Dieslem 1.6 90KM, z którym mam problem od dwóch miesięcy. 4 warsztaty + ASO nie dały rady zdiagnozować i usunąć usterki związanej z głośną, nierówną pracą silnika.
Wszyscy mechanicy usłyszeli nieprawidłową pracę, w ASO też. ASO Wrobud.
Objawy:
Po odpaleniu silnik pracuje głośno i nierówno. Dźwięk przypomina bardziej starego diesla z metalicznym przydźwiękiem.
Na biegu jałowym przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu raz na kilka razy słychać takie rzężenie (trudno to opisać, dźwięk wyższej częstotliwości). To samo przy jeździe w okolicach 1500-1800 obr. czasem występuje problem.
Pierwszy mech. stawiał na EGR, trzech kolejnych na wtryskiwacze, ASO na EGR i SWIRL, przy czym EGR jest główną przyczyną.Wróciłem do pierwszego, który wstawił już dwa używane EGRy i problem jest dalej.
Ważne, że po każdej zmianie EGRa auto chodziło źle, a na następny dzień elegancko jak dawniej. Kolejny dzień i znów losowo problemy.
Brak błędów w komputerze. Sitko paliwa w baku wyczyszczone. Filtry i olej wymienione. Paliwo zalewane z 4. różnych stacji. Napinacz dosyć głośno już chodzi ale to nie on.
Testów przelewowych nie wykonywano.
Jakie są wartości korekt wtryskiwaczy nie wie nikt - nikt chyba tego nie wykonał.
Pompa wysokiego ciśnienia raczej w porządku, bo auto ma moc.
Czy po wymianie zaworu EGR należy przeprowadzić jakąś adaptację?
I jeszcze jedno: od czego jest zaznaczona na zdjęciu wtyczka?
Auto jeździło jak się okazuje przez rok z odpiętą wtyczką.
![Obrazek](http://imageshack.com/a/img923/9003/VCv77F.jpg)