[C2FL GT] Tuleje wahacza przód

Układ kierowniczy, koła, opony, felgi, hamulce itp.

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Kierownik zmiany
 
Posty: 129
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

[C2FL GT] Tuleje wahacza przód

08 cze 2024 08:42

Na przeglądzie wyszło, że tylne tuleje wahaczy wyzionęły ducha i popękały. Nie jest to jakoś wybitnie odczuwalne przy jeździe, ale wiadomo - lepiej zrobić niż nie zrobić.

Pytanie jaki mi się nasuwa, to czy ktokolwiek widział, ktokolwiek wie, czy da się znaleźć te tuleje z poliuretanu? Znalazłem niby coś takiego:

https://www.strongflex.eu/pl/cee-dproce ... 55813.html

ale ni cholery nie wygląda to tak samo, jako regularna tuleja, np:

https://allegro.pl/oferta/ctr-gv0083-tu ... 5773691540

Ktoś coś?

Piejar
Kierownik
 
Posty: 449
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

08 cze 2024 09:13

Z obrazka wynika że to przednia tuleja przedniego wahacza bo takowy tam widać. Z drugiego zdjęcia też wynika że przod a piszesz o tylnej tulei (tylnej przedniego wahacza?). A po co poliuretan? Twardy chyba i ponoć skrzypi. Te tuleje to groszowe koszty więcej zabawy z wymianą.
Ostatnio u siebie w i30 i Proceed wymieniałem całe wahacze z tulejami coś po 112 zł za stronę z NTY. Przy tej robocie będziesz musiał też wyjąć wahacz więc zbieżność do regulacji, sworzeń do rozłączenia itp. Roboty w bród dla tulei której nawet nie słychać? W swoich ww autach oryginały przejechaly ok 270 kkm i były jeszcze zdatne. Wymieniałem bo i30 naprawiałem po kolizji a w Cee'd zgniła na wylot rama nośna przód więc poszła szersza wymiana z amorami, sprężynami itp żeby nie wracać do problemu.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Kierownik zmiany
 
Posty: 129
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

08 cze 2024 10:15

Piejar napisał(a):Z obrazka wynika że to przednia tuleja przedniego wahacza bo takowy tam widać. Z drugiego zdjęcia też wynika że przod a piszesz o tylnej tulei (tylnej przedniego wahacza?). A po co poliuretan? Twardy chyba i ponoć skrzypi. Te tuleje to groszowe koszty więcej zabawy z wymianą.
Ostatnio u siebie w i30 i Proceed wymieniałem całe wahacze z tulejami coś po 112 zł za stronę z NTY. Przy tej robocie będziesz musiał też wyjąć wahacz więc zbieżność do regulacji, sworzeń do rozłączenia itp. Roboty w bród dla tulei której nawet nie słychać? W swoich ww autach oryginały przejechaly ok 270 kkm i były jeszcze zdatne. Wymieniałem bo i30 naprawiałem po kolizji a w Cee'd zgniła na wylot rama nośna przód więc poszła szersza wymiana z amorami, sprężynami itp żeby nie wracać do problemu.


Chodzi o tylne tuleje przednich wahaczy. Jesli link do tej z poliuretanem jest inną częścią to mogłoby tłumaczyć dlaczego wygląda inaczej.
Czemu poliuretan? Po prostu badam temat. Na mieście mówią że wytrzymalszy niż guma. Sztywność mi nie przeszkadza. Na 18" kole i tym zawiasie i tak jest sztywno.

Wymianę całych wahaczy też rozkminiałem, tylko że to co zaoszczędzę na robocie przy ich wymianie, dołożę do samej części. Geometrię i tak będę musiał robić w obu przypadkach, OEMowe wahacze są w dobrym stanie, z zamiennikami może być rożnie, więc pomyślałem że je zostawię.
U mnie nie słychać, ale czuć. Zostawienie tego w ten sposób nie wchodzi w rachubę i zrobione będzie. Pytanie tylko w jaki sposób.

aviator
Dyrektor
 
Posty: 750
Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

08 cze 2024 11:29

Zawieszenie z poliuretanem ma tę przykrą cechę, że potrafi skrzypieć...
NTY to niestety tania chińszczyzna, długo nie pociągnie.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Kierownik zmiany
 
Posty: 129
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

08 cze 2024 12:50

Czyli co, włożyć coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/ctr-gv0083-tu ... 5773691540

i mieć z głowy?

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6570
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 06:00

Moje (podkreślam - moje) zdanie jest takie - jeśli grzebię przy elementach, które maja wpływ na bezpieczeństwo jazdy, to stosuję albo oryginały, albo markowe zamienniki.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1375
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 09:09

Kilka lat temu fabryka zabroniła wymiany tulei w wahaczach. Prawdopodobnie ma to związek z bezpieczeństwem. Ciekawostka bo w katalogu części można wytypować ich numery ba można je nawet zamówić.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
S6Sbk
Kierownik zmiany
 
Posty: 129
Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
Lokalizacja: Czeladź
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 09:23

Serio? Czyli tuleje są dostępne, ale czysto teoretycznie, nie powinno się ich wymieniać ;D?
W takim razie jeśli by rozpatrywać wymianę całych wahaczy, to na jakie najlepiej? Da się aftermarketowo kupić to samo co wkładają jako OEM?

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1375
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 10:51

Zapewne fabryka miała jakieś powody by takie rekomendacje wydać, nie mnie w to wnikać ani oceniać. Wiem, że warsztaty świadczą takie usługi.

Test zamienników robił Michu z m4k – czy test jest właściwy i obiektywny pozostawiam ocenie oglądającym:

https://www.youtube.com/watch?v=pZXSg1z-rls

Przy doborze zamiennika należy pamiętać o jego oznaczeniach:

Zgodnie z dyrektywą GVO obowiązującą w krajach Unii Europejskiej, dystrybutorzy części mają obowiązek klasyfikować je w określony sposób, ze względu na jakość i zastosowanie:
O lub OE - części oryginalne, sygnowane logiem producenta samochodu
Q lub OEM lub OES - części oryginalne sygnowane logiem producenta części dostarczanych na pierwszy montaż. Nierzadko są to te same części co O i OE, ale bez logo danej marki.
P lub PJ - zamienniki o jakości porównywalnej z oryginałem, deklarowanej przez producenta
Z lub ZJ - pozostałe części, które mogą lecz nie zawsze muszą spełniać określone standardy jakościowe
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

aviator
Dyrektor
 
Posty: 750
Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 11:18

S6Sbk napisał(a):Czyli co, włożyć coś takiego:

https://allegro.pl/oferta/ctr-gv0083-tu ... 5773691540

i mieć z głowy?


CTR powinien być dobry jakościowo.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6885
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

09 cze 2024 13:26

Tu zawsze było mówione, że (przynajmniej końcówki drążków) CTR to OE ?
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Piejar
Kierownik
 
Posty: 449
Dołączył(a): 13 maja 2020 06:50
Lokalizacja: Śląsk
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 2,0 ON 140KM
2008, COMFORT

Re: [C2FL GT] Tuleje wahacza przód

10 cze 2024 13:08

CTR miałem łączniki w i30 - przetrwały coś 220 kkm
gisio napisał(a):czy test jest właściwy i obiektywny pozostawiam ocenie oglądającym:

Oglądający stwierdza że test 1 jest niewłaściwy bo Michu przyłożył siłę w miejscu bezsensownym i obciążał je niezgodnie z obciążeniami występującymi podczas pracy.
Test 2 miał szansę być sensowny ale wykonany byle jak - tani wahacz się przemieścił ale obciążenie wytrzymał takie jak oryginal.
Tak więc test g. wart, Michu zebrał kliki i tyle. A myśleć trzeba samodzielnie a nie jutubem.
Ale żeby nie było: sam lubię go oglądać i szanuję to co zbudował i osiągnął. Nie jest jednak wyrocznią a test.ktory wykonał powinien zrobić inaczej, być może wtedy byłby miarodajny.
NTY oznacza siebie jako P.
Jako ciekawostkę podam że tylna rama pomocnicza JPN (cos półka NTY) była nawet cięższa od oryginału nieco przegnitego to fakt z mojej i30. Ale z pewnością nie są to części z papieru. Co do wytrzymałości długodystansowej to wypowiem się po długim dystansie.

Powrót do Zawieszenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl