Cześć,
Dawno mnie to nie było, ale mam też pewne rewelacje z ostatnich miesięcy. Nie wiem czy będą to unikatowe rewelacje, ale mam nadzieję, że mi pomożecie. Jestem trochę tym zmęczony. Na dole podsumowanie.
Posiadam KIA CEED hatchback z 2011 roku, nie wiem czy to po liftingu czy po czym. Nie znam się, po prostu nią jeżdżę. Tytułem wstępu, samochód kupiłem od dilera w Warszawie. Samochód poleasingowy (jeździł nim handlowiec z PLUS'a). Domyślam się, że samochód mógł być katowany, jak to handlowcy. Od pewnego czasu a w zasadzie prawie od początku świeci się check engine.
1. W serwisie na początku mówili, że to tylko czujnik żeby olać
2. Po paru miesiącach wybraliśmy się w trasę za granicę i zauważyłem większe spalanie w samochodzie. Przy 140km paliłem ponad 13 l. Jeden ze znajomych polecił mi pójść do elektryka samochodowego, który jest ponoć bardzo ogarnięty na diagnozę. Zdiagnozował sondę lambdę pierwszą do wymiany. Poczytałem sobie o tym co się dzieje gdy sonda działa niepoprawnie i objawy się z grubsza zgadzały. Pomyślałem sobie super, kupię sondę i wymienię w warsztacie. Pojechałem do autoryzowanej KIA bo mi powiedziano, że w moim samochodzie odpowiedniki długo nie podziałają no więc prawie kupiłem oryginał i wymieniłem sondę. KONIEC ROZDZIAŁU PIERWSZEGO
3. W międzyczasie okazało się, że zrobiłem tyle zamieszania z sondą, że z KIA przyszedł jakiś mistrz, który poświęcił mi te 10 minut i spytał mnie skąd ja wiem, że to sonda i o co mi chodzi . Oczywiście uśmiechnąłem się i odparłem, że nie jestem żadnym specem i mówię co usłyszałem. Wsiadł do samochodu, podłączył tablet i mówi do mnie, że coś z katalizatorem na bank. Wspomniał jeszcze, że sondy są ok bo tam coś z wahaniami w normie itd. No to sobie pomyślałem, że super bo miałem fart z gościem, ponad 20 letnie doświadczenie itd.
4. Mam dobrego kolegę, który ma swój warsztat i powiedział mi, że ma znajomego w KIA i żebym się do niego zgłosił i że on mi na 100% potwierdzi, że to katalizator (droga sprawa, wiadomo). Poszedłem do niego i mi potwierdził, że katalizator, że to droga sprawa itd. przy okazji wyszło, że mam czujnik koła do wymiany (nieważne). KONIEC ROZDZIAŁU CZWARTEGO.
5. Zostawiłem zadowolony samochód koledze. Kolega do mnie dzwoni i mówi: Grzesiu! wiesz co się okazało? W Twojej KIAnce nie ma katalizatora tylko puszka. Wiesz, tak się robi czasem itd. (mambo jambo, którego nie rozumiałem). Stwierdziłem, no super, ale co to oznacza dla mnie? No więc powiedziano mi, że wymienimy sondę i zobaczymy. Zapłaciłem oczywiście za to.
6. Następnego dnia zapalił mi się check. Usiedliśmy i słyszę: Grzesiu słuchaj, mi się wydaje, że ty masz zapchane wszystko i że powinieneś przez kilka dni pojeździć bardziej agresywnie, przetrzepać samochód, wiesz, zmieniaj biegi przy 3-4 tysiącach. No cóż. Zrobiłem tak, w sumie jeżdżę nienagannie, niektórzy mi stwierdzili, że trochę przymulam. Zrobiłem jak mi kazano. Przez dwa dni było super. Check się nie palił. Oczywiście samochód więcej przez te manewry palił, ale mówię sobie, rany... to działa. Po dwóch dniach zapalił się check.
CIEKAWOSTKA: na ostatnim przeglądzie w ASO byłem w styczniu i tam sprawdzano mi emisję i wszystko. Komputerem. Oczywiście dostałem zielone światło mimo iż był brak katalizatora. Dla mnie to jest wszystko niepojęte i brzmi jak ponury żart. Tzn. bawi mnie to do pewnego stopnia, ale wiecie, w pewnym momencie mija i się zaczynam zastanawiać a może ja też zostanę kimś tam, stworzę warsztat, będę się uczył na błędach albo robił coś na pałę. Byłem słuchajcie w dwóch serwisach KIA! Autoryzowanych.
Czuję się jak samochodowa pała.
Planuję sobie kupić nowy samochód, być może z salonu. Niektórzy mówią, że szkoda kasy itd, ale mi się wydaje, że to mówią ludzie których nie stać na nowy samochód - po prostu.
Chętnie bym się zapisał do tego gościa z TVN Turbo, złotej rączki co nagrywa ludzi w warsztatach i usuwa usterki w przysłowiowe 5 minut. Nie wiem co o tym wszystkim myśleć. Szczerze mówiąc moja opinia o KIA jest po prostu w tej chwili tragiczna.
Check (sonda lambda, itp.)
Moderator: Żandarmeria
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Zaczynimy od tego, że twoja zła opinia o Kia jest błędna, bo to nie auto jest powodem kłopotów, a wcześniejsze serwisowanie go.
Jak ktoś wyciął katalizator, to czujniki "widzą", że go nie ma i komp wywala checka. Spece robią oczywiście obejścia - zaślepiają, emulują, etc., ale jak się to zrobi bez fachowej wiedzy, to kłopoty murowane. Po pierwsze primo forumowe - ja bym zaczął od wstawienia katalizatora. Wiem, tani nie jest, może poszukałbym zamiennika. ale przywróciłbym autu właściwą konfigurację. Auto bez katalizatora NIE POWINNO przejść przeglądu rejestracyjnego, no ale jak jest na sporej części SKP, to wiemy. Oczywiście w przypadku szczegółowej kontroli ekipy technicznej policji grozi Ci także utrata dowodu rejestracyjnego + mandacik (ryzyko niewielkie, ale jest).
Po drugie forumowe primo - objawy wskazują też, że problem może być z zasyfionym DPF-em, co w przypadku wycięcia kata jest wysoce prawdopodobne (po opisie nie wiem, czy Twoje auto ma) - agresywna jazda, czyli z wyższą temperaturą spalin, na chwilę mogła usunąć problem, stąd dwa dni bez checka, ale bez porządnego wypalenia - problem błyskawicznie wraca.
Jak ktoś wyciął katalizator, to czujniki "widzą", że go nie ma i komp wywala checka. Spece robią oczywiście obejścia - zaślepiają, emulują, etc., ale jak się to zrobi bez fachowej wiedzy, to kłopoty murowane. Po pierwsze primo forumowe - ja bym zaczął od wstawienia katalizatora. Wiem, tani nie jest, może poszukałbym zamiennika. ale przywróciłbym autu właściwą konfigurację. Auto bez katalizatora NIE POWINNO przejść przeglądu rejestracyjnego, no ale jak jest na sporej części SKP, to wiemy. Oczywiście w przypadku szczegółowej kontroli ekipy technicznej policji grozi Ci także utrata dowodu rejestracyjnego + mandacik (ryzyko niewielkie, ale jest).
Po drugie forumowe primo - objawy wskazują też, że problem może być z zasyfionym DPF-em, co w przypadku wycięcia kata jest wysoce prawdopodobne (po opisie nie wiem, czy Twoje auto ma) - agresywna jazda, czyli z wyższą temperaturą spalin, na chwilę mogła usunąć problem, stąd dwa dni bez checka, ale bez porządnego wypalenia - problem błyskawicznie wraca.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Check (sonda lambda, itp.)
grzesiu napisał(a):Samochód poleasingowy (jeździł nim handlowiec z PLUS'a)
Jak przeczytałem powyższe zdanie to od razu wiedziałem, że będzie mowa o katalizatorze.
Jest to jedyna firma, w której w eksploatowanych cee’dach 1,4 G jakimś cudem znikały wkłady katalizatorów! Rozumiem jakby wkład katalizatora się wykruszył i powodował blokowania przepływu spalin ale w przypadku tej firmy katalizatory były po prostu puste w środku- przypadek? Nie sądzę.
Ciekawostka, podobnie jak w Twoim przypadku auta podczas obsługi w ASO nie miały, żadnych błędów w sterowniku silnika (k woli wyjaśnienia testerem Kia nie sprawdza się emisji spalin). Błędy pojawiały się dopiero podczas bardziej agresywnej jazdy- istny cyrk, ale dlaczego tylko i wyłącznie w tej firmie? Ewenement na skalę nie tylko Polski, ale całej Europy.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
A ja doczytałem do połowy i dalej nie wiem czy mówimy o benzynie, dieslu, gazie czy napędzie flinstonowym ??? Uzupełnij profil, albo temat zostanie zamknięty, chcesz pomocy to daj informacje. Czy Ty też jedziesz do sklepu i mówisz:
- poproszę olej.
- Do jakiego samochodu?
- tamtego - czerwonego...
edit
Doczytałem do końca i padłem na płetwy - poprzedni user wyciął kata, a Ty masz pretensje do Kia Wymiana sondy lambda była wyrzuceniem kasy w błoto!
- poproszę olej.
- Do jakiego samochodu?
- tamtego - czerwonego...
edit
Doczytałem do końca i padłem na płetwy - poprzedni user wyciął kata, a Ty masz pretensje do Kia Wymiana sondy lambda była wyrzuceniem kasy w błoto!
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Cześć odpowiadając od ostatniego Pana na forum
Moje psioczenie z KIA pojawiło się po diagnozie dwóch speców z KIA. Polegali tylko na odczytach z komputerów po usłyszeniu wcześniejszych informacji (poleasingowe auto z PLUS'a). Auto to benzyniak, nie wiem jak można było pomyśleć o dieslu (tym razem ja się pośmieję z osoby, która o to zapytała)
W każdym razie chciałbym problem rozwiązać. Oczywiście wcześniej ktoś napisał, że winę ponosi sama kwestia samego serwisowania od samego początku. Zgadzam się co nie zmienia faktu, żę samochód to nie trup.
Pytanie zatem czy znacie naprawdę dobry serwis/warsztat, który mi to zrobi. Nie mam ochoty wydawać 8000 zł na nowy katalizator KIA. Słyszałem o tym, że ponoć można dostać używany za dużo mniejsze pieniądze. Jeden ze znajomych odrzekł "można dostać dobry, ale nie sprawdzisz go, dopiero wtedy gdy go zmontujesz i przetestujesz tak to jest kupowanie kota w worku".
Domyślałem się, że niektórych rozbawi mój post, ale miałem nadzieję też na konkretne wskazówki znając już moją historię, istne bagno. Ciekawe co by było gdybym teraz poszedł do tego dilera i powiedział, że spróbuję się skontaktować z resztą właścicieli tych samochodów a jest ich sporo i zrobimy syfną opinię zarówno PLUS'owi jak i temu dilerowi bo mały to on nie jest, oj nie jest.
Moje psioczenie z KIA pojawiło się po diagnozie dwóch speców z KIA. Polegali tylko na odczytach z komputerów po usłyszeniu wcześniejszych informacji (poleasingowe auto z PLUS'a). Auto to benzyniak, nie wiem jak można było pomyśleć o dieslu (tym razem ja się pośmieję z osoby, która o to zapytała)
W każdym razie chciałbym problem rozwiązać. Oczywiście wcześniej ktoś napisał, że winę ponosi sama kwestia samego serwisowania od samego początku. Zgadzam się co nie zmienia faktu, żę samochód to nie trup.
Pytanie zatem czy znacie naprawdę dobry serwis/warsztat, który mi to zrobi. Nie mam ochoty wydawać 8000 zł na nowy katalizator KIA. Słyszałem o tym, że ponoć można dostać używany za dużo mniejsze pieniądze. Jeden ze znajomych odrzekł "można dostać dobry, ale nie sprawdzisz go, dopiero wtedy gdy go zmontujesz i przetestujesz tak to jest kupowanie kota w worku".
Domyślałem się, że niektórych rozbawi mój post, ale miałem nadzieję też na konkretne wskazówki znając już moją historię, istne bagno. Ciekawe co by było gdybym teraz poszedł do tego dilera i powiedział, że spróbuję się skontaktować z resztą właścicieli tych samochodów a jest ich sporo i zrobimy syfną opinię zarówno PLUS'owi jak i temu dilerowi bo mały to on nie jest, oj nie jest.
- arczi
- Przedszkolak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 05 kwi 2016 19:37
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 ON 90KM
2011
Re: Check (sonda lambda, itp.)
co do aso to nie mam dobrych doświadczeń, znajdź dobrego mecha, może i tu koledzy pomogą.
mi aso (juz nie napisze ktore) ne poprawiło sprawy; konczyło się sprzegło, okaząło sie (co dzis naprawiłem dzieki koledze z forum) ze swiece zarowe były do wywalenia nie postawiło zadnej diagnozy. wgrali za to jakis soft, ktory zle pokazuje zmiane biegów na wyswietlaczu. zabulilem 100 pln a auto na gwarancji. nie kanac sie ze sprzeglo sie slizga to blamaz. pozdro, powodzenia
mi aso (juz nie napisze ktore) ne poprawiło sprawy; konczyło się sprzegło, okaząło sie (co dzis naprawiłem dzieki koledze z forum) ze swiece zarowe były do wywalenia nie postawiło zadnej diagnozy. wgrali za to jakis soft, ktory zle pokazuje zmiane biegów na wyswietlaczu. zabulilem 100 pln a auto na gwarancji. nie kanac sie ze sprzeglo sie slizga to blamaz. pozdro, powodzenia
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
grzesiu napisał(a): nie wiem jak można było pomyśleć o dieslu
Bo tak wynikało z treści Twojego postu, ja też założyłem, że masz diesla 1,4 (dlatego Ryba prosi o uzupełnienie profilu - to bardzo pomaga tym, których o pomoc prosisz). Auta używane w flotach to w znacznej części silniki wysokoprężne, dlatego też napisałem o DPF.
Warsztatu w Warszawie nie znam, w tym zakresie nie pomogę.
Katalizator u naszego partnera kupisz za ciut ponad 1 000 PLN (https://www.motocentrum.pl/katalizator, ... -100047,kp), więc nie wiem, skąd 8 tysi Ci sie wzięło.
arczi napisał(a):nie kanac sie ze sprzeglo
Polska języka trudna języka ....
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
Re: Check (sonda lambda, itp.)
pioter napisał(a):Katalizator u naszego partnera kupisz za ciut ponad 1 000 PLN (https://www.motocentrum.pl/katalizator, ... -100047,kp), więc nie wiem, skąd 8 tysi Ci sie wzięło.
A skąd pewność, że ten katalizator da radę?
Na jaki czas wystarcza taki katalizator przy tzw. normalnej i optymalnej jeździe?
Pytam bo jest różnica między 1100 zł a 8000 zł
Dzięki za pomocny mam nadzieję link. Zaraz przy okazji uzupełnię profil
EDIT: nie mam pojęcia, które pola wybrać, FL, CIA, FBI to KIA Cee'd z 2010 roku, 1.4 benzyna., typ nadwozia sedan a tam mam do wyboru: PRO, HB, SW
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Czyli masz C1FL SW (Ceed pierwszej generacji po face liftingu, Sport Wagon czyli kombi)
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
grzesiu napisał(a):A skąd pewność, że ten katalizator da radę?
Pewności nigdy nie ma, nawet w przypadku części "fabrycznych" Producentem tego kata jest firma Walker, robią podobno dobre katalizatory.
http://www.motofakty.pl/artykul/katalizator.html
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
grzesiu napisał(a):Auto to benzyniak, nie wiem jak można było pomyśleć o dieslu (tym razem ja się pośmieję z osoby, która o to zapytała)
A niby po czym mielibyśmy się tego domyślić?? Że diesle nie mają katalizatorów czy co??
grzesiu napisał(a):Posiadam KIA CEED hatchback z 2011 roku, nie wiem czy to po liftingu czy po czym.
grzesiu napisał(a):KIA Cee'd z 2010 roku, 1.4 benzyna., typ nadwozia sedan
Stary, co Ty bierzesz?
Renegade, skąd żeś wytrzasnął tego SW? Zamotałeś chłopaka i tak wpisał w profil
Kata możesz też kupić używkę z jakiegoś rozbitka, ale to też zawsze jakaś loteria...
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Ryba4 napisał(a):Renegade, skąd żeś wytrzasnął tego SW? Zamotałeś chłopaka i tak wpisał w profil
O f......, nie wiem co mnie zamroczyło i potraktowałem sedana jak kombi, z drugiej strony WTF jaki sedan ???, kolega poprawi z SW na HB
Dobrze, że płetwiasty zawsze czujny
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- ZjemCiMebloscianke
- Brygadzista
- Posty: 78
- Dołączył(a): 02 cze 2017 22:48
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 ON 90KM
2013
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Kto dał cenę 8000 za katalizator? Nie wiem czy można reklamować jakiś sklep przez wklejanie linków więc nie ryzykuje banem. Znalazłem za 2000 i 2500 złotych w pierwszym lepszym sklepie wyplutym przez Google
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1619
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Jak ja miałem problemy z katem, to ASO wyceniło dwa katy i dwie sondy na 5k (oryginalne).
P.S. Jak wymienisz kata (spróbuj może najpierw na używce za 200zł z allegro, jest szansa, że zadziała) to raczej licz się z tym, że sondy też będą do wymiany (lubią się urywać przy wykręcaniu).
P.S.2. Miej pewność, że mechanik nie zostawił Ci żadnego obejścia, zaślepki, bo zaraz check wróci.
P.S. Jak wymienisz kata (spróbuj może najpierw na używce za 200zł z allegro, jest szansa, że zadziała) to raczej licz się z tym, że sondy też będą do wymiany (lubią się urywać przy wykręcaniu).
P.S.2. Miej pewność, że mechanik nie zostawił Ci żadnego obejścia, zaślepki, bo zaraz check wróci.
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Geegles napisał(a):Jak ja miałem problemy z katem, to ASO wyceniło dwa katy i dwie sondy na 5k (oryginalne).
P.S. Jak wymienisz kata (spróbuj może najpierw na używce za 200zł z allegro, jest szansa, że zadziała) to raczej licz się z tym, że sondy też będą do wymiany (lubią się urywać przy wykręcaniu).
P.S.2. Miej pewność, że mechanik nie zostawił Ci żadnego obejścia, zaślepki, bo zaraz check wróci.
No widzisz i weź tu bądź mądry. Sprawdź... zajrzeć pod maskę? A może sobie puszczę filmik na YT i będę wszystko sprawdzał. Dlatego pytam o sprawdzone warsztaty, ale na razie takich nie dostałem. Już prędzem w totka 3-kę można strzelić niż znaleźć ogarnięty warsztat.
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Renegade napisał(a):O f......, nie wiem co mnie zamroczyło i potraktowałem sedana jak kombi, z drugiej strony WTF jaki sedan ???, kolega poprawi z SW na HB
Śmiejesz się, ale na stronie gdzie sprawdza się historię pojazdu podając VIN jest rubryka: samochód typu sedan w innym z kolei jest hatchback. Oczywiście mam hatchback
A tak wracając do meritum. Dowiedziałem się, że nie można tu wklejać żadnych linków do sklepów więc tak się zastanawiam jak mam sobie poradzić z problemem, powyżej mam tylko jeden link o ile niedługo nie zostanie usunięty. Czy mógłby mi ktoś jeszcze polecić tzw. pewne źródło? Ewentualnie PW?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
Bez przesady, Jak rozmawiamy o konkretach to nikt się nie będzie sapał o link do znalezionej części itp, wal śmiało.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6543
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Check (sonda lambda, itp.)
U góry masz reklamę naszego drugiego partnerskiego sklepu http://www.czesciauto24.pl - tam tez możesz poszukać. Zresztą właduj w wujka Gugla nr katalogowy kata 289502BBB0 i możesz szukać w innych sklepach.
PS. Linków nie wycinamy, jeśli są użyte zgodnie z tematem wątku i mają merytoryczne uzasadnienie, check'ujemy i usuwamy te, które maja charakter stricte reklamowy lub spamerski.
PS. Linków nie wycinamy, jeśli są użyte zgodnie z tematem wątku i mają merytoryczne uzasadnienie, check'ujemy i usuwamy te, które maja charakter stricte reklamowy lub spamerski.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Check (sonda lambda, itp.)
grzesiu – jak systematycznie serwisowałeś swoje auto w ASO to Twój serwis może wystąpić o Dobrą Wolę do KMP.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
grzesiu - Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 16 sty 2016 22:59
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2 HB, 1.4 Pb 90KM
2010, Comfort
Re: Check (sonda lambda, itp.)
gisio napisał(a):grzesiu – jak systematycznie serwisowałeś swoje auto w ASO to Twój serwis może wystąpić o Dobrą Wolę do KMP.
Paaaanie to auto posiadam niecałe dwa lata, od 2016 roku (od 14 stycznia). Na przeglądzie byłem w ASO. Przegląd generalny robiłem w zaprzyjaźnionym warsztacie, natomiast to był taki zaprzyjaźniony warsztat, że jak poszedłem do np. wulkanizatora to mi od razu powiedział np. że opony są do wymiany, coś z osią itd. po tym małej aktualizacji, nowe opony i kilka rzeczy 800 zł jeździ mi się dużo lepiej na autostradach itd, samochód jest cichszy.
Wracając jednak do tematu, pozostaje kwestia katalizatora. Pójdę zapewne do zaprzyjaźnionego bo wiem, że mi tam nie wstawią kolejnego pudła
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
przez Łukasz lca » 10 kwi 2020 16:06 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 9018 Wyświetlone
- Ostatni post przez Łukasz lca
13 kwi 2020 16:54
-
Check engine - błędy P2239 i P0234
-
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
przez zlotowq » 12 kwi 2020 21:07 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4013 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
13 kwi 2020 10:03
-
Świecący check engine - czy włączy się tryb awaryjny?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości