Witam,
Od 3 dni jestem szczęśliwym posiadaczem Kia Ceed z 2011r SW z silnikiem 90KM Diesla. Niestety po zakupie wyszło kilka elementów których nie zauważyłem w trakcie kupowania.
Zauważyłem, że drzwi kierowcy są lekko opadnięte - szczelna między drzwiami tylnymi jest mniejsza o 3 mm niż po przeciwnej stronie. Sprzedawca: diler KIA w Łodzi twierdzi się, że samochód nie miał żadnej naprawy blacharko lakierniczej, za wyjątkiem lakierowania odrapanego przedniego zderzaka.
Czy drzwi podczas eksploatacji mogą opaść na zawiasach? Samochód z 2011 roku - 90000 przebiegu
Opadnięte drzwi
Moderator: Żandarmeria
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Opadnięte drzwi
pierwszą czynność sprawdzenie śrub (ew demontaż) oraz grubość powłoki lakierniczej na całym lewym boku... wtedy wyjdzie szydło z worka.
jak wyjdzie że było coś robione, to masz pole do popisu.
jak wyjdzie że było coś robione, to masz pole do popisu.
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
Sejbek88
Re: Opadnięte drzwi
Śruby wyglądają na nieruszone, polakierowane. Powłoka lakiernicza ma równą grubość około 120 +- 15 μm, na masce minimalnie więcej, nie sądzę żeby było powtórnie lakierowane.. Chodzi mi dokładnie o luz pomiędzy drzwiami przednimi i tylnymi, od strony kierowcy wynosi on około 1,5mm, natomiast po przeciwnej stronie około 3 - 4 mm - w miejscu okien, gdzie jest czarny plastik. Pomijając to, wszystkie inny szczeliny i zagięcia są bardzo dobrze, symetrycznie spasowane.
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Opadnięte drzwi
a jak wygląda różnica pomiędzy:
drzwiami kierowcy/pasażera a przednimi blotnikami/słupkami
drzwiami tylnymi prawymi/lewymi a błotnikami...
czyli....... czy różnica występuje tylko w jednej szczelinie z trzech... (przedni błotnik/przednie drzwi...... drzwi przód/drzwi tył....... błotnik tył/drzwi tył)
drzwiami kierowcy/pasażera a przednimi blotnikami/słupkami
drzwiami tylnymi prawymi/lewymi a błotnikami...
czyli....... czy różnica występuje tylko w jednej szczelinie z trzech... (przedni błotnik/przednie drzwi...... drzwi przód/drzwi tył....... błotnik tył/drzwi tył)
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Opadnięte drzwi
Sejbek88 napisał(a):Powłoka lakiernicza ma równą grubość około 120 +- 15 μm
Ceed wyjeżdża z fabryki z powłoką 60-80 μm...
- Piiiiio
- Klubowicz
- Posty: 40
- Dołączył(a): 06 paź 2015 21:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 122KM
2007, Optimum+
Re: Opadnięte drzwi
Dokladnie, ja ostatnio kupując mojego Cee'da z 2007 roku, byłem bardzo zdziwiony, że mierzac grubość lakieru wychodzi wszędzie 50-60μm, wiec na Twoim jakby została nałożona druga warstwa lakieru.
- zbudas
- Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 30 sty 2008 21:14
- Lokalizacja: £ódź
- Grupa: Łódzka
Re: Opadnięte drzwi
butter18 napisał(a):... wtedy wyjdzie szydło z worka.
Kurcze, panowie, nie straszmy już tak tym PISem...
cee'd optimum crdi 115km 5K 2007
toyota avensis 1,8 Pb 2012
toyota avensis 1,8 Pb 2012
-
butter18 - Dyrektor
- Posty: 886
- Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA
Re: Opadnięte drzwi
Chyba jednak trzeba bo sądząc po wypowiedziach kolegów samochód ten nie jest taki jak Ci deklarowano....
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000
-
marceed - Weteran
- Posty: 1151
- Dołączył(a): 22 gru 2010 12:52
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 GDi Pb 135KM
2012, L + FUN
Re: Opadnięte drzwi
Ryba4 napisał(a):Sejbek88 napisał(a):Powłoka lakiernicza ma równą grubość około 120 +- 15 μm
Ceed wyjeżdża z fabryki z powłoką 60-80 μm...
Każdy?
-
Sejbek88
Re: Opadnięte drzwi
Warstwa lakieru jest równa, miernik grubości lakieru nie był kalibrowany i może zawyżać lub zaniżać wskazanie. Nie sądzę żeby diler oszukał mnie na skalę lakierowania wszystkich elementów nadwozia, włącznie z dachem na całej powierzchni. Grubość 0,06 - 0,08 mm jest pod maską ( kielichy itp ). Nie jest to auto sprowadzane z Niemiec z nieznaną historią, tylko odkupione przez salon Kia w którym samo było kupione w 2011, mimo to nie wykluczam, że mogło mnie oszukać.
Różnica w szczelinach jest tylko na szczelinie drzwi - drzwi w miejscu okien oraz minimalna różnica ( około milimetra ) między błotnikami a drzwiami. Wszystkie inne szczeliny są równe.
Różnica w szczelinach jest tylko na szczelinie drzwi - drzwi w miejscu okien oraz minimalna różnica ( około milimetra ) między błotnikami a drzwiami. Wszystkie inne szczeliny są równe.
-
szczur75
Re: Opadnięte drzwi
Sejbek88 napisał(a):Różnica w szczelinach jest tylko na szczelinie drzwi - drzwi w miejscu okien oraz minimalna różnica ( około milimetra ) między błotnikami a drzwiami. Wszystkie inne szczeliny są równe.
Idź do salonu jakiejkolwiek marki. Obejrzyj w każdym po kilka aut pod kątem szczelin. Wnioski sam wyciągniesz.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Opadnięte drzwi
Raczej każdy, ja swojego (CFL!) i kilka innych pomierzyłem jeszcze w salonie a potem po, i na każdych był taki zakres 60-80, i podobną informację otrzymałem od bodajże Tego Którego Imienia Się Tu Nie Wymawia
I też przy okazji coś się dowiedziałem o technologii lakierowania, przy której ani pół kropelki farby nie spada na ziemię (karoseria naładowana ujemnie, farba dodatnio czy jakoś tak)
120-150 to mam teraz po malowaniu u Pateckiego.
Ogoniasty a Ty coś wiesz na ten temat ?
I też przy okazji coś się dowiedziałem o technologii lakierowania, przy której ani pół kropelki farby nie spada na ziemię (karoseria naładowana ujemnie, farba dodatnio czy jakoś tak)
120-150 to mam teraz po malowaniu u Pateckiego.
Ogoniasty a Ty coś wiesz na ten temat ?
-
szczur75
Re: Opadnięte drzwi
Ryba4 napisał(a):Ogoniasty a Ty coś wiesz na ten temat ?
Jak 120 /realne/ to raczej nie jest to fabryczna /pojedyncza/ grubość powłoki.
Możliwości jest wiele. Począwszy od przyrządu pomiarowego a skończywszy na powtórnym malowaniu przed opuszczeniem fabryki.
-
awer - Kierownik
- Posty: 452
- Dołączył(a): 22 lut 2011 21:20
- Lokalizacja: Małopolska.
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 PRO, 1,6 Pb 135KM
2014, L
Re: Opadnięte drzwi
... a skończywszy na powtórnym malowaniu przed opuszczeniem fabryki.
To jest wielce prawdopodobne. Kontrola jakości też musi udowadniać ciągle, że jeszcze są potrzebni, a nikt rozsądny chyba nie sądzi, że przed ponownym malowaniem ktoś usuwa pierwotną powlokę do gołej blachy.
pro_cee'd L+FUN+UVO_pierwsza rejestracja 01.2015
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008
-
Sejbek88
Re: Opadnięte drzwi
Obejrzałem kilka samochodów KIA CEED, RIO oraz VENGA, wszystkie używane. Wielkość szczeliny o której piszę ( połączenie drzwi przednich z tylnymi na wysokości okien ) była różna! W jednych samochodach drzwi prawie nachodziły na siebie w tym miejscu, w innych luz był rzędu kilku mm, natomiast różnice pomiędzy szczelinami na tym samym egzemplarzu występują, jednak są mniejsze jak u mnie. Być może jedne z 4 drzwi są różnych serii produkcyjnych lub z jakiegoś powodu były wymieniane. Analizując wielkość danej szczelin w innych egzemplarzach, wielkość szczeliny w moim nie odbiega od pozostałych, jest tylko większa asymetria.
Dlatego też, wydało mi się podejrzane, że w tak drogim produkcie jakim się samochód osobowy, kontrola jakości puści taką różnice. Z drugiej strony, gdym miał samochód z salonu i 100% pewności bez-wypadkowości, pewnie bym to olał.
Pracuje w zakładzie produkcyjnym i wiem, że elementy z rożnych serii produktów lub różnych narzędzi mogą ze sobą w różny sposób współpracować, dlatego też, projektując połączenia pomiędzy komponentami złożonymi ( spawanie, tłoczenie, wypraski ) używamy otworów - fasoli, które dają możliwości regulacji. Czasem zdarzają się perełki, które mimo regulacji montażowych i tak nie chcą się zmontować.
Te "perełki" są oczywiście wcześniejszym niedopatrzeniem technologicznym
Co do lakierowania całego samochodu, zaczerpnąłem informacji w innych źródłach jak forum i warstwa lakieru na całym samochodzie w zakresie 80 - 140 mirometrów powinna świadczyć o braku powtórnego lakierowania elementów, zwłaszcza gdy na całym samochodzie grubość warstwy jest stała ( nie świadczy to wcale o bez wypadkowości samochodu, ponieważ części mogły być wstawione nowe. ) Spód samochodu, podłożnice nie posiadają oznak ( widocznych gołym okiem ) robót.
Dlatego też, wydało mi się podejrzane, że w tak drogim produkcie jakim się samochód osobowy, kontrola jakości puści taką różnice. Z drugiej strony, gdym miał samochód z salonu i 100% pewności bez-wypadkowości, pewnie bym to olał.
Pracuje w zakładzie produkcyjnym i wiem, że elementy z rożnych serii produktów lub różnych narzędzi mogą ze sobą w różny sposób współpracować, dlatego też, projektując połączenia pomiędzy komponentami złożonymi ( spawanie, tłoczenie, wypraski ) używamy otworów - fasoli, które dają możliwości regulacji. Czasem zdarzają się perełki, które mimo regulacji montażowych i tak nie chcą się zmontować.
Te "perełki" są oczywiście wcześniejszym niedopatrzeniem technologicznym
Co do lakierowania całego samochodu, zaczerpnąłem informacji w innych źródłach jak forum i warstwa lakieru na całym samochodzie w zakresie 80 - 140 mirometrów powinna świadczyć o braku powtórnego lakierowania elementów, zwłaszcza gdy na całym samochodzie grubość warstwy jest stała ( nie świadczy to wcale o bez wypadkowości samochodu, ponieważ części mogły być wstawione nowe. ) Spód samochodu, podłożnice nie posiadają oznak ( widocznych gołym okiem ) robót.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6875
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Opadnięte drzwi
Sejbek88 napisał(a):warstwa lakieru na całym samochodzie w zakresie 80 - 140 mirometrów powinna świadczyć o braku powtórnego lakierowania elementów
Ale mówisz o Kia czy "ogólnie" , bo to zasadnicza różnica ?
No właśnie, co do szczelin - mówimy o Kia, to teraz sobie pomyśl, że w 2008 roku jak mój kolega blacharz obejrzał nowiutką A3, która do niego pojechała prosto z salonu na "a pochwalę się" to powiedział, że jakby on auto z takimi szczelinami od siebie wypuścił, to każdy klient by się awanturował i nie odebrał..
-
Sejbek88
Re: Opadnięte drzwi
Mówię ogólnie, również w Kia grubość lakieru powinna wynosić od 90 - do 150 mikrometrów, 60 mikrometrów powinna mieć warstwa lakieru pod maską i innych miejscach niewidocznych . Byłem dziś w ASO KIA który odesłał mnie do zakontraktowanego warsztatu blacharskiego Hyundai w sprawie drzwi. Tam od ręki drzwi zostały podniesione i obecnie jest dużo lepiej i już się nie czepiam ( aby szczeliny były idealnie równe należało mi też podregulować drugie drzwi). Podpytałem się również o grubość lakieru stosowanych w KIA, jak i zdanie odnośnie opuszczonych drzwi. Kierownik warsztatu stwierdził, że takie sytuacje jak zła regulacja się zdarzają. Naprawa - podniesienie drzwi zostało wykonane za darmo i zajęło max 20 min.
Posty: 17
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Ogranicznik drzwi
przez Andrus » 10 sie 2020 15:43 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 4469 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
11 sie 2020 04:45
-
Ogranicznik drzwi
-
-
Tylne drzwi cee'd II
przez Peter007 » 17 kwi 2020 16:59 w Akcesoria i wyposażenie - 1 Odpowiedzi / 3870 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
23 kwi 2020 20:45
-
Tylne drzwi cee'd II
-
-
Blokada drzwi
przez marcin1357 » 06 mar 2020 08:56 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 6262 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
11 mar 2020 21:56
-
Blokada drzwi
-
-
Regulacja drzwi
przez witek690 » 24 wrz 2022 11:39 w Nadwozie - 0 Odpowiedzi / 3964 Wyświetlone
- Ostatni post przez witek690
24 wrz 2022 11:39
-
Regulacja drzwi
-
-
Problem z ryglowaniem drzwi
przez lemanc » 26 cze 2020 09:45 w Bezpieczeństwo - 1 Odpowiedzi / 3867 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
26 cze 2020 11:41
-
Problem z ryglowaniem drzwi
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości