Na przeglądzie wyszło, że tylne tuleje wahaczy wyzionęły ducha i popękały. Nie jest to jakoś wybitnie odczuwalne przy jeździe, ale wiadomo - lepiej zrobić niż nie zrobić.
Pytanie jaki mi się nasuwa, to czy ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czy da się znaleźć te tuleje z poliuretanu? Znalazłem niby coś takiego:
https://www.strongflex.eu/pl/cee-dproce ... 55813.html
ale ni cholery nie wygląda to tak samo, jako regularna tuleja, np:
https://allegro.pl/oferta/ctr-gv0083-tu ... 5773691540
Ktoś coś?
[C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Moderator: Żandarmeria
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Z obrazka wynika że to przednia tuleja przedniego wahacza bo takowy tam widać. Z drugiego zdjęcia też wynika że przod a piszesz o tylnej tulei (tylnej przedniego wahacza?). A po co poliuretan? Twardy chyba i ponoć skrzypi. Te tuleje to groszowe koszty więcej zabawy z wymianą.
Ostatnio u siebie w i30 i Proceed wymieniałem całe wahacze z tulejami coś po 112 zł za stronę z NTY. Przy tej robocie będziesz musiał też wyjąć wahacz więc zbieżność do regulacji, sworzeń do rozłączenia itp. Roboty w bród dla tulei której nawet nie słychać? W swoich ww autach oryginały przejechaly ok 270 kkm i były jeszcze zdatne. Wymieniałem bo i30 naprawiałem po kolizji a w Cee'd zgniła na wylot rama nośna przód więc poszła szersza wymiana z amorami, sprężynami itp żeby nie wracać do problemu.
Ostatnio u siebie w i30 i Proceed wymieniałem całe wahacze z tulejami coś po 112 zł za stronę z NTY. Przy tej robocie będziesz musiał też wyjąć wahacz więc zbieżność do regulacji, sworzeń do rozłączenia itp. Roboty w bród dla tulei której nawet nie słychać? W swoich ww autach oryginały przejechaly ok 270 kkm i były jeszcze zdatne. Wymieniałem bo i30 naprawiałem po kolizji a w Cee'd zgniła na wylot rama nośna przód więc poszła szersza wymiana z amorami, sprężynami itp żeby nie wracać do problemu.
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Piejar napisał(a):Z obrazka wynika że to przednia tuleja przedniego wahacza bo takowy tam widać. Z drugiego zdjęcia też wynika że przod a piszesz o tylnej tulei (tylnej przedniego wahacza?). A po co poliuretan? Twardy chyba i ponoć skrzypi. Te tuleje to groszowe koszty więcej zabawy z wymianą.
Ostatnio u siebie w i30 i Proceed wymieniałem całe wahacze z tulejami coś po 112 zł za stronę z NTY. Przy tej robocie będziesz musiał też wyjąć wahacz więc zbieżność do regulacji, sworzeń do rozłączenia itp. Roboty w bród dla tulei której nawet nie słychać? W swoich ww autach oryginały przejechaly ok 270 kkm i były jeszcze zdatne. Wymieniałem bo i30 naprawiałem po kolizji a w Cee'd zgniła na wylot rama nośna przód więc poszła szersza wymiana z amorami, sprężynami itp żeby nie wracać do problemu.
Chodzi o tylne tuleje przednich wahaczy. Jesli link do tej z poliuretanem jest inną częścią to mogłoby tłumaczyć dlaczego wygląda inaczej.
Czemu poliuretan? Po prostu badam temat. Na mieście mówią że wytrzymalszy niż guma. Sztywność mi nie przeszkadza. Na 18" kole i tym zawiasie i tak jest sztywno.
Wymianę całych wahaczy też rozkminiałem, tylko że to co zaoszczędzę na robocie przy ich wymianie, dołożę do samej części. Geometrię i tak będę musiał robić w obu przypadkach, OEMowe wahacze są w dobrym stanie, z zamiennikami może być rożnie, więc pomyślałem że je zostawię.
U mnie nie słychać, ale czuć. Zostawienie tego w ten sposób nie wchodzi w rachubę i zrobione będzie. Pytanie tylko w jaki sposób.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 778
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Zawieszenie z poliuretanem ma tę przykrą cechę, że potrafi skrzypieć...
NTY to niestety tania chińszczyzna, długo nie pociągnie.
NTY to niestety tania chińszczyzna, długo nie pociągnie.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6623
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Moje (podkreślam - moje) zdanie jest takie - jeśli grzebię przy elementach, które maja wpływ na bezpieczeństwo jazdy, to stosuję albo oryginały, albo markowe zamienniki.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1385
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Kilka lat temu fabryka zabroniła wymiany tulei w wahaczach. Prawdopodobnie ma to związek z bezpieczeństwem. Ciekawostka bo w katalogu części można wytypować ich numery ba można je nawet zamówić.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
S6Sbk - Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Serio? Czyli tuleje są dostępne, ale czysto teoretycznie, nie powinno się ich wymieniać ;D?
W takim razie jeśli by rozpatrywać wymianę całych wahaczy, to na jakie najlepiej? Da się aftermarketowo kupić to samo co wkładają jako OEM?
W takim razie jeśli by rozpatrywać wymianę całych wahaczy, to na jakie najlepiej? Da się aftermarketowo kupić to samo co wkładają jako OEM?
-
gisio - V kolumna
- Posty: 1385
- Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Zapewne fabryka miała jakieś powody by takie rekomendacje wydać, nie mnie w to wnikać ani oceniać. Wiem, że warsztaty świadczą takie usługi.
Test zamienników robił Michu z m4k – czy test jest właściwy i obiektywny pozostawiam ocenie oglądającym:
https://www.youtube.com/watch?v=pZXSg1z-rls
Przy doborze zamiennika należy pamiętać o jego oznaczeniach:
Zgodnie z dyrektywą GVO obowiązującą w krajach Unii Europejskiej, dystrybutorzy części mają obowiązek klasyfikować je w określony sposób, ze względu na jakość i zastosowanie:
O lub OE - części oryginalne, sygnowane logiem producenta samochodu
Q lub OEM lub OES - części oryginalne sygnowane logiem producenta części dostarczanych na pierwszy montaż. Nierzadko są to te same części co O i OE, ale bez logo danej marki.
P lub PJ - zamienniki o jakości porównywalnej z oryginałem, deklarowanej przez producenta
Z lub ZJ - pozostałe części, które mogą lecz nie zawsze muszą spełniać określone standardy jakościowe
Test zamienników robił Michu z m4k – czy test jest właściwy i obiektywny pozostawiam ocenie oglądającym:
https://www.youtube.com/watch?v=pZXSg1z-rls
Przy doborze zamiennika należy pamiętać o jego oznaczeniach:
Zgodnie z dyrektywą GVO obowiązującą w krajach Unii Europejskiej, dystrybutorzy części mają obowiązek klasyfikować je w określony sposób, ze względu na jakość i zastosowanie:
O lub OE - części oryginalne, sygnowane logiem producenta samochodu
Q lub OEM lub OES - części oryginalne sygnowane logiem producenta części dostarczanych na pierwszy montaż. Nierzadko są to te same części co O i OE, ale bez logo danej marki.
P lub PJ - zamienniki o jakości porównywalnej z oryginałem, deklarowanej przez producenta
Z lub ZJ - pozostałe części, które mogą lecz nie zawsze muszą spełniać określone standardy jakościowe
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 778
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
S6Sbk napisał(a):Czyli co, włożyć coś takiego:
https://allegro.pl/oferta/ctr-gv0083-tu ... 5773691540
i mieć z głowy?
CTR powinien być dobry jakościowo.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6917
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
Tu zawsze było mówione, że (przynajmniej końcówki drążków) CTR to OE ?
- Piejar
- Kierownik
- Posty: 512
- Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT
Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód
CTR miałem łączniki w i30 - przetrwały coś 220 kkm
Oglądający stwierdza że test 1 jest niewłaściwy bo Michu przyłożył siłę w miejscu bezsensownym i obciążał je niezgodnie z obciążeniami występującymi podczas pracy.
Test 2 miał szansę być sensowny ale wykonany byle jak - tani wahacz się przemieścił ale obciążenie wytrzymał takie jak oryginal.
Tak więc test g. wart, Michu zebrał kliki i tyle. A myśleć trzeba samodzielnie a nie jutubem.
Ale żeby nie było: sam lubię go oglądać i szanuję to co zbudował i osiągnął. Nie jest jednak wyrocznią a test.ktory wykonał powinien zrobić inaczej, być może wtedy byłby miarodajny.
NTY oznacza siebie jako P.
Jako ciekawostkę podam że tylna rama pomocnicza JPN (cos półka NTY) była nawet cięższa od oryginału nieco przegnitego to fakt z mojej i30. Ale z pewnością nie są to części z papieru. Co do wytrzymałości długodystansowej to wypowiem się po długim dystansie.
gisio napisał(a):czy test jest właściwy i obiektywny pozostawiam ocenie oglądającym:
Oglądający stwierdza że test 1 jest niewłaściwy bo Michu przyłożył siłę w miejscu bezsensownym i obciążał je niezgodnie z obciążeniami występującymi podczas pracy.
Test 2 miał szansę być sensowny ale wykonany byle jak - tani wahacz się przemieścił ale obciążenie wytrzymał takie jak oryginal.
Tak więc test g. wart, Michu zebrał kliki i tyle. A myśleć trzeba samodzielnie a nie jutubem.
Ale żeby nie było: sam lubię go oglądać i szanuję to co zbudował i osiągnął. Nie jest jednak wyrocznią a test.ktory wykonał powinien zrobić inaczej, być może wtedy byłby miarodajny.
NTY oznacza siebie jako P.
Jako ciekawostkę podam że tylna rama pomocnicza JPN (cos półka NTY) była nawet cięższa od oryginału nieco przegnitego to fakt z mojej i30. Ale z pewnością nie są to części z papieru. Co do wytrzymałości długodystansowej to wypowiem się po długim dystansie.
Posty: 12
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C2FL] Kia Cee'd II 2018 od Andrzeja :)
przez A_Gospodarczyk » 29 kwi 2024 18:04 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 9 Odpowiedzi / 10135 Wyświetlone
- Ostatni post przez Radar93
24 cze 2024 19:53
-
[C2FL] Kia Cee'd II 2018 od Andrzeja :)
-
-
[C2FL] Centralny zamek
przez fortis4don » 15 gru 2021 21:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 12739 Wyświetlone
- Ostatni post przez fortis4don
15 gru 2021 21:56
-
[C2FL] Centralny zamek
-
-
Spryskiwacze przód - rurki
przez PiN » 22 maja 2022 07:31 w Nadwozie - 2 Odpowiedzi / 3676 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
22 maja 2022 19:53
-
Spryskiwacze przód - rurki
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość