Witam,
Przejechalem juz 1000 km, wiec mysle , ze nadejszla wiekopomna chwila coby podzielic sie z Wami Moi Drodzy refleksjami w temacie uztkowania procka
Pierwsze 500 km nie moglem sie przyzwyczaic do wspomagania (bylo zdecydowanie za mocne). Balem sie glebiej oddychac zeby sie kierownica sama nie obrocila Ale teraz juz jest ok. Znaczy kwestia przyzwyczajenia.
Plastiki nie trzeszcza, wszystko funkcjonuje prawidlowo (odpukac) jedynie czasami odzywa sie brzeczyk pasow (zwlaszcza na nierownosciach), mimo iz na siedzeniu pasazera lezy tylko torba z laptokiem. Podobnie jak z wlaczajacymi sie na kilka sekund czerwonymi kontrolkami pasow z tylu, mimo pustych siedzen Ale moze tak ma byc? Niewazne. To detal.
Autko zbiera sie bardzo ladnie, jedynie wajcha zmiany biego moglaby byc krotsza tudziez skok tejze mniejszy, szybka zmiana zwlaszcza z 1 na 2 jest trudna, no i pedal sprzegla jest jak dla mnie troche za wysoko. To wszystko IMO nie pozwala optymialnie zmieniac biegow, no ale moze tez sie przyzwyczaje
Powyzej 4000 rpm robi sie dosc glosno, ale mnie to akurat nie przeszkadza W sumie to silnik ma sie krecic wysoko - w koncu to DOHC
Mimo to przy predkosci 160 km/h jest calkiem niezle i swobodnie mozna rozmawiac (ciekaw jestem jak bedzie przy 200...), no ale to jeszcze chwila, niech sie silnik ulozy.
Roznicy w mocy na wl/wyl klimatyzacji nie zanotowano
Spalanie - miasto 10 l/100, trasa - 7.5 l/100
IMO calkiem niezle wyniki jak na dwulitrowy silnik.
Automatyczne swiatla - super pomysl, podobnie jak funkcja FollowMe Home.
Aaa... zapomnialem... podswitlanie zegrow do zaakceptowania tylko na maksymalnym przyciemnieniu. Inaczej strasznie kopie po oczach ten pomarancz Nie mogli zrobic innego koloru? Czerwieni na te przyklad?
To poki co tyle. Mam nadzieje, ze pozniej bedzie tylko lepiej
ps
Admini - moze by przykleic posta?
pro_cee'd 2.0 DOHC OptimumPlus - raport
Moderator: Żandarmeria
-
Grzech
-
Kubeusz
-
kawanagila
czujniki pasów z tyłu tak działają. na początku też tego nie rozumiałem, ale po prostu z tyłu nie ma czujników w siedzeniach, tylko za każdym razem jak ruszysz zapalą się 3 kontrolki tylnych siedzeń, na zielono jeżeli pas jest zapięty. W sumie to dobre rozwiązanie, bo jakby tam dali czujnikim, to by nie można było nic kłaść na siedzenia, a u mnie tylna kanapa najczęściej robi za bagażnik. a co do czujnika z przodu to też kiedyś dałem plecak na siedzenie i się pikanie włączało tylko na zakrętach - już kląłem koreańca, aż tu nagle patrzę: plecak! Gratulacje odwagi, żeby wziąć 2.0 - robiłeś jazdy testowe, czy kupiłeś w ciemno? bo ja spękałem i w końcu wziąłem 1.6!
-
Kubeusz
kawanagila napisał(a):czujniki pasów z tyłu tak działają. na początku też tego nie rozumiałem, ale po prostu z tyłu nie ma czujników w siedzeniach, tylko za każdym razem jak ruszysz zapalą się 3 kontrolki tylnych siedzeń, na zielono jeżeli pas jest zapięty. W sumie to dobre rozwiązanie, bo jakby tam dali czujnikim, to by nie można było nic kłaść na siedzenia, a u mnie tylna kanapa najczęściej robi za bagażnik. a co do czujnika z przodu to też kiedyś dałem plecak na siedzenie i się pikanie włączało tylko na zakrętach - już kląłem koreańca, aż tu nagle patrzę: plecak!
Dzieki wielkie za uswiadomienie
i jeszcze napisał(a):Gratulacje odwagi, żeby wziąć 2.0 - robiłeś jazdy testowe, czy kupiłeś w ciemno? bo ja spękałem i w końcu wziąłem 1.6!
Owszem, mialem mozliwosc ciut pojezdzic egzemplarzem z pierwszej partii przeznaczonej na pucharowki. Wprawdzie tylko po terenie ASO w Nadarzynie, ale wystarczylo zeby podjac jedynie sluszna decyzje
-
Lord Boss
Re: pro_cee'd 2.0 DOHC OptimumPlus - raport
jedynie czasami odzywa sie brzeczyk pasow (zwlaszcza na nierownosciach), mimo iz na siedzeniu pasazera lezy tylko torba z laptokiem.
w fotelu jest czujnik który monitoruje czy ktoś siedzi na fotelu czy nie
w fotelu jest czujnik który monitoruje czy ktoś siedzi na fotelu czy nie
-
kafar
Ja mam proceeda 1,6 ben zrobiłem już 1700 km i jestem zadowolony, poprzednio była almera 1,8 benz.-sprzedałem bo się psuła i brała olej jak głupia, poza tym była głosna, twarda i paliwożerna.
Mój proceek też jest dość twardy, ale nie aż tak, no i jest cichutki.
Troszkę przeszkadza mi że zmiana biegu z 1 na 2 jest trochę wolna i z oporem, ale podobno tak ma być -tak orzekł serwis.
Pali mi w/g kompa 8,3 po mieście, ale nie wiem czy mam w to wierzyć.
Radio jest dobre, podobno robione przez Siemensa tak powiedział serwis, a głosniki są Blaupunkta- z przodu dobre z tyłu średnie
pozdro
Mój proceek też jest dość twardy, ale nie aż tak, no i jest cichutki.
Troszkę przeszkadza mi że zmiana biegu z 1 na 2 jest trochę wolna i z oporem, ale podobno tak ma być -tak orzekł serwis.
Pali mi w/g kompa 8,3 po mieście, ale nie wiem czy mam w to wierzyć.
Radio jest dobre, podobno robione przez Siemensa tak powiedział serwis, a głosniki są Blaupunkta- z przodu dobre z tyłu średnie
pozdro
-
Kubeusz
kafar napisał(a):Ja mam proceeda 1,6 ben zrobiłem już 1700 km i jestem zadowolony, poprzednio była almera 1,8 benz.-sprzedałem bo się psuła i brała olej jak głupia, poza tym była głosna, twarda i paliwożerna.
No paczpan, tez Almere mialem tyle ze 2.2 Di
Zasadniczo dobre auto bylo, tylko ruda zaczynala ja wpier$%# no i jakas taka bez wyrazu byla...
i jeszcze napisał(a):Mój proceek też jest dość twardy, ale nie aż tak, no i jest cichutki.
Nie tylko Twoj
i jeszcze napisał(a):Troszkę przeszkadza mi że zmiana biegu z 1 na 2 jest trochę wolna i z oporem, ale podobno tak ma być -tak orzekł serwis.
Mnie skok lewarka nie pasuje. Jest za dlugi.
a takze napisał(a):Pali mi w/g kompa 8,3 po mieście, ale nie wiem czy mam w to wierzyć.
No tu sie nie pochwale...
-
kawanagila
z tą twardością, to sprawdźcie sobie ciśnienie w oponach, bo ja też miałem małe wątpliwości co do zestrojenia zawieszenia na początku, ale z ciekawości pojechałem na stację benzynową i miałem wszystkie opony dociśnięte na 2.7 ATM !!!!! na 2.3 twierdzę, że zawiecha jest spoko! ( ale ja mam 16" felgi..)
-
pawel111
Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?
-
Kubeusz
pawel111 napisał(a):Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?
Pierwsze slysze...
IMO wizyta na hamowni powinna pomoc znalezc odpowiedz na to pytanie.
-
Jenot
pawel111 napisał(a):Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?
Nie ma żadnych modyfikacji silnika w pucharowych Kijankach. http://www.ceed-lotos-cup.pl/samochod/samochod.htm
Koleś z serwisu był wyraźnie niedoinformowany...ale w sumie to nie dziwi. Pozdrawiam
-
teon
-
thaz
teon napisał(a):ByÂł obszerny artykuÂł w ostatnim chyba Auto Moto o pucharze kia procee'd (4-5 stron). I z tego co wyczytaÂłem to byÂły modyfikacje silnika i wydechu. Moc ok 165 km program robiony przez V-tech przyÂśpieszenie od 0-100 ok. 6,7 s wedÂług pomiarĂłw. OczywiÂście auto mocno odchudzone.
jeÂśli jest na Âświecie chip/program/cokolwiek
co podniesie moc w moim cee'dzie (1.6 / 122KM)
to lecĂŞ i kupujĂŞ!
pozdr,
thaz
-
Kubeusz
-
teon
Podobnie do kia picanto cup v-tech robiÂł chipa i moc z 59 wzrosÂła 67 a moment z 91 do 100 Nm. OdnoszÂąc to procentowo do silnika 2.0 cee'da daje ok 15 % czyli 18-19 KM czyli wÂłaÂśnie koÂło tego co podawali w auto moto. Przy 1.6 byÂłoby to okoÂło 138 Km idÂąc tym tropem. Ciekawe tylko czy modyfikacja ukÂładu wydechowego byÂła robiona przed czy po pomiarze na hamowni.
-
Kubeusz
teon napisał(a):Podobnie do kia picanto cup v-tech robiÂł chipa i moc z 59 wzrosÂła 67 a moment z 91 do 100 Nm. OdnoszÂąc to procentowo do silnika 2.0 cee'da daje ok 15 % czyli 18-19 KM czyli wÂłaÂśnie koÂło tego co podawali w auto moto. Przy 1.6 byÂłoby to okoÂło 138 Km idÂąc tym tropem. Ciekawe tylko czy modyfikacja ukÂładu wydechowego byÂła robiona przed czy po pomiarze na hamowni.
Podejrzewam ze przed. W silnikach bez turbiny bardzo trudno osiagnosc sensowne przyrosty bez ingerencji w wydech.
-
_alek_
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DOHC TCI
przez Mesomagik » 19 wrz 2019 18:30 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 4467 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mesomagik
19 wrz 2019 18:30
-
DOHC TCI
-
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
przez MRN123 » 13 gru 2019 18:51 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 8235 Wyświetlone
- Ostatni post przez Webby
13 gru 2019 19:37
-
Kia ceed 1.6 DOHC - Falowanie obrotów
-
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
przez zlotowq » 03 kwi 2020 11:24 w Silniki i skrzynia biegów - 14 Odpowiedzi / 13473 Wyświetlone
- Ostatni post przez zlotowq
12 kwi 2020 21:14
-
1.6 dohc brak mocy 2009r
-
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
przez Babel86 » 03 mar 2022 07:29 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 2301 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
07 kwi 2022 16:30
-
Kultura pracy silnika 1.4 cvvt DOHC
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości