Ja wymieniałem zacisk z tyłu ale nie kojarzę trudności. Linkę hamulcową rozlaczyles od zacisku?
Na zjechanych tarczach z rantem może tłoczek nie był cofnięty ?
[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył
Moderator: Żandarmeria
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Kawu napisał(a):Ja wymieniałem zacisk z tyłu ale nie kojarzę trudności. Linkę hamulcową rozlaczyles od zacisku?
Na zjechanych tarczach z rantem może tłoczek nie był cofnięty ?
Zacisk zdjąłem i do zmiany klocków cofnąłem tłoczek. Nie mogłem ruszyć jarzma.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 595
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Tarcze i klocki przód/tył
aviator napisał(a):Kawu napisał(a):Ja wymieniałem zacisk z tyłu ale nie kojarzę trudności. Linkę hamulcową rozlaczyles od zacisku?
Na zjechanych tarczach z rantem może tłoczek nie był cofnięty ?
Zacisk zdjąłem i do zmiany klocków cofnąłem tłoczek. Nie mogłem ruszyć jarzma.
https://www.youtube.com/watch?v=5yYszmq ... 0%B3%D1%83
Powinny zejść bez problemu tylko tłoczki wkręcane lipa
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Powinno, ale nie zeszło Dzięki za filmik, przydatny. Tłoczki to nie problem. Mam zestaw do wkrecania widoczny na nagraniu.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 595
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Tarcze i klocki przód/tył
aviator napisał(a):Powinno, ale nie zeszło Dzięki za filmik, przydatny. Tłoczki to nie problem. Mam zestaw do wkrecania widoczny na nagraniu.
Większym młotkiem go
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Jako że ostatnio zauważyłem, że moją też dopadło niefortunne schorzenie bicia przy hamowaniu z większych prędkości to będę się czaił na wymianę. Czy wciąż jest sens iść w półkę cenową Brembo/Zimmermann, tak jak jest to napisane na kilku stronach wcześniej? Obok siły hamowania (obviously) zalezy mi na tym, żeby nie załapały krzywizn (a przynajmniej nie ledwo paru tysiącach km). Np. taki zestaw: https://motostacja.com/p/ZIMMERMANN-2-- ... 249151701/
Może któryś z właścicieli GT też spotkał się z tą przypadłością i udało się wymienić na coś konkretnego?
Może któryś z właścicieli GT też spotkał się z tą przypadłością i udało się wymienić na coś konkretnego?
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Podszedłbym w Brembo/Zimmermanna - hamulce to dla mnie układ, w elementach którego nie widzę sensu szukania kompromisu "cena vs jakość", czasami nawet od centymetrów długości drogi hamowania może wiele zależeć. Kratkę nawiewu mogę kupić od kogokolwiek, opony, hantle - tylko dobre, markowe, pewne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Jestem tego samego zdania, hamulce musza byc sprawne. Ja kupowalem Brembo/EBC, i owszem drogo ale skutecznie (plus wieksza odpornosc na korozje i przegrzanie), ale to hamulce i kolejnym razem bedzie taki sam zestaw.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Dzięki za opinie, w takim razie nie będę kombinował z tańszymi zamiennikami. Tym bardziej, że niecałe 7 baniek za komplet na przód to nie jest wygórowana cena.
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Odświeżam, bo wymiana wciąż przede mną. Czy któryś z panów właścicieli C2FL GT kupował ostatnio PEŁNE (nie nawiercane, nie nacinane, bez innych wzorków) tarcze 320 mm, które nie były od firmy krzak? Któryś dzień z rzędu siedzę i szukam i jedyne co mi wypluwa, to zestaw który wkleiłem wyżej (https://motostacja.com/p/ZIMMERMANN-2-- ... 249151701/) a o którym opinie w ynternetach są conajmniej...średnie (podobno przez nawiercanie tarcze lubią sobie np. popękać, albo zwichrować się jak badziewie za 90 zł). Zwiedziłem inter carsy w okolicy - 320 mm brak absolutny, pomniejsze sklepy do ceeda mają conajwyżej 280. Ktoś coś?
-
vonski - Weteran
- Posty: 2339
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja brałem Textary. Ale to było do przedlifta więc 300mm
Tapatalk @ Huawei P30
Tapatalk @ Huawei P30
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
No właśnie 300 jest masa - Brembo, Bosch, Delphi, Febi, etc. A 320 praktycznie nic i chyba będę skazany na te Zimmermanny, bo wymienić muszę. Na ten moment hamowanie ze 140-150 do 100 na idealnie równej autostradzie to jak jazda po kocich łbach, a prędzej szczeznę niż skażę się na to na 2500 km po Europie.
-
vonski - Weteran
- Posty: 2339
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Zerknij jeszcze na allegro, czasem się trafia coś w dobrej cenie.
Ostatnio brałem dla żony Brembo, też się póki co spisują i nie kosztowały fortuny, mimo że te z Włoch są niby najdroższe
Tapatalk @ Huawei P30
Ostatnio brałem dla żony Brembo, też się póki co spisują i nie kosztowały fortuny, mimo że te z Włoch są niby najdroższe
Tapatalk @ Huawei P30
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Allegro też przetrzepałem. 320 - Textar albo Bosch.
Już nawet na tej cenie mi jakoś wybitnie nie zależy, bo za dobre heble jestem w stanie położyć więcej hajsu. Tylko żeby dało się je znaleźć.
Już nawet na tej cenie mi jakoś wybitnie nie zależy, bo za dobre heble jestem w stanie położyć więcej hajsu. Tylko żeby dało się je znaleźć.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
I Textar, i Bosch będzie w miarę dobrym wyborem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Textar chyba aktualnie jest założony, przynajmniej tak twierdził poprzedni właściciel. Tarcze przejechały jakieś 25k km a biją jak wściekłe. Dlatego "w miarę dobre" mnie średnio interesuje. Chcę najlepsze, albo prawie najlepsze możliwe nawet za cenę wyłożenia większej ilości papieru.
- Norberto1
- Brygadzista
- Posty: 90
- Dołączył(a): 10 lut 2017 11:05
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum+
Re: Tarcze i klocki przód/tył
S6Sbk napisał(a):Tarcze przejechały jakieś 25k km a biją jak wściekłe.
Jeśli tak to zanim bym cokolwiek zmieniał, to radziłbym sprawdzić prowadnice zacisków. Przerabiałem ten temat i powodem bicia okazały się nie krzywe tarcze, a zatarte ( zacierające się ) prowadnice zacisków.
126p 650, forman 1.3, felicia 1.6, cee'd crdi 1.6 sw
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
To było pierwsze co zrobiłem po zakupie. Na przeglądzie prze kupnem wyszło, że hamulce są zasyfione, więc pierwsze co zrobiłem jak odebrałem auto, to czyszczenie na obu osiach. Niestety nic to nie dało i jak biły, tak biją.
- S6Sbk
- Kierownik zmiany
- Posty: 129
- Dołączył(a): 18 sty 2021 17:18
- Lokalizacja: Czeladź
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Pb 204KM
2017, XL GT
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Znalazłem! Pełne Zimmermanny (https://auto.brakeparts.pl/auto/11988-t ... 54633.html) plus klocki Ferodo (https://auto.brakeparts.pl/auto/36742-k ... 59483.html). Co prawda tylko wersja czysto cywilna, ale DS 3000 o których myślałem najpierw to już ceny po prawie 1k per oś + ponoć przy przy jeździe ulicznej piszczą jak są względnie zimne. Przyjdą te, się zamontuje, się zobaczy.
P.S Szybkość obsługi w tym sklepie powalająca - 9:10 złożyłem zamówienie, 9:21 dostałem maila, razem z potwierdzeniem z InPostu że zostało wysłane. Mega prędkość.
P.S Szybkość obsługi w tym sklepie powalająca - 9:10 złożyłem zamówienie, 9:21 dostałem maila, razem z potwierdzeniem z InPostu że zostało wysłane. Mega prędkość.
Powrót do Bezpieczeństwo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
przez aviator » 23 lis 2019 11:17 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 7487 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
26 lis 2019 11:16
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 15804 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 17968 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 22578 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 15770 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości