pro_cee'd 2.0 DOHC OptimumPlus - raport

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

pro_cee'd 2.0 DOHC OptimumPlus - raport

13 cze 2008 09:19

Witam,

Przejechalem juz 1000 km, wiec mysle , ze nadejszla wiekopomna chwila coby podzielic sie z Wami Moi Drodzy refleksjami w temacie uztkowania procka :)
Pierwsze 500 km nie moglem sie przyzwyczaic do wspomagania (bylo zdecydowanie za mocne). Balem sie glebiej oddychac zeby sie kierownica sama nie obrocila ;) Ale teraz juz jest ok. Znaczy kwestia przyzwyczajenia.

Plastiki nie trzeszcza, wszystko funkcjonuje prawidlowo (odpukac) jedynie czasami odzywa sie brzeczyk pasow (zwlaszcza na nierownosciach), mimo iz na siedzeniu pasazera lezy tylko torba z laptokiem. Podobnie jak z wlaczajacymi sie na kilka sekund czerwonymi kontrolkami pasow z tylu, mimo pustych siedzen :) Ale moze tak ma byc? Niewazne. To detal.

Autko zbiera sie bardzo ladnie, jedynie wajcha zmiany biego moglaby byc krotsza tudziez skok tejze mniejszy, szybka zmiana zwlaszcza z 1 na 2 jest trudna, no i pedal sprzegla jest jak dla mnie troche za wysoko. To wszystko IMO nie pozwala optymialnie zmieniac biegow, no ale moze tez sie przyzwyczaje :)

Powyzej 4000 rpm robi sie dosc glosno, ale mnie to akurat nie przeszkadza :) W sumie to silnik ma sie krecic wysoko - w koncu to DOHC ;)
Mimo to przy predkosci 160 km/h jest calkiem niezle i swobodnie mozna rozmawiac (ciekaw jestem jak bedzie przy 200...), no ale to jeszcze chwila, niech sie silnik ulozy.

Roznicy w mocy na wl/wyl klimatyzacji nie zanotowano :)

Spalanie - miasto 10 l/100, trasa - 7.5 l/100
IMO calkiem niezle wyniki jak na dwulitrowy silnik.

Automatyczne swiatla - super pomysl, podobnie jak funkcja FollowMe Home.

Aaa... zapomnialem... podswitlanie zegrow do zaakceptowania tylko na maksymalnym przyciemnieniu. Inaczej strasznie kopie po oczach ten pomarancz 8-) Nie mogli zrobic innego koloru? Czerwieni na te przyklad?

To poki co tyle. Mam nadzieje, ze pozniej bedzie tylko lepiej :)


ps
Admini - moze by przykleic posta?

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

13 cze 2008 09:30

fajnie, niech się dobrze jeździ ;)

a z tym przyklejeniem to :lol:

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

13 cze 2008 09:37

e2rdo napisał(a):a z tym przyklejeniem to :lol:


No co? Taki jeszcze nie wisi ;)

AUTOR WĄTKU
Grzech
 

13 cze 2008 09:53

Gratki i zeby jeżdził bezawaryjnie i służył ci ile potrzeba :)

2,0 w sumie mało pali jak na taki silnik :) w mieście podobnie jak moje 1,4

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

13 cze 2008 09:56

Grzech napisał(a):2,0 w sumie mało pali jak na taki silnik :) w mieście podobnie jak moje 1,4

Niestety mam wrazenie, ze to sie zmieni...
Wlasnie wyzerowalo sie 10 pkt w programie lojalnosciowym oraz procek minal 1000 km wiec... coz, spalanie sie chyba zmieni ;)

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

13 cze 2008 10:16

czujniki pasów z tyłu tak działają. na początku też tego nie rozumiałem, ale po prostu z tyłu nie ma czujników w siedzeniach, tylko za każdym razem jak ruszysz zapalą się 3 kontrolki tylnych siedzeń, na zielono jeżeli pas jest zapięty. W sumie to dobre rozwiązanie, bo jakby tam dali czujnikim, to by nie można było nic kłaść na siedzenia, a u mnie tylna kanapa najczęściej robi za bagażnik. a co do czujnika z przodu to też kiedyś dałem plecak na siedzenie i się pikanie włączało tylko na zakrętach - już kląłem koreańca, aż tu nagle patrzę: plecak! Gratulacje odwagi, żeby wziąć 2.0 - robiłeś jazdy testowe, czy kupiłeś w ciemno? bo ja spękałem i w końcu wziąłem 1.6!

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

13 cze 2008 10:21

kawanagila napisał(a):czujniki pasów z tyłu tak działają. na początku też tego nie rozumiałem, ale po prostu z tyłu nie ma czujników w siedzeniach, tylko za każdym razem jak ruszysz zapalą się 3 kontrolki tylnych siedzeń, na zielono jeżeli pas jest zapięty. W sumie to dobre rozwiązanie, bo jakby tam dali czujnikim, to by nie można było nic kłaść na siedzenia, a u mnie tylna kanapa najczęściej robi za bagażnik. a co do czujnika z przodu to też kiedyś dałem plecak na siedzenie i się pikanie włączało tylko na zakrętach - już kląłem koreańca, aż tu nagle patrzę: plecak!

Dzieki wielkie za uswiadomienie :)
i jeszcze napisał(a):Gratulacje odwagi, żeby wziąć 2.0 - robiłeś jazdy testowe, czy kupiłeś w ciemno? bo ja spękałem i w końcu wziąłem 1.6!

Owszem, mialem mozliwosc ciut pojezdzic egzemplarzem z pierwszej partii przeznaczonej na pucharowki. Wprawdzie tylko po terenie ASO w Nadarzynie, ale wystarczylo zeby podjac jedynie sluszna decyzje :)

AUTOR WĄTKU
Lord Boss
 

Re: pro_cee'd 2.0 DOHC OptimumPlus - raport

13 cze 2008 15:23

jedynie czasami odzywa sie brzeczyk pasow (zwlaszcza na nierownosciach), mimo iz na siedzeniu pasazera lezy tylko torba z laptokiem.



w fotelu jest czujnik który monitoruje czy ktoś siedzi na fotelu czy nie

AUTOR WĄTKU
kafar
 

16 cze 2008 22:02

Ja mam proceeda 1,6 ben zrobiłem już 1700 km i jestem zadowolony, poprzednio była almera 1,8 benz.-sprzedałem bo się psuła i brała olej jak głupia, poza tym była głosna, twarda i paliwożerna.
Mój proceek też jest dość twardy, ale nie aż tak, no i jest cichutki.
Troszkę przeszkadza mi że zmiana biegu z 1 na 2 jest trochę wolna i z oporem, ale podobno tak ma być -tak orzekł serwis.

Pali mi w/g kompa 8,3 po mieście, ale nie wiem czy mam w to wierzyć.

Radio jest dobre, podobno robione przez Siemensa tak powiedział serwis, a głosniki są Blaupunkta- z przodu dobre z tyłu średnie :) :roll:
pozdro

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

16 cze 2008 22:19

kafar napisał(a):Ja mam proceeda 1,6 ben zrobiłem już 1700 km i jestem zadowolony, poprzednio była almera 1,8 benz.-sprzedałem bo się psuła i brała olej jak głupia, poza tym była głosna, twarda i paliwożerna.


No paczpan, tez Almere mialem tyle ze 2.2 Di :)
Zasadniczo dobre auto bylo, tylko ruda zaczynala ja wpier$%# no i jakas taka bez wyrazu byla...

i jeszcze napisał(a):Mój proceek też jest dość twardy, ale nie aż tak, no i jest cichutki.


Nie tylko Twoj ;)

i jeszcze napisał(a):Troszkę przeszkadza mi że zmiana biegu z 1 na 2 jest trochę wolna i z oporem, ale podobno tak ma być -tak orzekł serwis.


Mnie skok lewarka nie pasuje. Jest za dlugi.

a takze napisał(a):Pali mi w/g kompa 8,3 po mieście, ale nie wiem czy mam w to wierzyć.


No tu sie nie pochwale... ;)

AUTOR WĄTKU
kawanagila
 

16 cze 2008 22:38

z tą twardością, to sprawdźcie sobie ciśnienie w oponach, bo ja też miałem małe wątpliwości co do zestrojenia zawieszenia na początku, ale z ciekawości pojechałem na stację benzynową i miałem wszystkie opony dociśnięte na 2.7 ATM !!!!! :? na 2.3 twierdzę, że zawiecha jest spoko! ( ale ja mam 16" felgi..)

AUTOR WĄTKU
pawel111
 

22 cze 2008 16:17

Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

23 cze 2008 08:07

pawel111 napisał(a):Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?


Pierwsze slysze...
IMO wizyta na hamowni powinna pomoc znalezc odpowiedz na to pytanie.

AUTOR WĄTKU
Jenot
 

23 cze 2008 08:27

pawel111 napisał(a):Apropo tych procków pucharowych to ja mam właśnie jeden z 15 egzemplarzy które zostały( ściągnęli 35 sztuk, a było tylko 20 chętnych dlatego te pozostałe 15 postanowili sprzedać) i dealer mówił coś że te wersje mają zmieniony program sterowania silnika (czyli pewnie chip tuning) i mają ok. 150-160km. Nie był w stanie powiedzieć dokładnie ile, ale twierdził że fabryka ten program zmieniała i importer postanowił je sprzedać z takimi nastawami. Ktoś może też o tym słyszał?


Nie ma żadnych modyfikacji silnika w pucharowych Kijankach. http://www.ceed-lotos-cup.pl/samochod/samochod.htm
Koleś z serwisu był wyraźnie niedoinformowany...ale w sumie to nie dziwi. Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
teon
 

23 cze 2008 08:36

ByÂł obszerny artykuÂł w ostatnim chyba Auto Moto o pucharze kia procee'd (4-5 stron). I z tego co wyczytaÂłem to byÂły modyfikacje silnika i wydechu. Moc ok 165 km program robiony przez V-tech przyÂśpieszenie od 0-100 ok. 6,7 s wedÂług pomiarĂłw. OczywiÂście auto mocno odchudzone.

AUTOR WĄTKU
thaz
 

23 cze 2008 08:49

teon napisał(a):ByÂł obszerny artykuÂł w ostatnim chyba Auto Moto o pucharze kia procee'd (4-5 stron). I z tego co wyczytaÂłem to byÂły modyfikacje silnika i wydechu. Moc ok 165 km program robiony przez V-tech przyÂśpieszenie od 0-100 ok. 6,7 s wedÂług pomiarĂłw. OczywiÂście auto mocno odchudzone.


jeÂśli jest na Âświecie chip/program/cokolwiek
co podniesie moc w moim cee'dzie (1.6 / 122KM)
to lecĂŞ i kupujĂŞ! :D

pozdr,
thaz

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

23 cze 2008 08:54

thaz napisał(a):jeÂśli jest na Âświecie chip/program/cokolwiek
co podniesie moc w moim cee'dzie (1.6 / 122KM)
to lecĂŞ i kupujĂŞ! :D

Ja tez! :)

AUTOR WĄTKU
teon
 

23 cze 2008 09:11

Podobnie do kia picanto cup v-tech robiÂł chipa i moc z 59 wzrosÂła 67 a moment z 91 do 100 Nm. OdnoszÂąc to procentowo do silnika 2.0 cee'da daje ok 15 % czyli 18-19 KM czyli wÂłaÂśnie koÂło tego co podawali w auto moto. Przy 1.6 byÂłoby to okoÂło 138 Km idÂąc tym tropem. Ciekawe tylko czy modyfikacja ukÂładu wydechowego byÂła robiona przed czy po pomiarze na hamowni.

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

23 cze 2008 11:19

teon napisał(a):Podobnie do kia picanto cup v-tech robiÂł chipa i moc z 59 wzrosÂła 67 a moment z 91 do 100 Nm. OdnoszÂąc to procentowo do silnika 2.0 cee'da daje ok 15 % czyli 18-19 KM czyli wÂłaÂśnie koÂło tego co podawali w auto moto. Przy 1.6 byÂłoby to okoÂło 138 Km idÂąc tym tropem. Ciekawe tylko czy modyfikacja ukÂładu wydechowego byÂła robiona przed czy po pomiarze na hamowni.

Podejrzewam ze przed. W silnikach bez turbiny bardzo trudno osiagnosc sensowne przyrosty bez ingerencji w wydech.

AUTOR WĄTKU
_alek_
 

23 cze 2008 12:12

<span>thaz</span> napisał(a):eÂśli jest na Âświecie chip/program/cokolwiek
co podniesie moc w moim cee'dzie (1.6 / 122KM)
to lecĂŞ i kupujĂŞ!


Ja teÂż jest ZA!!

Następna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 26 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl