Przejrzałem tematy z 1,6 GDI, ale chyba nie ma takiego, więc pozwoliłem sobie skrobnąć parę słów na temat ceeda 2 z ww. silnikiem.
Dzisiaj jestem świeżo po większej trasie - 400 km.
Na pewno w porównaniu z 1,6 DOHC rewelacyjnie wypada wyciszenie auta. Ceed 2 jest po prostu cichutki - przy prędkości 150 km/h słychać tylko hałas opon Hancooka, nie czuć prędkości.
Przy 130 km/h obroty około 3 tys, no i spalanie-wg. komputera po ww. trasie (jechałem starając się słuchać "podpdowiadacza biegów") wskazuje 6,2. Dla porównania - z 1,6 DOHC nie zszedłem nigdy poniżej 6,9.
Jedyna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę to prześwit auta - zjeżdżają z niezbyt wysokiego krawężnika zachaczyłem wahaczem (fakt, że auto bylo załadowane 4 osobami)
Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Moderator: Żandarmeria
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Gratuluję nowej fury, życzę aby dobrze się sprawowała. O silnikach 1,6 GDI słyszałem, że są dobre tylko trzeba uważać z pedałowaniem gazu. Przy umiejętnym operowaniu gazem, silniki jest dość oszczędny w porównaniu do 1,6 DOHC.
Nowy ceed faktycznie jest bardzo cichy, w porównaniu do wcześniejszego modelu.
Nowy ceed faktycznie jest bardzo cichy, w porównaniu do wcześniejszego modelu.
- DAMIAN
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Podobno po wakacjach ma być możliwość kupienia Ceeda II z LPG w salonie. Co myślicie o silniku GDI + LPG?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
DAMIAN napisał(a):Co myślicie o silniku GDI + LPG?
To samo co o TSI + LPG = KATASTROFA!!! Nie wierzę w to, bo skro w zwykłych silnikach wycofali się z gazu to co dopiero w GDI z bezpośrednim wtryskiem, gdzie gaziarze z TSI sobie od paru lat nie mogą poradzić
Do tych silników nie montuje się gazu i kropka. A jak zamontujesz to i tak 30% mieszanki to benzyna, bo coś musi chłodzić wtryskiwacze benzyny, które znajdują się bezpośrednio w komorze spalania.. Tak działają dzisiejsze instalki do TSI/TFSI które i tak guzik dają.
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Według pewnej ulotki z KMP (jest na forum mojavenga) rozważają wprowadzenie LPG z silnikiem 1.4. Ale nie wiadomo kiedy i czy w ogóle.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Oby tylko nie próbowali założyć LPG do 1,4 crdi. Bo i bez tego, są z nim same problemy
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Panowie, proszę ewentualne dywagacje na temat LPG przenieść do innego miejsca, bo troszkę nie na temat .
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Oczywista racja, mówimy nie na temat Ale pożartować, chyba wolno
Wracając do tematu wątku.
Zucio jak tam dalsze wrażenia z jazdy, same pozytywy, czy są też słabe strony?
Wracając do tematu wątku.
Zucio jak tam dalsze wrażenia z jazdy, same pozytywy, czy są też słabe strony?
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Na razie pozytywy, dzisiaj zamocowałem pokrowce.
Nie jestem ich zwolennikiem, ale moje 2 pociechy z tyłu nie mają litości dla siedzeń, więc zdecydowałem się na szyte na miarę i są w miarę o.k.
Jedynie tragicznie trudno jest zamocować pokrowiec na siedzisko z przodu - żeby zaczepić gumki mocujące trzeba chyba zdemontować fotele-tak mało tam miejsca.
Nie jestem ich zwolennikiem, ale moje 2 pociechy z tyłu nie mają litości dla siedzeń, więc zdecydowałem się na szyte na miarę i są w miarę o.k.
Jedynie tragicznie trudno jest zamocować pokrowiec na siedzisko z przodu - żeby zaczepić gumki mocujące trzeba chyba zdemontować fotele-tak mało tam miejsca.
- twec
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Temat podobny nt. tego silnika założyłem sam .
Generalnie ja ubolewam nad dostępnością maksymalnego momentu, ale nie jest źle - trzeba po prostu mocno wcisnąć pedał gazu . Przez ostatnie dwa weekendy zrobiłem blisko 2 tys. kilometrów i muszę napisać, że 1.6 GDI bardzo pozytywnie zaskakuje po raz kolejny. Szczególnie przy wyższych prędkościach, tj. 140 km/h i więcej - auto nadal w miarę dynamicznie przyspiesza. Można jeździć .
Generalnie ja ubolewam nad dostępnością maksymalnego momentu, ale nie jest źle - trzeba po prostu mocno wcisnąć pedał gazu . Przez ostatnie dwa weekendy zrobiłem blisko 2 tys. kilometrów i muszę napisać, że 1.6 GDI bardzo pozytywnie zaskakuje po raz kolejny. Szczególnie przy wyższych prędkościach, tj. 140 km/h i więcej - auto nadal w miarę dynamicznie przyspiesza. Można jeździć .
- kriss73
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Wśród benzynowych silników ten GDI chyba jest najlepszy. Jadąć z niewielkim obciążeniem silnika spala on ubogie mieszanki więc jest wtedy ekonomiczny. Jadąc ok.90km/h zszedłem poniżej 5l/100km. Zastanawiam się czy kupić takiego ceed'a, ale hamuje mnie ten nowy czynnik chłodzący r1234y, który wg niektórych producentów w przypadku rozszczelnienia może ulec zapaleniu a mogący powstać fluorowodór przedostaje sie przez skórę i może zabić człowieka. Wystarczy do tego ponoć zaledwie 10g tego gazu. Czytam o tym i jest z tego afera. Kia przez parę miesięcy (maj 2012 grudzień 2012) wróciła do starego czynnika r134a. Potem poddała się przepisom UE i leje do układu r1234y. Trochę mnie też odstrasza ponoć mechaniczna regulacja luzu zaworowego. Kojarzy mi się to z maluchem i częstymi regulacjami za pomocą szczelinomierza. W sumie nawet w ASO nie wiedzą co tam jest. Na pytanie o zawory powiedzili że są hydrauliczne...
-
studzio - Asystent Kierownika
- Posty: 235
- Dołączył(a): 07 sty 2008 18:32
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Kolego mam nowego ceeda z sierpnia 2012 i mam stary czynnik.
- max_krk
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Witam, właściciela - ładne autko, a jakie alusy, to 15 są? Te opony hanook takie średnie, u mnie też hałas. Co do spalania owszem można oszczędnie, wysoki bieg stała prędkość, pozioma droga, 70-90 na 6 spala nawet i 3-4 litry, na trasie można spokojnie koło 5-6, ale w mieście już ciężko zejść poniżej 8. Przy dynamicznej jeździe 9-10 Ale mimo tylu nowinek (bezpośredni wtrysk, zmienne fazy, zmienny dolot) silnik taki sobie, momentu poniżej 2000 praktycznie brak, maksymalny dopiero 4800, reakcja na gaz opóźniona, jakby musiał pomyśleć chwile. Przyjemnie jeździ się w trasie i tanio, a w mieście średnio i drogo, odczuwalny brak dynamiki. Skrzynia mogłaby lepiej chodzić, czasem 2 przyhaczy, ale może się poprawi po kolejnych kkm (obecnie 2500 przejechane), tak jak praca lewarka - na początku głośno stukał przy zmianie, teraz względna cisza. Leję do niego 95, przez chwile 98 ale nie zauważyłem różnicy, a Wy?
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Alusy 15", Dezent F
- twec
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
max_krk napisał(a):Witam, właściciela - ładne autko, a jakie alusy, to 15 są? Te opony hanook takie średnie, u mnie też hałas. Co do spalania owszem można oszczędnie, wysoki bieg stała prędkość, pozioma droga, 70-90 na 6 spala nawet i 3-4 litry, na trasie można spokojnie koło 5-6, ale w mieście już ciężko zejść poniżej 8. Przy dynamicznej jeździe 9-10 Ale mimo tylu nowinek (bezpośredni wtrysk, zmienne fazy, zmienny dolot) silnik taki sobie, momentu poniżej 2000 praktycznie brak, maksymalny dopiero 4800, reakcja na gaz opóźniona, jakby musiał pomyśleć chwile. Przyjemnie jeździ się w trasie i tanio, a w mieście średnio i drogo, odczuwalny brak dynamiki. Skrzynia mogłaby lepiej chodzić, czasem 2 przyhaczy, ale może się poprawi po kolejnych kkm (obecnie 2500 przejechane), tak jak praca lewarka - na początku głośno stukał przy zmianie, teraz względna cisza. Leję do niego 95, przez chwile 98 ale nie zauważyłem różnicy, a Wy?
To są prawidłowe odczucia. Dynamika natomiast jest, ale dopiero na wyższych obrotach. Więc trzeba przycisnąć. Ale to nic dziwnego, bo maksymalny moment jest prawie przy 5k.
Ogólnie - silnik dobry. Ale tak czy inaczej, następny samochód będzie już z momentem dostępnych od 1-2k.
- max_krk
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Mój kolejny - elektryczny, serio spalinowe to przeżytek... tylko koncerny paliwowe to narzucają
A jak u Was ze skrzynią - miodzio na każdych obrotach, czy nie do końca
A jak u Was ze skrzynią - miodzio na każdych obrotach, czy nie do końca
- kriss73
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
twec napisał(a):max_krk napisał(a):Ogólnie - silnik dobry. Ale tak czy inaczej, następny samochód będzie już z momentem dostępnych od 1-2k.
Dzisiaj jeździłem astrą 1.4 turbo. Niby max moment już od samego dołu tj. poniżej 2k rpm ale tego się nie czuje. Pewnie ze względu na dużą masę astry. W tej wersji ok.1380 kg+pasażerowie to już prawie 1.5 tony. Zrywa dostaje przy ok. 3-4 rpm. Wtedy pojawia się uśmiech ale... oczywiście kosztem koszmarnego wzrostu zużycia paliwa.
- LordFury
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
kriss73 napisał(a):Dzisiaj jeździłem astrą 1.4 turbo. Niby max moment już od samego dołu tj. poniżej 2k rpm ale tego się nie czuje. Pewnie ze względu na dużą masę astry. W tej wersji ok.1380 kg+pasażerowie to już prawie 1.5 tony. Zrywa dostaje przy ok. 3-4 rpm. Wtedy pojawia się uśmiech ale... oczywiście kosztem koszmarnego wzrostu zużycia paliwa.
Ale to jest właśnie piękne w turbo benzynie. Można jechać po emerycku, za to o kropelce. A można też trzymać obrotomierz we właściwej części skali z bananem na pysku i nie martwić się spalaniem. W zależności od humoru (choć oczywiście lepiej, gdy ciągnie skutecznie od samego dołu).
PS. A swoją drogą, to faktycznie ciężki klops z tej astry, chyba poniżej 1.6T 180KM nie ma co liczyć na porządne odpychanie się. Nic dziwnego, że przy Golfie VII naprawdę sprężyli się panowie w VW, by urwać (w końcu) sporo masy.
-
marceed - Weteran
- Posty: 1149
- Dołączył(a): 22 gru 2010 12:52
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 HB, 1.6 GDi Pb 135KM
2012, L + FUN
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
Zucio, w podpisie masz wersje M + FUN. W cenniku FUN jest dostępne od wersji L
Nie mniej gratuluję wyboru
Widzę że masz ciężką nogę, albo jeździsz głównie po mieście.
Nie mniej gratuluję wyboru
Widzę że masz ciężką nogę, albo jeździsz głównie po mieście.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Ceed II 1,6 GDI - pierwsze wrażenia
A ja mam - dopłata 2,5 tys. (tempomat, autoklima, skóra na kierze i mieszku itp.) - było bez problemu jako opcja.
Jazda w 95% po mieście, na trasie spaliła mi 5,8l przy jeździe do 120km/h. - była na dotarciu.
Jazda w 95% po mieście, na trasie spaliła mi 5,8l przy jeździe do 120km/h. - była na dotarciu.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
KIa Ceed II Kombi 1.6 GDI wrażenia/pytania
przez ecu2048 » 03 maja 2021 17:12 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 11 Odpowiedzi / 6580 Wyświetlone
- Ostatni post przez ecu2048
21 sie 2021 09:55
-
KIa Ceed II Kombi 1.6 GDI wrażenia/pytania
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości