Witam,
Jeśli powtarzam się z tematem to przepraszam. Ale wyszukiwarka na forum nie działa za rewelacyjnie.
Zauważyłem mam bardzo gorące tarcze (nie da się ich dotknąć).
Pragnę dodać że wiem że tarcze się grzeją. No ale chyba nie aż tak bo od tego cała alufelga też była gorąca!!
Samochodem jechałem 140 przez 10-15 km później 6 km po mieście.
Dziś test nr 2. Wyjazd na pocztę 3 km przystanek i powrót 3 km i też są dość ciepłe.
Dodam że mam automat i często muszę używać hamulca.
Czy wy macie podobnie czy może powinienem skoczyć do ASO?
Tarcze gorące jak piekło + gorące felgi
Moderator: Żandarmeria
-
lenarty
- SebolE
- Nadworny fotograf
- Posty: 330
- Dołączył(a): 25 sie 2007 17:48
- Lokalizacja: Gdañsk,Sopot,Gdynia,W-wa
Re: Tarcze gorące jak piekło + gorące felgi
bergo napisał(a):Witam,
Jeśli powtarzam się z tematem to przepraszam. Ale wyszukiwarka na forum nie działa za rewelacyjnie.
Zauważyłem mam bardzo gorące tarcze (nie da się ich dotknąć).
Pragnę dodać że wiem że tarcze się grzeją. No ale chyba nie aż tak bo od tego cała alufelga też była gorąca!!
Samochodem jechałem 140 przez 10-15 km później 6 km po mieście.
Dziś test nr 2. Wyjazd na pocztę 3 km przystanek i powrót 3 km i też są dość ciepłe.
Dodam że mam automat i często muszę używać hamulca.
Czy wy macie podobnie czy może powinienem skoczyć do ASO?
-
rsimon
caÂłkowicie normalny objaw
przetrzyj parĂŞ razy rĂŞkÂą o spodnie zobaczysz jak siĂŞ ogrzeje, a co dopiero hamulce
bardzo trafne
ludzie to jest forum o samochodzie kia cee'd a nie instrukcja obsÂługi urzÂądzenia zwanego samochodem
przetrzyj parĂŞ razy rĂŞkÂą o spodnie zobaczysz jak siĂŞ ogrzeje, a co dopiero hamulce
<span>lenarty</span> napisał(a):Nie mam teÂż w zwyczaju wsadzaĂŚ palcĂłw do rury wydechowej ani do wlewu oleju...
bardzo trafne
ludzie to jest forum o samochodzie kia cee'd a nie instrukcja obsÂługi urzÂądzenia zwanego samochodem
-
bergo
-
bergo
Dzięki dla tych co się nie mądrzyli tylko zapytali co i jak.
Więc w poprzednim Getz na pewno nie miałem gorących felg po jeździe i stąd moje obawy.
Zauważyłem to bo przechodząc koło samochodu waliło ciepło od kół.
W weekend podniosę i zobaczę czy koła się lekko kręcą. Jeśli tak to uznaję że to normalny objaw.
Pozdrawiam
Więc w poprzednim Getz na pewno nie miałem gorących felg po jeździe i stąd moje obawy.
Zauważyłem to bo przechodząc koło samochodu waliło ciepło od kół.
W weekend podniosę i zobaczę czy koła się lekko kręcą. Jeśli tak to uznaję że to normalny objaw.
Pozdrawiam
-
adam08
-
rsimon
<span>bergo</span> napisał(a):Tak sądziłem że to błąd pytać jakie człowiek ma obawy. Standard najlepiej wyśmiać...
Że też w ogóle chce wam się wypisywać te złośliwości zamiast napisać - np to nic takiego u mnie jest to samo.
nie chodzi o złośliwości, bo nie miałem zamiaru nikogo urazić
tylko nie romuniem jak mogłeś wpaść na takie pytanie
to są podstawy nauki elementarnej - fizyka i szkoły jazdy samochodem
na każdym kursie o tym mówią
ja wyniosłem z domu, że najpierw trzeba się zastanowić nawet trzy razy, a potem pytać
jest przysłowie "kto pyta, nie błądzi", ale są granice
bez urazy
podchodźcie do życia z dystansem, zamiast obrażać się na każde słowo krytyki
-
forrestgump
<span>bergo</span> napisał(a):W weekend podniosę i zobaczę czy koła się lekko kręcą. Jeśli tak to uznaję że to normalny objaw.
Jeśli to zapieczone tłoczki w zaciskach to niekoniecznie za każdym razem przyłapują i nie zawsze z taką samą siłą, nie jestem pewien czy jednorazowe sprawdzenie wystarczy żeby to wykluczyć. Może w trakcie dobrze byłoby odpalić silnik i podeptać po hamulcu, kilka razy sprawdzić czy nie pojawi się opór po jego zwolnieniu.
-
acieslin - Nadworny babiszon
- Posty: 821
- Dołączył(a): 25 cze 2008 07:38
- Lokalizacja: Sulejówek
- Grupa: Mazowiecka
- Marka i model samochodu: Toyota Auris TS 2015
Peugeot 308 SW 2019
rsimon napisał(a):nie chodzi o złośliwości, bo nie miałem zamiaru nikogo urazić
tylko nie romuniem jak mogłeś wpaść na takie pytanie
to są podstawy nauki elementarnej - fizyka i szkoły jazdy samochodem
na każdym kursie o tym mówią
ja wyniosłem z domu, że najpierw trzeba się zastanowić nawet trzy razy, a potem pytać
jest przysłowie "kto pyta, nie błądzi", ale są granice
bez urazy
podchodźcie do życia z dystansem, zamiast obrażać się na każde słowo krytyki
jeśli chodzi o fizykę to podczas ruchu tarcze się też chłodzą - wiadomo że się grzeją - tarcie itp ale nie jest normalne że przechodzisz obok koła i gorąco bucha Ci po nogach. Mi kiedyś w atosie się grzały strasznie koła - tam to była wada tarcz (fabryczne tarcze w atosie były ze zbyt miękkiej stali i się wypaczały i cały czas tarły o klocki) - generalnie forum jest po to żeby pytać - i bez urazy - ale moim zdaniem nikt tu nie pytał o instrukcję obsługi samochodu. Forum jest po to żeby się wspierać, a ja szczególnie myślę że nie należy się wyśmiewać bo w końcu jestem babą i też mogę zadawać dziwne pytania a nie chciałabym z kolei przed każdym zadaniem pytania główkować czy ktoś mnie nie wyśmieje.
Ja z grzejącymi się tarczami i felgami pojechałabym do serwisu.
Pozdrawiam
Fiat UNO 1,0 Fire 1994 - czerwona rakieta
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
Daewoo Lanos 1,4 1999
CEE'D 1.4 C+ w kolorze blue 2008 - RIP 2013
Honda Civic UFO 1,4 2007
Aktualnie: Toyota Auris TS 2015 & Peugeot 308 SW 2019
-
jac45
Podczas jazdy z automatem ograniczone jest hamowanie silnikiem. Częściej używa się hamulców. Tarcze przednie są wentylowane ponieważ grzeją się mocniej. Aby sprawdzić czy nie przycierają hamulce należy postawić samochód na poziomej płaskiej nawierzchni , wrzucić bieg na N. W tej pozycji samochód powinien się dać lekko pchać. Jeżeli opory toczenia są duże to może być objawem przytartych hamulców. Jeżeli toczy się lekko to wszystko jest ok.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
wik
Myślę , że to normalny objaw. Przy full jeździe hamulcami, to w ciemności mogą nawet tarcze lekko zaświecić się, tak że wiesz...
Podnieś autko, wrzuć na luz i pomajtaj kołami. Przed tym wciśnij hamulec i puść. Kopnij parę razy lekko w koło, żeby klocki się ułożyły jak trzeba. Jeśli się nie ułożą i koło bedzie ciężko chodziło, to coś nie tak. Nie przejmuj się , gdy usłyszysz lekkie chrobotanie. Grunt, żeby koła lekko chodziły. Ważne jest również odczucie przy jeździe na luzie. Ceedy ładnie się toczą wtedy. Tak że można przyuważyć czy coś jest nie tak.
Kiedyś parę razy w upale przy jeździe po mieście...gaz - hamulec, gaz - hamulec, to nie tylko koła miałem z piekła rodem, ale i jeszcze płyn hamulcowy sie zagotował, że w ogóle hamulce mi siadły. To wina wody w tymże płynie. Musiałem poczekać z pół godz. w cieniu i dalej się jechało.
Podnieś autko, wrzuć na luz i pomajtaj kołami. Przed tym wciśnij hamulec i puść. Kopnij parę razy lekko w koło, żeby klocki się ułożyły jak trzeba. Jeśli się nie ułożą i koło bedzie ciężko chodziło, to coś nie tak. Nie przejmuj się , gdy usłyszysz lekkie chrobotanie. Grunt, żeby koła lekko chodziły. Ważne jest również odczucie przy jeździe na luzie. Ceedy ładnie się toczą wtedy. Tak że można przyuważyć czy coś jest nie tak.
Kiedyś parę razy w upale przy jeździe po mieście...gaz - hamulec, gaz - hamulec, to nie tylko koła miałem z piekła rodem, ale i jeszcze płyn hamulcowy sie zagotował, że w ogóle hamulce mi siadły. To wina wody w tymże płynie. Musiałem poczekać z pół godz. w cieniu i dalej się jechało.
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Gorące felgi nie sa normalne, nawet w mieście jak ci sie zagrzeją od hamowania, to na tyle, ze można je dotknąć i przytrzymać ręką. Jeżeli jeździsz ostro, mogą się rozgrzać porządnie i nawet łapy poparzyć.
Nie napisałes, czy wszystkie, czy któraś oś tylko.
Jeżeli tył - sprawdź ręczny.
Jak przód, to sprawdź opory na kole i spróbuj popchać auto za radą kolegoi jac45. Może być tak, że tarcze lub klocki są wykonane w taki sposób, że "są w plusie". czyli grubsze niż wymiar nominalny i się po prostu więcej ścierają. Może być też tak, żę coś się dzieje w zaciskach lub łożyskach.
Na dystansie miejskim 6 km koła się nie rozgrzeją "do czerwonego", chyba że jedziesz na wciśniętym hamulcu.
Jak ci nic nie wyjdzie, podjedź do zaufanego mechanika, zanim podjedziesz do ASO
pzdr
Nie napisałes, czy wszystkie, czy któraś oś tylko.
Jeżeli tył - sprawdź ręczny.
Jak przód, to sprawdź opory na kole i spróbuj popchać auto za radą kolegoi jac45. Może być tak, że tarcze lub klocki są wykonane w taki sposób, że "są w plusie". czyli grubsze niż wymiar nominalny i się po prostu więcej ścierają. Może być też tak, żę coś się dzieje w zaciskach lub łożyskach.
Na dystansie miejskim 6 km koła się nie rozgrzeją "do czerwonego", chyba że jedziesz na wciśniętym hamulcu.
Jak ci nic nie wyjdzie, podjedź do zaufanego mechanika, zanim podjedziesz do ASO
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
bergo
Cześć,
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Będę jeszcze obserwował je przez tydzień i zdecyduje jak w normalny dzień bez upałów będą nadal bardzo gorące felgi to jadę do ASO niech sprawdzają od tego w końcu są.
Jeśli będą w miarę ok to czekam do 15 tyś i przeglądu i wtedy poproszę aby dokładniej się temu przyjrzeli.
acieslin - problem z tarczami miałem taki sam tylko że w Getzie. Skończyło się również ich wymianą u mnie aż koła drżały całe
Pozdrawiam,
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Będę jeszcze obserwował je przez tydzień i zdecyduje jak w normalny dzień bez upałów będą nadal bardzo gorące felgi to jadę do ASO niech sprawdzają od tego w końcu są.
Jeśli będą w miarę ok to czekam do 15 tyś i przeglądu i wtedy poproszę aby dokładniej się temu przyjrzeli.
acieslin - problem z tarczami miałem taki sam tylko że w Getzie. Skończyło się również ich wymianą u mnie aż koła drżały całe
Pozdrawiam,
-
cisco - Dyrektor
- Posty: 616
- Dołączył(a): 14 paź 2007 19:55
- Lokalizacja: okolice Wawy
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2016, Business Line
-
lalas
miałem kiedys podobnie w Punto,tyle że grzały mi się tylne felgi, na tylnej osi miałem bębnym, powodem tego były bębny marnej jakości, raz że się grzały dość bardzo, a 2 że były owalne - przy hamowaniu trzepało tylną osią
poobserwuj jeszcze swoje kółka i jak coś to do ASO, która os ci się tak grzeje ?
poobserwuj jeszcze swoje kółka i jak coś to do ASO, która os ci się tak grzeje ?
-
Lord Boss
bergo napisał(a):Cześć,
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Będę jeszcze obserwował je przez tydzień i zdecyduje jak w normalny dzień bez upałów będą nadal bardzo gorące felgi to jadę do ASO niech sprawdzają od tego w końcu są.
Jeśli będą w miarę ok to czekam do 15 tyś i przeglądu i wtedy poproszę aby dokładniej się temu przyjrzeli.
acieslin - problem z tarczami miałem taki sam tylko że w Getzie. Skończyło się również ich wymianą u mnie aż koła drżały całe
Pozdrawiam,
ja miałem to samo!
okazało się że zacisk lekko trzyma.koło się tak rozgrzało że aż dymiło (zima - 10 stopni) auto na lawetę i do ASO. musieli odpowietrzyć układ i dać nowego towotu do piasty. i od tamtej pory spokój.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6537
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Nagrzewanie się tarcz podczas jazdy jest normalne, gorące felgi - nie, no chyba że zjeżdżamy non stop kilka kilometrów z góry i nie hamujemy silnikiem, ale to znak że za chwilę pedał wpadnie nam w podłogę i czas się modlić do Bozi o przyjęcie do nieba.
Grzanie się tarcz wynika z tego, że klocki cały czas leciuteńko ślizgają się po powierzchni tarcz. Natomiast gorące felgi są sygnałem, ze albo klocki za mocno dolegają albo zapiekł się zacisk i klocek z jednej strony non stop hamuje (dwukrotnie miałem taka usterkę w Focusie - od zewnętrznej klocek prawie funkel nówka a od wewnętrznej strony tarczy zdarty do metalu - skutek to wymiana tarcz i klocków) albo oznacza problem z łożyskowaniem koła.
Grzanie się tarcz wynika z tego, że klocki cały czas leciuteńko ślizgają się po powierzchni tarcz. Natomiast gorące felgi są sygnałem, ze albo klocki za mocno dolegają albo zapiekł się zacisk i klocek z jednej strony non stop hamuje (dwukrotnie miałem taka usterkę w Focusie - od zewnętrznej klocek prawie funkel nówka a od wewnętrznej strony tarczy zdarty do metalu - skutek to wymiana tarcz i klocków) albo oznacza problem z łożyskowaniem koła.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem ze zmianą teperatury-gorące powietrze cały czas
przez Doman » 07 gru 2019 21:44 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 3705 Wyświetlone
- Ostatni post przez Doman
09 gru 2019 22:43
-
Problem ze zmianą teperatury-gorące powietrze cały czas
-
-
felgi aluminiowe 17
przez wini36 » 03 sie 2021 20:21 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 3416 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
04 sie 2021 05:56
-
felgi aluminiowe 17
-
-
Felgi stalowe - dekielki
przez jacnightingale » 07 lis 2019 15:30 w Zawieszenie - 4 Odpowiedzi / 4185 Wyświetlone
- Ostatni post przez jacnightingale
08 lis 2019 14:13
-
Felgi stalowe - dekielki
-
-
[Ceed III] Felgi 18"
przez DrAdi » 08 sty 2021 13:32 w Zawieszenie - 0 Odpowiedzi / 2588 Wyświetlone
- Ostatni post przez DrAdi
08 sty 2021 13:32
-
[Ceed III] Felgi 18"
-
-
Felgi 17 calowe do ceed 2 gt
przez friss » 01 maja 2020 23:31 w Zawieszenie - 5 Odpowiedzi / 4928 Wyświetlone
- Ostatni post przez bandz
10 maja 2020 08:30
-
Felgi 17 calowe do ceed 2 gt
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości