![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Dlatego mam pytanie do osób, które są obeznane w obecnych silnikach stosowanych w ceedach (i ogólnie przez KIA).
Obecnie mam silnik 1,6 CRDi 115 KM (z 2009). Przejechałem ponad 300kkm i prawie bez awarii (w każdym razie nic co by mnie zaskoczyło i unieruchomiło w trasie).
Uważam, że ta konstrukcja jest dobra albo nawet bardzo dobra.
Co prawda pierwszego pro_ceeda, kupiłem ze względu na cenę i wygląd bo nie miałem o nim pojęcia - ale okazał się to bardzo dobry wybór
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Natomiast kolejny zakup, chyba będzie bardziej skalkulowany, stąd kilka pytań:
1) Czy obecna generacja silników równie niezawodnie się sprawuje, czy niestety i KIA nie ustrzegła się problemów z "ekologią", która powoduje mniejszą trwałość silników?
2) Czy obecnie jest sens brać disla w ceed? Czy obecnie nawet jak się jeździ dłuższe trasy (po około 100km dziennie) to nie ma co się pakować w disla?
3) Jakie są największe mankamenty obecnej generacji ceedów (bo z zalet, to wiem, że lakier się już nie łuszczy
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Ogólnie chodzi mi o to, czy w przedziale 70-80k zł, Ceed dalej będzie najkorzystniejszą opcją wśród dostępnych samochodów (pod względem niezawodności i trwałości), czy może warto rozejrzeć się z innymi markami (corsa, focus?). Dodam, że pro_ceed już odpada ze względu na cenę i potrzebę posiadania 4 drzwi
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)