Witam
Przepaliła mi się żarówka świateł mijania - lewa zresztą więc zleciłem wymianę ASO Bialmot
No i wymienili mi - wieczorem zobaczyłem że reflektor swieci gdzieś w dół - zajechałem do ASO i pan stwierdził na przyrządzie wszystko ok - potem jednak doszedł do wniosku że może jednak coś jest nie tak. Coś pokręcił i teraz niby świecą dobrze ale wydaje mi się że zaczeły świecić niżej
Może znacie jakiś warsztat w Białymstoku gdzie ustawią mi dobrze światełka
Pozdrawiam
ustawienie świateł
Moderator: Żandarmeria
-
mziutek
Re: ustawienie świateł
[quote="lukjan"]Witam
Jeśli po wymianie żarówki reflektor świeci wyraźnie niżej albo wyżej lub plama świetlna na jakiejś ścianie zmieniła kształt,
to spiep...ono wymianę żarówki - krzywo wetknięta, źle zapięte sprężyny itp albo "na chama przekrzywiono cały reflektor.
Linia odcięcia światło/cień na ścianie w odległości 5 m nie powinna się przestawić więcej jak o 1-2 cm.
W poprzednim aucie przy wymianie 3 par żarówek nigdy nie musiałem regulować świateł - zawsze było idealnie - na ścianie i na przyrządzie w czasie przeglądu.
Jeśli po wymianie żarówki reflektor świeci wyraźnie niżej albo wyżej lub plama świetlna na jakiejś ścianie zmieniła kształt,
to spiep...ono wymianę żarówki - krzywo wetknięta, źle zapięte sprężyny itp albo "na chama przekrzywiono cały reflektor.
Linia odcięcia światło/cień na ścianie w odległości 5 m nie powinna się przestawić więcej jak o 1-2 cm.
W poprzednim aucie przy wymianie 3 par żarówek nigdy nie musiałem regulować świateł - zawsze było idealnie - na ścianie i na przyrządzie w czasie przeglądu.
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
-
mziutek
supertatajakuba napisał(a):mziutek ma rację ,zły montaż przez tzw. fachowca.nawet wyjęcie całej lampy i jej ponowny montaż nie powinien zmieniać punktu świecenia.możesz podjechać do jakiejkolwiek stacji diagnostycznej na regulację
Po wymianie żarówki zalecane jest sprawdzenie i ewentualna regulacja świateł.
Dawno temu, gdy żarówki krajowe i NRDowskie były mało precyzyjne, czasem wręcz krzywe (a lepszych nie było) taka regulacja bywała nawet konieczna.
Teraz, gdy kupuje się żarówki uznanych producentów (chińszczyzny nie znam) przestawienie strumienia świetlnego po wymianie żarówki (o ile się nie spiep.zy wymiany ) powinno być prawie niezauważalne.
Lukjanowi proponuję, by wieczorem zatrzymał auto z 5 metrów przez ścianą na równym podłożu, włączył światła mijania, wyszedł przed auto i na zmianę zasłaniał lampy, obserwując ścianę - obraz z tej "ruszanej" powinien być dokładnie taki sam, jak z "nieruszanej" - linia odcięcia od lewej do środka (na wprost reflektora) powinna być pozioma, kilka centymetrów poniżej środka lampy a dalej w prawo powinna się pod niewielkim kątem (15*) unosić do góry.
Powtarzam, obrazy z obydwu lamp powinny być identyczne, na tej samej wysokości.
Jeśli z tej ruszanej lampy obraz jest wyraźnie inny, trzeba dobrać się do żarówki i poprawić.
To samo będzie widać na przyrządzie do diagnostyki świateł w stacji obsługi lub kontroli pojazdów.
-
lukjan
Dzieki za rady.
Sprawdzałem w instrukcji i hyundai zaleca wymianę żarówki poprzez wyjęcie reflektora - ciekawe jak to zrobić w trasie?
Jeszcze pytanko odnośnie samego kształtu snopa światła teraz mam jak gdyby te punkty w kórych wiązka idzie do góry blisko siebie - nie wiem czy ten baran mi nie przekrzywił reflektora. czy na stacji diagnostycznej to da się wychwycić i skorygować?
Sprawdzałem w instrukcji i hyundai zaleca wymianę żarówki poprzez wyjęcie reflektora - ciekawe jak to zrobić w trasie?
Jeszcze pytanko odnośnie samego kształtu snopa światła teraz mam jak gdyby te punkty w kórych wiązka idzie do góry blisko siebie - nie wiem czy ten baran mi nie przekrzywił reflektora. czy na stacji diagnostycznej to da się wychwycić i skorygować?
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
-
lukjan
-
mziutek
supertatajakuba napisał(a):Nie można skrzywić reflektora .Lampa mocowana jest w trzech punktach ,co pozwala na jej demontaż bez zmiany położenia żródła światła
Całej lampy nie można ale obawiam się, czy nie został przestawiony sam odblask (czyli reflektor) świateł mijania - jego mocowania i połączenie z mechanizmami ręcznej (w poziomie) i elektrycznej (w pionie) regulacji są dosyć delikatne.
Ostatnio edytowano 04 gru 2008 22:50 przez mziutek, łącznie edytowano 1 raz
-
mziutek
lukjan napisał(a):regulacja wysokości działa
Czyli nic nie urwane.
Sprawdź na przyrządach lub ścianie plamy świetlne obu lamp, jak pisałem.
Tzw. "zdolny fachowiec" potrafi wetknąć żarówkę, której cokół ma specjalne występy ustalające, pod dowolnym kątem, źle zapiąć sprężyny itp, co absolutnie zniekształca strumień światła i plamę na ekranie.
Bardzo łatwo "dać plamy" szczególnie przy trudnym dostępie i pracy po omacku.
Przypomniało mi się, jak wsiadłem wieczorem do Volva moich przyjacól i zauważyłem, że jedna lampa świeci poprawnie a niekształtna plama światła z drugiej lampy pada na jezdnię na kilka metrów przed autem.
Kolega dumnie oświadczył, że samodzielnie zmienił żarówkę (H7, taka sama jak w Ceedzie).
Zajrzałem - żarówka była wsadzona "do góry nogami".
Wpasowałem cokół żarówki w gniazdo reflektora, zapiąłem sprężynę i "zrobiła się jasność" tam, gdzie trzeba.
Ostatnio edytowano 04 gru 2008 23:06 przez mziutek, łącznie edytowano 2 razy
-
marko
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
lukjan, jedź do tego samego ASO - powinni sprawdzić w ramach gwarancji na wykonaną usługę - w drugim ASO zapłacisz za robociznę, a po co?
Co do ustawiania świateł po wymianie żarówki - no niby zaleca się, ale ponieważ obecnie produkowane "świeczki" są praktycznie zawsze identyczne pod wzgledem budowy, jeśli nie ma niepokojących objawów (po prawidłowym montażu) typu swięcę panu Bogu w okno, to można sobie ten element pracy odpuścić. I nie ma tu znaczenia strumień światła, bo co najwyżej żarówka świeci jaśniej lub mniej jasno, ale czy fizycznie żarnik świeci w tym samym miejscu przestrzeni reflektora co poprzednik - bo zmiana położenia powoduje zmianę oświetlanego obszaru. Wcześniej bywało z tym różnie, obecnie odchylenia są pomijalne.
Co do ustawiania świateł po wymianie żarówki - no niby zaleca się, ale ponieważ obecnie produkowane "świeczki" są praktycznie zawsze identyczne pod wzgledem budowy, jeśli nie ma niepokojących objawów (po prawidłowym montażu) typu swięcę panu Bogu w okno, to można sobie ten element pracy odpuścić. I nie ma tu znaczenia strumień światła, bo co najwyżej żarówka świeci jaśniej lub mniej jasno, ale czy fizycznie żarnik świeci w tym samym miejscu przestrzeni reflektora co poprzednik - bo zmiana położenia powoduje zmianę oświetlanego obszaru. Wcześniej bywało z tym różnie, obecnie odchylenia są pomijalne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
marko
polecam ciekawe artykuły:
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 5&Strona=1
i jeszcze jeden:
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 3&Strona=1
a swoją drogą to światła w ceedku są OK , ale chetnie bym wymienił świeczki na takie co pomimo deszczu to dobrze widać
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 5&Strona=1
i jeszcze jeden:
http://www.auto-swiat.pl/wydania/artyku ... 3&Strona=1
a swoją drogą to światła w ceedku są OK , ale chetnie bym wymienił świeczki na takie co pomimo deszczu to dobrze widać
-
qzim
-
mziutek
Jak powinna wyglądać plama świetlna na ścianie można zobaczyć w tym wątku:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
konkretnie zdjęcie pod tekstem:
""W każdym razie należy wykonac próby i trochę poczytać o teorii oświetlenia tak aby lampy ostatecznie swieciły prosto na drogę. Wynik jest następujący""
Jak to wygląda na analizatorze:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
Linki "trochę długie" ale warto zajrzeć.
W każdym razie podstawowa zasada:
poziome granice światło/ cień (na lewo od osi reflektora) powinny być ustawione dokładnie na tej samej wysokości !
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
konkretnie zdjęcie pod tekstem:
""W każdym razie należy wykonac próby i trochę poczytać o teorii oświetlenia tak aby lampy ostatecznie swieciły prosto na drogę. Wynik jest następujący""
Jak to wygląda na analizatorze:
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DG
Linki "trochę długie" ale warto zajrzeć.
W każdym razie podstawowa zasada:
poziome granice światło/ cień (na lewo od osi reflektora) powinny być ustawione dokładnie na tej samej wysokości !
Posty: 16
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost
przez DawPi » 02 mar 2022 08:22 w Zawieszenie - 6 Odpowiedzi / 3924 Wyświetlone
- Ostatni post przez DawPi
12 mar 2022 10:01
-
Zbieżność a ustawienie kierownicy na wprost
-
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
przez Kias » 12 kwi 2023 11:09 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6182 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 kwi 2023 04:16
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
-
-
włączanie świateł mijania
przez uriel » 12 sie 2020 08:47 w Akcesoria i wyposażenie - 9 Odpowiedzi / 7093 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
06 kwi 2021 20:04
-
włączanie świateł mijania
-
-
Awaria świateł STOP
przez Orzeł999 » 01 maja 2024 14:03 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 1 Odpowiedzi / 775 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pangenitor
01 maja 2024 19:03
-
Awaria świateł STOP
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości