zjechałeś i żal ci było na winietę parę eurasów wydać? mógłbyś wtedy 130 cisnąć a wg licznika prawie 140km/h
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: DPF - wypalanie
no właśnie cała autostrada Wiedeń-Salzburg z ograniczeniem do 100 piktogramy wyświetlały 100 i koniec autostradami...
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
Takie znaki z IG-L to tylko koło Linz, Salzburga i od Kufstein do Insbrucka. Resztę lecisz 130, no ale mniejsza z tym. Mnie te odcinki też zawsze irytują
Nie mniej jednak i przy takiej prędkości spokojnie DPF się wypalić powinien bez nadmiernego szaleństwa.
Nie mniej jednak i przy takiej prędkości spokojnie DPF się wypalić powinien bez nadmiernego szaleństwa.
- magda621
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 27 sie 2018 12:35
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Świętokrzyska
Re: DPF - wypalanie
Dzień dobry,
Jak się sprawuje Wasz filtr DPF w silku 2.0 CRDI ? U mnie po raz któryś komputer wywala błąd DPF i auto ogólnie dziwnie się zachowuje, huśtawka obrotów silnika, dymi itp. Wypalanie filtra nie pomaga, nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego lub regeneracja mojego. Trochę się boje tej regeneracji,że stracę pieniądze a za niedługo znów mi się zapcha. Robiliście już kiedyś czyszczenie DPF, skuteczny to zabieg, nie ma później żadnych komplikacji? Ile mniej więcej to kosztuje?
Jak się sprawuje Wasz filtr DPF w silku 2.0 CRDI ? U mnie po raz któryś komputer wywala błąd DPF i auto ogólnie dziwnie się zachowuje, huśtawka obrotów silnika, dymi itp. Wypalanie filtra nie pomaga, nie pozostaje mi nic innego jak zakup nowego lub regeneracja mojego. Trochę się boje tej regeneracji,że stracę pieniądze a za niedługo znów mi się zapcha. Robiliście już kiedyś czyszczenie DPF, skuteczny to zabieg, nie ma później żadnych komplikacji? Ile mniej więcej to kosztuje?
- 7tomas
- Przedszkolak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22 paź 2018 17:06
- Lokalizacja: Iwkowa
- Grupa: Małopolska
Re: DPF - wypalanie
Mam takie pytanie, co się mogło stać, że jak stanąłem na parkingu, to na luzie falowały mi obroty? Czy wtedy wypalał się DPF? Czemu potem podczas jazdy przy wysokim biegu na niskich obrotach szarpało (inaczej niż normalnie). Czemu jak stanąłem i chciałem ruszyć auto zgasło, a potem po odpaleniu bardzo dużo gazu i na pół sprzęgle dopiero ruszył? Czy to przez wypalanie DPF?
Mam KIA CEED 1.6 110KM od ok. pół roku, takiego problemu jeszcze nie miałem. Przegazowałem samochód i spokojnie teraz jeżdże, jeździ ok, jest moc, samo przeszło, czy to wina wypalania DPF?
Mam KIA CEED 1.6 110KM od ok. pół roku, takiego problemu jeszcze nie miałem. Przegazowałem samochód i spokojnie teraz jeżdże, jeździ ok, jest moc, samo przeszło, czy to wina wypalania DPF?
- GregoryB
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17 lip 2018 12:17
- Lokalizacja: Bieruń
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 110KM
2013, L + Business Line
Re: DPF - wypalanie
KIA Ceed II 1.6 CRDi - 110 KM - przebieg 194000 km.
Od kiedy zacząłem monitorować wypalanie DPF w aplikacji Torque Pro to nie ma żadnych problemów z niedokończonym procesem wypalania DPF, rosnącym poziomem oleju w silniku (a raczej z rozrzedzaniem jej przez ON), falującymi obrotami i innymi problemami się z tym wiążącymi. DPF oryginalny, EGR sprawny, końcówka rury wydechowej czysta jak łza. Wypalanie DPF włącza się średnio co 450-500 km. Autko śmiga aż miło, jest moc i odpowiednie przyśpieszenie, nie zamieniłbym go na żadne inne
Od kiedy zacząłem monitorować wypalanie DPF w aplikacji Torque Pro to nie ma żadnych problemów z niedokończonym procesem wypalania DPF, rosnącym poziomem oleju w silniku (a raczej z rozrzedzaniem jej przez ON), falującymi obrotami i innymi problemami się z tym wiążącymi. DPF oryginalny, EGR sprawny, końcówka rury wydechowej czysta jak łza. Wypalanie DPF włącza się średnio co 450-500 km. Autko śmiga aż miło, jest moc i odpowiednie przyśpieszenie, nie zamieniłbym go na żadne inne
- lary504
- Brygadzista
- Posty: 120
- Dołączył(a): 19 sie 2012 13:34
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: DPF - wypalanie
Może jakieś info jak dokładnie monitorować to w torque?
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
Ceed SW '12 1.6 CRDI L Sirius Silver
- GregoryB
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17 lip 2018 12:17
- Lokalizacja: Bieruń
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 110KM
2013, L + Business Line
Re: DPF - wypalanie
Postaram się opisać w miarę jasno jak to uruchomiłem:
1. Kupujemy podstawowy czytnik OBD2 na Bluetooth, ja kupiłem dwa - tańszy i droższy. Tańszego nie polecam ponieważ, często "zawisał" i nie było z komunikacji między czytnikiem OBD2 a smartfonem. Polecam droższy, sprawuje się ok. Ja zakupiłem ten model: ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7647413164?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQxMDoxMjo1Mi40OTNaO2J1eWVyOzZkMzI1OTg5MmYwN2FiNzYyMzlkNWNiODI0NzMxZWY0ODMzYTNjZmE5NTEyMzhjMzJmNjkxYmY4MTE3ZjUyZmU%3D
2. Wykopałem ze swoich staroci leciwego smartfona z Androidem 6.
3. Zakupiłem w sklepie google play apke o nazwie: Torque Pro. Ważna informacja - darmowy Torque Lite nie działa!!!! Sprawdziłem.
4. Zakupiłem również dodatek do Torque Pro: Advanced LT for KIA ponieważ ten dodatek dodaje do Torque Pro PIDy (czujniki) odpowiedzialne za monitorowanie poszczególnych parametrów silnika.
5. Zainstalowałem powyższe aplikacje na smartfonie.
6. Wpiąłem czytnik w kostkę OBDII i sparowałem za pomocą BLUETOOTH ze smartfonem. Złącze OBDII CAN znajduje się po lewej stronie poniżej kierownicy.
7. Uruchomiłem Torque Pro, w ustawieniach aplikacji skonfigurowałem najważniejsze parametry, np. szybkość komunikacji z czytnikiem OBDII, oraz usypianie aplikacji po wyłączeniu silnika (BARDZO FAJNA i przydatna funkcjonalność!!!)
8. Teraz najfajniejsze - dodajemy PIDy (czujniki) do ekranu Realtime info w Torque Pro. Każdy z tym musi się zmierzyć samodzielnie, opisy dodawania PIDów znajdziecie w internetach. To co ważne to, że PIDy aktywne w Torque Pro są podświetlone w kolorze zielonym.
9. Jako, że w KIA Ceed jest tylko jeden czujnik temperatury DPF oraz niestety Torque Pro nie ma PIDa obsługującego np. stan zapełnienia filtra DPF, to zainstalowałem to co najważniejsze: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa, PID otwarcia EGR, PID temperatury silnika. Zainstalowałem też dodatkowo: PID obciążenia silnika, ładowania alternatora i czas jaki upłynął od uruchomienia silnika.
Tak wygląda DPF w naszych KIA Ceed II:
10. W naszym opisywanym przypadku najważniejsze to: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa: CatB1S2 oraz PID otwarcia zaworu EGR.
11. Po skonfigurowaniu u uruchomieniu aplikacji Torque Pro - u mnie wygląda to tak:
12. Jak widać na załączonym screenie ostatnie wypalanie osiągnęło temperaturę 655 stopni C. Wypalanie DPF średnio trwa ok. 15-20 minut i włącza się średnio co 450-500 km. Wypalanie zostaje uruchomione po zamknięciu EGR do 4,7%, a temperatura wypalania dochodzi do ponad 600 stopni C. Jeśli przekroczy temperaturę 650 st komputer będzie otwierał lekko EGR na większą wartość, po to aby nie dopuścić do spalenia czujnika temperatury DPF.
13. Podczas normalnej eksploatacji samochodu temperatura DPF mieści się w przedziale od 110 stopni C do 350-360 stopni C w zależności od prędkości i obciążenia silnika. Czym większe obciążenie silnika to większa temperatura spalin. Zaleca się też, aby podczas wypalania DPF włączyć klimatyzację, ogrzewanie tylnej szyby i tym samym dodatkowo obciążyć silnik.
14. Tutaj VIDEO jakie udało mi się nakręcić (przepraszam za jakość) - podczas jazdy włączyło się wypalanie DPF w Kijance: https://youtu.be/UNwusNsUxiM
Próg alarmu dla wypalania DPF (czerwona skala miga podczas wypalania) ustawiłem od temperatury DPF: 400 stopni C. Wynika to z tego, że jeżeli temperatura DPF przekroczy wartość 400 stopni C to już jest pewne, że właśnie zostało uruchomione wypalanie filtra DPF.
15. Tak jak już pisałem wcześniej, od czasu gdy uruchomiłem monitorowanie (od ok. roku) nie mam żadnych problemów z DPF w mojej Kijance. Do tej pory największym problemem był zwiększający się poziom oleju w silniku (przez niedokończone procesy wypalania) oraz dziwne "drgania" silnika. Po zastosowaniu monitorowania DPF problemy ustały jak "ręką odjął" Po prostu za każdym razem jak włączy się wypalanie filtra DPF staram się, aby tego procesu nie przerwać i by zakończyło się sukcesem. Fakt, że w KIA Ceed nie ma kontrolki wypalania DPF to jest jawne proszenie się o problemy i chyba było to celowe działanie, aby klienci masowo odwiedzali autoryzowane serwisy KIA i wszyscy wokół narzekali, że DPF to samo zło... A wcale tak nie jest
Polecam Wszystkim forumowiczom to rozwiązanie
Pozdrawiam
1. Kupujemy podstawowy czytnik OBD2 na Bluetooth, ja kupiłem dwa - tańszy i droższy. Tańszego nie polecam ponieważ, często "zawisał" i nie było z komunikacji między czytnikiem OBD2 a smartfonem. Polecam droższy, sprawuje się ok. Ja zakupiłem ten model: ELM327 iCar2 Vgate OBD2 Interfejs
https://allegro.pl/oferta/elm327-icar2-vgate-obd2-interfejs-bluetooth-polski-7647413164?snapshot=MjAxOS0wMS0yOVQxMDoxMjo1Mi40OTNaO2J1eWVyOzZkMzI1OTg5MmYwN2FiNzYyMzlkNWNiODI0NzMxZWY0ODMzYTNjZmE5NTEyMzhjMzJmNjkxYmY4MTE3ZjUyZmU%3D
2. Wykopałem ze swoich staroci leciwego smartfona z Androidem 6.
3. Zakupiłem w sklepie google play apke o nazwie: Torque Pro. Ważna informacja - darmowy Torque Lite nie działa!!!! Sprawdziłem.
4. Zakupiłem również dodatek do Torque Pro: Advanced LT for KIA ponieważ ten dodatek dodaje do Torque Pro PIDy (czujniki) odpowiedzialne za monitorowanie poszczególnych parametrów silnika.
5. Zainstalowałem powyższe aplikacje na smartfonie.
6. Wpiąłem czytnik w kostkę OBDII i sparowałem za pomocą BLUETOOTH ze smartfonem. Złącze OBDII CAN znajduje się po lewej stronie poniżej kierownicy.
7. Uruchomiłem Torque Pro, w ustawieniach aplikacji skonfigurowałem najważniejsze parametry, np. szybkość komunikacji z czytnikiem OBDII, oraz usypianie aplikacji po wyłączeniu silnika (BARDZO FAJNA i przydatna funkcjonalność!!!)
8. Teraz najfajniejsze - dodajemy PIDy (czujniki) do ekranu Realtime info w Torque Pro. Każdy z tym musi się zmierzyć samodzielnie, opisy dodawania PIDów znajdziecie w internetach. To co ważne to, że PIDy aktywne w Torque Pro są podświetlone w kolorze zielonym.
9. Jako, że w KIA Ceed jest tylko jeden czujnik temperatury DPF oraz niestety Torque Pro nie ma PIDa obsługującego np. stan zapełnienia filtra DPF, to zainstalowałem to co najważniejsze: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa, PID otwarcia EGR, PID temperatury silnika. Zainstalowałem też dodatkowo: PID obciążenia silnika, ładowania alternatora i czas jaki upłynął od uruchomienia silnika.
Tak wygląda DPF w naszych KIA Ceed II:
10. W naszym opisywanym przypadku najważniejsze to: PID odpowiedzialny za temperaturę DPFa: CatB1S2 oraz PID otwarcia zaworu EGR.
11. Po skonfigurowaniu u uruchomieniu aplikacji Torque Pro - u mnie wygląda to tak:
12. Jak widać na załączonym screenie ostatnie wypalanie osiągnęło temperaturę 655 stopni C. Wypalanie DPF średnio trwa ok. 15-20 minut i włącza się średnio co 450-500 km. Wypalanie zostaje uruchomione po zamknięciu EGR do 4,7%, a temperatura wypalania dochodzi do ponad 600 stopni C. Jeśli przekroczy temperaturę 650 st komputer będzie otwierał lekko EGR na większą wartość, po to aby nie dopuścić do spalenia czujnika temperatury DPF.
13. Podczas normalnej eksploatacji samochodu temperatura DPF mieści się w przedziale od 110 stopni C do 350-360 stopni C w zależności od prędkości i obciążenia silnika. Czym większe obciążenie silnika to większa temperatura spalin. Zaleca się też, aby podczas wypalania DPF włączyć klimatyzację, ogrzewanie tylnej szyby i tym samym dodatkowo obciążyć silnik.
14. Tutaj VIDEO jakie udało mi się nakręcić (przepraszam za jakość) - podczas jazdy włączyło się wypalanie DPF w Kijance: https://youtu.be/UNwusNsUxiM
Próg alarmu dla wypalania DPF (czerwona skala miga podczas wypalania) ustawiłem od temperatury DPF: 400 stopni C. Wynika to z tego, że jeżeli temperatura DPF przekroczy wartość 400 stopni C to już jest pewne, że właśnie zostało uruchomione wypalanie filtra DPF.
15. Tak jak już pisałem wcześniej, od czasu gdy uruchomiłem monitorowanie (od ok. roku) nie mam żadnych problemów z DPF w mojej Kijance. Do tej pory największym problemem był zwiększający się poziom oleju w silniku (przez niedokończone procesy wypalania) oraz dziwne "drgania" silnika. Po zastosowaniu monitorowania DPF problemy ustały jak "ręką odjął" Po prostu za każdym razem jak włączy się wypalanie filtra DPF staram się, aby tego procesu nie przerwać i by zakończyło się sukcesem. Fakt, że w KIA Ceed nie ma kontrolki wypalania DPF to jest jawne proszenie się o problemy i chyba było to celowe działanie, aby klienci masowo odwiedzali autoryzowane serwisy KIA i wszyscy wokół narzekali, że DPF to samo zło... A wcale tak nie jest
Polecam Wszystkim forumowiczom to rozwiązanie
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 16 mar 2019 10:03 przez GregoryB, łącznie edytowano 3 razy
- Cosmos258
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 10 sty 2019 12:17
- Lokalizacja: Rzeszów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 Pb 204KM
2015
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 826
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: DPF - wypalanie
A skąd wziąłeś tego PIDa CatB1S2 ?
Ja mam jedna pozycję czujnika temperatury DPF i jak go odpalam to mam temperaturę -38,8 stopnia Celsjusza.
Edit:
Ok już wiem. To nie temperatura Dpfa a katalizator
Ja mam jedna pozycję czujnika temperatury DPF i jak go odpalam to mam temperaturę -38,8 stopnia Celsjusza.
Edit:
Ok już wiem. To nie temperatura Dpfa a katalizator
- GregoryB
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 17 lip 2018 12:17
- Lokalizacja: Bieruń
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 ON 110KM
2013, L + Business Line
Re: DPF - wypalanie
Dokładnie TAK
W Torque Pro PID odczytujący temperaturę DPF to: CatB1S2 czyli temperatura katalizatora - Bank 1 Sensor 2. Temperatura początkowa to zawsze wartość 110 stopni C.
W Torque Pro PID odczytujący temperaturę DPF to: CatB1S2 czyli temperatura katalizatora - Bank 1 Sensor 2. Temperatura początkowa to zawsze wartość 110 stopni C.
- blackmirror
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 20 wrz 2018 08:54
- Lokalizacja: Huta Józefów
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 ON 115KM
2009
Re: DPF - wypalanie
A czy w pro ceed ktoś ustawił apke,bo jest inny dpf i powyższa rada nie pomaga.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Chyba będę musiał też ściągnąć "oprogramowanie" żeby być pewnym czy u mnie też dość często uruchamia się wypalanie dpf'a.
Wg mnie spalanie mam sporo bo na dystansach po ok 30 km (zrobiłem dopiero ok 250 km) średnia licznikowa jest 7,5l jeżdżąc w miarę ekonomicznie.
Wydaje mi się, że co ok. 30 km (po odpaleniu) włącza się dopalanie DPF bo hamując silnikiem jest 1 kreska na zegarze zużycia paliwa. I trwa ok 15 km.
Wczoraj wypalanie trwało ok 25 km.
Dzisiaj po jeździe 8 km znowu (chyba) uruchomiło się dopalanie DPF (?) bo wskazówka paliwa nie spadała do zera (była jedna kreska). Przez 20 km była cały czas i nie zniknęła. Potem gaszę auto i po pracy w drodze powrotnej pewnie będzie powtórka. Ciekawe czy to jest dopalanie dpf czy może coś innego.
Wg mnie spalanie mam sporo bo na dystansach po ok 30 km (zrobiłem dopiero ok 250 km) średnia licznikowa jest 7,5l jeżdżąc w miarę ekonomicznie.
Wydaje mi się, że co ok. 30 km (po odpaleniu) włącza się dopalanie DPF bo hamując silnikiem jest 1 kreska na zegarze zużycia paliwa. I trwa ok 15 km.
Wczoraj wypalanie trwało ok 25 km.
Dzisiaj po jeździe 8 km znowu (chyba) uruchomiło się dopalanie DPF (?) bo wskazówka paliwa nie spadała do zera (była jedna kreska). Przez 20 km była cały czas i nie zniknęła. Potem gaszę auto i po pracy w drodze powrotnej pewnie będzie powtórka. Ciekawe czy to jest dopalanie dpf czy może coś innego.
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Czy jak wykrecaliscie czujnik i czysciliscie to czy jest on przepustowy jednym i drugim króćcem?
Pytam bo dmuchałem w 1 i 2 końcówkę i nie ma przelotu-. Chyba, że tak ma być bo działa dopiero pod większym ciśnieniem, np powyzej 4 bar?
U mnie jest podobnie jak poprzednicy pisali. Dwa ostatnie wypalenia DPF na trasie a i tak włącza się ponownie co ok 40 km.
(Edit 02.09.19)
Coś mało aktywnych na forum :P
No nic, ja walczę dalej.
Przedmuchalem węże od czujnika cisnien EGR i czujnika turbo.
Wydaje się je jest poprawa, bo wypalanie DPF włączyło się dopiero po 90 km i trwało 28 km.
Będę monitorować dalej.
Podczas wypalania wskaźnik zużycia paliwa pokazuje ok 2l więcej niż podczas jazdy bez wypalania.
(Edit 03.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po ok 53 km, czyli lipa.
Nadal krótkie odcinki.
Jutro będę miał drugi czujnik ciśnień to podmienie i zobaczę czy będzie jakaś zmiana.
(Edit 04.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po 42 km...
Zaraz po obiadku działam i wymieniam czujnik.
(Edit 05.09.19)
Czujnik podmieniony. Po zagraniu auta do ~75*c włączyło się dopalanie DPF i po ok 20 km wyłączyło.
Monitorujemy co dalej ...
Pytam bo dmuchałem w 1 i 2 końcówkę i nie ma przelotu-. Chyba, że tak ma być bo działa dopiero pod większym ciśnieniem, np powyzej 4 bar?
U mnie jest podobnie jak poprzednicy pisali. Dwa ostatnie wypalenia DPF na trasie a i tak włącza się ponownie co ok 40 km.
(Edit 02.09.19)
Coś mało aktywnych na forum :P
No nic, ja walczę dalej.
Przedmuchalem węże od czujnika cisnien EGR i czujnika turbo.
Wydaje się je jest poprawa, bo wypalanie DPF włączyło się dopiero po 90 km i trwało 28 km.
Będę monitorować dalej.
Podczas wypalania wskaźnik zużycia paliwa pokazuje ok 2l więcej niż podczas jazdy bez wypalania.
(Edit 03.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po ok 53 km, czyli lipa.
Nadal krótkie odcinki.
Jutro będę miał drugi czujnik ciśnień to podmienie i zobaczę czy będzie jakaś zmiana.
(Edit 04.09.19)
Dzisiaj wypalanie DPF po 42 km...
Zaraz po obiadku działam i wymieniam czujnik.
(Edit 05.09.19)
Czujnik podmieniony. Po zagraniu auta do ~75*c włączyło się dopalanie DPF i po ok 20 km wyłączyło.
Monitorujemy co dalej ...
- Adriano1312
- Klubowicz
- Posty: 33
- Dołączył(a): 21 lip 2019 05:51
- Lokalizacja: Bolesławiec
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2007, Comfort
Re: DPF - wypalanie
Ten dodatek to advanced lt for Kia czy advanced ex for Kia bo pierwszy jest darmowy
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: DPF - wypalanie
Kawu napisał(a):(Edit 05.09.19)
Czujnik podmieniony. Po zagraniu auta do ~75*c włączyło się dopalanie DPF i po ok 20 km wyłączyło.
Monitorujemy co dalej ...
No niestety wymiana czujnika nie zwiększyła czasookresow wypalania dpf'a (35-45 km).
Chyba jestem zmuszony teraz do czyszczenia tego ustrojstwa. Na pewno się nie poddam bez walki .
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Częste wypalanie DPF
przez Damian91x » 09 cze 2020 10:22 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 5546 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
09 cze 2020 11:33
-
Częste wypalanie DPF
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], peugeot206 i 13 gości