Coś jest nie tak ... i było nie tak od początku wyjechania z ASO ...
ściągało mnie w jedną stronę, Aso poradziło sprawdzić ciśnienie
w oponach - faktycznie było nie równe i trochę pomogło.
Ale to nie koniec problemów, bo o ile ciśnienie zmiejszyło to nie wyeliminowało problemu.
Chodzi o to, że auto nie potrafi jechać prosto.
Zjeżdża to na lewą stronę, po delikatnej korekcji na jazde wprost zjężdża na prawą, potem z to samo z prawej w lewą. Może jakiś luz na kierownicy ?
Nie wiem czy układ kierowniczy jest tak czuły, czy coś jest nie tak?
auto ma przejechane 2 tys.
Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
Moderator: Żandarmeria
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6555
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Takie objawy wskazują na jakiś defekt układu kierowniczego - niech ASO sprawdza i szuka. Takie myszkowanie może wskazywac np. na uszkodzony drążek kierowniczy.
Mnie tez ściągało w zeszłym tygodniu na lewo, ale najpierw sprawdziłem ciśnienie - no i lewy przód 1,1. Wymiana wentyla i po kłopocie.
Mnie tez ściągało w zeszłym tygodniu na lewo, ale najpierw sprawdziłem ciśnienie - no i lewy przód 1,1. Wymiana wentyla i po kłopocie.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
jacek316
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
Sensation
sprawdz w ogole czy opony sa zalozone w dobrą stronę (czy nie są kierunkowe i zamontowane w dobrą stronę), trzymanie zacisku hamulcowego (w Twoim przypadku lewego) wykluczam dlatego ze po korekcie potrafi sciągać w drugą stronę, a poza tym masz nowe auto i raczej nie ma mowy o "zastanych" hamulcach. jesli przekładka kół nie pomoże wtedy trzeba prawdopodobnie zmieniać przekładnię kierowniczą, wspomaganie nie ma nic do rzeczy, każda przekładnia kier ma własność powracania do pozycji "prostej", a Twoja ma zaburzoną pracę, często wynika to przez zużycie (luz na przekładni; wytarcie listwy lub luz na krzyżakach biegnących z kierownicy do przekładni), brak smarowania, wady techniczne i ogólnie to wszystko co w tej chwili pamiętam po kilku piwach na wieczór
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
vitaras
- boe6666
- Kierownik
- Posty: 516
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Wjedź na autostradę, rozpędz się do powiedzmy 80 (nie może być kolein i droga musi być prosta) ustaw do jazdy prosto i puść kierownicę. Następnie dodaj gazu a potem lekko zachamuj (troszkę). Jeśli nie ściąga to jest wszystko ok- może masz jakies przyzwyczajenia. Jeśli nadal ścąga, sprawdź geometrię, bo jeśli robi to i w jedną i w druga stronę, to może to być np. zbyt duże poczylenie kół przednich. jasnym jest że ceed fabrycznie ma + kat nachylaenia i z małych wychyleń nie będzie wrazał do załkowitego środka.
-
e2rdo
kiedyś jak miałem 2000km i mi samochód ściągało w lewo
teraz już sam nie wiem
czasem ściąga a czasem nie
też to zaobserwowałem
kierownica nie zawsze ustawiała się prosto i dlatego samochód skręcał
teraz mam ze 4500 i już się przyzwyczaiłem do tego układu albo problem znikł albo go nie zauważam...
trzeba też wziąć pod uwagę skos jezdni oraz wiatr który ostatnio wieje coraz bardziej
teraz już sam nie wiem
czasem ściąga a czasem nie
<span>vitaras</span> napisał(a):Jeśli autko ściąga w lewo to należy zdjąć łokieć z lewego podszybia, położyć rękę swobodnie na udzie. Ująć kierownicę prawą ręką. Teraz będzie sciągać w prawo. Sprawdzone. Cecha elektrycznego wspomagania.
też to zaobserwowałem
kierownica nie zawsze ustawiała się prosto i dlatego samochód skręcał
teraz mam ze 4500 i już się przyzwyczaiłem do tego układu albo problem znikł albo go nie zauważam...
trzeba też wziąć pod uwagę skos jezdni oraz wiatr który ostatnio wieje coraz bardziej
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
matyk
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
U mnie ściągało lekko w lewo i było to odczuwalne tylko na prostej równej drodze czy autostradzie.
Byłem w jednym serwisie i nic nie wykryli. Dopiero drugi serwis zdiagnozował luz na przekładni kierowniczej oraz na krzyżaku. Wymieniono obydwa elementy na gwarancji i ustawiono na nowo zbieżność i geometrię przedniej zawiechy. Teraz wyraźna poprawa. Nic nie ściąga, nic nie puka
Byłem w jednym serwisie i nic nie wykryli. Dopiero drugi serwis zdiagnozował luz na przekładni kierowniczej oraz na krzyżaku. Wymieniono obydwa elementy na gwarancji i ustawiono na nowo zbieżność i geometrię przedniej zawiechy. Teraz wyraźna poprawa. Nic nie ściąga, nic nie puka
-
matezz
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
kolego sprobuj kola przelozyc prawe na lewe i odwrotnie ...powinno pomoc
-
kokos89
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
Zaobserwowalem ostatnio w swoim pro, ze kierownica nie jest osadzona prosto. Kiedy jade autem prosta droga, by utrzymac ow prosty kierunek jazdy, kolo mojej kierownicy przechylone jest delikatnie w prawo. To dalo mi rozwiazanie zagadki, dlaczego czesto zdarza mi sie wjechac krzywo na moje miejsce parkingowe-po prostu z racji nieco ciasnego parkingu zawsze wjezdzam na swoje stanowisko, potem cofam by maksymalnie sie sprostowac i za drugim razem wjezdzam juz na kierownicy, hmmm... nie wiem jak to ujac, ale niech bedzie w "prostym polozeniu", zapewne wiecie o co chodzi ;] jesli jest ona w tym polozeniu, to auto nieco sciaga w lewo. podjechalem dzis do swojego aso by zglosic kilka innych pierdol z ktorymi nosilem sie juz od dawna, powiedzialem o kierze... zaproponowano mi sprawdzenie/ustawienie zbieznosci platne 100-120 zlotych. czy to mozliwe, by auto po 2500km mialo kulawa zbieznosc? czy nie obejmuje tego gwarancja? mialem tak od poczatku (obserwowalem nieco krzywy najazd na stanowisko parkingowe), ale dopiero teraz sie temu glebiej przyjrzalem i zalapalem w czym tkwi problem.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6555
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
kokos89 napisał(a):zaproponowano mi sprawdzenie/ustawienie zbieznosci platne 100-120 zlotych. czy to mozliwe, by auto po 2500km mialo kulawa zbieznosc? czy nie obejmuje tego gwarancja?
Niekoniecznie powodem jest zła zbieżność - po prostu kierownica na wielokarbie może być osadzona o jeden ząbek za daleko. Niestety, nie ma innej możliwośći zbadania jak ustawianie zbieżności, choć możesz ją za parę złoty sprwadzić w lepszych warsztatach na diagnostycznej platformie najazdowej.
Co do przebiegu, gwarancji - zbieżność może polecieć po 100 metrach od wyjazdu nowym autem z salonu, wystarczy wpaść w lepszą dziurę, zahaczyć o wystającą studzienkę. Dlatego serwisy praktycznie nigdy nie uznają rozregulowanej zbieżności jako usterki podlegającej naprawie w ramach gwarancji.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
kokos89
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
Czlowiek z serwisu tez wspominal mi o tych zabkach. Dziekuje za rozwianie mojej watpliwosci
-
vois
Re: Geometria czy kolumna kierownicy czy TTTM?
też wydawało mi się po wyjechaniu z salonu, że samochód mi ściaga w lewo, jak koryguję to zaczyna ciagnąć w prawo, jednym slowem cieżko puścić kierownice, bo jedzie gdzie chce ale nie byłem w 100% pewien bo nie mogłem tego sprawdzić na idealnie prostej nawierzchni, zawsze był skos, albo wiatr.
po tygodniu zmieniłem opony na 225tki i problem jeśli występuje to ja go nie zauważam, bo przy jeździe w warszawie troche trudno, a na szerokich kapciach jest bardziej stabilny, ale przy pierwszej mozliwości wyjazdu za miasto bedzie test
po tygodniu zmieniłem opony na 225tki i problem jeśli występuje to ja go nie zauważam, bo przy jeździe w warszawie troche trudno, a na szerokich kapciach jest bardziej stabilny, ale przy pierwszej mozliwości wyjazdu za miasto bedzie test
Posty: 19
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Pielęgnacja kierownicy
przez gzyms » 08 cze 2021 16:13 w Tipsy i triksy ... - 6 Odpowiedzi / 5657 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
14 cze 2021 14:45
-
Pielęgnacja kierownicy
-
-
Wymiana kierownicy z C1 na C1[FL]
przez Moriok88 » 29 sty 2020 12:55 w Akcesoria i wyposażenie - 3 Odpowiedzi / 4988 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
31 sty 2020 21:43
-
Wymiana kierownicy z C1 na C1[FL]
-
-
Podmiana kierownicy
przez robsonovski » 11 gru 2020 14:30 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 3377 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
20 gru 2020 09:01
-
Podmiana kierownicy
-
-
Drgania kierownicy
przez witek690 » 08 wrz 2021 05:28 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 4019 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kawu
11 wrz 2021 07:40
-
Drgania kierownicy
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości