Witam,
sprzedałem poprzednie auto (Ford Focus ST230 2006), dozbierałem trochę kasy i szukam czegoś innego. Biorę pod uwagę używane auta: VW Scirocco 2.0TSI, Opla Astrę OPC, Forda Fiestę ST i właśnie Kię Pro_Cee'd GT (koniecznie Pro_Cee'd). Kia wydaje mi się najsensowniejszym wyborem.
Wymagania mam spore, bo mój Focus ST miał dopracowany wygląd, świetne osiągi, układ wydechowy, kierowniczy i zawieszenie. Pojechałem na jazdę próbną i GT zrobił na mnie (i żonie) bardzo dobre wrażenie. Na żywo wygląda jeszcze lepiej niż na zdjęciach: świetne wyposażenie, znacznie lepsze siedzenia (Focus też miał Recaro), równie dobre zawieszenie i układ kierowniczy.
W sumie to przeszkadzają mi tylko dwie rzeczy: wydech i osiągi. Lubię głośne auta, które zwracają na siebie uwagę, o niestandardowej barwie, z dodatkowymi efektami typu "bulgotanie", a tutaj "tylko" mruczenie. Jeszcze w trakcie jazdy spytałem czy będę mógł wymienić wydech bez utraty gwarancji, ale wiem już że nie jest to możliwe. Druga sprawa to osiągi. O ile koni GT ma sporo co przekłada się na wysoką prędkość maksymalną, o tyle te 265Nm trochę było odczuwalne. Kop jest słaby. Lubię korzystać z mocy która jest pod prawym pedałem, więc 220-230km/h na liczniku, czy wyprzedzanie 4-5 "niedzielnych kierowców" na raz nie było rzadkość. Dowiadywałem się już o możliwość wgrania Power-Box'a w VTech'u w Gdyni, bez utraty gwarancji, ale to przyrost zaledwie 30-40Nm. Chip da mi wynik w okolicach 330-350Nm i to mi w zupełności wystarczy, ale musiałbym poczekać na koniec okresu gwarancyjnego.
Rozmawiałem jeszcze z moim sąsiadem, który w serwisie Kia w Gdyni jest serwisantem i również potwierdził, że jest to auto mocno na naszym rynku nie doceniane, w którym praktycznie nic się nie psuje. Powiedział, że Kia z roku na rok robi coraz lepsze auta.
Zatem mam parę pytań:
- próbował ktoś zmieniać wydech - jeśli tak, to jaki uzyskał efekt?
- czy osoby które modyfikowały moc, odczuły go - czy w związku z tym zauważyły jakieś wady?
- hamulce wydają się dość małe - czy ktoś z was uważa, że to auto zbyt długo się zatrzymuje?
- wersja GT wychodzi z bardzo bogatym wyposażeniem - czy coś lubi się zepsuć?
- słyszałem o świecących coraz jaśniej/ciemniej Xenonach - czy ktoś coś takiego zauważył w swoim GT?
- doczytałem, że warto przy zakupie obejrzeć lakier, fotele czy nie kruszeją oraz "falujące" obroty - jest jeszcze coś co uważacie za istotne?
Narazie tyle. Poszukiwania trwają. Jak się znajdzie jakieś cudo to nawet jutro po nie pojadę. Do maja muszę sobie coś kupić. Mam nadzieję, że będzie to GT