Jakość oświetlenia zależy w znacznym stopniu, od kształtu reflektorów, odbłyśnika, zastosowanych żarówek. Natomiast przy produkcji samochodów, często ważniejsze od jakości oświetlenia są: wygląd, design oraz cena.
Kupując samochód, patrzymy się przede wszystkim na wygląd. Jaka jest jakość poszczególnych podzespołów, dowiadujemy się podczas eksploatacji.
Reflektory w ceedku, świecą nieźle.
Reflektory
Moderator: Żandarmeria
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
-
zajcol
SebolE napisał(a):Potem na CB gość mówił żebym wyłączył długie,toż mówię mu, że to nie długie.
To może za wysoko świecą??Na ASO sprawdzone jest ok.
Wiec ja na światełka nie narzekam jedynie ci z naprzeciwka
To że oslepiasz nie znaczy wcale że masz dobre swiatła. Wrecz odwrotnie. Część strumienia świetlnego, która mogłaby oswietlać drogę jest marnowana, bo idzie w górę.
-
Mat
SebolE napisał(a):Dokładnie tak jest.Jechałem w nocy i z na przeciwka mrugają.
To dla porównania strzał z długich.
Potem na CB gość mówił żebym wyłączył długie,toż mówię mu, że to nie długie.
Pewnie kiedy ci mrugali miales obciazona tylna os, a jak pojechales sprawdzic swiatla do serwisu, to juz woz byl pusty. Cala masa kierowcow ma gdzies komfort nadjezdzajacych z przeciwka i zapomina o regulacji swiatel, gdy tyl jest obciazony
-
studzio - Asystent Kierownika
- Posty: 235
- Dołączył(a): 07 sty 2008 18:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
Mat napisał(a):SebolE napisał(a):Dokładnie tak jest.Jechałem w nocy i z na przeciwka mrugają.
To dla porównania strzał z długich.
Potem na CB gość mówił żebym wyłączył długie,toż mówię mu, że to nie długie.
Pewnie kiedy ci mrugali miales obciazona tylna os, a jak pojechales sprawdzic swiatla do serwisu, to juz woz byl pusty. Cala masa kierowcow ma gdzies komfort nadjezdzajacych z przeciwka i zapomina o regulacji swiatel, gdy tyl jest obciazony
A skąd wydedukowałeś że miałem tylną oś obciążoną??
Bo ani słowa nie pisałem a teraz napisze ,że jedynie kolo zapasowe mam i gaśnice.
Oj jak ja nie lubię jak cała masa kierowców dorabia teorie do budowy gwoździa.
Obciążona oś ... pojechałeś pusty...
O mamo
-
Mat
SebolE napisał(a):Bo ani słowa nie pisałem a teraz napisze ,że jedynie kolo zapasowe mam i gaśnice.
Oj jak ja nie lubię jak cała masa kierowców dorabia teorie do budowy gwoździa.
Wybacz, jesli za bardzo ropedzilem sie ze swoja "dedukcja", ale czesto tak wlasnie bywa ze swiatlami.
Juz nie bede dorabial teorii
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
scenikiem narobiłem swoim ponad 200kkm
co do civika to postawiliśmy obok ceda i zapalone światła(rocznik (2003 czy 4-hondy-poprzedni model)
róznica jest ogromna
i nie chodzi o odległość ale o plamę światła tam jest idealna cała i równa i jaśniejsza zdecydowanie po całości -tu są róznice
acha coby nie było cif ma h& tyle ze sochewkowe reklektorki
-scenik miał normalne lampy i napewno nie były gorsze w każdym razie jak się przesiadłem z auta które miało już swoje lata i km to ceed mnie zaskoczył in minus jeżeli nie są lepsze w ceed mocniejsze to takie same a scenik lampy miał już matowe od kamyczków i odbłyśniki też już swoje przejchały
co do civika to postawiliśmy obok ceda i zapalone światła(rocznik (2003 czy 4-hondy-poprzedni model)
róznica jest ogromna
i nie chodzi o odległość ale o plamę światła tam jest idealna cała i równa i jaśniejsza zdecydowanie po całości -tu są róznice
acha coby nie było cif ma h& tyle ze sochewkowe reklektorki
-scenik miał normalne lampy i napewno nie były gorsze w każdym razie jak się przesiadłem z auta które miało już swoje lata i km to ceed mnie zaskoczył in minus jeżeli nie są lepsze w ceed mocniejsze to takie same a scenik lampy miał już matowe od kamyczków i odbłyśniki też już swoje przejchały
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
dyzman - Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
- Lokalizacja: Słupsk
- Grupa: Trójmiasto
-
dyzman - Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
- Lokalizacja: Słupsk
- Grupa: Trójmiasto
W końcu miałem okazję jechac po ciemku. Generalnie reflektory nieźle świecą. Zaobserwowałem jednak coś takiego: jak jadę na długich i zmieniam na krótkie, bo ktoś jedzie z przeciwka, to jest ok. Ale jak jadę na krótkich i mijam się z autem bez zmiany, to niektórzy mi błyskają. Patrzyłem po drzewach, jak świeci i wyglada to tak, że wiązka lewego reflektora faktycznie daje mocno w lewo i przy ustawieniu nachylenia na 0 w odległości 50-60m daje plamę na ponad pół metra w górę.
126p - Favorit - Forman - Corsa C - Cee'd SW
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
dyzman - Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 19 lut 2008 19:54
- Lokalizacja: Słupsk
- Grupa: Trójmiasto
-
Gaj
-
Lukasz-CEED
-
Hazael
Jeżeli chodzi o ustawianie świateł to w ASO nie mają o tym zielonego pojęcia. U mnie po stłuczce nie dość że ustawili za nisko, to jeszcze nie oświetlały prawej strony. Kiedy pojechałem z reklamacją, panowie wzięli na "sprawdzenie". Po kilku minutach dowiedziałem się, że auto ma ustawione światła "książkowo".
Wkurzony pojechałem do stacji kontroli pojazdów. Tam diagnosta załamał ręce. Nic nie było dobrze jw pisałem. Diagnosta powiedział, że w ASO powinni zacząć czytać inne książki
Jak macie kłopot ze światełkami to proponuję zapłacić 20zł w okręgowej stacji kontroli pojazdów i jeździć bezpiecznie.
Od czasu jak ustawił światła diagnosta nie mam problemów z oślepianiem innych kierowców (wcześniej zdarzyło się że ktoś mignął z przeciwka).
Wkurzony pojechałem do stacji kontroli pojazdów. Tam diagnosta załamał ręce. Nic nie było dobrze jw pisałem. Diagnosta powiedział, że w ASO powinni zacząć czytać inne książki
Jak macie kłopot ze światełkami to proponuję zapłacić 20zł w okręgowej stacji kontroli pojazdów i jeździć bezpiecznie.
Od czasu jak ustawił światła diagnosta nie mam problemów z oślepianiem innych kierowców (wcześniej zdarzyło się że ktoś mignął z przeciwka).
-
Zoltar
-
osg
potwierdzam, że na "pusto" powinno się jeździć na 1.
Byłem u elektryka na sprawdzeniu świateł przy przebiegu 3 tyś. - stwierdził, że świecą za wysoko, już chciał poprawiać fabrykę, ale obniżyliśmy na 1 i było idealnie !!! I tak jeżdżę.
Generalnie światła świecą średnio.
Dużo jeżdżę nocami i zastanawiam się nad ksenonami???
Byłem u elektryka na sprawdzeniu świateł przy przebiegu 3 tyś. - stwierdził, że świecą za wysoko, już chciał poprawiać fabrykę, ale obniżyliśmy na 1 i było idealnie !!! I tak jeżdżę.
Generalnie światła świecą średnio.
Dużo jeżdżę nocami i zastanawiam się nad ksenonami???
-
Grzech
-
KZ
Grzech napisał(a):<span>osg</span> napisał(a):Dużo jeżdżę nocami i zastanawiam się nad ksenonami???
miałem i polecam niesamowita roznica cudownie sie jeździ nocą a na ddatek jescze lepiej oświetlone są takze pobocza supe sprawa tylko ciekawe ile taki zestawik do ceeda by kosztował także bym sie zaopatrzył
Polecam przeszukać forum - ktoś instalował i zwątpił bo oślepiały jak cholera - w sumie dobrze że zwątpił bo masę buractwa jeździ struclami z "ksenonami" i świecą po oczach...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] Parujące reflektory full LED
przez bartl0miej » 11 paź 2020 17:08 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 14 Odpowiedzi / 7918 Wyświetlone
- Ostatni post przez Marcinek82
15 cze 2021 17:42
-
[C3] Parujące reflektory full LED
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości