Jak bozia da i wszystko się ułoży, to być może będę zmieniał auto jeszcze w tym roku
Dlatego mam pytanie do osób, które są obeznane w obecnych silnikach stosowanych w ceedach (i ogólnie przez KIA).
Obecnie mam silnik 1,6 CRDi 115 KM (z 2009). Przejechałem ponad 300kkm i prawie bez awarii (w każdym razie nic co by mnie zaskoczyło i unieruchomiło w trasie).
Uważam, że ta konstrukcja jest dobra albo nawet bardzo dobra.
Co prawda pierwszego pro_ceeda, kupiłem ze względu na cenę i wygląd bo nie miałem o nim pojęcia - ale okazał się to bardzo dobry wybór Miałem więcej szczęścia niż rozumu
Natomiast kolejny zakup, chyba będzie bardziej skalkulowany, stąd kilka pytań:
1) Czy obecna generacja silników równie niezawodnie się sprawuje, czy niestety i KIA nie ustrzegła się problemów z "ekologią", która powoduje mniejszą trwałość silników?
2) Czy obecnie jest sens brać disla w ceed? Czy obecnie nawet jak się jeździ dłuższe trasy (po około 100km dziennie) to nie ma co się pakować w disla?
3) Jakie są największe mankamenty obecnej generacji ceedów (bo z zalet, to wiem, że lakier się już nie łuszczy )?
Ogólnie chodzi mi o to, czy w przedziale 70-80k zł, Ceed dalej będzie najkorzystniejszą opcją wśród dostępnych samochodów (pod względem niezawodności i trwałości), czy może warto rozejrzeć się z innymi markami (corsa, focus?). Dodam, że pro_ceed już odpada ze względu na cenę i potrzebę posiadania 4 drzwi
Przed zakupem tegorocznego ceeda
Moderator: Żandarmeria
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Przed zakupem tegorocznego ceeda
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
Corsa to niższa klasa (B), w cenie 80k kupisz już jednak znośnie wyposażoną nowa Astrę. Ale diesle Opla to średni pomysł...
Tapatalk @ Galaxy S6
Tapatalk @ Galaxy S6
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
Gdzie Corsa a gdzie Ceed, stary...
Jeśli jeździsz faktycznie po 100 km dziennie to faktycznie diesel może mieć sens. Co prawda teraz już bez dwumasy i DPF się nie obejdzie, ale jak widać po forum (czyli nie bywasz za często już) nikt nie zgłasza jakichś cudacznych awarii silnikowych.
Jeśli jeździsz faktycznie po 100 km dziennie to faktycznie diesel może mieć sens. Co prawda teraz już bez dwumasy i DPF się nie obejdzie, ale jak widać po forum (czyli nie bywasz za często już) nikt nie zgłasza jakichś cudacznych awarii silnikowych.
- Daniel
- Klubowicz
- Posty: 36
- Dołączył(a): 25 wrz 2015 10:36
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 ON 115KM
2008
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
Witam,jak walisz 100km na dzień to klekot lepszy i tutaj nie mam na myśli mniejszego spalania tylko wygodę.Opcja 100 konna fajna,ale męcząca na trzaskanie kilometrów tych koników tutaj mało ale też są plusy bo to silnik mało awaryjny i nawet gaz można zamontować .GDI już lepiej ale moc papierkowa nie przenosi się na efekt realny mając 70/80 tys na auto jednak bym wsadził gnojaka pod maskę jeśli mówimy o modelu ceed,delikatne dotknięcie gazu i mykasz do przodu z lekkim efektem ubocznym Nm czyli masażem pleców.Najlepsze klekoty były od początku składania do czerwca 2009r w nowym więcej odwiedzisz mechanika to pewne jak wizyta Dudy na urodzinach prezesa z racji powsadzanych wynalazków mających wyciągać PLN.W styczniu sam będę szukał auta w podobnej cenie i szczerze ceed raczej odpada a właśnie z racji brak dobrych benzyniaków przynajmniej do mnie.Za taką cenę nie jest już to auto które kosi konkurencję na starcie,osobiście u mnie numeracja jest taka.. 1-Civik 2-Giulietta 3-Ceed 4--coś tam ee,,może nev megane
Honda ma sprawdzony motor 1.8/142 wszystkie silniki 4 garowe tej marki mają świetną kulturę pracy jak na takie pojemności,po 50 tysiącach nie masz typowego cykania jak to w benzynie,auto ładnie 3mie wartość ze sprzedażą brak kłopotów ale są też minusy,jak masz dużą rodzine to ścisk gwarantowany jeszcze tych minusów jest.Alfa z podstawowym motorem 120 TB jest bardzo chwalona,a raczej silnik, mechanik poleca te auto i to z najmniejszym motorem bo im moc wyższa więcej komplikejszyn no i linia nadwozia powala inne wozy. Ceed...kiedy wymieniałem opaski zbiornika paliwa 20 minut macałem/oglądałem 1.6 GDI w salonie za 75 tys pierwszy efekt WOW ! toż to jakość jak w brykach auta dla ludu,im dłużej tam siedziałem tym więcej widziałem jednak oszczędności.Moje zdanie jest takie,duże przebiegi jeśli ceed to tylko CRDI,pytanie za 70/80 tysięcy KIA ? ? nie! bo są lepsze auta przynajmniej do mojej osoby i mojego stylu I przebiegów jakie trzaskam no i ważne co ile lat się zmienia auto,pozdrawiam.
Honda ma sprawdzony motor 1.8/142 wszystkie silniki 4 garowe tej marki mają świetną kulturę pracy jak na takie pojemności,po 50 tysiącach nie masz typowego cykania jak to w benzynie,auto ładnie 3mie wartość ze sprzedażą brak kłopotów ale są też minusy,jak masz dużą rodzine to ścisk gwarantowany jeszcze tych minusów jest.Alfa z podstawowym motorem 120 TB jest bardzo chwalona,a raczej silnik, mechanik poleca te auto i to z najmniejszym motorem bo im moc wyższa więcej komplikejszyn no i linia nadwozia powala inne wozy. Ceed...kiedy wymieniałem opaski zbiornika paliwa 20 minut macałem/oglądałem 1.6 GDI w salonie za 75 tys pierwszy efekt WOW ! toż to jakość jak w brykach auta dla ludu,im dłużej tam siedziałem tym więcej widziałem jednak oszczędności.Moje zdanie jest takie,duże przebiegi jeśli ceed to tylko CRDI,pytanie za 70/80 tysięcy KIA ? ? nie! bo są lepsze auta przynajmniej do mojej osoby i mojego stylu I przebiegów jakie trzaskam no i ważne co ile lat się zmienia auto,pozdrawiam.
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
vonski napisał(a):Corsa to niższa klasa (B), w cenie 80k kupisz już jednak znośnie wyposażoną nowa Astrę. Ale diesle Opla to średni pomysł...
Z tą Corsą to się wygłupiłem Oczywiście miałem na myśli Astrę, ale pisałem to bez weryfikacji
Ryba4 napisał(a):Jeśli jeździsz faktycznie po 100 km dziennie to faktycznie diesel może mieć sens. Co prawda teraz już bez dwumasy i DPF się nie obejdzie, ale jak widać po forum (czyli nie bywasz za często już) nikt nie zgłasza jakichś cudacznych awarii silnikowych.
Na forum bywam ale nie czytam każdego tematu. W kwestiach nowych modeli i silników nic nie czytałem bo nie miałem w planach zmian i mnie nie dotyczyło
A właśnie chodzi mi o to, czy przez te wszystkie "ekologiczne" wynalazki, nowe silniki od KIA dalej trzymają swoją kulturę pracy i trwałość.
Daniel napisał(a):Witam,jak walisz 100km na dzień to klekot lepszy i tutaj nie mam na myśli mniejszego spalania tylko wygodę.Opcja 100 konna fajna,ale męcząca na trzaskanie kilometrów tych koników tutaj mało ale też są plusy bo to silnik mało awaryjny i nawet gaz można zamontować
Jak już coś to myślałem o wersji 136KM
Obecnie mam 115 KM i na moje potrzeby i styl jazdy jest OK Nie mam zapędów rajdowych
Chyba, że disel 136km jest tylko "stiuningowaną" wersją 100km i przez to bardziej awaryjną?
Może jeszcze inaczej zadam pytanie.
Na dzień dzisiejszy w graniach 60-80k, jakie samochody są warte uwagi, pod względem małej awaryjności i prostoty ew napraw (bo wiadomo, że nie ma nic bezawaryjnego)?
Do KIA jak na razie mam sentyment, bo przez 6 lat się zżyłem z moim prockiem i "wiem co do mnie mówi" Dlatego w pierwszej kolejności zastanawiam się nad kolejnym ceedem.
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
vonski - Weteran
- Posty: 2336
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
Jak to mówią: lepsze jest wrogiem dobrego. Jak jesteś zadowolony z Kii, to bym przy niej został,
Do 80k jest już trochę w czym wybierać. I w compactach i w małych crossoverach (jak ktoś lubi takie auta). Ostatnio z nudów wlazłem do nowej Astry i muszę przyznać, że zrobiła na mnie świetne wrażenie, szczególnie mając w pamięci Ople, które miałem (Vectra B, Signum, Corsa D żony) i którymi jeździłem (2 poprzednie Astry, Insignia). Tylko jak wspomniałem- diesle to im średnio wychodzą, podobno znów robią podchody do Fiata, żeby im pożyczył swoje MutiJety...
Do 80k jest już trochę w czym wybierać. I w compactach i w małych crossoverach (jak ktoś lubi takie auta). Ostatnio z nudów wlazłem do nowej Astry i muszę przyznać, że zrobiła na mnie świetne wrażenie, szczególnie mając w pamięci Ople, które miałem (Vectra B, Signum, Corsa D żony) i którymi jeździłem (2 poprzednie Astry, Insignia). Tylko jak wspomniałem- diesle to im średnio wychodzą, podobno znów robią podchody do Fiata, żeby im pożyczył swoje MutiJety...
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1364
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
Jak masz 80k do wydania to bym się na używaną Optimę porwał - zainteresowany?
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
hapol - Kierownik
- Posty: 433
- Dołączył(a): 06 lip 2010 21:54
- Lokalizacja: małopolska
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
vonski napisał(a):Tylko jak wspomniałem- diesle to im średnio wychodzą,
Nie jest powiedziane, że jestem zdecydowany na disla.
Pytanie czy disel ma jeszcze sens, czy jako że niektórzy producenci oficjalnie się z nich wycofują (np niedawno renault ogłosił, że wycofuje się z disli) to lepiej się już w to nie pchać?
gisio napisał(a):Jak masz 80k do wydania to bym się na używaną Optimę porwał - zainteresowany?
Chyba nie bardzo interesuje mnie używany
Z racji tego, że jak kupię samochód, to będzie w miarę intensywnie używany przez kolejne 5-8 lat, to dobrze by było abym nie musiał za dużo inwestować w naprawy.
Teraz przy ceedzie, pierwsze 2-3 lata były w miarę spokojne i w sumie to chyba głównie części eksploatacyjne wymieniałem
pro_ceed, Comfort+, CRDi 1,6 115KM, czarny metalik, 2009 (wersja modelowa 2010)
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
gisio napisał(a):Jak masz 80k do wydania to bym się na używaną Optimę porwał - zainteresowany?
W dieslu i automacie?
Dołóż kombi i jestem za dwa dni
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Przed zakupem tegorocznego ceeda
"Panie, dorzucę kombi, automata i nowe dywaniki! Cena i stan licznika do ustalenia. " B-)
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Tymczasowe zabezpieczenie przed obiciem boków
przez gzyms » 07 sie 2019 10:40 w Tipsy i triksy ... - 7 Odpowiedzi / 7069 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
07 sie 2019 18:55
-
Tymczasowe zabezpieczenie przed obiciem boków
-
-
kierownica ceed I - zamiana między FL a przed liftem
przez kub » 11 paź 2019 21:47 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 4828 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
26 lut 2020 20:51
-
kierownica ceed I - zamiana między FL a przed liftem
-
-
Czy grill przed liftem i po lifcie jest taki sam?
przez Pereira » 26 paź 2020 11:39 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 3789 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pereira
02 lis 2020 22:49
-
Czy grill przed liftem i po lifcie jest taki sam?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości