<span>GregWeb</span> napisał(a):wynalazki typu, 0W-40,
zimą ma lepszą pompowalność a latem ma lepsze parametry ( lepkość w 100 st.c) niż 5W30.
0W>>5W30>>W40 tak to mniej wiecej wygląda.
Olej 5W30 jest pewnym wycinkiem (optymalnym) pełnego zakresu lepkości przewidzianych przez producenta. Olej 0W40 obejmuje już większy zakres. Niczemu to nie szkodzi. Jedynym olejem jaki jest przewidziany warunkowo jest 0W30 i jest o tym napisane w instrukcji.
Zalecana klasyfikacja jakościowa to minimum API SJ ale lepiej SL a najlepiej SM do benzyniaków a ACEA B4 do diesli. Można też lać do diesla ACEA C3. ( na op. bywa napisane B4/C3). Wg mojej wiedzy oleje A1/B1 i A5/B5 nie nadają się do tych silników. ( za niska lepkość dynamiczna HTHS). Marka oleju do wyboru. Co kto lubi.