Zakładam nowy wątek i przenoszę zebrane informacje, aby nie robić bałaganu.
Dieslem 1.6 90KM, z którym mam problem od dwóch miesięcy. 4 warsztaty + ASO nie dały rady zdiagnozować i usunąć usterki związanej z głośną, nierówną pracą silnika.
Wszyscy mechanicy usłyszeli nieprawidłową pracę, w ASO też. ASO Wrobud.
Objawy:
Po odpaleniu silnik pracuje głośno i nierówno. Dźwięk przypomina bardziej starego diesla z metalicznym przydźwiękiem.
Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu raz na kilka razy słychać takie rzężenie (trudno to opisać, dźwięk wyższej częstotliwości). To samo przy jeździe w okolicach 1500-1800 obr. czasem występuje problem.
Pierwszy mech. stawiał na EGR, trzech kolejnych na wtryskiwacze, ASO na EGR i SWIRL, przy czym EGR jest główną przyczyną.Wróciłem do pierwszego, który wstawił już dwa używane EGRy i problem jest dalej.
Ważne, że po każdej zmianie EGRa auto chodziło źle, a na następny dzień elegancko jak dawniej. Kolejny dzień i znów losowo problemy.
Brak błędów w komputerze. Sitko paliwa w baku wyczyszczone. Filtry i olej wymienione. Paliwo zalewane z 4. różnych stacji. Napinacz dosyć głośno już chodzi ale to nie on.
Testów przelewowych nie wykonywano.
Jakie są wartości korekt wtryskiwaczy nie wie nikt - nikt chyba tego nie wykonał.
Pompa wysokiego ciśnienia raczej w porządku, bo auto ma moc.
Czy po wymianie zaworu EGR należy przeprowadzić jakąś adaptację?
I jeszcze jedno: od czego jest zaznaczona na zdjęciu wtyczka?
Auto jeździło jak się okazuje przez rok z odpiętą wtyczką.
CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Moderator: Żandarmeria
-
szczur75
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
A kiedy ostatnio wymieniałeś olej?
Od kiedy jeździsz z wpiętą wtyczką?
Jakieś różnice odczuwasz po jej wpięciu?
Od kiedy jeździsz z wpiętą wtyczką?
Jakieś różnice odczuwasz po jej wpięciu?
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
To na zdjęciu jest od domykania przepustnicy, jak byłeś na przeglądzie często wypinają to przy wymianie filtra oleju i prawdopodobnie zapomnieli wpiąć.
Powered by MI4C
Powered by MI4C
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Olej i filtry wymieniane co roku. Wtyczka wpięta jakieś dwa miesiące temu. Nie widziałem różnicy.
Czy mogło to doprowadzić do jakiejś usterki?
Czy mogło to doprowadzić do jakiejś usterki?
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Od komputera wiele nie oczekuj, autodiagnostyka w zasadzie nie istnieje.
Dobrze by było na kompie sprawdzić jak wygląda zmierzony moment obrotowy w stosunku do zadanego.
Jak ja mam problemy z silnikiem (ten sam) to zawsze nie dociąga do 235Nm. Jesli jest ok, to zawsze przy pełnym gazie jest 235Nm.
Np. przy rozszczelnieniu uszczelki pod wtryskiem (jednym) silnik pracuje inaczej, ciężej (jak stary diesel) i aktualny moment obrotowy maksymalny nie dochodzi do fabrycznych 235NM (jest np 215-212).
I najlepiej sprawdzić to w 2 skrajnych przypadkach, kiedy wystepuje problem i kiedy go nie ma.
Pozdr.
Dobrze by było na kompie sprawdzić jak wygląda zmierzony moment obrotowy w stosunku do zadanego.
Jak ja mam problemy z silnikiem (ten sam) to zawsze nie dociąga do 235Nm. Jesli jest ok, to zawsze przy pełnym gazie jest 235Nm.
Np. przy rozszczelnieniu uszczelki pod wtryskiem (jednym) silnik pracuje inaczej, ciężej (jak stary diesel) i aktualny moment obrotowy maksymalny nie dochodzi do fabrycznych 235NM (jest np 215-212).
I najlepiej sprawdzić to w 2 skrajnych przypadkach, kiedy wystepuje problem i kiedy go nie ma.
Pozdr.
-
szczur75
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Moment obrotowy nie jest wartoscią zadaną. Jest wynikiem zadanym parametrow oraz kondycji silnika.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Komputer wylicza oczekiwany moment obrotowy na podstawie pedału gazu, komputer pokazuje obie wartości, zadana i aktualna. na tej wersji silnika winno być 235Nm i jest jeśli wszystko jest ok (na wszystkich biegach po wciśnięciu gazu do oporu w zakresie obrotów 1,8 - 3,2 tyś obr.
taka ciekawostka - dla tego silnika (90 km z 2007r z VGT) który jest identyczny z z silnikiem 110KM VGT z tamtego roku, wartość zadana momentu jest 260Nm czyli chyba tyle ile ma fabrycznie wersja 110km:)
taka ciekawostka - dla tego silnika (90 km z 2007r z VGT) który jest identyczny z z silnikiem 110KM VGT z tamtego roku, wartość zadana momentu jest 260Nm czyli chyba tyle ile ma fabrycznie wersja 110km:)
-
szczur75
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Tyle ze jest mala szansa, aby te teoretyczne wartosci pokrywaly sie z rzeczywistymi.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Pytanie które... Jest czujnik momentu jest pomiar - jest to dostępne w ECU... Tak się zastanawiam czy czasem różnica pomiędzy 90 a 110KM to nie różnica w mapie wtrysku a jedynie w "wyższej warstwie" odcięcie mocy na poziomie 235Nm... bo jeśli tak to podniesienie mocy do 110 KM powinno byc proste.... Nie wiem czy są rzeczywiste i zgodne z tym co np. da się zmierzyć na hamowni - ale z całą pewnością ja widzę różnicę pomiędzy 212 a 235Nm i jest to na pewno wskazanie kondycji silnika.
-
szczur75
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
A dokladnie jak piszesz. Ale takich rzeczy jak Nm to ECU nie mierzy, a jedynie wylicza. Zupelnie nie biorac pod uwage np. oporow wewnetrznych. Wszak na roznych olejach silnikowych pomiary sa takze rozne. A roznice moga byc zadziwiajace.
- stone_face
- Brygadzista
- Posty: 104
- Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
boe6666 napisał(a):Pytanie które... Jest czujnik momentu jest pomiar - jest to dostępne w ECU... Tak się zastanawiam czy czasem różnica pomiędzy 90 a 110KM to nie różnica w mapie wtrysku a jedynie w "wyższej warstwie" odcięcie mocy na poziomie 235Nm... bo jeśli tak to podniesienie mocy do 110 KM powinno byc proste.... Nie wiem czy są rzeczywiste i zgodne z tym co np. da się zmierzyć na hamowni - ale z całą pewnością ja widzę różnicę pomiędzy 212 a 235Nm i jest to na pewno wskazanie kondycji silnika.
Nie ma w silniku czujnika momentu obrotowego. Pomiar rzeczywistego momentu wytwarzanego przez silnik nie jest możliwy bez obciążenia (hamowania) silnika. A to dlatego, że silnik nie wytworzy większego momentu niż moment, którym jest obciążony. Jest to fizycznie niemożliwe. Moment, który nazywasz aktualnym tester wylicza zapewne na podstawie prędkości tłoka w suwie pracy, dawki paliwa i powietrza. Oczywiście jest to zawsze jakaś informacja o silniku i może dać wskazówki do dalszej diagnostyki.
W przedmiotowym przypadku z uwagi na dotychczasowe niepowodzenia przy diagnozowaniu przyczyn usterki zacząłbym diagnostykę od początku tj. sprawdzenie DTC i jeśli nic nie ma to gruntowna diagnostyka układu zasilania (pompa, wtryskiwacze, test przelewów, świece żarowe itd). Po wyeliminowaniu usterki tych podzespołów można zastanowić się nad dalszymi działaniami.
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Ale to nie tester wylicza tylko ECU podaje konkretną wartość. Na luzie ta wartość nie rośnie nawet jak trzymam gaz w podłodze. Ale przyznam że rzeczywiście moment może być liczony, tyle że może to być bardziej dokładnie niż piszesz. Samochód jest przecież hamowany w sensie takim że przyspiesza, mamy przyrost prędkości w jednostce czasu, mamy parametry dawki paliwa itp. Więc tak obliczony moment może być wbrew pozorom bardzo dokładny i zgodny z rzeczywistością.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Sprawdziłem trzema programami diagnostycznymi i nie widziałem opcji wyświetlenia mocy/momentu obr.
Ale za to OBD Car Doctor free odczytuje: command EGR i Error EGR.
Moje odczyty.
Error EGR podczas pracy na biegu jałowym skacze od -3 do 4 [%]. Dodaję krótki mocny gaz i wartość skacze nawet do 80% i spada w okolice zera i znów się waha -3 do 4 %. I teraz ciekawostka, po ok. 30 - 60 sekundach wartość ustala się na 0% i tak już zostaje.
Error EGR podczas jazy zachowuje się losowo, tj. czasem jest stabilne zero przy mocnym dodawaniu gazu, a czasem skacze nawet do 80%.
Command EGR 50-60 na luzie. Przy dodawaniu gazu wzrasta ustala się na 4,7. (tego parametru nie pamiętam jak się zachowywał dokładnie)
Jakie powinny być te wartości dla tego silnika? Chyba że możecie sprawdzić u siebie jak to wygląda?
Ale za to OBD Car Doctor free odczytuje: command EGR i Error EGR.
Moje odczyty.
Error EGR podczas pracy na biegu jałowym skacze od -3 do 4 [%]. Dodaję krótki mocny gaz i wartość skacze nawet do 80% i spada w okolice zera i znów się waha -3 do 4 %. I teraz ciekawostka, po ok. 30 - 60 sekundach wartość ustala się na 0% i tak już zostaje.
Error EGR podczas jazy zachowuje się losowo, tj. czasem jest stabilne zero przy mocnym dodawaniu gazu, a czasem skacze nawet do 80%.
Command EGR 50-60 na luzie. Przy dodawaniu gazu wzrasta ustala się na 4,7. (tego parametru nie pamiętam jak się zachowywał dokładnie)
Jakie powinny być te wartości dla tego silnika? Chyba że możecie sprawdzić u siebie jak to wygląda?
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Pełne parametry silnika możesz sprawdzić Hi-Scanem z odpowiednim kablem.
-
Tolek
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Problem rozwiązałeś, czy może jeszcze się borykasz , pytam w związku z tym że stwierdziłem podobne objawy. U mnie "twardy silnik" jest czasami po uruchomieniu, czasami pojawia się w trakcie jazdy. Zero błędów, aczkolwiek zdarzyło się kilka razy odcięcie mocy i wtedy max. prędkość obrotowa WK to 2500 obr/min. Przy teście wyszła 5 % wartość EGR i brak jakichkolwiek zmian w tym parametrze.
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Nadal nie rozwiązany problem.
Do tej pory zrobione: wymiana kontrolera SWIRL, regeneracja EGR, wymiana czujnika położenia sprzęgła.
Objawy się złagodziły na dwa tygodnie i znów powróciły: twarda, głośna praca silnika, czasem spadki mocy przy przyśpieszaniu.
Do tej pory zrobione: wymiana kontrolera SWIRL, regeneracja EGR, wymiana czujnika położenia sprzęgła.
Objawy się złagodziły na dwa tygodnie i znów powróciły: twarda, głośna praca silnika, czasem spadki mocy przy przyśpieszaniu.
-
Tolek
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Dzięki za info, jak się uporam z swoim dam znać pzdr.
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Dzisiaj znów podłączony pod komputer i jazda próbna z podpiętym komp.
Nic złego nie wykryto - parametry poprawne, brak błędów.
Ręce opadają...
Nic złego nie wykryto - parametry poprawne, brak błędów.
Ręce opadają...
-
staszek909
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
Podejrzenie, że to ECU powoduje te problemy.
Czy możecie polecić dobrego speca od testowania i naprawy komputerów (ECU) KIA?
Czy możecie polecić dobrego speca od testowania i naprawy komputerów (ECU) KIA?
-
Dorlan
Re: CRDI 1.6 90KM nierówna i głośna praca silnika
cześć
a juz prawie uwierzyłem, że to ja mam urojenia, silnik w moim cee'd chodzi jak stary traktor z zadyszką bo diagności z ASO twierdzą, że wszystko jest w porządku. Niestety syf straszny. Tak jak ktoś z Was pisał w zasadzie nie wiadomo kiedy i dlaczego nagle zaczyna pracować niesamowicie głośno i wpada w drgania a przyśpieszanie z obrotów 1500 daje efekt jakby zadławiania się i tylko warkot się nasila.
Stary 1,9 TDI w porównaniu z tym pracował jak zegarek.
Czy ktoś z Was uważa, że wymiana ECU może coś wnieść?
Pozdrawiam
a juz prawie uwierzyłem, że to ja mam urojenia, silnik w moim cee'd chodzi jak stary traktor z zadyszką bo diagności z ASO twierdzą, że wszystko jest w porządku. Niestety syf straszny. Tak jak ktoś z Was pisał w zasadzie nie wiadomo kiedy i dlaczego nagle zaczyna pracować niesamowicie głośno i wpada w drgania a przyśpieszanie z obrotów 1500 daje efekt jakby zadławiania się i tylko warkot się nasila.
Stary 1,9 TDI w porównaniu z tym pracował jak zegarek.
Czy ktoś z Was uważa, że wymiana ECU może coś wnieść?
Pozdrawiam
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
przez Kacper.01w » 05 lis 2023 20:25 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 1074 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
05 lis 2023 21:38
-
Odpalanie silnika. Nierówna praca
-
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
przez Dartal » 13 wrz 2019 22:17 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 11783 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 wrz 2019 22:59
-
1.6 GDI - szarpanie przy przyspieszaniu oraz nierówna praca
-
-
wyraźnie głośniejsza praca silnika
przez Webby » 11 gru 2021 10:54 w Silniki i skrzynia biegów - 8 Odpowiedzi / 2916 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
18 gru 2021 21:35
-
wyraźnie głośniejsza praca silnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 13 gości