Mam dokładnie to samo. Też wziąłem tarcze Textara
Tapatalk @ Huawei P30
[C1 i C1FL] Tarcze i klocki przód/tył
Moderator: Żandarmeria
-
vonski - Weteran
- Posty: 2339
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
-
vonski - Weteran
- Posty: 2339
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Muszę wymienić te chu**we Textary.
Co brać?
Tapatalk @ Huawei P30
Co brać?
Tapatalk @ Huawei P30
- Kawu
- Asystent Kierownika
- Posty: 273
- Dołączył(a): 24 sie 2019 10:18
- Lokalizacja: Legnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2013
Re: Tarcze i klocki przód/tył
N_Jay napisał(a): i nie bardzo wiem jaka może być przyczyna.
Np. myjnia ręczna zaraz po trasie...
vonski napisał(a):Muszę wymienić te chu**we Textary.
Co brać?
Wg mnie Textary są ok.
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja w kazdym aucie jak wymienialem to na tarcze Brembo, plus klocki Ferodo a ostatnimi czasy EBC Green lub Black. Zarowno na tarcze jak i klocki nie moge zlego slowa powiedziec.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
vonski - Weteran
- Posty: 2339
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja nigdy w życiu nie wpadł bym na pomysł myjni po trasie. A tarcze się zwichrowały i są do wymiany. Na fabrycznych zrobiłem prawie 60kkm, Textary są na śmietnik po 15... A tanie nie były.Kawu napisał(a):N_Jay napisał(a): i nie bardzo wiem jaka może być przyczyna.
Np. myjnia ręczna zaraz po trasie...vonski napisał(a):Muszę wymienić te chu**we Textary.
Co brać?
Wg mnie Textary są ok.
Z Brembo jest taki problem że robią je i we Włoszech i w Dąbrowie Górniczej. I nie wiadomo co trafisz. A jakość zdecydowanie nie jest taka sama.
A jakieś opinie o Zimmermanach? Albo Rotingerach?
Tapatalk @ Huawei P30
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: Tarcze i klocki przód/tył
vonski napisał(a):... robią je i we Włoszech i w Dąbrowie Górniczej. I nie wiadomo co trafisz...
Heh, tego nie wiedzialem bo chyba na pudelku nie pisze. Widzialem kiedys (regularnie mijalem) fabryke bodaj w Anglii, ale co tam produkowali to niewiem. Co do jakosci, to jak wspomnialem niemam zastrzezen. Ostatnio rok czy dwa temu montowalem w c2 (tarcze Brembo przod i tyl + klocki EBC), i auto chamowalo duzo lepiej niz na fabrycznych, a i rdza na nich mniej "siadala" niz na tych fabrycznych (czytalem ze poprawili stop metalu, dodali cos tam).
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 707
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Kawu napisał(a): N_Jay napisał(a):
i nie bardzo wiem jaka może być przyczyna.
Np. myjnia ręczna zaraz po trasie...
Nie myłem samochodu po trasie, zresztą nie robię długich tras od jakiegoś czasu, przeważnie 70km w jedną stronę.
Wydaje mi się, że miało to związek ze ścieraniem wierzchniej warstwy tarczy ew. docieraniem klocków z tarczami. Ostatnio już tego bicia tak nie odczuwam.
Swoją droga, gdyby ktoś zamierzał wymieniać hamulce z tyłu powinien pamiętać, że są tam tarczobębny i do kompletu tarcz + klocków należy dokupić szczęki do ręcznego + osprzęt montażowy. Nie jest to duży koszt a może oszczędzić kłopotów w przyszłości.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja mam cały tył do zrobienia, a szczęki itp. robi się ze względu na to, że to się nigdy nie zużywa a się rozpada.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
N_Jay - Dyrektor
- Posty: 707
- Dołączył(a): 28 cze 2008 02:29
- Lokalizacja: W-M
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 126KM
2010
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Pitrek napisał(a):Ja mam cały tył do zrobienia, a szczęki itp. robi się ze względu na to, że to się nigdy nie zużywa a się rozpada.
No właśnie tak też słyszałem, że po ściągnięciu tarczobębnów szczęki mogą się rozsypać. Więc lepiej mieć pod ręką nowy komplet. Poza tym metalowe elementy typu sprężynki mogą skorodować. Ja zmieniałem komplet po 10 latach więc profilaktycznie zmieniłem na nowe. Nie wiem jak stare wyglądały.
Ceed HB 1.6 Opti + ESP, po FL - od 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
Ceed HB 1.4 OptiPlus, So-Red - do 04/2010
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: Tarcze i klocki przód/tył
W c2 tez byly tarczo-bebny czy tylko w c1? Bo jak wymienialem to tylne tarcze wygladaly normalnie.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
- john78
- Koordynator Regionalny
- Posty: 274
- Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
- Lokalizacja: podkarpacie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Właśnie zakupiłem zestaw tarcze + klocki przód + tył z firmy Zimmermann w cenie 850 zł. Gość mnie przekonał do zakupu dobrymi argumentami, wkleję część co pisał. Pytałem o TWR? FERODO? czy BREMBO , i opinie mechaników co do najczęściej sprzedawanych i najmniej reklamacji u mechaników. odp: " Spośród podanych trzech najlepsze będzie Brembo. Natomiast osobiście polecę Panu komplet Zimmermann.
Co do opinii mechaników to nie polegałbym na nich bo mechanicy to akurat najczęściej tłumaczą swoje błędy mówiąc o krzywieniu się tarcz po wjeździe w kałuże itp
Sami od 26 lat prowadzimy serwis, wymieniamy tarcze i klocki codziennie i reklamacji na markowe produkty nie ma, bez znaczenia czy to Ferodo, Trw, Brembo czy Zimmermann. Największe znaczenie ma prawidłowy montaż a następnie dotarcie zestawu. Najwięcej jednak montujemy Zimmermanna, jest to niemiecki producent dostarczający swoje produkty na pierwszy montaż między innymi dla Audi, BMW czy Porsche."
Przy wymianie kół na letnie wymienię też tarcze z klockami u mechanika.
Co do opinii mechaników to nie polegałbym na nich bo mechanicy to akurat najczęściej tłumaczą swoje błędy mówiąc o krzywieniu się tarcz po wjeździe w kałuże itp
Sami od 26 lat prowadzimy serwis, wymieniamy tarcze i klocki codziennie i reklamacji na markowe produkty nie ma, bez znaczenia czy to Ferodo, Trw, Brembo czy Zimmermann. Największe znaczenie ma prawidłowy montaż a następnie dotarcie zestawu. Najwięcej jednak montujemy Zimmermanna, jest to niemiecki producent dostarczający swoje produkty na pierwszy montaż między innymi dla Audi, BMW czy Porsche."
Przy wymianie kół na letnie wymienię też tarcze z klockami u mechanika.
uyyuyu
- Marcinek82
- Kierownik
- Posty: 350
- Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
- Lokalizacja: Slask
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Niewiem co KIA bierze na pierwszy montaz ale oryginaly po zimie (zwlaszcza tyl) wyglada koszmarnie, duzo wzerow rdzawych, zarowno w c2 jak i obecnie w c3. W sumie tyle soli co ostatnio po przejezdzie A4 Wro-Gli bylo na aucie to ... jakby zeskrobac to pewnie solniczka by sie nazbierala. Wracajac do tarcz, po zmianie na Brembo (w ceed 2) rdzy na tarczach bylo sporo mniej, zarowno z przodu jak i z tylu. Tak wiec jesli w c3 bede zmienial to ponownie bedzie to komplet Brembo/EBC, cena poprzednim razem byla tez ok 850pln.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB,
- Yankee
- Dyrektor
- Posty: 854
- Dołączył(a): 28 lip 2013 16:59
- Lokalizacja: Śląsk
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 Pb 160KM
2022, L+BL+BLplus+AEB
Re: Tarcze i klocki przód/tył
A po zdjęciu tarcz też macie tam od cholery korozji na piaście? Zastanawiam się czy tego nie można pociągnąć cortaninem F w końcu on nie tworzy powłoki tylko powoduje wiązanie i zatrzymanie korozji.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ja jestem świeżo (2 tygodnie) po samodzielnej wymianie tarcz i klocków przód w C1, przebieg ~150 kkm - ani grama rdzy na piaście. Założyłem Brembo, komplet na Alledrogo 381,32 z dostawą do paczkomatu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6903
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
Ziomki a aj mam takie pytanko, (nie chodzi o Ceed tylko Rio, ale to bez znaczenia) - klocki, które mam jeszcze fabryczne tak pylą, że felg ni chu chu nie idzie doczyścić. Prawdopodobnie zaraz się skończą, więc przy okazji wymiany chciałbym założyć coś co mniej pyli - jakieś doświadczenia? Coś tam słyszałem o ceramicznych klockach, że "zeszły do cywila", ale nie interesowałem się zbytnio..
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Tarcze hamulcowe oryginalne, czy zamiennik?
aviator napisał(a):Pomijając kwestię ceny: czy warto wchodzić w oryginał Hyundai/Kia, czy lepiej brać dobrej klasy zamiennik?
Po kilku miesiącach mogę już coś nieco powiedzieć o nowych hamulcach. Słyszałem różne opinie o oryginalnych tarczach, ale w końcu zdecydowałem się na takie. Między innymi dlatego, ponieważ kupując auto, miałem fabryczne skrajnie zużyte przednie tarcze, ze szczątkowy i klockami, które mimo to nadal bardzo dobrze hamowały i przy tym nie biły. Tarcze, jak i klocki sygnowane przez Hyundaia sprawują się bardzo dobrze. Z tyłu mam nadal fabryczne tarcze i nowe klocki Remsa. Początkowo nieco piszczały przy hamowaniu, ale teraz jest ok.
Tak na marginesie, czy ktoś wymieniał samodzielnie tylne tarcze w C2? Miałem problem ze ściągnięciem jarzm. Pomimo odkrecenia śrub, jarzmo nie schodziło. Czy tam jest jakiś patent do którego nie doszedłem?
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
aviator napisał(a):Pomimo odkrecenia śrub, jarzmo nie schodziło. Czy tam jest jakiś patent do którego nie doszedłem?
Wymieniałem, obydwa zeszły po odkręceniu bez problemów. W CI tak samo. Nie ma żadnego patentu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
pioter napisał(a):
Wymieniałem, obydwa zeszły po odkręceniu bez problemów. W CI tak samo. Nie ma żadnego patentu.
Dzięki. Zrobi się ciepłej to wrócę do tematu, bo nie daje mi to spokoju
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6603
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
aviator napisał(a):Dzięki.
Sorki, tak to jest, jak się pisze przysypiając - Ty pytałeś o tył, a ja wymieniałem tylko klocki z przodu. Tak więc być może z tyłu jakiś patent jest.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- aviator
- Dyrektor
- Posty: 756
- Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M
Re: Tarcze i klocki przód/tył
pioter napisał(a):
Sorki, tak to jest, jak się pisze przysypiając - Ty pytałeś o tył, a ja wymieniałem tylko klocki z przodu. Tak więc być może z tyłu jakiś patent jest.
Tak, o tył pytałem. Z przodem to problemu nie ma
Z tego co pamiętam to odkręciłem i wyjąłem śruby trzymające jarzmo, a to dalej trzymało się w osi bodajże górnego otworu i można sobie nim było machać góra - dół, ale za nic nie schodziło... Tarcze musiały zostać stare, wymieniłem tylko klocki.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.
Powrót do Bezpieczeństwo
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
przez aviator » 23 lis 2019 11:17 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 7489 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
26 lis 2019 11:16
-
Jak dobrać klocki hamulcowe?
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 15806 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 17971 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 22579 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 15771 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość