21 gru 2013 08:51
Dokładnie tak miałem parę dni temu w Foce. Auto zaczynało się dławić, odcinało silnik najpierw przy 3 krpm, potem 2,4, na koniec nawet przy 1,8 krpm, trzeba było operować delikatnie gazem aby auto chciało w ogóle jakkolwiek przyspieszyć, stosować ecodriving - zmiana biegu przy niskich obrotach, z początku udawało się dojść do max 120 km/h, w miarę pokonywanych kilometrów było coraz gorzej, jednego dnia pod wieczór trudno było osiągnąć nawet 80 km/h, wyprzedzanie nawet wolnych pojazdów to była katorga. Jak zjawisko wystąpiło pierwszy raz to się zatrzymałem, wyłączyłem silnik, odpaliłem - do końca dnia było OK, potem już zgaszenie motoru nie pomagało. ASO Forda podpinało komputer, decyzja - EGR. Ponieważ trzeba było jechać a zawór nie był "od ręki", to po znajomości w prywatnym warsztacie zawór został zaślepiony. Pomogło na 200 km, potem historia znowu wróciła mimo zaślepki. W końcu prywatny warsztat mechaników, którzy z ASO odeszli i bawią się na własny rachunek, tam diagnostyka pana, który wyglądał jak chłopak z warszawskiej Pragi, laptop przedpotopowy z programem diagnostycznym z jakimiś krzaczkami zamiast liter, kabel do połączenia połatany szarą taśmą samoprzylepną - minuta i diagnoza - czujnik ciśnienia pompy paliwowej. Oczywiście nie występuje jako element, trzeba całą pompę za 3 800, ale skoro warsztat bez logo ASO no to zaraz: OK, mamy uszkodzoną pompę, ale ze sprawnym czujnikiem, możemy przełożyć. Dwie godziny czekania, 730 zł wydane i wszystko wróciło do normy.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.