automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

20 kwi 2009 22:45

Wykonanie procedury odczytu kodów błędów klimy:

panel właczony w trybie auto(może być również w trybie manualnym np. nadmuch tylko na szybę lub tylko na dół)

naciskamy i przytrzymujemy w tej pozycji wył. off

jednocześnie naciskamy cztero-krotnie w ciągu 2 sek.
przycisk nawiew na twarz

Auto-klima przechodzi w tryb diagnostyki.

cyfry 00 oznaczają brak błędów

naciskamy off kończąc całą procedurę.

Lista kodów
11- In-car temperature sensor open circuit
12- In-car temperature sensor short circuit
13- Ambient temperature sensor open circuit
14- Ambient temperature sensor short circuit
15- Water temp. sensor open circuit
16- Water temp. sensor short circuit
17- Evaporator sensor open circuit
18- Evaporator sensor short circuit
19- Temp actuator feedback line short or open
20- Temp actuator failure
21- Vent mode actuator feedback line short or open
22- Vent mode actuator failure
25- Intake actuator feedback line short or open
26- Intake actuator failure
27- AQS sensor open
28- AQS sensor short
31- AQS sensor failure
34- Floor actuator feedback line short or open
35- Floor actuator failure
36- DEF actuator feedback line short or open
37- DEF actuator failure

Miłej zabawy i samych 00
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

Maikler
 

20 kwi 2009 23:23

Na polski mniej więcej coś takiego :P Ale nie jestem pewien tłumaczenia. Musiałbym znać budowę klimy :wink: :

11- Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
12- Czujnik temperatury wewnętrznej – zwarcie w obwodzie
13- Czujnik temperatury otoczenia – otwarty obwód
14- Czujnik temperatury otoczenia – zwarcie w obwodzie
15- Czujnik temperatury [wody?] – otwarty obwód
16- Czujnik temperatury [wody?] – zwarcie w obwodzie
17- Czujnik parownika – otwarty obwód
18- Czujnik parownika – zwarcie w obwodzie
19- Sprzężenie zwrotne siłownika [Temp] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
20- Awaria siłownika [Temp]
21- Sprzężenie zwrotne siłownika w trybie [Vent] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
22- Awaria siłownika trybu [Vent]
25- Sprzężenie zwrotne siłownika dopływu powietrza – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
26- Awaria siłownika dopływu powietrza
27- Czujnik AQS – otwarty [obwód]
28- Czujnik AQS - zwarcie [w obwodzie]
31- Awaria czujnika AQS
34- Sprzężenie zwrotne siłownika [podłogowego?] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
35- Awaria siłownika [podłogowego?]
36- Sprzężenie zwrotne siłownika DEF – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
37- Awaria siłownika DEF

AUTOR WĄTKU
stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

20 kwi 2009 23:44

11- Czujnik temperatury wewnętrznej - otwarty obwód
12- Czujnik temperatury wewnętrznej – zwarcie w obwodzie
13- Czujnik temperatury otoczenia – otwarty obwód
14- Czujnik temperatury otoczenia – zwarcie w obwodzie
15- Czujnik temperatury [wody?] – otwarty obwód
16- Czujnik temperatury [wody?] – zwarcie w obwodzie
17- Czujnik parownika – otwarty obwód
18- Czujnik parownika – zwarcie w obwodzie
19- Sprzężenie zwrotne siłownika [Temp] – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
20- Awaria siłownika [Temp]
21- Sprzężenie zwrotne siłownika w trybie "na twarz" – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
22- Awaria siłownika trybu "na twarz"
25- Sprzężenie zwrotne siłownika dopływu świeżego powietrza z zewnątrz – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
26- Awaria siłownika recyrkulacji powietrza
27- Czujnik AQS – otwarty [obwód]
28- Czujnik AQS - zwarcie [w obwodzie]
31- Awaria czujnika AQS
34- Sprzężenie zwrotne siłownika trybu dół(podłoga) – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
35- Awaria siłownika trybu "dół" [podłogowego]
36- Sprzężenie zwrotne siłownika trybu "na szybę" – obwód [zwarcie] albo [otwarty]
37- Awaria siłownika trybu "na szybę"

Maikler dobra robota. clapping
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

marko
 

21 kwi 2009 06:11

super!!! dzięki i więcej kodów do innych trybów testowych! Może jakaś akcja kodów 8-)

sko_fild
 

21 kwi 2009 09:36

A macie kod na nieśmiertelność 8-) Nie wiedziałem, że takie kody istnieją. kolejny przykład o przydatności forum. Pozdrawiam 8-)

ENcoda
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

24 cze 2009 20:29

jeżeli ktoś życzy sobie wyłączyć automatyczne włączanie się klimatyzacji przy ustawieniu nawiewu na szybę - to proszę postępować tak :

1. ustawić temperaturę na skrajnie zimno oraz nawiew na przednią szybę ( skrajnie prawo )
2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )
3. przycisk obiegu powietrza mignie 3-krotnie
4. od tego momentu przy ustawieniu nawiewu na szybę klimatyzacja nie włączy się " z automatu"
5. przywrócenie ustawienia do stanu poprzedniego następuję po powtórzeniu całej procedury.

Procedura dotyczy tylko aut z klimatyzacją ręczną!!!.

Pozdrawiam,

ENcoda MEchanix Man

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5407
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

24 cze 2009 22:03

ENcoda napisał(a):2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )

hehehe..zobaczymy ile prób będzie nieudanych ...mimo wszystko dzięki za podpowiedź. hii
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5407
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

25 cze 2009 16:54

Gizmo121 napisał(a):
ENcoda napisał(a):2. nacisnąć pięć razy przycisk zmiany obiegu powietrza z wew. na zew. ( w ciągu 2 sekund )

hehehe..zobaczymy ile prób będzie nieudanych ...mimo wszystko dzięki za podpowiedź. hii

Prosta rzecz a jak cieszy....za pierwszym razem udało się clapping :mrgreen:
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

rafostry
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

10 lis 2009 12:23

Dodam, że w bliźniaku - i30, kody działają tak samo :mrgreen:

Ryszard48
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

22 gru 2009 15:03

Mam pytanie jak ustawić klimatyzację automatyczną tak aby nie wiała tak głośno (czyli włączamy auto i nadmuch był mało słyszalny np na 3 biegu wentylatora)jest taka możliwość czy ma być tak jak jest dotychczas czyli dmuch za mocno ,głośno :D

AUTOR WĄTKU
stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

22 gru 2009 15:28

Ryszard48 napisał(a):Mam pytanie jak ustawić klimatyzację automatyczną tak aby nie wiała tak głośno (czyli włączamy auto i nadmuch był mało słyszalny np na 3 biegu wentylatora)jest taka możliwość czy ma być tak jak jest dotychczas czyli dmuch za mocno ,głośno :D


Pozostaje tylko wymuszenie trybu manualnego siły nadmuchu,

czyli automat steruje temperaturą i kierunkiem nadmuchu, a jego prędkość wymuszasz ręcznie.
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

Ryszard48
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

22 gru 2009 15:54

stj napisał(a):
Pozostaje tylko wymuszenie trybu manualnego siły nadmuchu,

czyli automat steruje temperaturą i kierunkiem nadmuchu, a jego prędkość wymuszasz ręcznie.


Może nie łapie ,ale jak wymuszam ręcznie np daje na 3 bieg,to automat się wyłącza i pracuje cicho,a jak ponownie załączam automat do wiaterek hula jak oszalały i to mnie denerwuje

AUTOR WĄTKU
stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

22 gru 2009 21:24

Ryszard48 napisał(a):... daje na 3 bieg,to automat się wyłącza i pracuje cicho,a jak ponownie załączam automat to wiaterek hula jak oszalały i to mnie denerwuje


I tak ma być - gaśnie kontrolka "AUTO" , ale funkcje, w które nie ingerowałeś są realizowane przez automat.
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

28 gru 2009 02:01

stj napisał(a):
Ryszard48 napisał(a):... daje na 3 bieg,to automat się wyłącza i pracuje cicho,a jak ponownie załączam automat to wiaterek hula jak oszalały i to mnie denerwuje


I tak ma być - gaśnie kontrolka "AUTO" , ale funkcje, w które nie ingerowałeś są realizowane przez automat.

no dobra ale to jest de facto wyłączenie automatu..co z tego, że wieje tak jak przed chwilą w trybie auto..skoro ten tryb nazywa się tak właśnie dlatego że nie tylko decyduje o sile i temp nadmuchu ale również o tym z której kratki wieje w danej chwili
odpowiadając zatem na pytanie ryszarda48..można wyciszyć nawiew tylko w trybie manualnym..w trybie auto przeczy to idei tego trybu..
PRO CEED 1.6pb

lawyer
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 11:32

Hej,

mam problem z parkowaniem szyb.
To stalo sie nagle - zeszlej zimy ani przez caly rok problemu nie bylo.
Gdy troche szyby parowalo, wlaczalem klime i ona wspomagala osuszanie powietrze. Dzialalo idealnie.
Po fali mrozow ostatnio, cos sie zmienilo. Auto uzytkuje rzadko.
Nie ma roznicy czy jest zalaczone A/C czy nie.
Szyby paruja. Nawet przednia. Dzieje sie to jak nawiwey sa w trybie Auto. Jak recznie skieruje na szybe + na nogi, z przedniej szyby i bocznych para ustepuje. Na tyle jest zaparowane, niemal mroz na szybach.

Nie mam mokrych chodniczkow - jedyni od kierowcy jest mokry ale w normalnym przedziale.
Filtr powietrza nieco zuzyty, ale nie jest mokry.

Poza tym to sie stalo nagle, wiec....nie wiem co moze byc.
Auto ma 1,5 roku.

Probowalem sprawdzic klime, ale nie moge przejsc do diagnostyki za pomoca "sposobu' zaprezentowanego powyzej. Zalaczam klime, gdy naciskam OFF (to wylacza klime) - przytrzymuje i 4x przycisk nawiew na twarz. I cisza. Co moge robic zle?
Nie wiem co jest.
Poza tym nie wiem czy to klima nie padla - nie wiem czy sie zalacza w ogole. Nie czuje delkikatnego "szarpniecia" takiego jak kiedys gdy zalaczam przycisk A/C. To pewnie od kompresora? No ale ...nawet nie tyle ze szarpniecia silnikiem nie ma, ale jak pisalem podczas jazdy, czy mam A/C wlaczone czy nie, efekt jest taki sam - szyby paruja. A kiedys wlaczenie klimy IDEALNIE usuwalo zaparowanie doslownie w minute maks trzy, cztery.

Pomozcie rozwiazac problem.
Oczywiscie moge jechac do seriwsu, ale nie dosc ze skasuja to ile to czasu.
Jak bedzie trzeba pojade, bo moze padla klima.


Czy ktos ma/mial podobny problem?
Bede wdzieczny za pomoc.


Pozdrawiam,
Dawid

wlodek-52
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 12:25

Zmień filtr kabinowy i po kłopocie

mjrPit
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 12:32

wlodek-52 napisał(a):Zmień filtr kabinowy i po kłopocie

to rozwiąże parowanie szyb ale nie wyjaśni "nagłości" nieprawidłowego działania klimy, mnie się zdaję że wizyta w ASO lub dobrym serwisie klimatyzacji jest nieunikniona. Jakby co to przecież masz gwarancję.

Kubeusz
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 12:35

lawyer napisał(a):Hej,

mam problem z parkowaniem szyb.

:D :twisted:

oraz napisał(a):To stalo sie nagle - zeszlej zimy ani przez caly rok problemu nie bylo.
Gdy troche szyby parowalo, wlaczalem klime i ona wspomagala osuszanie powietrze. Dzialalo idealnie.

[ciach opis]

Czy ktos ma/mial podobny problem?
Bede wdzieczny za pomoc.

Sądząc po objawach które opisałeś, moim zdaniem należy wziąć pod uwagę wymianą filtra kabinowego (przeciwpyłkowego), ewentualnie dokładniejszą diagnostykę zawartości wilgoci pod dywanikami (w moim przypadku było to odkrycie nieautoryzowanej hodowli gupików i welonek). Kolejna czynność którą należy wykonać to dokładne umycie wewnętrznej strony szyb. Znakomicie zmniejsza parowanie. Co to klimatyzacji, poszukaj na forum. Jest sporo informacji na ten temat.

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 12:38

Poczytaj tutaj viewtopic.php?f=42&t=150
i tutaj viewtopic.php?f=38&t=450

1. Witaj w klubie hii
2. Nie powielamy wątków (dlatego ten drugi skasowałem)
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

lawyer
 

Re: automatyczna klima - procedura diagnostyczna i kody błędów

21 sty 2010 12:47

Dzieki za odpowiedzi.
Wyjalem filtr - jest brudny ale bez przesady. poza tym to sie stalo nagle. Gdyby to zalezalo od filtra zmiana powstawalaby, narastala z czasem. A to jest tak, ze przed mrozami (zeszly tydzien) jeszcze bylo idealnie. Teraz padaka. To chyba nie filtr sam w sobie.
Poza tym na przegladzie rocznym (po roku) zostal wymieniony chyba (to to samo co 'przeciwpylkowy' - taka nazwa mam na fakturze. A od przegladu minelo 6 miesiecy dopiero.

Pewnie pojade do ASO.
Niemniej chcialem wykonac ta diagnostyke klimy, ktora widze ze ludziom dziala, ale mi cos nie chce to wyjsc.

Moze jakas pomoc?

Niemniej dzieki za odzew.

Prawda jest ze szyb nie mylem od srodka w ogole od 1,5 roku (poza przednia - co robilem rok temu).

Niemniej nie samo tylko parowanie mnie martwi, co "naglosc" tego zjawiska - absoultnie nigdy nie bylo problemu z tym.


Pozdrawiam,
Dawid

Następna strona
Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl