ceedek napisał(a):dziobsson napisał(a):Przyczyna: zapieczone pierscienie olejowe na wszystkich tlokach. Po prostu staly w kanalach, na amen. Silnik rozebrano, wyczyszczono, sprawdzono czy nie ma innych uszkodzen, zalozono nowe pierscienie, glowica po planowaniu, komplet nowych srob do glowicy, nowy rozrzad (sami zasugerowali, nie chcieli zakladac juz raz demontowanego, tymbardziej ze cos tam im sie nie podobalo), nowe swiece, olej itd.
Zakładając, że u mnie jest powiedzmy taka sama przyczyna - jest sens to robić? Bo rozumiem, że w grę wchodzi rozebranie silnika i wymiana elementów, czyli lekko licząc 2-3 tys. zł albo i więcej? Można z tym jeździć i po prostu dolewać olej, czy lepiej zdecydować się na remont?
Mozna olac, silnik sie nie rozleci nagle ale... Minusy sa dwa, olej dostaje trochę benzyny i w druga strone - troche oleju sie spala. O ile parametry smarne oleju, ktory dostaje ciut benzyny mozna zmarginalizowac, to efektów spalania i ich wplywu na reszte maszynerii juz nie. Zwiekszona ilosc nagaru w elementach silnika, bardziej zabrudzony egr, no i katalizator
Na dluzsza mete skroci to zywot silnika (przy duzych przebiegach). Problemem jest tez to ze pierscienie olejowe, jesli sie zapiekly, to stoja nieruchomo podczas pracy tloka, nie moga zatem ukladac sie optymalnie podczas pracy tloka do gladzi scianek cylindra. Istnieje ryzyku uszkodzenia tych scianek. U mnie takich zniszczen nie bylo po 9 miesiacach jazdy ze znikajacym olejem. Same pierscienie nie sa drogie, rozrzadu jesli jest dobry, tez nie ma przymusu wymieniac. Najdrozsza jest robocizna i planowanie glowicy bo zawsze to trzeba zrobic po jej zdjeciu.
Proby olejowej u mnie nie robiono, po prostu zdjeci "czapke" z silnika i sami zobaczyli, ale ponoc przy uszkodzonych pierscieniach kompresja rozni sie z olejem rozlanym na tloku i bez. Tylko, ze te silniki nie maja tylko jednego pierscienia na tlok...
Pozostajecje jeszcze sprawdzic zawor recyrkulacji spalin, bo u mnie po sprawdzeniu czy nie ma wyciekow wzieli sie od razu za to.
A moze goodwill? Jesli autko mialo regularnie przeglady w ASO...
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka