płyn do chłodnicy
Moderator: Żandarmeria
- hacker
Re: płyn do chłodnicy
Pewny jesteś? W kilku autach spotkałem się już z informacją w instrukcji obsługi, żeby poziom oleju sprawdzać na rozgrzanym silniku 5 min po wyłączeniu
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: płyn do chłodnicy
Dziwna jest ta informacja czy teoria, "mierzenie stanu na ciepłym silniku" .
Zawsze było to mierzone tak, stany płynów olejów na zimnym silniku. Ciśnienie mierzy się również w oponie zimnej a nie zaraz po jeździe.
Co się zmieniło teraz i dlaczego mamy mierzyć na ciepłym, możesz mnie uświadomić?
Zawsze było to mierzone tak, stany płynów olejów na zimnym silniku. Ciśnienie mierzy się również w oponie zimnej a nie zaraz po jeździe.
Co się zmieniło teraz i dlaczego mamy mierzyć na ciepłym, możesz mnie uświadomić?
- hacker
Re: płyn do chłodnicy
Nie wiem jak jest w ceedzie, ale w civicu w instrukcji tak mam napisane. Pytaj producenta, a nie mnie.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: płyn do chłodnicy
Zaraz mówimy cedzie nie o hondzie civic. Gdzie to jest w instrukcji ceda napisane?
- hacker
Re: płyn do chłodnicy
Napisałeś, że zawsze było mierzone na zimnym. Podałem Ci tylko przykład, że nie zawsze. Co do ceeda to jutro w wolnej chwili sprawdzę
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: płyn do chłodnicy
Jest napisane w instrukcji ceeda, żeby odczekać 5 minut [na spłynięcie oleju] i sprawdzić. Która strona to nie pamiętam, ale dokładnie tam gdzie piszą o sprawdzaniu płynu
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- mziutek
Re: płyn do chłodnicy
Przyszły do nas amerykańskie zwyczaje, gdzie mało kto pod domem uzupełnia stan oleju.
Od tego był serwis, często obsługa stacji benzynowej a tam silnik zwykle jest już ciepły.
Która metoda - na zimno czy na ciepło lepsza?
Praktycznie pewno nie ma istotnej różnicy, jeśli ktoś utrzymuje stan 1/2 do 3/4 na miarce.
Z ciekawości aż sprawdzę, zawsze parkuję pod domem dokładnie w tym samym miejscu
więc wyciągnę patyk przed i po jeździe - zobaczę, czy będzie zauważalna różnica.
Od tego był serwis, często obsługa stacji benzynowej a tam silnik zwykle jest już ciepły.
Która metoda - na zimno czy na ciepło lepsza?
Praktycznie pewno nie ma istotnej różnicy, jeśli ktoś utrzymuje stan 1/2 do 3/4 na miarce.
Z ciekawości aż sprawdzę, zawsze parkuję pod domem dokładnie w tym samym miejscu
więc wyciągnę patyk przed i po jeździe - zobaczę, czy będzie zauważalna różnica.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: płyn do chłodnicy
Dział 7 str 37:
Kontrola poziomu oleju silnikowego:
1. Upewnić się, czy pojazd stoi na poziomym terenie.
2. Uruchomić silnik i poczekać, aż osiągnie on normalną temperaturę roboczą.
3.Wyłączyć silnik i poczekać kilka minut (około 5 minut), aby olej powrócił do miski olejowej.
4.Wyciągnąć wskaźnik prętowy poziomu oleju, wytrzeć go do sucha i wsunąć go do oporu.
5.Wyciągnąć ponownie wskaźnik prętowy poziomu i sprawdzić poziom. Powinien on znajdować się pomiędzy literami F i L.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- mziutek
Re: płyn do chłodnicy
ruszok napisał(a):Dział 7 str 37:Kontrola poziomu oleju silnikowego:
1. Upewnić się, czy pojazd stoi na poziomym terenie.
2. Uruchomić silnik i poczekać, aż osiągnie on normalną temperaturę roboczą.
3.Wyłączyć silnik i poczekać kilka minut (około 5 minut), aby olej powrócił do miski olejowej.
4.Wyciągnąć wskaźnik prętowy poziomu oleju, wytrzeć go do sucha i wsunąć go do oporu.
5.Wyciągnąć ponownie wskaźnik prętowy poziomu i sprawdzić poziom. Powinien on znajdować się pomiędzy literami F i L.
Dzisiaj sprawdziłem przed jazdą i po jeździe.
W obu przypadkach było praktycznie tyle samo - na bagnecie był ślad w połowie pomiędzy kropką (to te kropki oznaczają L i F) a samą literką F a więc mam nalane odrobinę za dużo, czym nie mam zamiaru się przejmować.
Tak więc nie ma różnicy, czy sprawdza się na zimno czy na gorąco.
Na zimno przy świeżym, jasnym oleju lepiej widać po pierwszym wyciągnięciu bagnetu, na gorąco rurka dla bagnetu jest zaolejona i widać gorzej.
-
mark - Weteran
- Posty: 1309
- Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
- Lokalizacja: Lubelskie
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+
Re: płyn do chłodnicy
Kiedyś przeszukałem cały internet "dlaczego stan oleju musi być sprawdzany" na ciepłym silniku a nie na zimnym. Racjonalnego wyjaśnienia nie znalazłem po za jednym, jest to wygoda dla mechanika. Przecież nie będzie czekał aż silnik ostygnie i cały olej spłynie.
- yargwi
Re: płyn do chłodnicy
Teraz pościk o płynie do układu do chłodzenia,bo niektórzy pomylili temat i piszą o oleju
W moim cee'dzie poziom płynu spadł do minimum po ok. 2tys.km -dolałem wody destylowanej.
Po jakimś czasie woda odparowała i znowu minimum,ale cały czas na tym samym poziomie.
Teraz po intensywnym używaniu ogrzewania poziom spadł poniżej minimum - przebieg 6,5 tys.km.
Po prostu układ dobrze się odpowietrzył (tak jak pisali inni użytkownicy) , co powinno być zrobione w fabryce.
Cee'da kupiłem w lecie,jesień też była łagodna więc z ogrzewania korzystałem sporadycznie albo w minimalnym stopniu.
Uzupełniłem układ płynem ok. 0,3 l i jest Ok.
Jaki płyn
Producent nie gra tutaj roli ani kolor.
Płyn musi być na bazie __ GLIKOL ETYLENOWY__ -ja dolałem Petrygo,może też być -Castrol Antifreeze, Prestone.
Na skład trzeba zwracać uwagę,ponieważ na rynku są płyny -glikol monoetylowy ,glikol propylenowy.
Przy dolewkach lepiej nie eksperymentować.Inaczej rzecz się ma jak wymieniamy cały płyn.
Zawsze można pojechać do serwisu,ja akurat mam za daleko i nie mam czasu na pierdoły.
Wystarczy zajrzeć do instrukcji,poszperać w necie lub zadzwonić do serwisu,żeby wiedzieć co dolać.
W moim cee'dzie poziom płynu spadł do minimum po ok. 2tys.km -dolałem wody destylowanej.
Po jakimś czasie woda odparowała i znowu minimum,ale cały czas na tym samym poziomie.
Teraz po intensywnym używaniu ogrzewania poziom spadł poniżej minimum - przebieg 6,5 tys.km.
Po prostu układ dobrze się odpowietrzył (tak jak pisali inni użytkownicy) , co powinno być zrobione w fabryce.
Cee'da kupiłem w lecie,jesień też była łagodna więc z ogrzewania korzystałem sporadycznie albo w minimalnym stopniu.
Uzupełniłem układ płynem ok. 0,3 l i jest Ok.
Jaki płyn
Producent nie gra tutaj roli ani kolor.
Płyn musi być na bazie __ GLIKOL ETYLENOWY__ -ja dolałem Petrygo,może też być -Castrol Antifreeze, Prestone.
Na skład trzeba zwracać uwagę,ponieważ na rynku są płyny -glikol monoetylowy ,glikol propylenowy.
Przy dolewkach lepiej nie eksperymentować.Inaczej rzecz się ma jak wymieniamy cały płyn.
Zawsze można pojechać do serwisu,ja akurat mam za daleko i nie mam czasu na pierdoły.
Wystarczy zajrzeć do instrukcji,poszperać w necie lub zadzwonić do serwisu,żeby wiedzieć co dolać.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: płyn do chłodnicy
yargwi napisał(a):Wystarczy zajrzeć do instrukcji,poszperać w necie lub zadzwonić do serwisu,żeby wiedzieć co dolać.
Niektórzy idą na skróty i....pytają na forum
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Mario50 - Brygadzista
- Posty: 117
- Dołączył(a): 14 paź 2008 17:15
- Lokalizacja: Gdynia
- Grupa: Trójmiasto
Re: płyn do chłodnicy
Ja dolewałem płyn jeden raz miesiąc po zakupie samochodu (poziom spadł trochę poniżej min.). Samochód ma już ponad trzy lata i nie było potrzeby dolewania.
CEE'D 1,6 DOHC OPT, ESP, HB, ASB, KompassBlue
- john78
- Koordynator Regionalny
- Posty: 274
- Dołączył(a): 10 sie 2008 13:08
- Lokalizacja: podkarpacie
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
Re: płyn do chłodnicy
ja po założeniu instalacji gazowej dolałem do max płynu, płyn Prestone temp.zamarzania -37, temp.wrzenia 129 mieszalny ze wszystkimi płynami.
uyyuyu
- Tomasz
Re: płyn do chłodnicy
Ja ostatnio zauważyłem że mam na minimum, dolałem Shella niebieskiego do ok 1/2 stanu i jak na razie ok.
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
rezystor wentylatora chłodnicy
przez totek » 18 lip 2020 10:15 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 4695 Wyświetlone
- Ostatni post przez totek
18 lip 2020 12:21
-
rezystor wentylatora chłodnicy
-
-
Płyn chłodniczy...
przez wroceed » 22 cze 2020 21:16 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 5110 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
04 lip 2020 09:16
-
Płyn chłodniczy...
Użytkownicy przeglądający ten dział: guziec i 18 gości