Witam
Chcialbym dowiedziec sie od kogos kto posiada ISG w swojej Ceed. Czy faktycznie ISG wplywa znaczaco na Np. Rozrusznik. Czy zauwazalne jest zuzycie paliwa w miescie przy ISG. Jakie sa jego podstawowe zalety i wady? Czy warto pchac sie w jeszcze dodatkowa elektronike, ktora ceed i tak ma bogata? Dzieki za odp. Pozdrawiam.
ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Moderator: Żandarmeria
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Mam to w sluzbowce. Od startu to wyłączam. To tylko wkurza, a paliwa nie bardzo oszczędza. W korkach można zwariować.
Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk
Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Beskid
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Czyli rozumiem, ze mozna go wylaczyc wedle uznania?
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1367
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Beskid napisał(a):Czyli rozumiem, ze mozna go wylaczyc wedle uznania?
Tak ale system ISG uaktywnia się za każdym razem po włączeniu zapłonu. Dodatkowo zwracam uwagę, że akumulator typu AGM do takiego modelu kosztuje w granicach 1.000 PLN! Rozrusznik około 3-4 tysięcy PLN (choć w Polsce nie było przypadków ich wymian może dlatego, że ilość aut krajowych z tym systemem jest bardzo mała).
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Wyłączanie tego co każdy rozruch jest upierdliwe
Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk
Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
redman87
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Na dodatniej klemie akumulatora (przynajmniej w CEED SW 2010 r) jest specjalny czujnik do systemu ISG. W serwisie powiedzieli mi, że jak nie chce za każdym odpaleniem wyłączać manualnie ISG to wystarczy odpiąć przewód z tego czujnika. I tak też zrobiłem
Wg mnie ten system jest niestety mało praktyczny. Jednak wiem, że w niektórych samochodach ISG jest bardziej inteligentne np. pozwala uzyskać energię elektryczną poprzez alternator przy np. hamowaniu silnikiem, a kiedy potrzebujemy więcej mocy np. przy przyśpieszaniu alternator jest " odcinany" i energia elektryczna jest pobierana z akumulatora co zwiększa dostępną moc na rozpędzenie samochodu. Jednak czy tak to działa w Ceedach nie mam pojęcia.
Oprócz tego rozruszniki i alternator są o wiele bardziej wytrzymałe w Ceedach z ISG - więc jeżeli się z tego nie korzysta to te elementy powinny nie psuć się przez długi okres czasu. Wał korbowy w Ceedach z ISG dzięki specjalnym czujnikom,zatrzumuje się w takim położeniu, że wystarczy "tyknąć" kluczyk, żeby auto odpaliło co też zmniejsza zużycie akumulatora.
Jak się z tego niekorzysta to można jeździć z zamontowanym normalnym kwasowym akumulatorem.
Jeżeli chodzi o awaryjność elektroniki systemu to u mnie nie było narazie żadnych problemów (przebieg prawdopodobnie 50 tyś km).
Wg mnie ten system jest niestety mało praktyczny. Jednak wiem, że w niektórych samochodach ISG jest bardziej inteligentne np. pozwala uzyskać energię elektryczną poprzez alternator przy np. hamowaniu silnikiem, a kiedy potrzebujemy więcej mocy np. przy przyśpieszaniu alternator jest " odcinany" i energia elektryczna jest pobierana z akumulatora co zwiększa dostępną moc na rozpędzenie samochodu. Jednak czy tak to działa w Ceedach nie mam pojęcia.
Oprócz tego rozruszniki i alternator są o wiele bardziej wytrzymałe w Ceedach z ISG - więc jeżeli się z tego nie korzysta to te elementy powinny nie psuć się przez długi okres czasu. Wał korbowy w Ceedach z ISG dzięki specjalnym czujnikom,zatrzumuje się w takim położeniu, że wystarczy "tyknąć" kluczyk, żeby auto odpaliło co też zmniejsza zużycie akumulatora.
Jak się z tego niekorzysta to można jeździć z zamontowanym normalnym kwasowym akumulatorem.
Jeżeli chodzi o awaryjność elektroniki systemu to u mnie nie było narazie żadnych problemów (przebieg prawdopodobnie 50 tyś km).
- jan04
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 23 lut 2016 16:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Chciałbym odłączyć Isg w mojej kii 1,6 02.2009 kombi, ale nie wiem który kabel, czujnik odłączyć. Czy mozna prosić o zdjęcie.
Pzdr
Pzdr
- jan04
- Dopiero co...
- Posty: 9
- Dołączył(a): 23 lut 2016 16:34
- Lokalizacja: Szczecin
- Grupa: Szczecińska
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Przy tej klemie jest tylko 1 wtyczka, po jej wyciagnięciu diodka ISG świeci się cały czas i nie gasi silnika. Na razie bez problemów. Zrobiłem zdjecie, ale nie wiem jak dołączyć
- michalutk
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 03 kwi 2018 19:56
- Lokalizacja: Tarnów
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.6 Pb 125KM
2012
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
próbował ktoś z tą wtyczka ?? ma ktoś zdjęcie tego i czy to rzeczywiście działa?
- kia-eco
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 24 kwi 2018 17:22
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010, eco
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Witam . Jestem nowym nabywcą Kia C'eed , kupiłem ją z niedziałąjącym systemem isg . cał czas świeci sie kontrolka . Sprzedający nie wie jaka mogłąby byc przyczna , poniewąz auto kupione z auto handlu . NIe mam pomysłu jak podejść dotego problemu . Jeśli ktoś miałby jakąkolwiek wiedze na ten temat proszę o pomoc pozdrawiam.
- Trristan
- Przedszkolak
- Posty: 23
- Dołączył(a): 31 lip 2016 17:20
- Lokalizacja: lodz
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2011, m
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
moim zdaniem bardzo przydatna opcja, zeby działał system akumulator musi byc naładowany przynajmniej w 80 %, na prawde tak ciezko wam (jezeli nie chcecie uzywac) wcisnąć jeden przycisk? żeby wyłączyc system? duzo bardziej upierdliwa jest manualna skrzynia biegów,co chwila naciskac sprzegło i majstrowac gałka to jest dopiero masakra.bardzo dobrze sprawdza sie w jezdzie w korkach, w tym temacie wypowiadaja sie chyba osoby które mie maja pojecia o tym systemie , dziekuje za uwage
- Koszczak
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 29 lip 2018 16:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2009
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Jeżeli chodzi o Isg. Bardzo fajna opcja ja osobiście uzywam. Jeżeli powoli się zatrzymuje na pomarańczowym świetle to wiem że trochę postoje to załączam ISG (puszczając sprzęgło) . A jeżeli z daleka widzę czerwone, dojeżdżajac,zatrzymujac się. To nie puszczam sprzęgła by po prostu nie denerwowalo mnie włączanie silnika, za 5 sekund. Fajnie się nawet sprawuje jak jedziesz do sklepu osiedlowego i ktoś wyjdzie zrobić szybciej zakupy. Opcja fajna lecz trzeba się przyzwyczaić dla wszystkich maruderow, trzeba się nauczyć z tego korzystać.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Mnie osobiście wpienia i go za każdym razem wyłączam, czasem mi się zapomni.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Mam pytanie czy ISG można wyłączyć jakimś bezpiecznikiem? Bo ostatnio czytałem instrukcję do C1 FL z naszego forum i coś tam wyczytałem w tym temacie, dziś szukam znów w tej instrukcji i nie widzę.
-
hajnel - Brygadzista
- Posty: 90
- Dołączył(a): 28 lis 2014 12:55
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb 100KM
2012, M
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Ciekawe jak ten system wpływa na silniki z turbo doładowaniem ,czytałem dużo opinii że w takim silniku wskazane jest nie wyłączanie natychmiast rozgrzanego silnika lecz odczekanie paru chwil aby turbina mogła się wystudzić - podobno przedłuża to jej żywotność...
hajnel
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?
Ryba1983 napisał(a):Mnie osobiście wpienia i go za każdym razem wyłączam, czasem mi się zapomni.
Też tak mam
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Posty: 16
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości