[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył
Moderator: Żandarmeria
Pokaż pierwszy nieprzeczytany post
Posty: 455
Strona 17 z 23
1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 23
- Zby
- Kierownik zmiany
- Posty: 149
- Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Kupiłem komplet Ate bo tarcz Zimmermanna nie było od ręki u mnie w mieście.
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
No i bardzo dobry wybór! Teraz tylko upewnij się, aby mechanicy nie nałożyli Ci żadnych smarów (np. popularny miedziowy) pomiędzy piastę, a nowe tarcze. Bo w zasadzie tylko to w przyszłości może (chodź nie musi) być źródłem dodatkowych problemów (np. bicie kierownicy).
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
- waski
- Asystent Kierownika
- Posty: 276
- Dołączył(a): 04 mar 2012 14:15
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Wymieniłem tarcze i klocki na ATE. Gdy przejadę kilkaset kilometrów, napiszę o wrażeniach. Mam nadzieję, że ..."będzie pan zadowolony"
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Zestaw ATE mam na przodzie i spisuje się rewelacyjnie. Jak dla mnie dobry wybór.
nadane z SM-N910C
nadane z SM-N910C
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- daro_ufo
- Klubowicz
- Posty: 43
- Dołączył(a): 10 cze 2016 10:17
- Lokalizacja: woj. opolskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 Pb 126KM
2010, L / Optimum
Re: Tarcze i klocki przód/tył
A tak z ciekawości kto jest producentem oryginalnych klocków i tarcz? Oryginalne tarcze + klocki na przednią oś to min 800 zł a za nieco więcej jest zestaw na przód + tył z np. ATE.
Kia Cee`d SW 1.6 PB 91.90kW 2010 po FL
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Oryginały pochodzą od "Mobis", pytanie teraz, kto dla nich to produkuje. Wydaje mi się (chodź nie jest to żadna potwierdzona informacja), że tarcze dla Mobisa dostarcza Valeo. Tarcze do Valeo w zamiennikach są dokładnie takie same jak oryginały, czyli nietypowe malowanie na czarno całego środka tarczy+ matowy kolor samej "okładziny" tarczy, który ściera się po pierwszych hamowaniach. Do tego rant tarczy malowany także na czarno (czyli kopiuj wklej jest tak jak w tarczy oryginalnej, tej z pierwszego montażu).
Jeżeli chodzi o klocki Mobisa to nie mam pojęcia kto dla nich to produkuje. Jedyne co zauważyłem, to żadne inne klocki dostępne na rynku części zamiennych, nie są identycznie odlewane jak te orginały, do tego w zestawie są blaszki na tyle klocka przyklejone na stałe + jeszcze dodatkowe blaszki metalowe które zakłada się przy montażu. (najbardziej zbliżone jeżeli chodzi o kształt, w zestawie z tymi podwójnymi blaszkami to TRW- co nie oznacza wcale, że to najlepsze zamienniki
Jeżeli chodzi o klocki Mobisa to nie mam pojęcia kto dla nich to produkuje. Jedyne co zauważyłem, to żadne inne klocki dostępne na rynku części zamiennych, nie są identycznie odlewane jak te orginały, do tego w zestawie są blaszki na tyle klocka przyklejone na stałe + jeszcze dodatkowe blaszki metalowe które zakłada się przy montażu. (najbardziej zbliżone jeżeli chodzi o kształt, w zestawie z tymi podwójnymi blaszkami to TRW- co nie oznacza wcale, że to najlepsze zamienniki
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
-
Luceed
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Cześć, czy ktoś kupował tarcze i klocki ATE na allegro w firmie Motostacja s.c ? Cena jest atrakcyjna i trochę obawiam się podróbki.
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-p-t ... 29362.html
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-p-t ... 29362.html
-
PiN - Brygadzista
- Posty: 95
- Dołączył(a): 18 sty 2017 11:45
- Lokalizacja: okolice Warszawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 126KM
2012, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja mam również komplet ATE zarówno z przodu jak i z tyłu (tarcze i klocki)
Luceed, też patrzyłem na ten sklep nawet z tego powodu że mam go dość blisko ale wybrałem gdzie było taniej czyli
http://allegro.pl/show_item.php?item=6334729048&snapshot=MjAxNy0wMy0yMVQxNjozMDowMFo7YnV5ZXI7ZTM0YzVjNTNlYmUxZTRkODAxMWUzYTkyZTJjOTVhZmUxNTY1NDE2MGI1MzdlMjRlOTRkYzc3ODUyZWUyZTA2Yg==
- też zastanawiałem się czy oryginał ale pudełka miały wszystkie "plomby" i oznaczenia - ponad 3tys. km zrobione na powyższym komplecie i zero problemów
A teraz widzę jeszcze lepsza cena http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-tyl-kia-ceed-280mm-i6334729048.html
Luceed, też patrzyłem na ten sklep nawet z tego powodu że mam go dość blisko ale wybrałem gdzie było taniej czyli
http://allegro.pl/show_item.php?item=6334729048&snapshot=MjAxNy0wMy0yMVQxNjozMDowMFo7YnV5ZXI7ZTM0YzVjNTNlYmUxZTRkODAxMWUzYTkyZTJjOTVhZmUxNTY1NDE2MGI1MzdlMjRlOTRkYzc3ODUyZWUyZTA2Yg==
- też zastanawiałem się czy oryginał ale pudełka miały wszystkie "plomby" i oznaczenia - ponad 3tys. km zrobione na powyższym komplecie i zero problemów
A teraz widzę jeszcze lepsza cena http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-tyl-kia-ceed-280mm-i6334729048.html
Dzięki za pomoc. Pozdrawiam,
- Zby
- Kierownik zmiany
- Posty: 149
- Dołączył(a): 19 mar 2017 07:30
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Też mam Ate komplet i przejechałem 3k.
Piszczą na lekkim dohamowaniu.
Piszczą na lekkim dohamowaniu.
-
maciek213
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Czy ktoś z Was przetaczał tarcze hamulcowe? Zakupiłem zestaw textara razem z klockami i po ok 10 tyś. zaczely okropni bić ..
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Tarcze i klocki przód/tył
maciek213 napisał(a):Czy ktoś z Was przetaczał tarcze hamulcowe? Zakupiłem zestaw textara razem z klockami i po ok 10 tyś. zaczely okropni bić ..
Ale dlaczego miałbyś to robić - znaczy się toczyć? Wykonując taką operację zamykasz sobie całkowicie drogę do reklamacji na zakupiony produkt.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
maciek213
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Tarcze reklamować po przebiegu 10 tyś km ? nie sądze, żebym coś ugrał... można zareklamować jeśli bicie odczuwa się po montażu bezpośrednio. Miałem tak w Pandzie kiedyś, po dluższym przebiegu nie ma możliwosci reklamacji. Auto codziennie pokonuje 100-150 km, więc bardziej opłaci mi się przetoczyć i problem powinien ustąpić
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Na zakupiony towar masz 2 lata rękojmi więc przebieg nie ma znaczenia, chyba że tarcze zużyły się w wyniku normalnej eksploatacji (nie trzymają minimalnych wymiarów) ale po 10k km w to bardzo wątpię. Niemniej zrobisz co uważasz za stosowne.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Musiałem wymienić klocki z przodu po 30 kkm - po powrocie z Cro, już w Polsce, wydawało mi się, że coś chrzęści podczas hamowania w lewym przodzie. Podjechałem do ASO (dzięki za szybkie, nieumawiane przyjęcie - miły ten kierownik serwisu w Olsztynie), szybka diagnoza - po lewej stronie praktycznie brak okładzin, zewnętrzny klocek jakby się nawet przegrzał i trochę "popłynął". Nie marudziłem, nie latałem po sklepach, wymiana na oryginały - 326,57.
Ach, te niemieckie autobahny i dziadkowie pakujący się w swoich wypucowanych Polo II pod maskę, kiedy leci się lewym, a na budziku dwójka z przodu ...
Ach, te niemieckie autobahny i dziadkowie pakujący się w swoich wypucowanych Polo II pod maskę, kiedy leci się lewym, a na budziku dwójka z przodu ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- dziobsson
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 26 sie 2014 09:02
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 HB, 1,4 Pb 109KM
2008, Comfort+
Re: Tarcze i klocki przód/tył
@Up
Na zdjeciu aż widać jak wskazówka paliwa leci w dół na łeb na szyję
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
Na zdjeciu aż widać jak wskazówka paliwa leci w dół na łeb na szyję
Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
-
kissiel021 - Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 26 lip 2010 20:54
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
W zeszłym tygodniu zostałem zmuszony do wymiany tarcz i klocków. Powód? Bicie na kierownicy podczas hamownia z dużych prędkości. A zaczęło się od wymiany szpilki ukręconej podczas wymiany opon na letnie na początku lata. Przy wymianie ściągnięto tarczę, aby tę szpilkę wymienić. Jakieś parę tys. km później, nagle zaczęło się bicie, które z każdym tygodniem powiększało się. Tarcze cały czas to te, na których Kijanka wyjechała z fabryki, raz były wymieniane tylko klocki na Ferodo Premier ( nie pamiętam dokładnie ale chyba 75 000 albo 85 tys km).
Zakupiłem więc komplet tarcz Zimmerman Sport Coat z i i klocki Ferodo Premier (już te nowe bez dodatku miedzi "ECO Friction) na przednią oś, oraz tarcze zwykłe Zimmerman Coat i Ferodo Premier Eco Friction na koła tylne. Okładzin od szczęk nie zamawiałem, gdyż głownie hamulca ręcznego używam w czasie postoju, a więc były te okładziny prawie jak nowe. Postanowiłem, że tarczę wymienię sobie sam, tym bardziej, że auto po gwarancji, mam czujnik zegarowy i nie nawalę sobie żadnego smaru na piastę tak jak robi większość mechaników u mnie w okolicy. Co więcej byłem u trzech- każdy smaruje, 1den nie wiedział też co to czujnik zegarowy, a pozostali dwaj wiedzieli, ale nie mieli tego.
Więc tutaj krótka relacja z wymiany przednich tarcz, dla kolegów którzy chcieli by się pobawić samodzielnie. Tyłu już nie "dokumentowałem" bo mi się nie chciało
Tutaj zamówione części:
Krok pierwszy to dobre zabezpieczenie samochodu.
Następnie ściągamy koło, wrzucamy na luz, czujnik zegarowy i mierzymy bicie tarczy. Dopuszczalne to 0,05, u mnie występowało ponad 0,1.
Odkręcamy śruby zacisku hamulcowego, ściągamy zacisk. Pamiętajcie o zabezpieczeniu tego zacisku, tzn nie żeby sobie wisiał na wężyku od płynu hamulcowego. Ja go "przytwierdziłem" za pomocą linki do sprężyny zawieszenia.
Następnie należy wykręcić śruby trzymające jarzmo zacisku. Tutaj już trzeba użyć więcej siły.
Kolejna sprawa to wykręcenie 2ch śrubek trzymających tarczę hamulcową. Nie psikajcie żadnym WD 40 bo to nic nie pomoże, środek ten nie dostanie się pod śrubkę. Ja zrobiłem to w ten sposób, że do każdej z tych śrub przyłożyłem śrubokręt krzyżakowy, następnie 2 razy młotkiem z wyczuciem. śruby odkręciły się bez problemu.
Zdejmujemy tarczę. Mi poszło gładko, ale... No właśnie, poszło gładko bo po ściągnięciu okazało się że piasta jest wysmarowana smarem miedziowym. Do tego nie była w ogóle oczyszczona z rdzy. I to jest moim skromny zdaniem powód, dlaczego zrobiło się bicie. Pseudo mechanik który wymieniał mi szpilkę koła, spartolił robotę. Kilka tys. km przejechałem i pojawiło się bicie. Tarcze po 128 000 km nie miały jeszcze rantów, myślę, że jeszcze spokojnie te 50 000 km w moim przypadku by posłużyły...
Tak wyglądała piasta po zdjęciu tarczy.
Teraz mierzymy bicie piasty. Dopuszczalne jest do około 0,02 w zależności od producenta. U mnie na szczęście ledwo dobijało do 0,01, ruch wskazówki naprawdę był minimalny,
Najważniejsza rzecz teraz to dokładne oczyszczenie piasty z rdzy. Ja posłużyłem się wiertarką i końcówkami szczotki drucianej. Poszło szybciutko. Tak powinna wyglądać piasta po wyczyszczeniu. Od razu czyścimy też jarzmo zacisku, miejsca, w których pracują klocki. Sprawdzamy prowadniczki zacisku, czy jest smar i czy się nie przycinają. U mnie było okey, więc zostawiłem je w spokoju. Natomiast nie wolno używać smaru miedziowego do nich. Samar nadający się to np. Textar Ceratec.
Następnie zakładamy nową tarczę na piastę. Najważniejsza rzecz. Żadnego smaru pod piastę, na prawdę żadnego. Mechanicy ładują zazwyczaj miedziany, a później takie efekty. Gdy auto wyjeżdża z fabryki nigdy nie ma smaru pod tarczą, co więcej w instrukcji np. Zimmermanna też było napisane grubymi literami, aby żadnego smaru nie dawać. Tarcze nie przylega idealnie do piasty i po czasie robi się bicie!
Założoną już tarczę dokręcamy małymi śrubkami bez użycia siły '9one tylko trzymają tarczę) natomiast te duże śruby, dokręcamy z równym momentem, ja do testu dokręciłem wszystkie 5ć na 50 Nm. W przypadku Ceeda trzeba podłożyć podkładki pod nakrętki. Mierzymy bicie. dopuszczalne to 0,05, u mnie było na poziomie nie całych 0,02. Bardzo się cieszyłem że jest tak małe.
Otwieramy zbiorniczek płynu hamulcowego. Wciskamy tłoczek. Ja akurat miałem uniwersalny "wciskacz", który kupiłem kiedyś w Norauto za 25 zł. Wciskając tłoczek płyn w zbiorniczku lekko się podnosi. Powinno się odkręcić także odpowietrznik i podłączyć rurkę aby stary płyn pracujący przy tłoczku wyleciał, jednak ja niedawno co wymieniałem płyn więc było to zbędne. (A tak apropo polecam płyny hamulcowe z najnowszej generacji z niską lepkością ( LV tzw low viscosity np. ATE SL.6, do samochodów z ABS, ESP itp. dzięki niskiej lepkości, reakcja obok wymienionych systemów jest szybsza, a ułamki sekundy czasami mogą uratować życie!)
Następnie zakładamy i przykręcamy jarzmo. Na śruby nałożyłem dosłownie dwie kropelki kleju średniozrywalnego ( inaczej zwana anareobowy). Jarzma dokręcamy z dużym momentem. Ja dałem około 80 Nm. W zestawi Ferodo miałem nowe blaszki, także stare do kosza, zacisk wyczyszczony dobrze z rdzy i wtedy nowe blaszki. Następnie wsuwamy równo klocki. Na końcówki klocków dałem dosłownie po kropelce smaru Textar Ceratec, aby lżej przesuwały się w zacisku. Klocki są wyposażone w tzw. shimy, czyli te blaszki na tyłach klocków, także smaru wygłuszającego też nie musiałem na nie nakładać. Osobiście jestem zwolennikiem składania hamulców na sucho, brud i pył nie miesza się ze smarem i nie ma później problemów.
Tu porównanie starych klocków i nowych.
Na koniec do jarzma dokręcamy zacisk. Tutaj też użyłem dla bezpieczeństwa kleju samozrywalnego. Moment dokręcenia około 50 Nm wystarczy.
Tak to wygląda. Zostało nam jeszcze założyć koło, które dokręcamy w naszych KIA teraz uwaga z momentem 100 Nm. Nie dokręcajcie na siłę żeby nie mieć problemów. W naszych konstrukcjach piast z wystającymi szpilkami Kia/Hyunday czy np. Toyota jest to szczególnie ważne. 100Nm to jest max. Po około 30 km sprawdzcie koła jeszcze raz czy koło jest dokręcone w porządku.
Zakupiłem więc komplet tarcz Zimmerman Sport Coat z i i klocki Ferodo Premier (już te nowe bez dodatku miedzi "ECO Friction) na przednią oś, oraz tarcze zwykłe Zimmerman Coat i Ferodo Premier Eco Friction na koła tylne. Okładzin od szczęk nie zamawiałem, gdyż głownie hamulca ręcznego używam w czasie postoju, a więc były te okładziny prawie jak nowe. Postanowiłem, że tarczę wymienię sobie sam, tym bardziej, że auto po gwarancji, mam czujnik zegarowy i nie nawalę sobie żadnego smaru na piastę tak jak robi większość mechaników u mnie w okolicy. Co więcej byłem u trzech- każdy smaruje, 1den nie wiedział też co to czujnik zegarowy, a pozostali dwaj wiedzieli, ale nie mieli tego.
Więc tutaj krótka relacja z wymiany przednich tarcz, dla kolegów którzy chcieli by się pobawić samodzielnie. Tyłu już nie "dokumentowałem" bo mi się nie chciało
Tutaj zamówione części:
Krok pierwszy to dobre zabezpieczenie samochodu.
Następnie ściągamy koło, wrzucamy na luz, czujnik zegarowy i mierzymy bicie tarczy. Dopuszczalne to 0,05, u mnie występowało ponad 0,1.
Odkręcamy śruby zacisku hamulcowego, ściągamy zacisk. Pamiętajcie o zabezpieczeniu tego zacisku, tzn nie żeby sobie wisiał na wężyku od płynu hamulcowego. Ja go "przytwierdziłem" za pomocą linki do sprężyny zawieszenia.
Następnie należy wykręcić śruby trzymające jarzmo zacisku. Tutaj już trzeba użyć więcej siły.
Kolejna sprawa to wykręcenie 2ch śrubek trzymających tarczę hamulcową. Nie psikajcie żadnym WD 40 bo to nic nie pomoże, środek ten nie dostanie się pod śrubkę. Ja zrobiłem to w ten sposób, że do każdej z tych śrub przyłożyłem śrubokręt krzyżakowy, następnie 2 razy młotkiem z wyczuciem. śruby odkręciły się bez problemu.
Zdejmujemy tarczę. Mi poszło gładko, ale... No właśnie, poszło gładko bo po ściągnięciu okazało się że piasta jest wysmarowana smarem miedziowym. Do tego nie była w ogóle oczyszczona z rdzy. I to jest moim skromny zdaniem powód, dlaczego zrobiło się bicie. Pseudo mechanik który wymieniał mi szpilkę koła, spartolił robotę. Kilka tys. km przejechałem i pojawiło się bicie. Tarcze po 128 000 km nie miały jeszcze rantów, myślę, że jeszcze spokojnie te 50 000 km w moim przypadku by posłużyły...
Tak wyglądała piasta po zdjęciu tarczy.
Teraz mierzymy bicie piasty. Dopuszczalne jest do około 0,02 w zależności od producenta. U mnie na szczęście ledwo dobijało do 0,01, ruch wskazówki naprawdę był minimalny,
Najważniejsza rzecz teraz to dokładne oczyszczenie piasty z rdzy. Ja posłużyłem się wiertarką i końcówkami szczotki drucianej. Poszło szybciutko. Tak powinna wyglądać piasta po wyczyszczeniu. Od razu czyścimy też jarzmo zacisku, miejsca, w których pracują klocki. Sprawdzamy prowadniczki zacisku, czy jest smar i czy się nie przycinają. U mnie było okey, więc zostawiłem je w spokoju. Natomiast nie wolno używać smaru miedziowego do nich. Samar nadający się to np. Textar Ceratec.
Następnie zakładamy nową tarczę na piastę. Najważniejsza rzecz. Żadnego smaru pod piastę, na prawdę żadnego. Mechanicy ładują zazwyczaj miedziany, a później takie efekty. Gdy auto wyjeżdża z fabryki nigdy nie ma smaru pod tarczą, co więcej w instrukcji np. Zimmermanna też było napisane grubymi literami, aby żadnego smaru nie dawać. Tarcze nie przylega idealnie do piasty i po czasie robi się bicie!
Założoną już tarczę dokręcamy małymi śrubkami bez użycia siły '9one tylko trzymają tarczę) natomiast te duże śruby, dokręcamy z równym momentem, ja do testu dokręciłem wszystkie 5ć na 50 Nm. W przypadku Ceeda trzeba podłożyć podkładki pod nakrętki. Mierzymy bicie. dopuszczalne to 0,05, u mnie było na poziomie nie całych 0,02. Bardzo się cieszyłem że jest tak małe.
Otwieramy zbiorniczek płynu hamulcowego. Wciskamy tłoczek. Ja akurat miałem uniwersalny "wciskacz", który kupiłem kiedyś w Norauto za 25 zł. Wciskając tłoczek płyn w zbiorniczku lekko się podnosi. Powinno się odkręcić także odpowietrznik i podłączyć rurkę aby stary płyn pracujący przy tłoczku wyleciał, jednak ja niedawno co wymieniałem płyn więc było to zbędne. (A tak apropo polecam płyny hamulcowe z najnowszej generacji z niską lepkością ( LV tzw low viscosity np. ATE SL.6, do samochodów z ABS, ESP itp. dzięki niskiej lepkości, reakcja obok wymienionych systemów jest szybsza, a ułamki sekundy czasami mogą uratować życie!)
Następnie zakładamy i przykręcamy jarzmo. Na śruby nałożyłem dosłownie dwie kropelki kleju średniozrywalnego ( inaczej zwana anareobowy). Jarzma dokręcamy z dużym momentem. Ja dałem około 80 Nm. W zestawi Ferodo miałem nowe blaszki, także stare do kosza, zacisk wyczyszczony dobrze z rdzy i wtedy nowe blaszki. Następnie wsuwamy równo klocki. Na końcówki klocków dałem dosłownie po kropelce smaru Textar Ceratec, aby lżej przesuwały się w zacisku. Klocki są wyposażone w tzw. shimy, czyli te blaszki na tyłach klocków, także smaru wygłuszającego też nie musiałem na nie nakładać. Osobiście jestem zwolennikiem składania hamulców na sucho, brud i pył nie miesza się ze smarem i nie ma później problemów.
Tu porównanie starych klocków i nowych.
Na koniec do jarzma dokręcamy zacisk. Tutaj też użyłem dla bezpieczeństwa kleju samozrywalnego. Moment dokręcenia około 50 Nm wystarczy.
Tak to wygląda. Zostało nam jeszcze założyć koło, które dokręcamy w naszych KIA teraz uwaga z momentem 100 Nm. Nie dokręcajcie na siłę żeby nie mieć problemów. W naszych konstrukcjach piast z wystającymi szpilkami Kia/Hyunday czy np. Toyota jest to szczególnie ważne. 100Nm to jest max. Po około 30 km sprawdzcie koła jeszcze raz czy koło jest dokręcone w porządku.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2017 19:43 przez kissiel021, łącznie edytowano 1 raz
CEE'D SW 1,6 CRDI 115km, OPTIMUM, 2009 FL
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Bardzo fajna relacja widać że jest wiedza po robocie zalecają umyć tarcze z tłustych pozostałości no i ostroźnie przez pierwsze 200 km
Ostatnie tez sam wymieniałem w matizie tarcze.... wtajemniczeni wiedzą co to oznacza.... wymiana łożysk, ściaganie piasty i zwrotnicy... i w sumie podobnie wyszło
Ostatnie tez sam wymieniałem w matizie tarcze.... wtajemniczeni wiedzą co to oznacza.... wymiana łożysk, ściaganie piasty i zwrotnicy... i w sumie podobnie wyszło
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
Slowik8609 - Dyrektor
- Posty: 638
- Dołączył(a): 14 kwi 2015 13:59
- Lokalizacja: Radom
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 ON 115KM
2008, Optimum +
- TomaszM
- Brygadzista
- Posty: 102
- Dołączył(a): 18 lip 2015 15:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
, Optimum+
Re: Tarcze i klocki przód/tył
W końcu pełna profeska zgodnie ze sztuką! Brawo!
Tarcz Zimmermanna się nie zmywa, tak pisze producent, z resztą jak wszystkie lakierowane się tylko zakłada bez zmywania, zmywa się tańsze tarcze starszego typu, one faktycznie są zabezpieczone olejem i są tłuste.
Mam identyczny zestaw na przodzie
Tarcz Zimmermanna się nie zmywa, tak pisze producent, z resztą jak wszystkie lakierowane się tylko zakłada bez zmywania, zmywa się tańsze tarcze starszego typu, one faktycznie są zabezpieczone olejem i są tłuste.
Mam identyczny zestaw na przodzie
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Panowie szybki szpil ! , dzisiaj zająłem się moim dziwnym piszczeniem z okolicy przedniego koła, okazało się że klocki są do wymiany i jeden mi się rozpadł w rękach, na szczęście tarcze są całe:
obecnie mam mintexy, jakie proponujecie klocki na przód i tył ? - mam auto na podnośniku i nie mam czasu czytać teraz, a mam jeden sklep jeszcze otwarty !
Proszę o radę na czym jeździcie
obecnie mam mintexy, jakie proponujecie klocki na przód i tył ? - mam auto na podnośniku i nie mam czasu czytać teraz, a mam jeden sklep jeszcze otwarty !
Proszę o radę na czym jeździcie
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
Powrót do Bezpieczeństwo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
przez aviator » 23 lis 2019 11:17 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 6984 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
26 lis 2019 11:16
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 15016 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 13080 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 18832 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 13042 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości