Strona 5 z 32

Napisane: 10 kwi 2008 08:33
przez mark
Boski ma rację, te stuki mają głuchy odgłos. Tak jakby coś podskakiwało w bagażniku, ale wyjęcie wszystkiego z bagażnika nic nie zmieniało. Spróbuję jeszcze wyjąć półkę i przyjrzę się zamkowi klapy tylnej.
Jedno jest ciekawe, jak bagażnik mam załadowany to tego stukania nie słyszę. Też tak macie? :?

Napisane: 10 kwi 2008 08:59
przez maestro
<span>mark</span> napisał(a):Jedno jest ciekawe, jak bagażnik mam załadowany to tego stukania nie słyszę. Też tak macie?


To akurat bardzo typowy objaw gdy gdzieś w zawieszeniu są luzy. Przejedź się szybciej załadowanym autem po naszym wiadukcie i będzie znowu stukać :wink:

Napisane: 10 kwi 2008 09:06
przez mark
Na tym wiadukcie będzie stukać, nawet jak nie masz luzów. :)

Napisane: 10 kwi 2008 09:19
przez mark
A tak w ogóle po przebiegu kilku lub kilkunastu tysięcy km nie powinno być, żadnych luzów w zawieszeniu. Ciut przy wcześnie.

Napisane: 10 kwi 2008 09:31
przez maestro
Nie wiem jak nowe accordy ale moj 14 letni przy przebiegu 190 tys.km zawieszenie przednie ma jeszcze orginalne, lekkie stuki pojawiają się tylko w przypadku krótkich nierówności.
Oby zawieszenie ceeda sprawowało się przynajmniej w połowie tak dobrze jak w moim accordzie ...

Napisane: 10 kwi 2008 09:56
przez mark
Oby tak było.

Napisane: 13 kwi 2008 14:30
przez mark
Stukanie z tyłu.
Przy okazji rozbierania plastików tylnej klapy, przyjrzałem się półce bagażnika. Jak naciskałem półkę, słychać było stukanie. Taki głuchy odgłos, który słyszałem po przejeżdżaniu po nierównościach. Po podniesieniu półki zauważyłem, że z lewej strony brakuje takiego gumowego odbojnika. Wkleiłem w te miejsce kawałek pianki, znowu poruszałem półką i stukanie słychać było teraz z drugiej strony. Tam gdzie ten odbojnik był.
Więc wkleiłem pasek pianki, również z prawej strony. Pod tę gumę-odbojnik. Przejechałem się i nie słychać jak na razie, żadnego stukania. Może to jest to!
:)

Napisane: 13 kwi 2008 22:15
przez sevi
moje ucho dzisiaj wychwyciło jakieś dziwne odgłosy przy hamowaniu z wiekszej prędkości tzw. bicie ale bez zadnych drgan na kierownicy czy pod pedałem. Troche mnie to niepokoi :(

Napisane: 13 kwi 2008 23:33
przez mark
ABS

Napisane: 13 kwi 2008 23:40
przez KZ
mark napisał(a):ABS


Sugerujesz ze sevi by nie wyczail ze to abs ? Przeciez abs czuc, nie tylko slychac...

Napisane: 14 kwi 2008 10:26
przez mark
KZ napisał(a):
mark napisał(a):ABS


Sugerujesz ze sevi by nie wyczail ze to abs ? Przeciez abs czuc, nie tylko slychac...


Nic nie sugeruję. Pomyślałem tylko, że może to być ABS.
Sevi napisał, że drgania występują przy hamowaniu z większej prędkości.
Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Czyli wyważenie kół jest Ok.
Można też wykluczyć, że tarcze są krzywe, bo słychać by je było podczas hamowania przy każdej prędkości.

Napisane: 14 kwi 2008 18:27
przez sevi
Co do ABSu to musiałbym raczej gwałtownie hamować, co do tarcz to też słyszałem taka mozliwość ale ja obstawiam zamianę kół stronami po wymianie na letnie.

Napisane: 14 kwi 2008 19:39
przez mark
sevi napisał(a):Co do ABSu to musiałbym raczej gwałtownie hamować, co do tarcz to też słyszałem taka mozliwość ale ja obstawiam zamianę kół stronami po wymianie na letnie.


Mam prośbę, jak ustalisz co było przyczyną, tego bicia w kołach, to napisz.

Napisane: 14 kwi 2008 19:42
przez sevi
mark napisał(a):
sevi napisał(a):Co do ABSu to musiałbym raczej gwałtownie hamować, co do tarcz to też słyszałem taka mozliwość ale ja obstawiam zamianę kół stronami po wymianie na letnie.


Mam prośbę, jak ustalisz co było przyczyną, tego bicia w kołach, to napisz.



Napisze napewno jak sprawdzę bo nie daje mi to spokoju :(

Napisane: 15 kwi 2008 22:52
przez mierzej
No i przy 24tyś km. padł stabilizator z lewej strony. Jutro u Poleszaka w Sopocie będzie wymieniany. Poza tym jakaś blaszka w przekładni kierowniczej będzie wymieniana (dotyczy to tylko 1.6crdi), ponoć KIA znaj już problem i niedługo mają wzywać na akcję serwisową. Zdam relacje z jutrzejszej wizyty czy zasłużą na + czy na - :) .
Objawem wywalonego stabilizatora było głuche pukanie z przodu i znoszenie na lewą stronę.

Napisane: 16 kwi 2008 09:51
przez mark
mierzej napisał(a):No i przy 24tyś km. padł stabilizator z lewej strony. Jutro u Poleszaka w Sopocie będzie wymieniany. Poza tym jakaś blaszka w przekładni kierowniczej będzie wymieniana (dotyczy to tylko 1.6crdi), ponoć KIA znaj już problem i niedługo mają wzywać na akcję serwisową. Zdam relacje z jutrzejszej wizyty czy zasłużą na + czy na - :) .
Objawem wywalonego stabilizatora było głuche pukanie z przodu i znoszenie na lewą stronę.


O jaką blaszkę chodzi? Możesz coś więcej o niej napisać?

Napisane: 16 kwi 2008 18:50
przez mierzej
mark napisał(a):
mierzej napisał(a):No i przy 24tyś km. padł stabilizator z lewej strony. Jutro u Poleszaka w Sopocie będzie wymieniany. Poza tym jakaś blaszka w przekładni kierowniczej będzie wymieniana (dotyczy to tylko 1.6crdi), ponoć KIA znaj już problem i niedługo mają wzywać na akcję serwisową. Zdam relacje z jutrzejszej wizyty czy zasłużą na + czy na - :) .
Objawem wywalonego stabilizatora było głuche pukanie z przodu i znoszenie na lewą stronę.


O jaką blaszkę chodzi? Możesz coś więcej o niej napisać?


Nie wiem dokładnie, jest ona pod kolumną i wystarczy ją przełożyć i po problemie. Dziś auto odebrane i wszystko na gwarancji i bez żadnych problemów więc + dla Poleszaka w Sopocie.

Napisane: 16 kwi 2008 19:21
przez Boski
bardzo chętnie usłyszałbym o akcji serwisowej bo u mnie kolumna równiez po wymianie ale tłucze się i to coraz bardziej a dodatkowo trzeszczy mi coś po jej wymianie nie wie mczy w kolumnie czy w zawieszeniu. Zmieniam serwis i mam nadzieje ze problem kolumny oraz pukania w desce rozdzielczej po stronie pasażera wreszcie zostanie rozwiązany bo jak na 4 wizyty z tym samym problemem chyba wystarczy do sprawdzenia fachowości obsługi

Napisane: 16 kwi 2008 19:28
przez Grzechu
mark napisał(a):
KZ napisał(a):
mark napisał(a):ABS


Sugerujesz ze sevi by nie wyczail ze to abs ? Przeciez abs czuc, nie tylko slychac...


Nic nie sugeruję. Pomyślałem tylko, że może to być ABS.
Sevi napisał, że drgania występują przy hamowaniu z większej prędkości.
Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Czyli wyważenie kół jest Ok.
Można też wykluczyć, że tarcze są krzywe, bo słychać by je było podczas hamowania przy każdej prędkości.


Ja też miałem podobnie, ale jeżeli na drodze masz troche piachu to nawet przy lekkim hamowaniu odpali sie abs. Stawiam że to ABS

Napisane: 16 kwi 2008 19:56
przez q8122
<span>Boski</span> napisał(a):chyba wystarczy do sprawdzenia fachowości obsługi

Aj Boski.......... ty konieczny chcesz dostać następny telefon z Multitrucku :lol: