Lukaszemko napisał(a):Co wy macie ja zmieniłem Łańcuch napinacz oraz 2 szlizgi po rabatach za części OEM dałem 600zł i mam spokój pewnie na 200 tys
A sam go wymieniłem zajmuje to koło 3H
Nic to nie wnosi do mojego pytania ; p
Moderator: Żandarmeria
Lukaszemko napisał(a):Co wy macie ja zmieniłem Łańcuch napinacz oraz 2 szlizgi po rabatach za części OEM dałem 600zł i mam spokój pewnie na 200 tys
A sam go wymieniłem zajmuje to koło 3H
Lukaszemko napisał(a):Troche wnosi bo łańcuchy OEM zostały poprawione a czy tak samo trafisz z zamiennikiem DOKUJ tego nikt ci nie powie
Pitrek napisał(a):Ne wiem już sam co mam robić, rozrządu nie słyszę jak odpalam itp. - jedni wymieniają, drudzy nie. Teść miał dzwonić do swojego kolegi, który pracuje w ASO w Gliwicach i ma mu dać znać co z tym robić - w sumie gość jak tam pracuje parę dobrych lat, to pewnie wie co tam gra i buczy
alehandro napisał(a):Tak wygląda wzmocniony łańcuch do Ceeda o numerze 243212B200
Więcej info na https://www.drive2.ru/l/464854825599762557/
xtedek napisał(a):Ktoś wie gdzie kupić odpowiedni rozrząd do 1.4Pb? Czy jest gdzieś do kupienia oryginał KIA w rozsądnych pieniądzach, wszędzie widzę głównie jakieś zamienniki.
xtedek napisał(a):Czytałem, że warto skontrolować stan łańcucha przy 100kkm, a przy jakim przebiegu wymieniać jeśli nie żadnych ma objawów?
brylek napisał(a):Zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić jak mocno wyszedł napinacz, jeśli na 3-4 zęby można jeździć dalej jeśli powyżej 5-6 myśleć nad wymiana cały ma 8 zębów. Przy okazji można pomierzyć luz zaworowy oraz wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, koszt gdzieś około 100-200 poza ASO plus uszczelka.
xtedek napisał(a):Czy komplet to łańcuch, napinacz, ślizgi i koła zębate? Czy koła też trzeba wymienić jeśli okaże się, że nie mają śladów zużycia.
brylek napisał(a):Przy zakupie rozrządu należy zwrócić uwagę na łańcuch czy oby na pewno w opakowaniu jest ten nowy ulepszony (24321B200). Kupując w sklepie otworzyłem kartonik a tam stary typ łańcucha, sprzedawca sam nie wiedział jak dokładnie wygląda ten nowy wiec przyniósł kilka innych łańcuchów i o dziwo były tam zarówno nowe jak i stare typy. Wszystkie oczywiście pod tym samym numerem (24321B200) w oryginalnych opakowaniach
A tutaj wszystkie numery czesci potrzebych przy wymianie rozrzadu:
244312B000 - prowadnica 1
244202B000 - prowadnica 2
2441025001 - napinacz
243212B200 - łańcuch
214212B030 - uszczelniacz wału
251242B000 - uszczelka pompy wody
224412B002 - uszczelka pokrywy zaworów
211422B000 - o-ringi uszczelniające kanały pompy olejowej x2
pioter napisał(a):Tym się właśnie łańcuch rożni od paska - wystarczy kontrolować i wymienić wtedy, kiedy wykazuje objawy nadmiernego zużycia, a nie co określony czas czy przebieg.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości