Sebus861 napisał(a):Panowie,
Temat dotyczy silnika gdi z podanym przebiegiem i wymianami oleju a nie co lepsze diesel/benzyna.
Czy przy interwałach 30k wymiany oleju ryzyko nagaru, obrócenia panewek przy takim przebiegu nie jest duże?
Co do przebiegu to nie tylko dystans ale też jego jakość - trasy bez szaleństw pewnie te 30kkm starczy ale już jazda po mieście (głównie) to są „trudne warunki eksploatacji” i zalecane jest skrócenie interwału. Szczególnie, że zapach benzyny w oleju jest bardzo intensywny, a co za tym idzie rozrzedzenie oleju również. TGDI ma nawet zalecenie co 7,5kkm wymianę ale to inna charakterystyka silnika
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Trudne warunki są opisane na stronie 7/18 instrukcji dla MY2018. Są tam m.in. „częste jazdy na krótką odległość” czy „długotrwała praca silnika na biegu jałowym” oraz „częste zatrzymywanie i ruszanie pojazdem” (i inne ale bardziej ekstremalne) czyli warunki na poruszanie się po mieście jak najbardziej. W sumie wymiana oleju nie jest taka droga. Te 3 stówy rocznie można wydać.