I did it at last Podobnie jak MleczarzKlepacz... bez żadnych problemów.... koszt orginalnego siłownika z allegro 170zł.. szkoda kasy na mechanika.
Pozdrawiam i dziękuję za wskazówki
M.
Klimatronik - błąd B2406
Moderator: Żandarmeria
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Klimatronik - błąd B2406
gisio napisał(a):Żeby dostać się do siłownika: należy wyjąć schowek, odkręcić dolną osłonę schowka - po zdjęciu osłony siłownik jest po lewej stronie przykręcony trzeba śrubami.
Czas potrzebny sprawnemu mechanikowi na całą operację wraz z poskładaniem wszystkiego to 0,5 roboczogodziny.
ale chyba wg KMP w ASO 2 godzinki pękną wg mnie jak złoto
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Klimatronik - błąd B2406
Napisałem o czasie potrzebnym na wymianę - i tyle powinno znaleźć się na FV (nie mniej nie więcej).
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Klimatronik - błąd B2406
fiu fiu
to następny będę wymieniał w ASO
to następny będę wymieniał w ASO
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
miguelos
Silnik nastawczy klapy mieszającej powietrze ...
Witam
Nie znalazłem lepszego miejsca gdzie mógłym to pytanie zadać, jak i search nie zwrócił żadnych wyników...
Otóż w Mojej Ceed (gen 1) 2.0 D kombi (klimatronic) padło ogrzewanie. Eletromech zdiagnozował właśnie, że padł silniczek (jak w temacie)
Niestety w żadnej hurtowni nie są w stanie zlokalizować numeru tej części. Jest jakaś szansa, że będzie to na samym silniczku, ale to wymaga rozkręcenia całej deski rozdzielczej (i uziemienie samochodu na cały dzień)
Czy wiece gdzie takową część mogę dostać / ewentualnie jaki jest jej numer seryjny by jej poszukać ?
z góry dziękuję,
M
Nie znalazłem lepszego miejsca gdzie mógłym to pytanie zadać, jak i search nie zwrócił żadnych wyników...
Otóż w Mojej Ceed (gen 1) 2.0 D kombi (klimatronic) padło ogrzewanie. Eletromech zdiagnozował właśnie, że padł silniczek (jak w temacie)
Niestety w żadnej hurtowni nie są w stanie zlokalizować numeru tej części. Jest jakaś szansa, że będzie to na samym silniczku, ale to wymaga rozkręcenia całej deski rozdzielczej (i uziemienie samochodu na cały dzień)
Czy wiece gdzie takową część mogę dostać / ewentualnie jaki jest jej numer seryjny by jej poszukać ?
z góry dziękuję,
M
-
skrot - Kierownik
- Posty: 509
- Dołączył(a): 21 paź 2011 15:53
- Lokalizacja: Zabrze
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.6 ON 115KM
2009
Re: Silnik nastawczy klapy mieszającej powietrze ...
miguelos napisał(a):Witam
Nie znalazłem lepszego miejsca gdzie mógłym to pytanie zadać, jak i search nie zwrócił żadnych wyników...
Coś słabo szukałeś... viewtopic.php?f=36&t=7103 Magicznym słowem jest "aktuator"...
W wątku masz też numery części...
-
miguelos
Re: Silnik nastawczy klapy mieszającej powietrze ...
dzięki !!
już zaparowaną szybę w Ceedzie przeżyłem przez ostatnie śniegowe dni
już zaparowaną szybę w Ceedzie przeżyłem przez ostatnie śniegowe dni
-
Dudek
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witajcie
Objawy jak wyżej, czyli dmucha tylko zimne powietrze, a regulacja w panelu klimatronica nie powoduje żadnych efektów. klimatyzacja działa, sterowanie rozdzialem nawiewu i prędkością wiatraka działa, nie zmienia sie tylko temperatura wydobywającego sie z kratek powietrza.
Dodam, ze diagnostyka stwierdza błąd 20
Rozumiem, ze do wymiany jest aktuator temperatury i powinien ukazać sie w swojej okazałości po wykręceniu schowka od strony pasażera?
Objawy jak wyżej, czyli dmucha tylko zimne powietrze, a regulacja w panelu klimatronica nie powoduje żadnych efektów. klimatyzacja działa, sterowanie rozdzialem nawiewu i prędkością wiatraka działa, nie zmienia sie tylko temperatura wydobywającego sie z kratek powietrza.
Dodam, ze diagnostyka stwierdza błąd 20
Rozumiem, ze do wymiany jest aktuator temperatury i powinien ukazać sie w swojej okazałości po wykręceniu schowka od strony pasażera?
-
piotrek_ir4
Re: Klimatronik - błąd B2406
witam Mlecarz
Mam do Ciebie pytanie mam ten sam błąd w ceed nie moge obnizyć temperatury
pokazuje mi błąd błąd B2406 po wykasowaniu spowrotem powraca
cały czas mam ciepło a tu lato.
prosiłbym do ciebie nr lub wyślij sms chciałbym skosultować z toba co wymienić co kupić .
783273800 lub napisz na forum
pozdrawiam piotr
mam kupić sterownik klimatyzacji ten co jest z lewej strony mocowany na trzy śruby ? http://allegro.pl/kia-ceed-silniczek-st ... 63862.html
Mam do Ciebie pytanie mam ten sam błąd w ceed nie moge obnizyć temperatury
pokazuje mi błąd błąd B2406 po wykasowaniu spowrotem powraca
cały czas mam ciepło a tu lato.
prosiłbym do ciebie nr lub wyślij sms chciałbym skosultować z toba co wymienić co kupić .
783273800 lub napisz na forum
pozdrawiam piotr
mam kupić sterownik klimatyzacji ten co jest z lewej strony mocowany na trzy śruby ? http://allegro.pl/kia-ceed-silniczek-st ... 63862.html
-
wolwo
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witam.
U mnie dzisiaj klima też zwariowała.. Zamiast chłodzić grzeje. Najcieplejsze powietrze idzie z nawiewu kierowcy i dalej w prawo tym chłodniej. Test klimy pokazuje błąd 20. Na 100% to będzie ten regulator?
U mnie dzisiaj klima też zwariowała.. Zamiast chłodzić grzeje. Najcieplejsze powietrze idzie z nawiewu kierowcy i dalej w prawo tym chłodniej. Test klimy pokazuje błąd 20. Na 100% to będzie ten regulator?
-
dam115
Re: Klimatronik - błąd B2406
Przepraszam za odkopanie tematu ale chyba nie warto robić nowego.
Zakupiłem nowy regulator temperatury (stary był wyjęty już dawno) - wpiąłem w kostkę i zero reakcji. Wiecie, który bezpiecznik odpowiada za to sterowanie?
Wpinałem jakiś czas temu inny i działał.
Pozdrawiam
Zakupiłem nowy regulator temperatury (stary był wyjęty już dawno) - wpiąłem w kostkę i zero reakcji. Wiecie, który bezpiecznik odpowiada za to sterowanie?
Wpinałem jakiś czas temu inny i działał.
Pozdrawiam
-
paw_chb
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witam
Odświeżam temat bo coś jest dla mnie niejasne. Mam ten błąd klimatyzacji b2406 i na klubie wyświetla się 20.
Niektórzy piszą że do wymiany aktuator temperatury, regulator temperatury i siłownik temperatury (Czy to jest jedno i to samo??) I gdzie mam wymieniać pod schowkiem od pasażera czy od kierowcy na wysokości pedalu gazu??
Proszę o pomoc
Kia pro ceed 2008
Odświeżam temat bo coś jest dla mnie niejasne. Mam ten błąd klimatyzacji b2406 i na klubie wyświetla się 20.
Niektórzy piszą że do wymiany aktuator temperatury, regulator temperatury i siłownik temperatury (Czy to jest jedno i to samo??) I gdzie mam wymieniać pod schowkiem od pasażera czy od kierowcy na wysokości pedalu gazu??
Proszę o pomoc
Kia pro ceed 2008
- Fabik43
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 20 lut 2018 20:52
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witam mam problem w Kia z 2008rok działa nawiew ciepły tylko od kierowcy od strony pasażera tylko zimne wiem temat był walkowany ale nic nie znalazłem:/
- piter_55
- Klubowicz
- Posty: 37
- Dołączył(a): 14 maja 2016 22:56
- Lokalizacja: Łomża
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1.6 ON 115KM
2010
Re: Klimatronik - błąd B2406
0
Normal
11
In-car sensor open
12
In-car sensor short
13
Ambient temperature sensor open
14
Ambient temperature sensor short
17
Evaporator temperature sensor open
18
Evaporator temperature sensor short
19
Temperature door potentiometer open/short (Driver)
20
Temperature door potentiometer fault (Driver)
21
Mode door potentiometer open/short
22
Mode door potentiometer fault
23
Auto defogging sensor open
24
Auto defogging sensor short
25
Intake door potentiometer open/short
26
Intake door potentiometer fault
32
Temperature door potentiometer open/short (Passenger)
33
Temperature door potentiometer fault (Passenger)
45
APT (A/C Pressure Transducer) CAN signal fault
47
RPM CAN signal fault
48
Vehicle speed CAN signal fault
49
Engine coolant temperature CAN signal fault
50
Cluster ionizer fault
51
Dent sensor vent open
52
Dent sensor vent short
53
Dent sensor floor open
54
Dent sensor floor
Twój błąd 2406 oznacza błąd czujnika "mgłowego" koło lusterka lub coś z jego obwodem.A propos aktuatora tego magiczne słowa czasem nazywanego nastawnikiem mieszalnikiem itp. to jest to urządzenie(siłownik) składające się z silniczka i potencjometru temperatury.Potencjometr odbiera oraz przekazuje informacje zwrotne o stanie położenia(uchylenia) klapy. Dzieki temu sterownik klimy mając informacje m.in z czujnika temperatury wewnętrznej steruje tak uchylaniem klapy aby utrzymać nastawiona temperaturę. Gdyby sterownik nie posiadal aktualnej informacji o położeniu w danym momencie klapy to nie mógłby płynnie sterować klapa otwierająca przepływ powietrza ewentualnie bez potencjometru temp. mógłby się otwierać na zasadzie pełne otwarcie pełne zamkniecie(.Uszkodzenie potencjometru powoduje ze aktuator działa ale nie reaguje płynie na zmiany temperatury.Na pewno będzie działał w położeniu "Hi" i "Low"- tutaj mnie proszę poprawić jak się mylę.
Normal
11
In-car sensor open
12
In-car sensor short
13
Ambient temperature sensor open
14
Ambient temperature sensor short
17
Evaporator temperature sensor open
18
Evaporator temperature sensor short
19
Temperature door potentiometer open/short (Driver)
20
Temperature door potentiometer fault (Driver)
21
Mode door potentiometer open/short
22
Mode door potentiometer fault
23
Auto defogging sensor open
24
Auto defogging sensor short
25
Intake door potentiometer open/short
26
Intake door potentiometer fault
32
Temperature door potentiometer open/short (Passenger)
33
Temperature door potentiometer fault (Passenger)
45
APT (A/C Pressure Transducer) CAN signal fault
47
RPM CAN signal fault
48
Vehicle speed CAN signal fault
49
Engine coolant temperature CAN signal fault
50
Cluster ionizer fault
51
Dent sensor vent open
52
Dent sensor vent short
53
Dent sensor floor open
54
Dent sensor floor
Twój błąd 2406 oznacza błąd czujnika "mgłowego" koło lusterka lub coś z jego obwodem.A propos aktuatora tego magiczne słowa czasem nazywanego nastawnikiem mieszalnikiem itp. to jest to urządzenie(siłownik) składające się z silniczka i potencjometru temperatury.Potencjometr odbiera oraz przekazuje informacje zwrotne o stanie położenia(uchylenia) klapy. Dzieki temu sterownik klimy mając informacje m.in z czujnika temperatury wewnętrznej steruje tak uchylaniem klapy aby utrzymać nastawiona temperaturę. Gdyby sterownik nie posiadal aktualnej informacji o położeniu w danym momencie klapy to nie mógłby płynnie sterować klapa otwierająca przepływ powietrza ewentualnie bez potencjometru temp. mógłby się otwierać na zasadzie pełne otwarcie pełne zamkniecie(.Uszkodzenie potencjometru powoduje ze aktuator działa ale nie reaguje płynie na zmiany temperatury.Na pewno będzie działał w położeniu "Hi" i "Low"- tutaj mnie proszę poprawić jak się mylę.
- tom937
- Brygadzista
- Posty: 85
- Dołączył(a): 01 maja 2016 07:48
- Lokalizacja: Kwidzyn
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 2,0 ON 140KM
2007, OPT+
Re: Klimatronik - błąd B2406
Wymiana silniczka klapy regulującego temperaturę. Objawem jest tylko chłodzenie lub grzanie. Błąd klimatyzacji 20. Filmik jak zrobić test https://www.youtube.com/watch?v=ZP9IfKXG7H8
Numer części silniczka krokowego nagrzewnicy 971592L000. Koszt- 110 zł.
Ja kupuje wszystkie części w [url] https://www.sklep-kia.pl// [url]
Czas wymiany 15-30 min. Wymagane narzędzia: klucz 10, śrubokręt krzyżowy i śrubokręt krzyżowy kątowy lub grzechotka na bity, dostęp do jednej śrubki jest niemożliwy zwykłym śrubokrętem. szerokość dostępu to jakieś 5-6 cm.
1 Zdejmujemy prawy boczek konsoli- od frontu ( w tylnej części są zaczepy plastikowe), przy zdejmowaniu uważać, żeby nie pogubić klipsów metalowych
2 opróżniamy schowek, odkręcamy boczne mocowania plastikowe, zdejmujemy z prawej strony schowka "hamulec" schowka, odchylamy go delikatnie w dół i wyciągamy dwa plastikowe "sworznie"- schowek zdemontowany
3
4 Odkręcamy dolną obudowę konsoli-3 śruby kluczem 10 i 2 śruby w górnej części schowka i dwie śruby z boku konsoli- można wyjąć dolną konsolę zaczynając od lewej strony, prawa strona jest wsadzona w ten dolny trójkącik konsoli- trzeba podnieść do góry później odłączyć zasilanie podświetlenia schowka.
5 demontujemy dolną osłonę- nad nogami 2 śruby
6 odkręcamy od dołu kanał nawiewowy na nogi 1 śruba
7 od frontu odkręcamy 2 śruby od wentylatora mocujące do ramy- teraz mozemy wyciągnąć kanał nadmuchowy w dół. trzeba lekko pociągnąć za ramę do siebie
8 mamy dostęp do silniczka 3 śruby i odkręcony( należy wyposażyć się w śrubokręt kątowy lub grzechotkę na bity- ok 5-6 cm na dojście do śruby)
9 przepiąć zasilanie montaż odwrotnie
jak ogarnę wrzucanie zdjęć to wrzucę fotki, ewentualnie może ktoś pomoże to podeśle fotki żeby ktoś to wrzucił. Tyle w temacie słowniczka od klapy regulującej temperaturę.
Numer części silniczka krokowego nagrzewnicy 971592L000. Koszt- 110 zł.
Ja kupuje wszystkie części w [url] https://www.sklep-kia.pl// [url]
Czas wymiany 15-30 min. Wymagane narzędzia: klucz 10, śrubokręt krzyżowy i śrubokręt krzyżowy kątowy lub grzechotka na bity, dostęp do jednej śrubki jest niemożliwy zwykłym śrubokrętem. szerokość dostępu to jakieś 5-6 cm.
1 Zdejmujemy prawy boczek konsoli- od frontu ( w tylnej części są zaczepy plastikowe), przy zdejmowaniu uważać, żeby nie pogubić klipsów metalowych
2 opróżniamy schowek, odkręcamy boczne mocowania plastikowe, zdejmujemy z prawej strony schowka "hamulec" schowka, odchylamy go delikatnie w dół i wyciągamy dwa plastikowe "sworznie"- schowek zdemontowany
3
4 Odkręcamy dolną obudowę konsoli-3 śruby kluczem 10 i 2 śruby w górnej części schowka i dwie śruby z boku konsoli- można wyjąć dolną konsolę zaczynając od lewej strony, prawa strona jest wsadzona w ten dolny trójkącik konsoli- trzeba podnieść do góry później odłączyć zasilanie podświetlenia schowka.
5 demontujemy dolną osłonę- nad nogami 2 śruby
6 odkręcamy od dołu kanał nawiewowy na nogi 1 śruba
7 od frontu odkręcamy 2 śruby od wentylatora mocujące do ramy- teraz mozemy wyciągnąć kanał nadmuchowy w dół. trzeba lekko pociągnąć za ramę do siebie
8 mamy dostęp do silniczka 3 śruby i odkręcony( należy wyposażyć się w śrubokręt kątowy lub grzechotkę na bity- ok 5-6 cm na dojście do śruby)
9 przepiąć zasilanie montaż odwrotnie
jak ogarnę wrzucanie zdjęć to wrzucę fotki, ewentualnie może ktoś pomoże to podeśle fotki żeby ktoś to wrzucił. Tyle w temacie słowniczka od klapy regulującej temperaturę.
KIA CEED 2.0 CRDI 2007 HATCHBACK-optimum +
- jaca009
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 02 mar 2020 07:44
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, M
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witam,
jestem nowym forumowiczem, chciałem odświeżyć temat, mój problem jest podobny jednak chce się upewnić, jestem od niedawna posiadaczem Ceed'a, 1.6 90KM 2007r.z climatronic i mam problem z regulacją temperatury w kabinie.
Chodzi o to że, na zakresie 15.5 - MAX ciągle wieje gorącym powietrzem, po zmniejszeniu na LO zaczyna wiać zimne powietrze. Czy jest to wina siłownika czy coś innego?
Test klimatyzacji nie pokazuje żadnego błędu
jestem nowym forumowiczem, chciałem odświeżyć temat, mój problem jest podobny jednak chce się upewnić, jestem od niedawna posiadaczem Ceed'a, 1.6 90KM 2007r.z climatronic i mam problem z regulacją temperatury w kabinie.
Chodzi o to że, na zakresie 15.5 - MAX ciągle wieje gorącym powietrzem, po zmniejszeniu na LO zaczyna wiać zimne powietrze. Czy jest to wina siłownika czy coś innego?
Test klimatyzacji nie pokazuje żadnego błędu
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Klimatronik - błąd B2406
Tak to będzie problem siłownika, ale nie wiem który konkretnie odpowiada za to. Trzeba by uderzyć do mechanika od klim co się zna na Kianach.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- Kamil
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12 sie 2018 12:08
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1 HB, 2000 ON 14KM
140, Optimum+
Re: Klimatronik - błąd B2406
Witam, mam.ten sam problem... w aucie chłodne powietrze... wymieniłem nagrzewnice bez zmian... sprawdziłem silniczek działa prawidłowo... co może być jeszcze przyczyną? Z góry dziękuję za pomoc
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
klimatronik kod błędu 35
przez soczek721307 » 16 mar 2023 19:55 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 4643 Wyświetlone
- Ostatni post przez soczek721307
18 mar 2023 08:49
-
klimatronik kod błędu 35
-
-
Błąd P2033
przez kamil_tbg » 17 wrz 2019 08:12 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 9029 Wyświetlone
- Ostatni post przez kamil_tbg
06 wrz 2021 13:14
-
Błąd P2033
-
-
Błąd P0807
przez patrykjm3 » 04 kwi 2022 12:13 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 7 Odpowiedzi / 3785 Wyświetlone
- Ostatni post przez patrykjm3
07 kwi 2022 03:32
-
Błąd P0807
-
-
Błąd P0172
przez zlotowq » 05 cze 2020 18:00 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4065 Wyświetlone
- Ostatni post przez Przemek77
08 cze 2020 09:10
-
Błąd P0172
-
-
Błąd U0001
przez kakersik » 27 lip 2019 23:36 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 6839 Wyświetlone
- Ostatni post przez pawdedi
06 sie 2019 18:06
-
Błąd U0001
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 44 gości