[ISG] Ceed stop&go
Moderator: Żandarmeria
-
th0rq
Re: [ISG] Ceed stop&go
Czy już ktoś korzystał z tego systemu ?? robię ok. 500 km tygodniowo po mieście i myślę ,że to jest opcja dla mnie
-
DeeCann
Re: [ISG] Ceed stop&go
Jeździłem 2 dni zastępczym z ISG. Wnioski: przerost formy nad treścią.
Po pierwsze, często miałem sytuację, że stojąc na światłach nagle samochód sam się włączał. Okazało się, że aku był już poniżej 75% naładowania i system automatycznie wtedy się załącza, żeby nie doprowadzić do jego rozładowania.
Po drugie, mówią, że dobre na korki. Guzik prawda. W momencie kiedy ISG wyłączy ci silnik stając w korku, wciskasz sprzęgło żeby ruszyć, ISG załącza silnik i aby ISG się ... nazwijmy to "uzbroiło", musisz przekroczyć bodajże 10 albo 15 km/h. Jeśli będziesz się przysłowiowo toczył, to w momencie kiedy znowu staniesz ISG się nie uruchomi ... i silnik cały czas jest na chodzie.
Po trzecie, przy odbiorze mojego samochodu rozmawiałem z kolesiem z ASO o tym całym systemie i sam mi przyznał, że maja problemy z awariami aku i rozrusznikami także popytu dużego na to nie mają. Nie wiem ile jest w tym prawdy ale mają się z tego niestety wycofywać, podobnie jak volkswagen.
Tak, że ja bym osobiście sobie darował.
Po pierwsze, często miałem sytuację, że stojąc na światłach nagle samochód sam się włączał. Okazało się, że aku był już poniżej 75% naładowania i system automatycznie wtedy się załącza, żeby nie doprowadzić do jego rozładowania.
Po drugie, mówią, że dobre na korki. Guzik prawda. W momencie kiedy ISG wyłączy ci silnik stając w korku, wciskasz sprzęgło żeby ruszyć, ISG załącza silnik i aby ISG się ... nazwijmy to "uzbroiło", musisz przekroczyć bodajże 10 albo 15 km/h. Jeśli będziesz się przysłowiowo toczył, to w momencie kiedy znowu staniesz ISG się nie uruchomi ... i silnik cały czas jest na chodzie.
Po trzecie, przy odbiorze mojego samochodu rozmawiałem z kolesiem z ASO o tym całym systemie i sam mi przyznał, że maja problemy z awariami aku i rozrusznikami także popytu dużego na to nie mają. Nie wiem ile jest w tym prawdy ale mają się z tego niestety wycofywać, podobnie jak volkswagen.
Tak, że ja bym osobiście sobie darował.
-
jerry - Kierownik
- Posty: 415
- Dołączył(a): 21 lis 2009 11:25
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,6 ON 136KM
2018, L+BL+JBL+FUN+AEB+7DCT
Re: [ISG] Ceed stop&go
Wyłączał się raczej nie z powodu aku, bo ciężko jest go zamęczyć poniżej 75% (chyba, że jest uszkodzony), tylko z powodu progu podciśnienia w układzie hamulcowym. Kiedy stoisz na zgaszonym silniku, podciśnienie zanika i silnik się uruchomi, żeby nie dopuścić do sytuacji, w której zostaniesz bez hamulca.
Żeby efektywnie używać ISG, trzeba nieco zmodyfikować - nazwijmy to - filozofię jazdy. Kiedy widzę, że korek jest taki, że za chwilę ruszę, po prostu nie daję mu zgasnąć. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania obserwuję wszystkie światła - nie tylko te dla mnie - bo jeśli widzę, że mi zaświeci się zielone za 2 sekundy, to nie ma sensu gasić auta. Itd, itd. Generalnie wiem po sobie, że używając tego tylko przez jakiś czas w aucie zastępczym nie nabędziesz wszystkich nowych nawyków, które umożliwią Ci w pełni efektywne wykorzystanie ISG.
Mi daje to oszczędność po mieście rzędu 1L. To naprawdę sporo. Jeżdżąc na włączonym ISG przy jednoczesnym stosowaniu się do wskazań ecodrive'a potrafię zejść do 4,8 w cyklu miejskim
Jedyny problem to zima - układ nie działa przy temperaturze aku poniżej +2st. W praktyce jest z tym problem, ale to temat na osobną epopeję, która już przez jeden sezon przerabiałem i czekam na kolejny schyłek jesieni
W każdym razie, przy obecnej tendencji do nacisku na ekologię, w krajach rozwiniętych pojawią się wręcz dyrektywy dopuszczające do sprzedaży nowe auta jedynie z systemem stop'n'go, więc śmierć temu systemowi raczej nie grozi
Żeby efektywnie używać ISG, trzeba nieco zmodyfikować - nazwijmy to - filozofię jazdy. Kiedy widzę, że korek jest taki, że za chwilę ruszę, po prostu nie daję mu zgasnąć. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania obserwuję wszystkie światła - nie tylko te dla mnie - bo jeśli widzę, że mi zaświeci się zielone za 2 sekundy, to nie ma sensu gasić auta. Itd, itd. Generalnie wiem po sobie, że używając tego tylko przez jakiś czas w aucie zastępczym nie nabędziesz wszystkich nowych nawyków, które umożliwią Ci w pełni efektywne wykorzystanie ISG.
Mi daje to oszczędność po mieście rzędu 1L. To naprawdę sporo. Jeżdżąc na włączonym ISG przy jednoczesnym stosowaniu się do wskazań ecodrive'a potrafię zejść do 4,8 w cyklu miejskim
Jedyny problem to zima - układ nie działa przy temperaturze aku poniżej +2st. W praktyce jest z tym problem, ale to temat na osobną epopeję, która już przez jeden sezon przerabiałem i czekam na kolejny schyłek jesieni
W każdym razie, przy obecnej tendencji do nacisku na ekologię, w krajach rozwiniętych pojawią się wręcz dyrektywy dopuszczające do sprzedaży nowe auta jedynie z systemem stop'n'go, więc śmierć temu systemowi raczej nie grozi
Nie bombardujcie mnie na PW w kwestii schematów rozwiązań, jakie opisywałem na forum lata temu. Nie mam już ani tych schematów, ani starego Cee'da.
-
lewadzki
Re: [ISG] Ceed stop&go
tak wtrace, akurat weekend spedzilem w Szwecji i napotkalem procka z tego typu
-
Franky
Re: [ISG] Ceed stop&go
Ja jeździłem około 2 tygodni, autem zastępczym i muszę powiedzieć, ze byłem zaskoczony spalaniem, zgodzę się z jerrym, że jest to kwestia zmiany stylu jazdy, niestety w Polsce jeździ się coraz gorzej a korki powodują w przypadku tego systemu dość poważne obciążenia. Dlatego ważny jest czynnik "ludzki", jeśli widzę korek wyłączam system, jeśli jest w miarę luźno korzystam z systemu zgodnie z jego zastosowaniem. Niemniej jednak na dłuższą metę eksploatacja auta ze Stop&Go wydaje się być nieco kosztowna ... ale czego to się nie robi dla środowiska
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: [ISG] Ceed stop&go
Mam pytanie, Ceed stał tydzień w garażu wczoraj go uruchomiłem i w klika miejsc jeździłem IGS cały czas był wyłączony nie działał. Nawet wciskałem przycisk ale nic się nie działo. Pytanie moje spotkaliście z taką sytuacją, i w czym przyczyna?
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: [ISG] Ceed stop&go
Przez tydzień mogła trochę kucnąć bateria (akumulator). A utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania to chyba jeden z trzech warunków jakie powinny być spełnione do poprawnego działania ISG.
- fajny_nick
- Brygadzista
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum
Re: [ISG] Ceed stop&go
Żeby działał to ten przycisk musi się nie świecić i tak jak kolega wyżej napisał akumulator + temperatura klimatyzacji i chyba temperatura silnika o ile dobrze pamiętam. Ja u siebie mam i zimną to prawie w ogóle się nie aktywuje, a latem to głównie podczas jazdy miejskiej. W tracie jak jadę dłuższy czas i się zatrzymam to też niestety nie zaskakuje. Ostatnio też podczas jazdy miejskiej miałem taki przypadek, że wyłączył silnik ale później z powrotem już go nie odpalił czasem z tym więcej problemów niż pożytku.
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: [ISG] Ceed stop&go
Ja tego "udogodnienia" nigdy u siebie nie miałem ale zawsze zastanawiało mnie jak działa (będąc sprawne) np. na autostradzie gdzie pałujemy przez dłuższy czas 140 km/h i nagle trzeba się zatrzymać MOP-sie. Wyłącza silnik bez studzenia turbiny ?
- fajny_nick
- Brygadzista
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum
Re: [ISG] Ceed stop&go
Podejrzewam, że właśnie będzie czekać aż ostygnie. Kiedyś gdzieś widziałem opis warunków jakie trzeba spełnić, żeby to ładnie działało i faktycznie to się nadaje jedynie do takiej jazdy miejskiej moim zdaniem.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: [ISG] Ceed stop&go
Powiem wam że zima fakt nie włącza się bo zimno. Ale latem nawet jak stal w garażu to po jakiejś jeździe się winno włączyć. I fakt że jak świeci to nie działa. Mam nadzieje że to wina aku.
- Kazeek
- Dopiero co...
- Posty: 8
- Dołączył(a): 02 sty 2017 15:08
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 90KM
2010
Re: [ISG] Ceed stop&go
Układ ISG działa niestety od razu po zatrzymaniu pojazdu, nie ma żadnej zwłoki dla ostudzenia turbiny. W lecie po długiej trasie wyłączam to badziewie żeby nie zajechać silnika.
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: [ISG] Ceed stop&go
My tu gadu gadu a IGS dalej świeci i nie działa. Aku doładowane CEED zrobił ze 100 km a i IGS dalej świeci,
- Radek Garstka
- Kierownik zmiany
- Posty: 182
- Dołączył(a): 28 maja 2014 18:32
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1.6 ON 128KM
2011, XL sport
Re: [ISG] Ceed stop&go
Sprawdź napięcie na akumulatorze. Miałem tak samo ISG świecił cały czas mimo, że dziennie robiłem 120km więc akumulator powinien być doładowany, a był już na tyle słaby, że przed wymianą po trasie miałem problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora niestety działa. Piszę niestety, ponieważ przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wcisnąć przycisk żeby go wyłączyć.
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: [ISG] Ceed stop&go
A wystarczy zainwestować ok 200 zł i w serwisie założą taki "magiczny pstryczek" co wyłączy to badziewie skutecznie
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
Re: [ISG] Ceed stop&go
Radek Garstka napisał(a):Sprawdź napięcie na akumulatorze. Miałem tak samo ISG świecił cały czas mimo, że dziennie robiłem 120km więc akumulator powinien być doładowany, a był już na tyle słaby, że przed wymianą po trasie miałem problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora niestety działa. Piszę niestety, ponieważ przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wcisnąć przycisk żeby go wyłączyć.
Zgadam się że jest to cholera uciążliwe i też za każdym razem wyłączam. Ale już dziś jest wszystko ok na prostowniku powisiał kilka godzin zrobił ponad 100 km i dziś już wszystko ok.
- Grubson022
- Przedszkolak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 23 sie 2017 09:15
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,6 ON 90KM
2010
Pytanko o ISG
Witam
Mam taki mały problemik z tym systemem . Od 4 miesięcy jestem posiadaczem kijanki zawsze jak szykowałem się do jazdy wyłączałem ISG. Ostatnio pare razy zapomniałem wcisnąć przycisk i auto zgasło zapaliło się AUTO STOP . Po wciśnięciu sprzęgła nie odpala muszę ponownie przekręcić kluczyk . Miał ktoś taka sytuacje a może ja coś złe robię ??
Nigdzie nie mogłem namierzyć żeby ktoś miał taki problem .
Mam taki mały problemik z tym systemem . Od 4 miesięcy jestem posiadaczem kijanki zawsze jak szykowałem się do jazdy wyłączałem ISG. Ostatnio pare razy zapomniałem wcisnąć przycisk i auto zgasło zapaliło się AUTO STOP . Po wciśnięciu sprzęgła nie odpala muszę ponownie przekręcić kluczyk . Miał ktoś taka sytuacje a może ja coś złe robię ??
Nigdzie nie mogłem namierzyć żeby ktoś miał taki problem .
- fajny_nick
- Brygadzista
- Posty: 85
- Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum
Re: [ISG] Ceed stop&go
Mi się wydaje, że możesz mieć problem z czujnikiem położenia pedału sprzęgła. U siebie mam tak, że czasem po prostu nie załapie i muszę z kluczyka ale nie potrafię tego problemu odtworzyć za każdym razem.
- DOgi
- Klubowicz
- Posty: 33
- Dołączył(a): 28 lip 2017 18:32
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 Pb 135KM
2016, L+BL
Re: [ISG] Ceed stop&go
Wydaje mi się, że ja muszę odpalać z kluczyka po dłuższym postoju na ręcznym, odpięciu pasów (pasażera lub swoich) i/lub otwarciu drzwi. Jeszcze do końca tego nie rozpracowałem
C2FL 2016 HB - 1.6 GDI - L+BL - Silver Sirius - Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS
-
Kozak_Barabasz
Re: [ISG] Ceed stop&go
Po otwarciu drzwi na pewno nie odpali. Nie pamiętam jak było z pasem.
Powrót do Akcesoria i wyposażenie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości