koło zmiennych faz rozrządu
Moderator: Żandarmeria
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Najbardziej interesujące jest to że zniknęły wibracje na jalowym oraz w okolicach 3tyś. dużo ludzi ma z tym problemy ja również. Być może winowajca jest właśnie Kzfr , rozbierales stare koło i czy zauważyłeś jeskies uszkodzenia oprócz tych nierównych otworów??
- Hyndex
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Tak, rozbierałem je, ale nic ciekawego tam nie znalazłem. Mogę na potrzeby forum rozebrać je ponownie i wrzucić parę zdjęć.
Na jednym z forum olejowych wyczytałem, że olej 5W30 niszczy koła zmiennych faz ze względu na to, że jest rzadkim olejem i podczas puszczania pedału gazu ciśnienie oleju spada zbyt szybko co powoduje powolną agonię KZFR. Nie wiem ile w tym prawdy. Ja jestem zwolennikiem oleju 5W40 i taki zawsze leje.
Na jednym z forum olejowych wyczytałem, że olej 5W30 niszczy koła zmiennych faz ze względu na to, że jest rzadkim olejem i podczas puszczania pedału gazu ciśnienie oleju spada zbyt szybko co powoduje powolną agonię KZFR. Nie wiem ile w tym prawdy. Ja jestem zwolennikiem oleju 5W40 i taki zawsze leje.
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Jak nic nie znalazłeś to nie ma sensu robić dodatkowych zdjec, jak wygląda w środku to już wiemy . Co do oleju to temat rzeka na ruskim forum olejowym jest długi temat odnośnie tego silnika i tam chwalą i jezdzą na olejach w20, 30 z obniżonym hths czyli olejach eko, i właśnie na nich w stosunku do 5w40 silniki te pracują najlepiej , ciszej i mniejsze są ponoć wibracje oraz klekot diesla się zmniejsza. Sam silnik został skonstruowany pod olej 5w20 i takim był zalewamy przez fabrykę do tego wszyscy jednoznacznie zauważają że klekot największy jest na zimnym i wraz z rozgrzewaniem silnika zanika czyli lepkosc,gęstość oleju spada. Sam mam zamiar przetestować 0w40 ale to temat już na inny dział o oleju można pisac..........
- marcin_jaw
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
- Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Jak wyglądało gniazdo pina blokującego koło? Często wytarcie gniazda lub pina podawane jest jako przyczyna klekotu na biegu jałowym lub podczas rozruchu.
Skoro jest poprawa to jednak coś uległo zużyciu.
U siebie stosuję 5w40. Następną zmianę może przetestuję 5w30 lub jak wyżej 0w40
Zdjęcia z innej marki pojazdu ale konstrukcja praktycznie taka sama
Skoro jest poprawa to jednak coś uległo zużyciu.
U siebie stosuję 5w40. Następną zmianę może przetestuję 5w30 lub jak wyżej 0w40
Zdjęcia z innej marki pojazdu ale konstrukcja praktycznie taka sama
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Poniżej jeszcze dwa inne kola rozebrane ze względu na klekot i nie widać jakiś wyraźnych oznak zużycia w jednym przypadku kolo zostało zmienione i klekot się zmniejszył ale nie znikł do końca.
https://www.drive2.ru/l/1818302/?page=0#comments ======>> https://www.drive2.ru/b/616606/
https://www.drive2.ru/l/7462248/
https://www.drive2.ru/l/1818302/?page=0#comments ======>> https://www.drive2.ru/b/616606/
https://www.drive2.ru/l/7462248/
- marcin_jaw
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
- Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+
Re: koło zmiennych faz rozrządu
A tutaj coś dla odważnych.
https://www.drive2.ru/l/8415228/
Translacja
http://tiny.pl/g2hbm
Wedlug autora dodatkowe naprężenie ślizgu łańcucha za pomocą zapadki napinacza eliminuje hałas i wibracje silnika.
A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0
https://www.drive2.ru/l/8415228/
Translacja
http://tiny.pl/g2hbm
Wedlug autora dodatkowe naprężenie ślizgu łańcucha za pomocą zapadki napinacza eliminuje hałas i wibracje silnika.
A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0
- Lukaszemko
- Klubowicz
- Posty: 45
- Dołączył(a): 07 lut 2018 22:40
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 117KM
2010, Ni niewm
Re: koło zmiennych faz rozrządu
No to dostałeś części OEM a nie OE
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: koło zmiennych faz rozrządu
TUTAJ meczą temat od 2012r. i nie znalezli zlotego srodka, jednym pomaga zmiana KZFR, innym napinacza. Uzytkownik który założył temat wyciągał napinacz tak jak wyżej w opisie, zmieniał napinacz na wersje z JDhttp://ceedclub.ru/forums/index.php/topic,43947.msg2651627.html#msg2651627 , rozbierał KFZ, zmienił olej o niskiej lepkości ostatecznie do dnia dzisiejszego nie rozwiązał chyba klekotu diesla,wszystkie modyfikacje pomagały na krotki okres.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: koło zmiennych faz rozrządu
marcin_jaw napisał(a):A tutaj jak potrafi skakać łańcuch i to w najnowszej super ulepszonej wersji
https://youtu.be/8r5x4sNMrz0
Lukaszemko napisał(a):No to dostałeś części OEM a nie OE
OE – Original Equipment - części oryginalne sprzedawane z logo producenta samochodu
OEM – Original Equipment Manufacturer - część oryginalna, pochodząca od wytwórni, która dostarcza części na tak zwany pierwszy montaż, jednak sygnowane logo producenta elementu, a nie producenta samochodu.
- Lukaszemko
- Klubowicz
- Posty: 45
- Dołączył(a): 07 lut 2018 22:40
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 117KM
2010, Ni niewm
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Niech będzie choć w kilkaset lat temu odwrotnie uczyli i nawet w książce mam odwrotne napisane
- Hyndex
- Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Myślę żeby całkowicie wyeliminować temat klekotu trzeba zrobić dokładnie to co na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=NhwZ2zLCIkQ
- marcin_jaw
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
- Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Pewnie wszystko po trochu stuka stąd ciężko wyeliminować głośną pracę silnika
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876-60.html
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876-60.html
-
kryzys - Dyrektor
- Posty: 688
- Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
- Lokalizacja: gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Zobaczcie na co trafiłem na forum hyundaia. Niby to jest i30 ale wygląda jakby silnik był odwrotnie montowany. Nieważne. Pas przedni wygląda jak w Kijanie. Ktoś wie co to za wtyczkę typ odpina???
Od 2min można oglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=gGbkbp-St74
Od 2min można oglądać.
https://www.youtube.com/watch?v=gGbkbp-St74
Don't Eat Yellow Snow!
- srbastek
- Klubowicz
- Posty: 51
- Dołączył(a): 20 sty 2017 08:56
- Lokalizacja: Mysłowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Hyundai I30 1.4 109KM
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Witam Forumowiczów,
Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault
PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam
Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault
PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam
- ragenbrd
- Dopiero co...
- Posty: 5
- Dołączył(a): 30 gru 2017 12:38
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 CVVT Pb 126KM
2008, Optimum
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Milten99 napisał(a):Witam Forumowiczów,
Mam problem z moją KIA. Po przewertowaniu większości wątków na forum skłaniam się ku temu, że koło zmiennych faz rozrządu jest uszkodzone. Objawy:
- buczenie i wibracje w zakresie obrotów 2500-2800, powyżej silnik jest cichutki i wibracje zanikają,
- silnik klekota jak diesel podczas dodawania gazu na zimnym (praktycznie cały czas) oraz gdy jest lekko rozgrzany w zakresie około 2500 obrotów.
Zastanawiam się nad wymiana KZFR u mechanika i mam kilka pytań:
1) Jak skomplikowana jest wymiana? Ile czasowo powinno to zająć w warsztacie?
2) Czy przy wymianie powinno się dodatkowo coś poczyścić z nagaru lub wyregulować?
3) Czy posiadacie jakiś namiar (np. adres mailowy) na użytkowania Hyndex? Widzę, że jego problem był podobny do mojego. Będę wdzięczny za wszelkie informacje.
4) Gdzie mogę kupić KZFR? Polecacie jakieś hurtowanie? Sklepy z częściami? ( w tej sytuacji proszę o wiadomość priv, aby nie robić reklamy na forum).
5) Czy w przypadku uszkodzonego KZFR samochód może gorzej odpalać na zimnym po dłuższym postoju? Tak było w przypadku uszkodzonych KZFR w Renault
PS. Czy takie objawy może dawać zużyte sprzęgło, a dokładniej rzecz ujmując tłumiki drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej?
Pozdrawiam
Miltenie i jak, zmieniło się coś po wymianie KZFR ? Mam podobne objawy do Twoich.
- Milten99
- Przedszkolak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 04 sie 2018 10:12
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2011, L
Re: koło zmiennych faz rozrządu
Ostatnio mało jeżdżę, więc jeszcze tego nie robiłem. Nic nie zmienia się na gorsze. Zmiana oleju i filtra nie pomogła. A Ty coś zrobiłeś u siebie?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
przez zlotowq » 17 kwi 2020 18:25 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4383 Wyświetlone
- Ostatni post przez Mmb22
02 sty 2021 09:32
-
Zawór zmiennych faz rozrządu
-
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
przez Kias » 12 kwi 2023 11:09 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6290 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 kwi 2023 04:16
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
-
-
Grzejące sie koło
przez jgardzisz » 19 sie 2021 17:40 w Zawieszenie - 9 Odpowiedzi / 5909 Wyświetlone
- Ostatni post przez yaro8558
22 sie 2021 07:28
-
Grzejące sie koło
-
-
Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego
przez szymku » 03 kwi 2020 21:35 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 16947 Wyświetlone
- Ostatni post przez Peter007
13 wrz 2023 14:30
-
Koło zapasowe zamiast zestawu naprawczego
-
-
Koszt rozrządu
przez sivy86 » 06 lis 2022 18:35 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 1969 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
06 lis 2022 20:16
-
Koszt rozrządu
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości