ostatnio na pokładzie miałem 4 osoby, na dworze było 31C, w autku mialem klimę ustawioną na 19,5C i czułem przy przyspieszaniu dość wyraźnie spadek mocy
czy też ktoś zauważyl że przy dużej różnicy temperatury klima bardzo obciąża silnik, ja mam 1,4 benzynke
spadek mocy przy klimatyzacji
Moderator: Żandarmeria
-
szano - Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
- Astromatrix
- less
- JuJinn
- AndyCzarny
<span>szano</span> napisał(a):przy dużej różnicy temperatury klima bardzo obciąża silnik, ja mam 1,4 benzynke
myślę że temperatura zewnetrzna nie ma wpływu na spadek mocy a jedynie to ze samochod jest obciążony .
Ja miałem tak w poprzednim aucie (silnik 1.2 75KM wysokoobrotowy) i musiałem pamietac o tym żeby wchodzic zawsze na wyzsze obroty zanim zmieniłem bieg, auto ogolnie było wolniejsze przy właczonej klimie.
Teraz przy silniku 1.6 i zdecydowanie wiekszej mocy nie odczuwam róznicy nawet przy pełnym obciążeniu.
-
szano - Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
- Hazael
-
szano - Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
Hazael napisał(a):szano napisał(a):wydaje mi sie ze sprezarka pobiera rozna moc w zaleznosci od obciazenia, ale moze sie myle
Masz rację - wydaje Ci się
Sprężarka albo pracuje albo nie.
a moze mi sie nie wydaje
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=15 ... =965227622
- Hazael
szano napisał(a):Hazael napisał(a):szano napisał(a):wydaje mi sie ze sprezarka pobiera rozna moc w zaleznosci od obciazenia, ale moze sie myle
Masz rację - wydaje Ci się
Sprężarka albo pracuje albo nie.
a moze mi sie nie wydaje
http://www.autocentrum.pl/?FF=338&id=15 ... =965227622
w ceed zastosowana jest zwykła sprężarka. Załącza się sprzęgłem elektromagnetycznym i już. Nie ma regulacji stopnia sprężania.
- AdamB
<span>Hazael</span> napisał(a):w ceed zastosowana jest zwykła sprężarka. Załącza się sprzęgłem elektromagnetycznym i już. Nie ma regulacji stopnia sprężania.
Sprężarka nie ma regulacji , ale Wydajność sprężarki/chłodzenia zależy od różnicy temperatur dolnego i górnego źródła, czym większa ta różnica tym większe obciążenie sprężarki i co za tym idzie większe obciążenie silnika samochodu.
Więc osłabienie silnika jest jak najbardziej prawidłowym objawem przy dużej różnicy temperatury zewnętrznej i zadanej wewnętrznej.
- Grzech
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
szano - Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
AdamB napisał(a):Sprężarka nie ma regulacji , ale Wydajność sprężarki/chłodzenia zależy od różnicy temperatur dolnego i górnego źródła, czym większa ta różnica tym większe obciążenie sprężarki i co za tym idzie większe obciążenie silnika samochodu.
Więc osłabienie silnika jest jak najbardziej prawidłowym objawem przy dużej różnicy temperatury zewnętrznej i zadanej wewnętrznej.
No chyba nie. O ile szybkość przepływu ciepła zależna jest od różnicy temperatur, o tyle układ chłodzący jest raczej układem "transportującym" określone ilości ciepła z wejścia na wyjście. Przy stałym stopniu sprężania sprężarki, ilość możliwego do "przepompowania" ciepła też będzie stała. Różnica temperatur może tutaj wpływać na sprawność całego układu (np. jak skutecznie uda się oddać ciepło do chłodnicy), ale raczej nie na obciążenie na sprężarce. Sprężarka w zasadzie wykonuje jedną pracę - spręża w jednakowym stopniu czynnik chłodzący. Praca wykonana na sprężanie czynnika chłodzącego jest więc zasadniczo taka sama (z zastrzeżeniem przeciętnych temperatur cieczy i pomijając kwestie zależności "prężliwość-temperatura").
Mogę się mylić, ale to co napisałeś mogłoby być prawdą w sytuacji, w której temperatura powietrza schłodzonego na wyjściu byłaby stała (tzn. bez względu na zakres zmiany temperatury powietrza na wejściu, na wyjściu mamy zawsze tę samą temperaturę). Ale tak raczej nie jest - układ klimatyzacji schładza powietrze o z grubsza równe ileś tam stopni w stosunku do wejścia - co zresztą jest sprawdzalne. Jeżeli układ chłodzący obniża temperaturę wyjściową o X stopni, to bez względu na temperaturę wejścia (oczywiście w granicach przeciętnych temperatur), obciążenie kompresora będzie mniej więcej równe - bo (pomijając wnikanie w fizyczne nieliniowości zależności energia-temperatura) nie robi różnicy na obciążeniu, czy temperatura jest zbijana z 30 do 10 czy 60 do 40.
No chyba, że się mylę.
Wojtek Piszczek
-
wpiszczek - Nadworny Informatyk
- Posty: 510
- Dołączył(a): 23 sty 2008 12:14
- Lokalizacja: PZ
szano napisał(a):czyli dokładnie tak jak pisałem, sprawa ze sprężarką wygląda podobnie jak z alternatorem (im więcej zródeł poboru prądu, tym wzrasta opór alternatora, czyli moc pobierana z silnika)
Nie. Tak byłoby, gdyby sprężarka miała zmienny stopnień sprężania. Analogią odwrotną do sprężarki ze stałym ciśnieniem sprężania, by było (w grubym uproszczeniu) gdybyś zamiast alternatora miał prądnicę.
Wojtek Piszczek
- ktp76
W przypadku klimy lekkie zamulenie to norma. Ja natomiast zauważyłem takie przytkania przy różnych obrotach - raz przy 2500 raz 3500. Nawet myślałem, że to działanie esp ale gdy wyłącze to dzieje się to samo. Przy gwałtownym przyspieszaniu następuje takie sekundowe zwolnienie. Nie martwiłbym się gdyby były stale przy tych samych ale przy róznych to jest dziwne.
Pozdr
Pozdr
- potok
-
szano - Kierownik zmiany
- Posty: 131
- Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
- Lokalizacja: Żory
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana
ktp76 napisał(a):W przypadku klimy lekkie zamulenie to norma. Ja natomiast zauważyłem takie przytkania przy różnych obrotach - raz przy 2500 raz 3500. Nawet myślałem, że to działanie esp ale gdy wyłącze to dzieje się to samo. Przy gwałtownym przyspieszaniu następuje takie sekundowe zwolnienie. Nie martwiłbym się gdyby były stale przy tych samych ale przy róznych to jest dziwne.
Pozdr
tesz cos takiego odczułem kilka razy, ale tylko przy wlaczonej klimie
- wizz
szano napisał(a):ktp76 napisał(a):W przypadku klimy lekkie zamulenie to norma. Ja natomiast zauważyłem takie przytkania przy różnych obrotach - raz przy 2500 raz 3500. Nawet myślałem, że to działanie esp ale gdy wyłącze to dzieje się to samo. Przy gwałtownym przyspieszaniu następuje takie sekundowe zwolnienie. Nie martwiłbym się gdyby były stale przy tych samych ale przy róznych to jest dziwne.
Pozdr
tesz cos takiego odczułem kilka razy, ale tylko przy wlaczonej klimie
Witam!
Mam dokładnie ten sam objaw w SW 1.6 DOHC, sekundowe przytkanie silnika przy roznych obrotach, raz przy 3tys, raz przy 4tys, w zaleznosci jak mocno wciskam pedal gazu, przy spokojnym przyspieszaniu nie mam tego efektu. Wiec to od klimy? Musze wylaczyc i sprawdzic.
- Hazael
<span>AdamB</span> napisał(a):Wydajność sprężarki/chłodzenia zależy od różnicy temperatur dolnego i górnego źródła
to nie jest tak, szybkość chłodzenia wnętrza (temperatura osiągana na parowniku) zależy od wydajności sprężarki. A nie, jak piszesz, wydajność sprężarki od temperatury lub różnicy temperatur.
Mam kilka samochodów chłodni, od kilku ładnych lat więc siła rzeczy mam jako takie pojecie o chłodnictwie. A klimatyzacja to nic innego jak mało wydajny układ chłodniczy podobny do układów carrier czy thermo king używanych w chłodnictwie transportowym.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
przez ppp.p » 11 lip 2020 16:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 5939 Wyświetlone
- Ostatni post przez ppp.p
12 paź 2020 09:43
-
Huczenie, buczenie, drgania i spadek mocy
-
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
przez qb4487 » 10 sty 2020 11:50 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 6154 Wyświetlone
- Ostatni post przez qb4487
11 sty 2020 10:53
-
Spadek mocy + dziwne dźwięki po remoncie głowicy.
-
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
przez Pan Krecik » 17 paź 2022 20:01 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4826 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pan Krecik
24 paź 2022 15:58
-
Błąd trakcji, spadek mocy, nierównomierna praca silnika.
-
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
1, 2przez zychi » 24 sty 2021 13:15 w Silniki i skrzynia biegów - 21 Odpowiedzi / 11154 Wyświetlone
- Ostatni post przez zychi
23 lut 2021 20:42
-
Rozruch silnika 1,6CRDi, na zimnym spadek napięcia aku do 8V
-
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
przez Pawell95 » 04 cze 2024 19:49 w Silniki i skrzynia biegów - 11 Odpowiedzi / 305 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
13 cze 2024 23:25
-
Opór przy zmianie biegów przy wyższych obrotach
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości