Witam,
Mam awarię wycieraczek - wolno pracują, jakby były zatarte(?) i słychać przy tym jakieś zgrzytanie (przy jednej z nich).
W każdym razie postanowiłem zdemontować podszybie i sprawdzić czy uda się coś samemu zaradzić z tym problemem.
Niestety o ile demontaż wycieraczek i 5 klipsów poszedł gładko, to mam problem z wyciągnięciem podszybia.
Same końce (te po bokach) coś trzyma i nie da się ich wyciągnąć.
Mógłbym spróbować na siłę - ale wolę nic nie pourywać, tym bardziej że nie wiem co tam siedzi pod spodem.
Czy ktoś mógłby mnie pokierować jak odczepić te boki ?
Trzyma fragment zaznaczony na czerwono (ale da się nim ruszać w pewnym zakresie wzdłuż szyby)
Zastanawiam się czy są tam takie same zaczepy jak ten zaznaczony zieloną strzałką i trzeba po prostu mocniej pociągnąć w bok, czy też może jest tam jakieś inne mocowanie ?
Tak to wygląda:
http://zapodaj.net/066e32902b6c8.jpg.html
edit
Pewnie większość forumowiczów jest na majówce
A że cierpliwość to nie moja cnota - nie chciało mi się czekać biernie na odpowiedź i poszedłem w międzyczasie zrobić kolejną próbę.
I udało się
Tym razem uzbroiłem się w 'bronka' , który mnie ośmielił i dlatego nieco mocniej potraktowałem podszybie.
Fragment który wcześniej sprawiał mi problem - rzeczywiście trzymał się na kolejnych dwóch zaczepach, które niestety miały dużo mniej miejsca na 'zejście' niż pierwszy i dlatego tak się opierały.
W każdym razie prawidłowym sposobem okazało się ciągnięcie podszybia w swoją stronę (stojąc przed samochodem) i jednoczesne odciąganie końcówek na boki.
Pewnie dla części z Was to jest oczywiste - ale piszę na wypadek gdyby tej informacji potrzebował ktoś tak jak ja - mniej obeznany z mocowaniami plastików
A co do samego problemu z wycieraczkami to wygląda na to, że chyba zatarł się sworzeń(?) jednej z nich.
Wymontowałem całość i spróbuję jakoś to rozruszać.
nie pisz posta pod postem, ale za dobre chęci i dzielenie się wiedzą wybaczone R4
edit [2015-05-02 19:37]
Sorki za te posty, poprawię się
Dopiszę jeszcze happy-end:
Przyczyną ciężkiej pracy wycieraczek był sworzeń po stronie kierowcy, który był zatarty na amen (nie wiem jak silniczek dał radę go jeszcze ruszać).
Wyciągnąć sworzeń nie było łatwo. Najpierw walenie młotkiem, żeby zrobić jakąś szczelinę (najbardziej czasochłonna czynność) a potem ściągacz do sworzni i jakoś poszło.
Po przeczyszczeniu i przesmarowaniu wycieraczki chodzą jak za dawnych dobrych czasów
Pozdrawiam
Wolno pracujące wycieraczki - demontaż podszybia
Moderator: Żandarmeria
Posty: 1
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Wycieraczki tył SW
przez jerl1 » 23 mar 2023 13:15 w Tipsy i triksy ... - 3 Odpowiedzi / 4113 Wyświetlone
- Ostatni post przez Metody
04 kwi 2023 08:25
-
Wycieraczki tył SW
-
-
Wolne wycieraczki
przez Golab » 25 lis 2020 21:55 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 5473 Wyświetlone
- Ostatni post przez Miszel
23 cze 2021 08:54
-
Wolne wycieraczki
-
-
Wycieraczki rozmiar i mocowanie.
przez Lukas85 » 26 wrz 2021 18:13 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 2443 Wyświetlone
- Ostatni post przez Lukas85
26 wrz 2021 19:15
-
Wycieraczki rozmiar i mocowanie.
-
-
Demontaż popielniczki w C1
przez luckyman49 » 30 kwi 2022 18:16 w Akcesoria i wyposażenie - 9 Odpowiedzi / 6017 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
27 cze 2022 19:55
-
Demontaż popielniczki w C1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości