płyn do chłodnicy

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

hacker
 

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 18:54

Pewny jesteś? W kilku autach spotkałem się już z informacją w instrukcji obsługi, żeby poziom oleju sprawdzać na rozgrzanym silniku 5 min po wyłączeniu :)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 19:10

Dziwna jest ta informacja czy teoria, "mierzenie stanu na ciepłym silniku" .
Zawsze było to mierzone tak, stany płynów olejów na zimnym silniku. Ciśnienie mierzy się również w oponie zimnej a nie zaraz po jeździe.
Co się zmieniło teraz i dlaczego mamy mierzyć na ciepłym, możesz mnie uświadomić?

hacker
 

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 19:29

Nie wiem jak jest w ceedzie, ale w civicu w instrukcji tak mam napisane. Pytaj producenta, a nie mnie. :he

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 21:28

Zaraz mówimy cedzie nie o hondzie civic. Gdzie to jest w instrukcji ceda napisane?

hacker
 

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 22:06

Napisałeś, że zawsze było mierzone na zimnym. Podałem Ci tylko przykład, że nie zawsze. :) Co do ceeda to jutro w wolnej chwili sprawdzę :thanks

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 22:08

Jest napisane w instrukcji ceeda, żeby odczekać 5 minut [na spłynięcie oleju] i sprawdzić. Która strona to nie pamiętam, ale dokładnie tam gdzie piszą o sprawdzaniu płynu :)
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

mziutek
 

Re: płyn do chłodnicy

07 maja 2011 22:24

Przyszły do nas amerykańskie zwyczaje, gdzie mało kto pod domem uzupełnia stan oleju.
Od tego był serwis, często obsługa stacji benzynowej a tam silnik zwykle jest już ciepły.
Która metoda - na zimno czy na ciepło lepsza?
Praktycznie pewno nie ma istotnej różnicy, jeśli ktoś utrzymuje stan 1/2 do 3/4 na miarce.
Z ciekawości aż sprawdzę, zawsze parkuję pod domem dokładnie w tym samym miejscu
więc wyciągnę patyk przed i po jeździe - zobaczę, czy będzie zauważalna różnica.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: płyn do chłodnicy

08 maja 2011 00:10

Dział 7 str 37:
Kontrola poziomu oleju silnikowego:
1. Upewnić się, czy pojazd stoi na poziomym terenie.
2. Uruchomić silnik i poczekać, aż osiągnie on normalną temperaturę roboczą.
3.Wyłączyć silnik i poczekać kilka minut (około 5 minut), aby olej powrócił do miski olejowej.
4.Wyciągnąć wskaźnik prętowy poziomu oleju, wytrzeć go do sucha i wsunąć go do oporu.
5.Wyciągnąć ponownie wskaźnik prętowy poziomu i sprawdzić poziom. Powinien on znajdować się pomiędzy literami F i L.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

mziutek
 

Re: płyn do chłodnicy

08 maja 2011 13:13

ruszok napisał(a):Dział 7 str 37:
Kontrola poziomu oleju silnikowego:
1. Upewnić się, czy pojazd stoi na poziomym terenie.
2. Uruchomić silnik i poczekać, aż osiągnie on normalną temperaturę roboczą.
3.Wyłączyć silnik i poczekać kilka minut (około 5 minut), aby olej powrócił do miski olejowej.
4.Wyciągnąć wskaźnik prętowy poziomu oleju, wytrzeć go do sucha i wsunąć go do oporu.
5.Wyciągnąć ponownie wskaźnik prętowy poziomu i sprawdzić poziom. Powinien on znajdować się pomiędzy literami F i L.


Dzisiaj sprawdziłem przed jazdą i po jeździe.
W obu przypadkach było praktycznie tyle samo - na bagnecie był ślad w połowie pomiędzy kropką (to te kropki oznaczają L i F) a samą literką F a więc mam nalane odrobinę za dużo, czym nie mam zamiaru się przejmować.
Tak więc nie ma różnicy, czy sprawdza się na zimno czy na gorąco.
Na zimno przy świeżym, jasnym oleju lepiej widać po pierwszym wyciągnięciu bagnetu, na gorąco rurka dla bagnetu jest zaolejona i widać gorzej.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: płyn do chłodnicy

08 maja 2011 13:18

Kiedyś przeszukałem cały internet "dlaczego stan oleju musi być sprawdzany" na ciepłym silniku a nie na zimnym. Racjonalnego wyjaśnienia nie znalazłem po za jednym, jest to wygoda dla mechanika. Przecież nie będzie czekał aż silnik ostygnie i cały olej spłynie.

yargwi
 

Re: płyn do chłodnicy

09 lut 2012 23:20

:pałka Teraz pościk o płynie do układu do chłodzenia,bo niektórzy pomylili temat i piszą o oleju diabloo

W moim cee'dzie poziom płynu spadł do minimum po ok. 2tys.km -dolałem wody destylowanej.
Po jakimś czasie woda odparowała i znowu minimum,ale cały czas na tym samym poziomie.
Teraz po intensywnym używaniu ogrzewania poziom spadł poniżej minimum - przebieg 6,5 tys.km.
Po prostu układ dobrze się odpowietrzył (tak jak pisali inni użytkownicy) , co powinno być zrobione w fabryce.
Cee'da kupiłem w lecie,jesień też była łagodna więc z ogrzewania korzystałem sporadycznie albo w minimalnym stopniu.
Uzupełniłem układ płynem ok. 0,3 l i jest Ok. :ok

:?? Jaki płyn :??
Producent nie gra tutaj roli ani kolor.
Płyn musi być na bazie __ GLIKOL ETYLENOWY__ -ja dolałem Petrygo,może też być -Castrol Antifreeze, Prestone.
:!! Na skład trzeba zwracać uwagę,ponieważ na rynku są płyny -glikol monoetylowy ,glikol propylenowy.
Przy dolewkach lepiej nie eksperymentować.Inaczej rzecz się ma jak wymieniamy cały płyn.

Zawsze można pojechać do serwisu,ja akurat mam za daleko i nie mam czasu na pierdoły.
Wystarczy zajrzeć do instrukcji,poszperać w necie lub zadzwonić do serwisu,żeby wiedzieć co dolać. closed

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5407
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: płyn do chłodnicy

09 lut 2012 23:53

yargwi napisał(a):Wystarczy zajrzeć do instrukcji,poszperać w necie lub zadzwonić do serwisu,żeby wiedzieć co dolać.

Niektórzy idą na skróty i....pytają na forum diabloo
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
Mario50
Brygadzista
 
Posty: 117
Dołączył(a): 14 paź 2008 17:15
Lokalizacja: Gdynia
Grupa: Trójmiasto

Re: płyn do chłodnicy

10 lut 2012 11:02

Ja dolewałem płyn jeden raz miesiąc po zakupie samochodu (poziom spadł trochę poniżej min.). Samochód ma już ponad trzy lata i nie było potrzeby dolewania.
CEE'D 1,6 DOHC OPT, ESP, HB, ASB, KompassBlue

john78
Koordynator Regionalny
 
Posty: 274
Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
Lokalizacja: podkarpacie
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: płyn do chłodnicy

10 lut 2012 21:08

ja po założeniu instalacji gazowej dolałem do max płynu, płyn Prestone temp.zamarzania -37, temp.wrzenia 129 mieszalny ze wszystkimi płynami.
uyyuyu

Tomasz
 

Re: płyn do chłodnicy

19 lut 2012 14:57

Ja ostatnio zauważyłem że mam na minimum, dolałem Shella niebieskiego do ok 1/2 stanu i jak na razie ok.

Poprzednia strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: guziec i 18 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl