Wymiar ten mówi o ile mocowanie felgi jest przesunięte od jej środka. Inaczej mówi nam, że im większe Et tym felga wchodzi głębiej w nadkole im mniejsze tym bardziej wystaje. Po angielsku zagadnienie związane z tym wymiarem felgi nazywa się "offset". Czy będzie pasować , wszystko zależy od szerokości felgi np. 7" wszystko będzie ok a przy 8" już nie. Dlatego w google wpisz "offset calculator" i wyskoczą Ci link do kalkulatorów tego wymiaru. Musisz w nich podać wymiar felgi znajdujące się w standardowym samochodzie oraz tej którą chcesz kupić. W przypadku Cee'da jest to wielkość felgi 17" (ten akurat nie jest istotny ale podaje dla ścisłości) szerokość 7" i ET 57. Radzę wpisywać ten wymiar gdyż jest to najszersza felga dostępna w ofercie do kia Cee'd ,kółrej znamy parametry i wchodzi ona najgłębiej w nadkole przez co mamy pewność, że opona nie będzie nam ocierać przy pełnym skręcie. Po wpisaniu danych standardowej i nowej felgi kalkulator wyświetla nam ile mm w stosunku do oryginalnej felgi nowa będzie wchodzić głębiej lub płycej oraz ile będzie wystawać mniej/więcej z nadkola. Z tego co obserwowałem to na rynku nie ma felg o ET powyżej 50 poza oryginałami. Dlatego w przypadku ceeda nie istnieje problem ze zbyt głębokim wejściem felgi w nadkole tylko na odwrót wszystkie felgi dostępne na rynku wystają bardziej niż oryginalne. Trzeba pamiętać - im większa szerokość felgi tym większe ET powinno być np oryginalne 16" mają szerokość 6" a ET51 a np popularne wśród użytkowników felgi firmy ATT oczywiście 16" mają szerokość 7" a ET40 więc w stosunku do oryginałów wchodzą głębiej o 2mm a wystają bardziej (uwaga) o 24mm a w stosunku do oryginalnych 17" wchodzą mniej o 17mm i wystają więcej o 17mm. Końcowy wniosek - czyli najlepszym ET dla felgi o szerokości 7" cali powinno być jak w oryginalnych 17" ET=57mm. Akurat mi bardziej podobają się felgi które wystają trochę więcej niż OEM z nadkola i uważam że felgi np. ATT lepiej wyglądają niż oryginały gdyż auto wygląda bardziej sportowo. Jednak minusem tego jest to, że z przodu opona jest na równi z nadkolem/błotnikiem, a nawet wystaje 1-2mm co powoduje że przedni chlapacz nie spełnia swojej roli i kałuża=zachlapane przednie drzwi. Mam nadzieje, że ktoś coś z tego zrozumiał. Wklejam link do kalkulatora
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.aspTak od siebie jeżeli mogę poradzić to przy felgach o szerokości 7" nie dał bym felgi z ET mniejszym niż 40, przy 7,5" ET 47 a przy 8" ET 55 no i 6,5" ET 35. Dodam że przy rozmiarze felgi 16" większość nie oryginalnych felg ma szerokość 7", przy 17"-7,5", a przy 18"-8", no i zapomniałem przy 15"-6,5".
Ostatnio edytowano 21 sty 2008 01:22 przez teon, łącznie edytowano 1 raz