OLEJ
- bercik7522
Napisałem na stonie castrola jaki olej wybrac do diselka i otrzymalem odpowiedz: Najlepszym olejem jest EDGE 5W30 lub Magnatec Professional C3 5W30, EDGE SPORT 0W40 to dobór odpowiedni jeśli chodzi o standard C3
temperatury są określone na poniże - 40 stopni
raczej nie życzę sobie i nikomu takiej zimy.Takze napisalem na stronie mobila jaki olej wybrac do diselka i otrzymalem odpowiedz:wg.zalecen producenta na samochody wyprodukowane w 2007r olej powinien spelniac Acea C3 oraz posiadajac klase lepkosci wg ISO 5W30.Na tej podstawie rekomendowanymi olejami sa:
Mobil 1 ESP Formula 5W30
Mobil Syst S Special V 5W30
temperatury są określone na poniże - 40 stopni
raczej nie życzę sobie i nikomu takiej zimy.Takze napisalem na stronie mobila jaki olej wybrac do diselka i otrzymalem odpowiedz:wg.zalecen producenta na samochody wyprodukowane w 2007r olej powinien spelniac Acea C3 oraz posiadajac klase lepkosci wg ISO 5W30.Na tej podstawie rekomendowanymi olejami sa:
Mobil 1 ESP Formula 5W30
Mobil Syst S Special V 5W30
- kris
gdzie kupić tanio olej ?
czy ktoś wie gdzie tanio kupić Mobil 1 5w30
oprócz allegro oczywiście.
oprócz allegro oczywiście.
- tede_w
WYMIANA OLEJÓW
1. Olej fabryczny KIA (nie wiem jaki)
2. Po 6tyś km - Castrol Magnatec 5W-30
3. Po 15tyś km (1 przegląd) - Castrol Edge 5W-30
Czy coś się stanie jak na 2 przeglądzie (po 30tyś km) zaleję silnik Castrol 5W-40 ?
Czy może lepiej Motul 0W-30 albo Motul 5W-30(40) ?
Czy na Motul 0W-30 silnik nabierze mocy ?
Czekam na wszelkie sugestie
1. Olej fabryczny KIA (nie wiem jaki)
2. Po 6tyś km - Castrol Magnatec 5W-30
3. Po 15tyś km (1 przegląd) - Castrol Edge 5W-30
Czy coś się stanie jak na 2 przeglądzie (po 30tyś km) zaleję silnik Castrol 5W-40 ?
Czy może lepiej Motul 0W-30 albo Motul 5W-30(40) ?
Czy na Motul 0W-30 silnik nabierze mocy ?
Czekam na wszelkie sugestie
- GregWeb
- tede_w
- GregWeb
- tede_w
GregWeb napisał(a):To oczywiście moje subiektywne odczucie ale praca silnika jest jakby cichsza i "delikatniejsza" dla ucha. Srednie spalanie mam na poziomie 7,5 l (mniej więcej 40% trasa, 60%miasto)
Generalnie spalanie mam podobne ,bo średnio 7.8L/100km (mierzone "ręcznie") tylko ja jeżdżę dość ostro ,więc bez rewelacji
- GregWeb
Nie spodziewaj się jakiegoś rewelacyjnego obniżenia zużycia paliwa nawet po zastosowaniu najnowszego i najdroższego oleju. Można z pewnością jednak mówić o lepszym "komforcie" pracy silnika. Firmy produkujące "topowe" oleje przebijają się w ich reklamie a tak naprawdę tak wielkich różnic w ich porównywalnych produktach nie ma.
Cena za olej w naszych warunkach też ma wpływ na jego wybór.
Cena za olej w naszych warunkach też ma wpływ na jego wybór.
- dankat
znalazlem sobie olej ELF EVOLUTION SXR 5W30, taki fajny wynalazek, ale jest jeden szkopol, (posiada on normę ACEA B5 co oznacza że jest energooszczędny - daje niższy współczynnik tarcia ale jeżeli konstruktor go nie zaleca to nie można go stosować bo moze nie dawać takiego ciśnienia oleju jak trzeba). moze ktos kto lepiej zna sie na olejach potwierdzi to i powie mozna nim zalac lub nie lac, 1,6 crdi.
- magbob
kris napisał(a):a mobil nie lepszy ?
czy ktoś wie gdzie tanio kupić Mobil 1 5w30
oprócz allegro oczywiście.
zobacz na www.habi.pl
Biorę od nich olej ( właśne Mobil 1 ) od kilku lat i nigdy nie maiłem problemu z jego oryginalnością
- vitaras
ktoś robił może taki eksperyment?
http://www.carfocus.pl/index.php?aid=2235
zastanawiaja mnie dwie rzeczy. Tester niby sprawdza własciwości oleju silnikowego a piszą ,że po badaniu wymagane były dolewki. He he. Mało tego. Urządzenie na zdjęciu jest testerem właściwości smarnych OLEJU NAPĘDOWEGO. ( tzw tester HFRR) Wraz z wprowadzeniem paliw niskosiarkowych spadły własności smarne paliwa ON i do tego miał służyć ten tester. Czyżby mistyfikacja???
http://www.carfocus.pl/index.php?aid=2235
zastanawiaja mnie dwie rzeczy. Tester niby sprawdza własciwości oleju silnikowego a piszą ,że po badaniu wymagane były dolewki. He he. Mało tego. Urządzenie na zdjęciu jest testerem właściwości smarnych OLEJU NAPĘDOWEGO. ( tzw tester HFRR) Wraz z wprowadzeniem paliw niskosiarkowych spadły własności smarne paliwa ON i do tego miał służyć ten tester. Czyżby mistyfikacja???
- madagaskar1
zauwazyłem ze paru kolegow proponuje olej motul ok dobry olej ale ma jedna wade bardzo wysoka cena.Mamy na rynku oleje ktore nie ustepuja motulowi patrzac na parametry motula prawde mowiac nie sa zwalajajace z nog lepkosc na poziomie 95% olei wystepujacych na rynku polskim liczna TBN mozna powiedziec srednia. proponuje zainteresowac sie olejen AGIP 5W50 link http://www.techem.com.pl/oil.php?categoryId=oila na tym oleju miedzyinnymi jezdza policyjne poldki i wiecie co kreca po 200 tys bez kapitalki chce podkreslic ze 90% policyjnych samochodow jezdzi 24h 7 dni w tygodniu.Co do LOTOSA to wiekszego syfu nie ma po przejechaniu 6000 km nadaje sie do natychmiastowego wylania.
- vitaras
- madagaskar1
- vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):kolego klasy o ktorych tak namietnie piszesz to wielka lipa
Nie lipa tylko podstawowy parametr oleju. Zalanie silnika olejem klasy niższej niż ta którą zaleca producent, to utrata gwarancji w razi nawalki. Lepkości, to kolejny z bardzo ważnych parametrów. Możesz np stracic gwarę na ceedka jeśli padnie motorek po zastosowaniu latem oleju 0W30.
współczynniki lepkości 210 określa stabilność temperaturową oleju a nie jego jakość.
Technologia estrów nie jest zadną rewolucją. Inne oleje również na tym bazują a wymogły to przepisy o czystości spalin. Zastąpiono więc dodatki metaliczne innymi, również organicznymi itd itp. Jedni się tym chwalą inni nie. ( tak samo jak technologią PAO, Hydrokrakingiem i osławionym Magnatec).To że olej który podajesz sprawdza się w jakimś aucie, to nie znaczy,że można go bezkrytycznie lać do innych. Olej który podałeś świetnie sprawdzi się w bardzo wysilonych silnikach o wysokich predkościach obrotowych i "luźno spasowanych" ( np Alfa Romeo). Trwałość olejów zależy od jakości dodatków i niestety to decyduje o cenie. Jakość dodatków to m.in. właśnie klasyfikacja API i ACEA. Oleje do wydłużonych przebiegów pomiedzy wymianami maja więc odpowiednią jakość.
moje zdanie jest takie:
1,4 i 1,6 benzyna olej klasy API SL lub SM 5W30 lub 5W40
1,6 i 2,0 diesel olej klasy API CF ( wg ACEA B4 lub B4/C3 ) 5W30 lub 5W40. Osobiście jeżdżę na 0W40 . ( zimą lepszy od 5W30 a latem Ma parametry 5W40) Ot szerszy zakres temperatur.
- GregWeb
Kolega Madagaskar1 napisał: zauwazyłem ze paru kolegow proponuje olej motul ok dobry olej ale ma jedna wade bardzo wysoka cena
Fakt w Polsce jego cena jest wariacko wysoka i w żadnej firmie z którą się kontaktowałem nie umieli odpowiedzieć dlaczego zwłaszcza, że podawałem przykład USA gdzie 5l kosztuje ok. 36 do 39 $. Gość mi odpowiedział:" ...to se pan sprowadź". No i ......sprowadziłem. Koszt przesyłki 38 $ Razem z olejem wyniosło 77$ jak się pomnoży przez 2,5 złociszy to za te 5 l wcale aż tak dużo nie wychodzi- raptem 192,50 ( u nas za to samo krzyknęli 370 zł)
Fakt w Polsce jego cena jest wariacko wysoka i w żadnej firmie z którą się kontaktowałem nie umieli odpowiedzieć dlaczego zwłaszcza, że podawałem przykład USA gdzie 5l kosztuje ok. 36 do 39 $. Gość mi odpowiedział:" ...to se pan sprowadź". No i ......sprowadziłem. Koszt przesyłki 38 $ Razem z olejem wyniosło 77$ jak się pomnoży przez 2,5 złociszy to za te 5 l wcale aż tak dużo nie wychodzi- raptem 192,50 ( u nas za to samo krzyknęli 370 zł)
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Olej i bagnet
przez patwix » 09 wrz 2021 23:41 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2864 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2021 12:09
-
Olej i bagnet
-
-
Cieknący olej
przez barcelona16 » 10 lut 2023 10:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 4199 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
12 lut 2023 08:58
-
Cieknący olej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość