[C1 i C1FL] Łańcuch czy zawory?
Moderator: Żandarmeria
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Wymieniony zostal lancuch, napinacz i slizgi. Rozrzad ustawilem idealnie( ksiazkowo na cechach). Wariator nie ruszany , luz zaworowy jest opisany na samym poczatku tematu, nie mierzylem luzu na szklankach bo nie mam mikrometru. Ale nie slysze metalicznego stukotu, poprostu przt dodawaniu gazu pracuje troche jak diesel.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Jakiś stetoskop i osłuchaj obudowę przy dodawaniu gazu , jeżeli tam słychać to wariator . Bo nie stawiał bym tak szybko na luz sworzni tłokowych . Szkoda ze tego nie mogę osłuchać na żywo . Tyle mogę pomoc .
- Monty
Re: Łańcuch czy zawory?
I nie zapomnij o wtryskach i listwie wtryskowej. Wiem...powtarzam się
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Jakiego rodzaju jest dzwiek pracy niesprawnej listwy wtryskowej?
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Osluchiwialem listwe i pracuje normalnie czyli delikatnie. Wariator tez jest ok.
W koncu doszedlem co sie dzieje. Do wymiany sa panewki. Objawiaja sie delikatna praca diesla podczas dodawania gazu a przy puszczaniu stuk momentalnie cichnie. Bardzo dobrze slychac je na zimnym silniku od spodu. Najelpiej zeby jedna osoba dodawala gazu a druga nasluchiwala.
Mam pytanie. Czy aluminiowa dolna czesc silnika (niby miska olejowa) podpiera wał czy mozna sciagac ją bez stresu i czy na forum ktos juz to robil. Chce to zrobic sam wiec jesli ktos moze dac dobrą rade chetnie wysucham.
W koncu doszedlem co sie dzieje. Do wymiany sa panewki. Objawiaja sie delikatna praca diesla podczas dodawania gazu a przy puszczaniu stuk momentalnie cichnie. Bardzo dobrze slychac je na zimnym silniku od spodu. Najelpiej zeby jedna osoba dodawala gazu a druga nasluchiwala.
Mam pytanie. Czy aluminiowa dolna czesc silnika (niby miska olejowa) podpiera wał czy mozna sciagac ją bez stresu i czy na forum ktos juz to robil. Chce to zrobic sam wiec jesli ktos moze dac dobrą rade chetnie wysucham.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Jak ja ściągniesz ? Trzeba wymontować silnik. Rozebrać łańcuch i wtedy rozbierasz dalej . A co do wymiany panewek gdy juz rozbierzesz spójrz czy sworznie tłokowe są ok ..
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
A w jakim celu musze wyjmowac silnik i demontowac lanuch? Moze chodzilo Ci o demontaz pokrywy rozrzadu?
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Piszesz o dolnej misce aluminiowej i panewkach . Wiec żeby zdjąć ta dolną "miske" aluminowa podtrzymującą wal musisz wymontować silnik
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Hyndex napisał(a):Osluchiwialem listwe i pracuje normalnie czyli delikatnie. Wariator tez jest ok.
W koncu doszedlem co sie dzieje. Do wymiany sa panewki. Objawiaja sie delikatna praca diesla podczas dodawania gazu a przy puszczaniu stuk momentalnie cichnie. Bardzo dobrze slychac je na zimnym silniku od spodu. Najelpiej zeby jedna osoba dodawala gazu a druga nasluchiwala.
Mam pytanie. Czy aluminiowa dolna czesc silnika (niby miska olejowa) podpiera wał czy mozna sciagac ją bez stresu i czy na forum ktos juz to robil. Chce to zrobic sam wiec jesli ktos moze dac dobrą rade chetnie wysucham.
. Gdzie tu piszesz o pokrywie rozrządu ??? Wogle to wiesz co chcesz robić?
- Monty
Re: Łańcuch czy zawory?
Jeżeli to rzeczywiście panewki...to czeka Cię spory remont. I tak jak pisze...
I dla pewności jeszcze pytanie do Ciebie. Czy osłuchiwałeś stetoskopem, czy na "ucho"?
outlander38 napisał(a):...musisz wymontować silnik
I dla pewności jeszcze pytanie do Ciebie. Czy osłuchiwałeś stetoskopem, czy na "ucho"?
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Przepraszam za długa zwloke w odpisywaniu ale juz jestem
Kolego Monty, tak osluchiwalem na stetoskop. Moje ucho nie uslyszalo nic niepokojacego.
Macie racje co do wymontowania silnika. Chcialem zrobic to polowicznie ale, z rysunku techniczego zobaczylem ze ta" miska olejowa" w polowie podpiera uszczelniacz walu korobowego od strony skrzyni. Jak sie w jakis sposob przesunie to bedze ciekl olej. Ach te Koreance, wszystko musza utrudniac.
Kolego Monty, tak osluchiwalem na stetoskop. Moje ucho nie uslyszalo nic niepokojacego.
Macie racje co do wymontowania silnika. Chcialem zrobic to polowicznie ale, z rysunku techniczego zobaczylem ze ta" miska olejowa" w polowie podpiera uszczelniacz walu korobowego od strony skrzyni. Jak sie w jakis sposob przesunie to bedze ciekl olej. Ach te Koreance, wszystko musza utrudniac.
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Mam nastepne pytanie. Oddawać wał do sprawdzenia oraz ewentualnego szlifu ? Oraz czy zmienic olej z 5W30 na 5W40.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Jak wał wymontowałeś to cały szort blok musisz dać. I sprawdź luzy na sworzniach korbowodu.
- Monty
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1373
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: Łańcuch czy zawory?
Hyndex – problem jest taki, że technologia kia nie przewiduje czegoś takiego jak szlif wału. Owszem taka operacja jest możliwa (czego ludzie nie robią) ale pod warunkiem, że po szlifie ktoś dorobi stosowne panewki – a to już „grubsza strzelanina” i bardzo duże ryzyko wystąpienia kolejnej awarii –absolutnie odradzam.
Zgodnie z technologią Kia powinieneś kupić nowy wał – dobrać panewki korbowodowe do oznaczeń na poszczególnych korbowodach i wale, następnie dobrać panewki główne do oznaczeń na bloku silnika i wale. To tak w telegraficznym skrócie.
Zgodnie z technologią Kia powinieneś kupić nowy wał – dobrać panewki korbowodowe do oznaczeń na poszczególnych korbowodach i wale, następnie dobrać panewki główne do oznaczeń na bloku silnika i wale. To tak w telegraficznym skrócie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
gisio wiec może lepiej auto kupic ....moze kia za polska technika nie nadaza....
viewtopic.php?f=36&t=7861
Jak widać w polsce wszystko jest dostępne i możliwe ...robią szlify są panewki ... gisio wyjdź z za tego biurka i trochę techniki a nie fiszki ASO i google hi hi bez urazy
viewtopic.php?f=36&t=7861
Jak widać w polsce wszystko jest dostępne i możliwe ...robią szlify są panewki ... gisio wyjdź z za tego biurka i trochę techniki a nie fiszki ASO i google hi hi bez urazy
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Panowie. Jak to czytam to zastanawiam sie czy nie lepiej i taniej bedzie kupic używany silnik w dobrym stanie. Bo wydaje mi sie ze 2000 zl na to wszystko to bedzie malo.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Używany powiedzmy dobry który ma przelatane tyle do Twój to 3500 w górę i to goły słupek .
- NoJz
Re: Łańcuch czy zawory?
outlander38 napisał(a):gisio wiec może lepiej auto kupic ....moze kia za polska technika nie nadaza....
viewtopic.php?f=36&t=7861
Jak widać w polsce wszystko jest dostępne i możliwe ...robią szlify są panewki ... gisio wyjdź z za tego biurka i trochę techniki a nie fiszki ASO i google hi hi bez urazy
W naszych realiach Pan Józek robi wszystko
Nie neguję teorii o nowym wale, bo istnieje wiele silników, które po obróbce wału potrafią pęknąc, skręcić się lub po prostu być nie do wyważenia, ciężko powiedzieć jak jest w tym przypadku, bo o ile dobrze pamiętam to 1-2 sztuki na forum są po remoncie. Mogę za to ręczyć ręką, że 2.0 diesel w mazdach 6 i MPV, silnik OM651 w Mercedesie (2.2litra diesel) i jeszcze parę innych nie przetrwają obróbki.
Jeżeli jednak zdecydujesz się na obróbkę wału, poszukaj fachowca a nie najtańszego człowieka, tutaj liczy się precyzja.
Wymiana panewek na "stary" wał bez szlifu to zabieg typowego handlarza, który prędzej lub troszkę później odbije się czkawką.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 19065 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 13231 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 15113 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 13171 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
-
-
Wymiana mieszka skrzyni biegów w C1FL
przez Luka$ » 25 lis 2019 12:56 w Akcesoria i wyposażenie - 0 Odpowiedzi / 5162 Wyświetlone
- Ostatni post przez Luka$
25 lis 2019 12:56
-
Wymiana mieszka skrzyni biegów w C1FL
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 38 gości