Witajcie ponownie
Mam nadzieję, że dobrze wyszukałem dział,jak nie to proszę o przeniesienie.
Mam problem ostatnio. Zimno się porobiło to rozumiem, że spalanie może być ciutkę wyższe niż zawsze.
Problem pojawił się ostatnio kiedy było koło -10 C przez kilka dni. Po tym mroźnym epizodzie spalanie jakoś dziwnie podskoczyło.
Normalnie w trasie Łódź-Wrocław-Łódź po nowej S8 spalanie przy prędkości przepisowej 110-120km/h było na poziomie 4,8-5,2
Teraz przy temperaturze -1 0 +1 spalanie było na tym odcinku 6,6. Nie wiem co się dzieje. Paliwo takie samo jak zawsze na lepszej stacji, bo szkoda silnika zalewać w przypadkowej stacji u Jasia. Jedyny objaw jaki się pojawił jakiś czas temu to lekki dymek zaraz po odpaleniu koloru białego. I tylko na zimnym silniku występują takie objawy, że silnik nierówno pracuje przez kilka sekund. Świece były sprawdzane i wszystko z nimi podobno okej. Podobno okej, bo nie znam się na tym, więc staram się ufać w to co mi powiedzą u mechaniora.
Dodam jeszcze, że przegląd robiony niecałe 10tys temu. Wszystkie filtry, olej, płyny wtedy były wymieniane.
1,6CDRI przed FL
wysokie spalanie 1,6 cdri
Moderator: Żandarmeria
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
ajnsztajnik napisał(a):Jedyny objaw jaki się pojawił jakiś czas temu to lekki dymek zaraz po odpaleniu koloru białego. I tylko na zimnym silniku występują takie objawy, że silnik nierówno pracuje przez kilka sekund. Świece były sprawdzane i wszystko z nimi podobno okej. Podobno okej, bo nie znam się na tym, więc staram się ufać w to co mi powiedzą u mechaniora.
zmień mechaniora na mechanika
bo dla mnie świece nie są dobre
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
szczur75
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
ajnsztajnik napisał(a):lekki dymek zaraz po odpaleniu koloru białego. I tylko na zimnym silniku występują takie objawy, że silnik nierówno pracuje przez kilka sekund. Świece były sprawdzane i wszystko z nimi podobno okej.
Się pewnie wykręcać mu ich nie chciało.
ajnsztajnik napisał(a):Teraz przy temperaturze -1 0 +1 spalanie było na tym odcinku 6,6. Nie wiem co się dzieje.
Może jechałeś pod wiatr?
Sprawdź spalanie na dłuższym odcinku, na kilku zbiornikach paliwa z różnych stacji.
Jeśli się utrzyma, to można mówić o zwiększeniu spalania.
-
ajnsztajnik
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
no tak, tyle, że to już drugi zbiornik i 6.6 to ja miałem wcześniej na poziomie prędkości 140-150 z nie przy 110
Jak ostatnio jechaliśmy 140-150 to średnie było koło 9litrów
A te świece żarowe mogą mieć wpływ i na bujanie obrotów po odpaleniu zimnego i na wysokie spalanie ??
Jak ostatnio jechaliśmy 140-150 to średnie było koło 9litrów
A te świece żarowe mogą mieć wpływ i na bujanie obrotów po odpaleniu zimnego i na wysokie spalanie ??
-
szczur75
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
ajnsztajnik napisał(a):A te świece żarowe mogą mieć wpływ i na bujanie obrotów po odpaleniu zimnego i na wysokie spalanie ??
Na bujanie i na dymek tak, na spalanie nie.
Jakie masz ciśnienie w kołach?
-
gregor330
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
zatankuj na shellu v-power dolej do połowy zatankowanego baku dodatek do disla zaraz zobaczysz różnice i w spalaniu i zapalaniu
Mam crdi już 8 lat w miedzy czasie wynieniłem sprzęgło, 2 razy turbine ,a teraz robiłem remont silnika tylko koszty mnie dobiły i kupiłem używany silnik po prostu tańszy niz te części.Moja Rada co 10.tys wymien olej jak cie stać to nawet częściej ,używaj co jakiś czas dodatku do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy a auto cie nie zawiedzie.ja raz nie wymieniłem oleju i teraz za to płace .padła turbina olej dostał sie do komory spalania i reszte możesz się domyśleć nawet korbowód mi skrzywiło ,tłok był o 2 milim niżej , a panewki masakra.I jeszcze jedna rada jak nie tankujesz na shellu to wybieraj stacje gdzie jest duży ruch tam czesto dowożą paliwo i masz pewność że nie kupisz jakiegoś starego gÓwna
A w sprawach serwisu mogę doradzic jak bedziesz potrzebował wszystko robie sobie sam nawet silnik wymieniłem fakt że 4 dni ale nie płaciłem mechanikowi
a ile przyjemności w garażu z piwkiem:)
świece żarowe jak chcesz sprawdzić muśisz je wyciągnąć i najlepiej podłączyć do akumulatora ,ale trzymaj ją w szczypcach bo cie poparzy po 3 sekundach musi być gorąca i uważaj przy odkręcaniu żeby nie spiep.... gwintu najlepiej kręć raz w jedną raz w drugą strone klucz 10
Nie piszemy posta pod postem, tylko edytujemy. I używamy autokorekty Pozdro, Ryba
Mam crdi już 8 lat w miedzy czasie wynieniłem sprzęgło, 2 razy turbine ,a teraz robiłem remont silnika tylko koszty mnie dobiły i kupiłem używany silnik po prostu tańszy niz te części.Moja Rada co 10.tys wymien olej jak cie stać to nawet częściej ,używaj co jakiś czas dodatku do paliwa do czyszczenia wtryskiwaczy a auto cie nie zawiedzie.ja raz nie wymieniłem oleju i teraz za to płace .padła turbina olej dostał sie do komory spalania i reszte możesz się domyśleć nawet korbowód mi skrzywiło ,tłok był o 2 milim niżej , a panewki masakra.I jeszcze jedna rada jak nie tankujesz na shellu to wybieraj stacje gdzie jest duży ruch tam czesto dowożą paliwo i masz pewność że nie kupisz jakiegoś starego gÓwna
A w sprawach serwisu mogę doradzic jak bedziesz potrzebował wszystko robie sobie sam nawet silnik wymieniłem fakt że 4 dni ale nie płaciłem mechanikowi
a ile przyjemności w garażu z piwkiem:)
świece żarowe jak chcesz sprawdzić muśisz je wyciągnąć i najlepiej podłączyć do akumulatora ,ale trzymaj ją w szczypcach bo cie poparzy po 3 sekundach musi być gorąca i uważaj przy odkręcaniu żeby nie spiep.... gwintu najlepiej kręć raz w jedną raz w drugą strone klucz 10
Nie piszemy posta pod postem, tylko edytujemy. I używamy autokorekty Pozdro, Ryba
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6885
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
gregor330 napisał(a):ja raz nie wymieniłem oleju i teraz za to płace .padła turbina olej dostał sie do komory spalania i reszte możesz się domyśleć nawet korbowód mi skrzywiło ,tłok był o 2 milim niżej , a panewki masakra.
Czyżby widowiskowe rozbieganie? W jakim aucie?
-
ajnsztajnik
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
wracając do tematu, który założyłem.
Po wymianie świec - ponoć spalone - objawy telepania autem po odpaleniu i przy gaszeniu ustały.
Co do średniej spalania więcej opowiem jutro, bo wszystko mi pokasowali przy okazji
Po wymianie świec - ponoć spalone - objawy telepania autem po odpaleniu i przy gaszeniu ustały.
Co do średniej spalania więcej opowiem jutro, bo wszystko mi pokasowali przy okazji
-
Dorlan
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Cześć
Co do wysokiego spalania, to mowicie, że w 1.6 128KM wynik na poziomie 6.6 stała prędkość 140km/h na autostradzie to normalny wynik? To przy jakich wrunkach ma palic 5.2? Moj stary 1.9tdi 9.KM w zyciu do szesciu sie nie zblizal majac 300kkm bez remontow. Czy to znaczy ze postęp w zasadzie to dzis cofanie sie?
Ps pewnie to nie ten watek ale czy macie takie objawy ze bez wiekszej regularność silnik raz chodzi cichutko jak benzyna a raz klekocze jak zimny kaszlak i to nawet po dlugiej jezdzie? Mam doswiadczenie w uzywaniu i jednych i drugich i nawet w porownaniu ze starym duratourqiem wypada zdrcydowaie gorzej, Co o tym myślicie?
Co do wysokiego spalania, to mowicie, że w 1.6 128KM wynik na poziomie 6.6 stała prędkość 140km/h na autostradzie to normalny wynik? To przy jakich wrunkach ma palic 5.2? Moj stary 1.9tdi 9.KM w zyciu do szesciu sie nie zblizal majac 300kkm bez remontow. Czy to znaczy ze postęp w zasadzie to dzis cofanie sie?
Ps pewnie to nie ten watek ale czy macie takie objawy ze bez wiekszej regularność silnik raz chodzi cichutko jak benzyna a raz klekocze jak zimny kaszlak i to nawet po dlugiej jezdzie? Mam doswiadczenie w uzywaniu i jednych i drugich i nawet w porownaniu ze starym duratourqiem wypada zdrcydowaie gorzej, Co o tym myślicie?
-
szpula
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
6.6 przy 140km/h to u mnie normalka.
5.2 spokojnie do zrobienia jadąc jednostajnie 90-100km/h.
5.2 spokojnie do zrobienia jadąc jednostajnie 90-100km/h.
-
mookie16
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Nawet 4.8 udalo mi sie kiedys na calym baku wykrecic. Zero klimy i tylo 90km/h w odcinkach po ok 55km jednorazowo. No i silnik 90KM
-
NoJz
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
To ja nie wiem jak wy jeździcie, mi w moim 115 konnym nie udało się zejść na trasie 300km poniżej 6L, rekord to 6,2...
-
szczur75
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
NoJz napisał(a):To ja nie wiem jak wy jeździcie, mi w moim 115 konnym nie udało się zejść na trasie 300km poniżej 6L, rekord to 6,2...
Ciężka noga.
-
piter1974
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Witam, to i ja się podłączę do tego spalania mój ceed zaczął palić przy 100 km/h jakieś 21 literków ( tak pokazuje komp) przy 70 pokazuje 16, dzisiaj czyściłem cały dolot ,egr udało się zejść z 21 na 18 sukces . Panowie co może być przyczyną ,czego sie doszukiwać , wtryskiwacze są ok były sprawdzane, mam jeszcze takie wątpliwości co sterownika przepustnic w kolektorze czy to może mieć jakiś wpływ. A ha bym zapomniał podczas jednostajnej jazdy np 70 km/h czuć jakby auto traciło moc i jest brak reakcji na pedał. Proszę o pomoc jestem za granicą .
-
Dorlan
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Witam,
właśnie zrobiłem trasę do Brugii i z powrotem i kilka obserwacji z jazdy. Po pierwsze to jednak nie ma co dywagować, paliwo w Polsce a paliwo w Niemczech to dwa rózne zjawiska. Pierwsze tankowanie na byle jak wyglądającej stacji, pistolet z regularnym dieslem i silnik 5 sekund po odpaleniu nie do poznania - glośność, odgłosy, płynność zmiany obrotów, reakcja na pedał przyśpiesznika. Ogólnie reakcja pozytywnie szokująca. Co do spalania, to tak jak wcześniej pisałem jazda po naszych autostradach ze stałą prędkością dawała wyniki 6,4, a tu o dziwo jadąc jakoś tak 160+ spalanie spadło do 6,2 6,1. Co ciekawe, 3000 na liczniku zdaje się byc bardzo dobrym poziomem, bo nawet przyśpieszanie na 6tym biegu wtedy nie bylo żadnym problemem.
Powrót do kraju, pierwsze tankowanie Nitro coś-tam i koniec snu.
pozdrawiam
właśnie zrobiłem trasę do Brugii i z powrotem i kilka obserwacji z jazdy. Po pierwsze to jednak nie ma co dywagować, paliwo w Polsce a paliwo w Niemczech to dwa rózne zjawiska. Pierwsze tankowanie na byle jak wyglądającej stacji, pistolet z regularnym dieslem i silnik 5 sekund po odpaleniu nie do poznania - glośność, odgłosy, płynność zmiany obrotów, reakcja na pedał przyśpiesznika. Ogólnie reakcja pozytywnie szokująca. Co do spalania, to tak jak wcześniej pisałem jazda po naszych autostradach ze stałą prędkością dawała wyniki 6,4, a tu o dziwo jadąc jakoś tak 160+ spalanie spadło do 6,2 6,1. Co ciekawe, 3000 na liczniku zdaje się byc bardzo dobrym poziomem, bo nawet przyśpieszanie na 6tym biegu wtedy nie bylo żadnym problemem.
Powrót do kraju, pierwsze tankowanie Nitro coś-tam i koniec snu.
pozdrawiam
-
vonski - Weteran
- Posty: 2338
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
No ale już na przykład we Włoszech leją czasem gorsze badziewie niż u nas. Wracałem raz z Toskanii i po zatankowaniu na jakimś ich Q8 miałem spalanie w trasie ~10L. Za granicą austriacką wlałem znów do pełna i nagle cudownym trafem spalanie spadło do 8L, przy identycznej jeździe i obciążeniu.
Jak to mówią- pszypadek? nie sondzę
Jak to mówią- pszypadek? nie sondzę
-
szymex - Kierownik
- Posty: 550
- Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
- Lokalizacja: MAZOVIA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Dorlan napisał(a):paliwo w Polsce a paliwo w Niemczech to dwa rózne zjawiska
Mój kolega twierdzi, że jak naładuje telefon niemieckim prądem to mu bateria dłużej trzyma.
-
Kozak_Barabasz
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Się śmiejecie ale jak mam trasę do rajchu to 1l mniej wciąga tankując na shellu "to samo" paliwo .....
Też się śmieją z niemieckich proszków do prania- niby to samo.
Mam znajomego serwisanta pralek i mówił mi, że dużo szybciej zachodzą kamieniem grzałki przez polskie proszki.
Co do spalania .....
MEGA duże znaczenie ma stosowanie ECOdrivingu ....
Nauczyłem się dojeżdżać do świateł z najwyższym biegiem, znacznie wcześniej puszczając pedał gazu.
Zmiana biegów przy 2,1-2,2tys obr/min a nie 2,5-3tys (szkoła ECO mówi o zmianie poniżej 2tys ale to katowanie silnika).
Ważna też jest płynność jazdy.
Te rzeczy wcale nie powodują, że jestem zawalidrogą, wręcz przeciwnie.
Wyprzedzając fakt zmiany sygnalizacji na zielone, nie muszę od nowa rozpędzać samochodu z jedynki.
U mnie nic się nie zmieniło: trasa przy 120km/h 5-5,5l/100km a miasto (Poznań) 6,5-7l
Średnio 6l.
C2 1.6CRDi 135KM
Rekord 3,8l na trasie 300km przy prędkości 90km/h
Też się śmieją z niemieckich proszków do prania- niby to samo.
Mam znajomego serwisanta pralek i mówił mi, że dużo szybciej zachodzą kamieniem grzałki przez polskie proszki.
Co do spalania .....
MEGA duże znaczenie ma stosowanie ECOdrivingu ....
Nauczyłem się dojeżdżać do świateł z najwyższym biegiem, znacznie wcześniej puszczając pedał gazu.
Zmiana biegów przy 2,1-2,2tys obr/min a nie 2,5-3tys (szkoła ECO mówi o zmianie poniżej 2tys ale to katowanie silnika).
Ważna też jest płynność jazdy.
Te rzeczy wcale nie powodują, że jestem zawalidrogą, wręcz przeciwnie.
Wyprzedzając fakt zmiany sygnalizacji na zielone, nie muszę od nowa rozpędzać samochodu z jedynki.
U mnie nic się nie zmieniło: trasa przy 120km/h 5-5,5l/100km a miasto (Poznań) 6,5-7l
Średnio 6l.
C2 1.6CRDi 135KM
Rekord 3,8l na trasie 300km przy prędkości 90km/h
-
ReMiXs - Kierownik
- Posty: 550
- Dołączył(a): 15 lut 2015 11:04
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 105KM
2012, Bida version
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Kozak_Barabasz napisał(a):Nauczyłem się dojeżdżać do świateł z najwyższym biegiem, znacznie wcześniej puszczając pedał gazu.
Jak przy najwyższym? Jak ja widzę z daleka czerwone to zrzucam biegi aż do 2 hamując silnikiem.Robię to źle? (jestem świeżym kierowcą).
I tak jak mówisz, taka jazda jest bardziej płynna - często dojeżdżam do świateł na 2/3 biegu i od razu mogę jechać dalej.
-
PABLOTECH - Asystent Kierownika
- Posty: 272
- Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM
Re: wysokie spalanie 1,6 cdri
Kozak_Barabasz napisał(a):Te rzeczy wcale nie powodują, że jestem zawalidrogą, wręcz przeciwnie....
Kozak_Barabasz napisał(a):Rekord 3,8l na trasie 300km przy prędkości 90km/h
mam nadzieje, że to była 2 pasmUUFFka ... w przeciwnym razie trochę współczuję jadącym za Tobą...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
przez mreko85 » 09 lut 2020 12:02 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 10865 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
26 maja 2023 12:52
-
Wysokie obroty po odpaleniu zimnego silnika
-
-
Spalanie a opony
przez koza » 19 lut 2022 11:56 w Koszt utrzymania - 17 Odpowiedzi / 8918 Wyświetlone
- Ostatni post przez Józek
22 lut 2022 15:34
-
Spalanie a opony
-
-
Ogromne spalanie
przez Wacus1976 » 10 lut 2023 19:33 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 12 Odpowiedzi / 6184 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
24 lut 2023 13:35
-
Ogromne spalanie
-
-
Komputer zawyża średnie spalanie
przez wojmat89 » 25 wrz 2019 06:41 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5764 Wyświetlone
- Ostatni post przez Peter007
01 paź 2019 17:16
-
Komputer zawyża średnie spalanie
-
-
Brak mocy, wyższe spalanie
przez rodzynpatryk » 19 maja 2021 23:54 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 9133 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
22 maja 2021 15:25
-
Brak mocy, wyższe spalanie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości